Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Συμπεριφορισμός
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Βασίλης Κόμης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Teacher and Computer Role(s) in the Language Classroom Dr George S. Ypsilandis University of Macedonia.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
[Γ1] - Οι ΤΠΕ στο Ελληνικό Σχολείο. Παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ερευνητικό & Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής | Ενότητα Γ1 (Οι ΤΠΕ στο Ελληνικό Σχολείο) | Μέρος Γ (Εκπαιδευτικό Λογισμικό) 1 ΑΣΠΑΙΤΕ ΚΡΗΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 2. η προσέγγιση AI
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Θεωρίες μάθησης.
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Εκπαιδευτικά λογισμικά
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιστημολογικά παραδείγματα, θεωρίες μάθησης & παραδείγματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ ΕΠΠΑΙΚ, χειμερινό εξάμηνο 2016, μάθημα 2 Κατερίνα Μακρή (kmakrh@ppp.uoa.gr)

Ερμηνευτικό παράδειγμα (interpretivism) Η πραγματικότητα είναι εσωτερική ...και άρα η γνώση είναι κάτι που κατασκευάζεται. Λογικός θετικισμός (Objectivism) Η πραγματικότητα είναι εξωτερική και αντικειμενική ... άρα η γνώση κατακτάται μέσα από τις εμπειρίες Πραγματισμός (pragmatism) Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών) ...άρα η γνώση είναι διαπραγματεύσιμη μέσα από τις εμπειρίες και τη σκέψη.

Ερμηνευτικό παράδειγμα Λογικός θετικισμός (Objectivism) Πραγματισμός (pragmatism) Ερμηνευτικό παράδειγμα (interpretivism) ΕΠ ΘΜ Π συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) Driscoll, 2000

παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) συμπεριφορισμός (behaviorism) παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις αλλαγή μίας συμπεριφοράς νοητικό «σχήμα» συμβολική νοητική αναπαράσταση πρόγραμμα υπολογιστή νοητικό σχήμα κατασκευή της γνώσης (προσαρμογή) Χαοτική και ασυμμάζευτη γνώση

(Computer Assisted Instruction) (Artificial Intelligence) συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) ΕΠ ΘΜ Π CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) Logo as Latin CSCL Koschmann, 1996

ΠΕΤ1: CAI (Computer Assisted Instruction) Έμφαση στην εξάσκηση μέσω επανάληψης, με άμεση θετική ή αρνητική ανατροφοδότηση Κλειστά προγράμματα που μιμούνται τις ασκήσεις κλειστού τύπου Πολυμεσικές εφαρμογές με προδιαγεγραμμένη γραμμική πλοήγηση

Λογισμικά κλειστού τύπου ΠΕΤ1: CAI: Eργαλεία Λογισμικά κλειστού τύπου Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας (Skinner) Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας(Crowder) Συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Διδακτικός σχεδιασμός (Gagne) Εφαρμογές πολυμέσων

Λογισμικά κλειστού τύπου ΠΕΤ1: CAI: Eργαλεία Λογισμικά κλειστού τύπου Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας (Skinner) Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας(Crowder) Συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Διδακτικός σχεδιασμός (Gagne) Εφαρμογές πολυμέσων

CAI  γραμμική οργάνωση της πληροφορίας  drill and practice Αrcademic Skill Builder www.arcademics.com/games/toad/toad.html Hot Potatoes hotpot.uvic.ca/ http://users.sch.gr/salnk/didaskalia/Hotpotatoes.htm (παραδείγματα) Λογισμικό Φυσικής: Φυσικά Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού www.pi-schools.gr/software/dimotiko/ Math is fun www.mathsisfun.com/numbers/long-division-animation.html Kάρτες επανάληψης (flashcards) http://www.studystack.com/Greek/ Σταυρόλεξα http://www.wordcentral.com/games/alpha-bot.html Εκμάθηση λεξιλογίου http://www.readwritethink.org/files/resources/interactives/wordwizard/

Hot potatoes hotpot.uvic.ca/ http://users.sch.gr/salnk/didaskalia/Hotpotatoes.htm (παραδείγματα)

Λογισμικά κλειστού τύπου ΠΕΤ1: CAI: Eργαλεία Λογισμικά κλειστού τύπου Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας (Skinner) Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας(Crowder) Συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Διδακτικός σχεδιασμός (Gagne) Εφαρμογές πολυμέσων

CAI  διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας  συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Congress for Kids www.congressforkids.net PhysicaElementa www.mathandscience4u.com/ Οnline «σχολείο» για τον προγραμματισμό του Διαδικτύου www.w3schools.com Λογισμικά Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: Ιστορία Γ΄& Δ΄ και Ε΄& ΣΤ΄Δημοτικού www.pi-schools.gr/software/dimotiko/ Basic Algebra Shapeup www.meritsoftware.com/ Λογισμικό Ιστορίας: Ελληνική Επανάσταση: Το 21 εν Πλω (Ιστορία Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού odysseia.cti.gr/seirines/projdescr/20.htm

CAI  διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας  συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Οnline «σχολείο» για τον προγραμματισμό του Διαδικτύου www.w3schools.com

CAI  διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας  συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Congress for Kids www.congressforkids.net

CAI  διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας  συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Congress for Kids www.congressforkids.net

Λογισμικά κλειστού τύπου ΠΕΤ1: CAI: Eργαλεία Λογισμικά κλειστού τύπου Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας (Skinner) Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας(Crowder) Συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Διδακτικός σχεδιασμός (Gagne) Εφαρμογές πολυμέσων

Εργαλεία CAI  διδακτικός σχεδιασμός  εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση) Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id453452430?mt=8 Αρχαίοι Έλληνες Φιλόσοφοι ts.sch.gr/repo/online-packages/gym-filosofika-keimena-c/html/arist/menu.htm Ανακαλύπτω τη Φύση (Μελέτη Περιβάλλοντος) users.sch.gr/stefanski/syneducation/Nature_Odigies_xrisis.pdf Σ.Ε.Π. ΣΥΝΘΕΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ www.eduportal.gr/sep/

εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση) Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id453452430?mt=8

εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση) Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id453452430?mt=8

εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση) Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id453452430?mt=8

εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση) Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id453452430?mt=8

Bιβλιογραφία και πηγές Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία, εκδ. ΙΩΝ / ΕΛΛΗΝ (κεφάλαιο 2) Koschmann, T. (1996). Paradigm shifts and instructional technology: An introduction. In T. Koschmann (Ed.), CSCL : theory and practice of an emerging paradigm (pp. 268-305). Mahwah N.J.: L. Erlbaum http://davidtjones.wordpress.com/2009/10/04/learning-theories-and-e-learning/