1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
LES MAISONS DE LA MODE ΟΙΚΟΙ ΜΟΔΑΣ ΟΙ
Advertisements

Εισαγωγή: Νέες Τεχνολογίες στα Μουσεία
Bong da city TA ONEIRA MAC
Lynne C. Boughton, From Pious Legend to Feminist Fantasy: Distinguishing Hagiographical License from Apostolic Practice in the «Acts of Paul/Acts of Thecla»,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας ΑΞΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Καβακλή Ευαγγελία Μεταπτυχιακή Διατριβή « Η αξιοποίηση.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.: E-class μαθήματος:
1ο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο / Θεσσαλονίκη 28 Φεβρουαρίου 2015 «Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου»
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
H Εικόνα στη διδασκαλία της Ιστορίας Μία πρόταση αξιοποίησης ιστορικών γελοιογραφιών στην Ιστορία Γενικής Παιδείας και Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ ´ Λυκείου.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Ευρώπη: Ήπειρος Ευρώπη: Ήπειρος  Η ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Η ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  Διεύρυνση Διεύρυνση  Τα σύμβολα της Ε. Ε.
15/1/2013 Επιμελητήριο Ηρακλείου ΚΑΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ «Ζωοδόχος Πηγή»
Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη.
Aνατολίζουσα κεραμική
Κύκλος Caravaggio Tenebrosi  « Σκοτεινόχρωμοι»  Δεσπόζουν στην Ιταλία  Έντονες φωτοσκιάσεις  Αμαυρόχρωμο φόντο Bamboccianti  Ζωγράφοι απλών καθημερινών.
Ο πρίγκιπας των ζωγράφων και ο ζωγράφος των πριγκίπων Peter Paul Rubens, 1577(Siegen,Βεστφαλία) (Αμβέρσα)
Ενότητα 3 : ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Α ’ Αισχύλος (68 Θ 200) Επτά επί Θήβας : Πόλεμος μεταξύ « αδελφών - εχθρών » Αικατερίνη ( Καίτη ) Διαμαντάκου Φιλοσοφική.
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Αναγεννησιακή Τέχνη Ξεκίνησε κατά τον 15ο αιώνα, στη Φλωρεντία. Τα έργα έχουν θέματα κυρίως από τη Βίβλο, την Ελληνική και Ρωμαϊκή μυθολογία, την ιστορία,
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας και πάλι Άνοιξη…
Ο Γύρος Του Κόσμου Σε 80 Ημέρες Συγγραφέας: Ιούλιος Βερν -Εκδοτικός Οίκος: Brijbasi Art Press Limited, India.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Έπιμέλεια : Μαρία Γεωργακούλια - φιλόλογος
Η γενική αιτιολογία ύπαρξης του Μη Κερδοσκοπικού Τομέα (οι γνώσεις που παρουσιάζονται προέρχονται από την Διδακτορική Διατριβή του Π. Φωτόπουλου στο Πανεπιστήμιο.
«Πολιτικές της Περιφέρειας Στ. Ελλάδος - Παρεμβάσεις Διαρθρωτικών Ταμείων και ΕΚΤ του Θ.Σ. 9 για την κοινωνική ένταξη των Ρομά» Ελισάβετ Πρέζα ΕΥΔΕΠ Στερεάς.
« Παναθηναϊκοί.
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΝΟΥΚΛΕΙΝΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΛΙΠΙΔΙΩΝ Βιβλιογραφία: [1]
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Πρόβλημα της Πινακοθήκης (The Art Gallery Problem)
COMENIUS REGIO Δ.Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
Παχυσαρκία και Υπέρβαρο
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια κ.Μαυροματάκη
«Εισαγωγή στην Αρχαιολογία των Αρχαίων Θεάτρων»
Σχεδίαση γραφικών Μάθημα 10.
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
Τριήρης Η τριήρης ήταν ταχύτατο αρχαίο κωπήλατο πολεμικό πλοίο, δηλαδή ένα είδος γαλέρας, με τρεις σειρές κωπηλάτες (όχι πάντα και τρεις σειρές κουπιά),
Το ποίημά μας αναφέρεται στον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ, «Entre guerre et paix» (επόμενη διαφάνεια) και είναι σε μορφή αφίσας (θα σταλεί και τυπωμένη)
Διαθεματική προσέγγιση
Paris Saint-Germain Ιδρύθηκε στις 12 Αυγούστου 1970 μετά τη συγχώνευση μεταξύ Stade Saint-Germain και FC Παρίσι, Paris Saint-Germain Football Club έχουν.
Ενότητα # 2: Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
‘ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ’ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Commentaire texte 1 Ajoutez un titre avec une idée à défendre sur cette partie de texte et mettez en couleur les mots concernés. Il y a 2 diapositives.
Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ Α1
480 π .Χ . Βιέννη, Kunsthistorisches Museum
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Στ’2 ΓιΑννης ΝΑτσης.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΚΠΑ
Lynne C. Boughton, From Pious Legend to Feminist Fantasy: Distinguishing Hagiographical License from Apostolic Practice in the «Acts of Paul/Acts of Thecla»,
ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΜΠΑΡΟΚ συνέχεια…
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Alouette bouquette, Cochevieux, Alouette à crête, Alouette de moulin
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΥΣΕΙΑΚΩΝ ΧΩΡΩΝ-ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΜΟΥΣΕΙΑ
Παχυσαρκία και Επιπλέον σωματικό βάρος
Καθοδικός σωλήνας (σωλήνας Brown)
Ιστορίες για ήρωες και τέρατα
ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ( )
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
«Τίποτα δεν πάει χαμένο»
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Θεωρίες Προσωπικότητας
Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ Θ.Μ.
Το Μπαρόκ στην Ευρώπη.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Art Psychotherapy Art as Therapy
Adam Elsheimer (Φρανκφούρτη Ρώμη 1610).
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1594 Villers (Νορμανδία) - 1665 Ρώμη Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) - 1665 Ρώμη

Αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη

Βιογραφικά στοιχεία Ο Nicolas Poussin γεννήθηκε στο χωριό Villers της Νορμανδίας το 1594. Ο πατέρας του, που είχε χρεοκοπήσει στους εμφυλίους πολέμους, προόριζε το γιό του για τον κλάδο της δικαιοσύνης. Καταλυτική επίδραση στη στροφή του Poussin στη ζωγραφική έπαιξε ο ζωγράφος Quentin Varin. Οι γονείς του καλλιτέχνη αποδοκιμάζουν την απόφασή του να γίνει ζωγράφος και έτσι ο ίδιος εγκαταλείπει το πατρικό του και εγκαθίσταται στο Παρίσι. Εκεί μαθητεύει κοντά στο λαϊκό προσωπογράφο Ferdinand Elle και εντάσσεται στον κύκλο του Marcantonio Raimondi.

Το 1622 γνωρίζει τον ιταλό ποιητή Giambattista Marino και το 1624 μεταβαίνει στη Ρώμη, όπου έρχεται σε επαφή με έργα του Ραφαήλ και του Tiziano. Το 1630 αρρωσταίνει βαριά, ανακάμπτει και παντρεύεται την Annemarie Dughet,μάλλον από ευγνωμοσύνη στον πατέρα της, ο οποίος τον είχε βοηθήσει την περίοδο της αρρώστιας του. Το 1638 ο καρδινάλιος Richelieu και ο Λουδοβίκος XΙΙΙ καλούν το Poussin στο Παρίσι, δίνοντας του τον τίτλο του «πρώτου ζωγράφου», κατοικία στο ανάκτορο και μισθό που ξεπερνούσε της 3000 λίρες. Το 1640 ο Poussin αποδέχεται την πρόσκληση και εγκαθίσταται στο Παρίσι. Ωστόσο, το 1642, μετά το θάνατο του Richelieu, επιστρέφει στη Ρώμη, όπου και πεθαίνει το 1665.

Το χωριό Villers

Κενοτάφιο του Poussin στο χωριό Villers

Στην επιγραφή αναφέρεται: «Nicolas Poussin Né à Villers-sur-Andelys 1594 Mort à Rome 1664. A NICOLAS POUSSIN  SES ADMIRATEURS JUIN 1926» «Nicolas Poussin Γεννηθείς στο Villers-sur-Andelys 1594, θανών στη Ρώμη 1664. Στο Nicolas Poussin Οι θαυμαστές του Ιούνιος 1926»

Μουσείο Poussin στο Les Andelys

Γραμματόσημο με προσωπογραφία του Poussin

Χαρακτηριστικά της τέχνης του Poussin Καλλιτεχνικές φάσεις: 1625-1630: Κυριαρχία των θρησκευτικών θεμάτων Συνδυασμός μπαρόκ στοιχείων με μια προσωπική ζωγραφική γλώσσα. Εμφανής η επίδραση του Ραφαήλ, του Domenichino και των Βενετσιάνων ζωγράφων. 1630-1635: Κυριαρχία μυθολογικών θεμάτων Πλούσια χρωματικότητα και αισθησιακή απόδοση των σωμάτων Επίδραση Carracci και Tiziano

1635-40: Κυριαρχία μυθολογικών αλλά και αρχαίων θεμάτων. Τονισμός του πλαστικού και του γραμμικού. 1640-48: Μεταβατική περίοδος 1648-55: Κυριαρχία τοπιογραφίας, με το ανθρώπινο στοιχείο σε παραπληρωματικό ρόλο.

Μυθολογικά έργα

«Ηχώ και Νάρκισσος», 1628-30, ελαιογραφία σε μουσαμά, 74 x 100 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

1630-31, ελαιογραφία σε μουσαμά, 74 x 60 εκ., Πράδο, Μαδρίτη. «Βακχική σκηνή», 1630-31, ελαιογραφία σε μουσαμά, 74 x 60 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Απόλλων και μούσες», δεκαετία 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 125 x 197 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Άκις και Γαλάτεια», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 135 εκ., Εθνική Πινακοθήκη Ιρλανδίας, Δουβλίνο.

«Σελήνη και Ενδημίων», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 122 x 169 εκ «Σελήνη και Ενδημίων», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 122 x 169 εκ., Ινστιτούτο Τεχνών, Detroit.  

«Η έμπνευση του ποιητή», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 183 x 213 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η Αυτοκρατορία της Άνοιξης», 1631, ελαιογραφία σε μουσαμά, 131 x 182 εκ., Gemäldegalerie, Δρέσδη.

Λεπτομέρεια

Λεπτομέρεια

100 x 142,5 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο. «Βακχικό μπροστά σε άγαλμα του Πανός», 1631-33, ελαιογραφία σε μουσαμά, 100 x 142,5 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

«Η ανατροφή του Βάκχου», 1630-35, ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 136 εκ Λούβρο, Παρίσι.

Λεπτομέρεια

Μουσείο Τέχνης, Φιλαδέλφεια. «Ο θρίαμβος του Ποσειδώνα», 1634, ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 136 εκ., Μουσείο Τέχνης, Φιλαδέλφεια.

Λεπτομέρειες

Λεπτομέρεια

Λεπτομέρεια

«O Ήλιος και ο Φαέθων με τον Κρόνο και τις τέσσερεις εποχές», 1635, ελαιογραφία σε μουσαμά,  122 x 153 εκ., Μουσείο Staatliche , Βερολίνο.

Nelson-Atkins Museum of Art, Kansas City «Ο θρίαμβος του Βάκχου», 1635-36, ελαιογραφία σε μουσαμά, 128 x 151 εκ., Nelson-Atkins Museum of Art, Kansas City

Λεπτομέρεια

Λεπτομέρεια

«Et in Arcadia ego», 1637-39, ελαιογραφία σε μουσαμά, 185 x 121 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Χορός υπό τη μουσική του καιρού», περ. 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά,  83 x 104εκ., Συλλογή Wallace, Λονδίνο.

«Χορός υπό τη μουσική του καιρού», περ. 1635, μελάνι, 14,8 x 19,9 εκ., Εθνική Πινακοθήκη Σκωτίας, Εδιμβούργο.

Θρησκευτικά έργα

«Η Κοίμηση της Θεοτόκου», 1623, ελαιογραφία σε μουσαμά, 202 x 137 εκ «Η Κοίμηση της Θεοτόκου», 1623, ελαιογραφία σε μουσαμά, 202 x 137 εκ., Saint-Pancrace, Sterrebeek

«Η νίκη του Ιησού του Ναυή εναντίων των Αμοριτών», 1625-26, ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 134 εκ., Μουσείο Πούσκιν, Μόσχα.

«Το μαρτύριο του Αγίου Εράσμου», 1628, ελαιογραφία σε μουσαμά, 320 x 186 εκ., Βατικανό, Ρώμη. 

Λεπτομέρεια

«Η Ανάληψη της Παρθένου», 1630-32, ελαιογραφία σε μουσαμά, 134 x 98 εκ

«Η σφαγή των νηπίων», 1631-32, ελαιογραφία σε μουσαμά, 148 x 175 εκ., Μουσείο Condi, Σαντιγύ.

«Σπουδή για τη σφαγή των νηπίων», 1628-29, σέπια (καφέ μελάνι), 14,7 x 16,9 εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Λίλλη.

«Η προσκύνηση των μάγων», 1633, ελαιογραφία σε μουσαμά, 160 x 182 εκ «Η προσκύνηση των μάγων», 1633, ελαιογραφία σε μουσαμά, 160 x 182 εκ., Gemäldegalerie, Δρέσδη.

«Η λατρεία του χρυσού μόσχου», 1634, ελαιογραφία σε μουσαμά, 154 x 214 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

Λεπτομέρεια

«Η διάβαση της Νεκράς Θαλάσσης», 1634, ελαιογραφία σε μουσαμά, 156 x 215 εκ., Εθνική Πινακοθήκη Βικτώριας, Μελβούρνη.

«Ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής βαπτίζει πιστούς», 1635, ελαιογραφία σε μουσαμά, 94 x 120 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η καταστροφή του ναού του Σολομώντος στην Ιερουσαλήμ», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 147 x 198 εκ., Μουσείο Kunsthistorisches, Βιέννη.

«Η ανεύρεση του Μωυσή», 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά, 94 x 121 εκ

«Το χρίσμα (από τον κύκλο των Επτά Μυστηρίων), 1645, ελαιογραφία σε μουσαμά, 117 x 178 εκ., Εθνική Πινακοθήκη Σκωτίας, Εδιμβούργο.

«Η Αγία Οικογένεια», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 69 x 98 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Ουάσιγκτον. 

«Η κρίση του Σολομώντος», 1649, ελαιογραφία σε μουσαμά, 101 x 150 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

Λεπτομέρεια

Λεπτομέρεια

«Η Ανάληψη της Παρθένου», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 57 x 40 εκ

«Η Θεραπεία του Τυφλού», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 119 x 176 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου», 1657, ελαιογραφία σε μουσαμά, 106 x 104 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

Τοπιογραφία

«Ειδυλλιακό τοπίο», 1645-50, ελαιογραφία σε μουσαμά, 120 x 187 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Τοπίο με τον Άγιο Ματθαίο και έναν Άγγελο», 1645, ελαιογραφία σε μουσαμά, Staatliche Museen, Βερολίνο.

«Τοπίο με τον Πολύφημο», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 150 x 199 εκ., Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη. 

Λεπτομέρεια

«Τοπίο με τον Ορφέα και την Ευρυδίκη, 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, «Τοπίο με τον Ορφέα και την Ευρυδίκη, 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά,   124 x 200 εκ., Λούβρο, Παρίσι. 

Λεπτομέρεια

«Η συλλογή της στάχτης του Φωκίωνα», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, «Η συλλογή της στάχτης του Φωκίωνα», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά,   116 x 176 εκ., Walker Art Gallery, Λίβερπουλ.

Λεπτομέρεια

«Τοπίο με την Άρτεμι και τον Ωρίωνα», 1660-64, ελαιογραφία σε μουσαμά, 119 x 183 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, Νέα Υόρκη.

Αυτοπροσωπογραφίες

«Αυτοπροσωπογραφία», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 98 x 74 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Αυτοπροσωπογραφία», 1649, ελαιογραφία σε μουσαμά, 78 x 65 εκ «Αυτοπροσωπογραφία», 1649, ελαιογραφία σε μουσαμά, 78 x 65 εκ., Μουσείο Staatliche, Βερολίνο.

Πολλά από τα έργα του Poussin μπορεί κανείς να θαυμάσει στο Λούβρο. https://www.youtube.com/watch?v=xJxH-QuJeXo

Έκθεση του Λούβρου αφιερωμένη στον Nicolas Poussin με τίτλο https://www.youtube.com/watch?v=kSHQmHTqS5M

Έκθεση του οργανισμού-μουσείου «Fondazione Roma Museo - Palazzo Cipolla», με τίτλο «Το Mπαρόκ στη Ρώμη - Tο Θαύμα των Tεχνών», αφιερωμένη σε σημαντικούς καλλιτέχνες του Mπαρόκ, μεταξύ των οποίων και ο Poussin, Απρίλιος 2015. https://www.youtube.com/watch?v=FGKzwHxWX8U