Συμφωνίες Διασφάλισης Επιπέδου Ποιότητας Υπηρεσιών, Service Level Agreements – SLAs Βασίλης Μερεκούλιας (ΕΜΠ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Connect. Communicate. Collaborate Παρουσίαση Προγράμματος GEANT2 JRA1/perfSONAR 27 Αυγούστου 2007 Πανεπιστήμιο Κύπρου Μιχάλης Μιχαήλ, Ειδικός Επιστήμονας-ΚΕΑΔ.
Advertisements

Ταχύτητα, Απλότητα & Αξιοπιστία. Αρχιτεκτονική Μηχανισμοί Αυτοελέγχου Συνδεσιμότητα Περιβάλλον Εργασίας Πληροφορίες Σχήματος Report Builder Import Manager.
Ισίδωρος Σιδερίδης Business Development Manager. Απόδοση, Παραγωγικότητα, Βέλτιστες Υπηρεσίες στην Πελατειακή Βάση Customer Relationship Management Οι.
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ» ΚΕΦ.2 ΜΑΡΤΙΟΣ 2005.
Microsoft ISA (Internet Security and Acceleration) Server 2004.
Επιλογή LAN Management-IPv4
Class of Service (xDSL, ATM, IP MPLS, WDM) Δημήτρης Καλογεράς.
1 Basic network tools Layers recap Basic Addressing ping traceroute ipconfig.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ INTELLIGENT NETWORKS Β. Μάγκλαρης 15/01/2010.
National Technical University of AthensΤεχνολογίες Διαδικτύου Σύνοψη 1Αρχές διαδικτύου 1.1 Αναδρομή – εισαγωγή 1.2 Πρωτόκολλα TCP/IP Διαστρωμάτωση.
HY-335 : Δίκτυα Υπολογιστών DHCP Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Πανεπιστήμιο Κρήτης Χειμερινό εξάμηνο
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ 7/11/07. 2 Κατηγορίες Λειτουργιών Διαχείρισης κατά ISO ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ FCAPS Fault (Βλάβες) Configuration (Διάρθρωση) Accounting (Λογιστική)
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ 14/11/07. 2 Κατηγορίες Λειτουργιών Διαχείρισης ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Fault (Βλάβες) Configuration (Διάρθρωση) Accounting (Λογιστική) Performance.
Εργαστήριο NETMODE - Οκτώβριος Μοντέλο κατανεμημένης διαχείρισης δικτύων βασισμένο στην XML Στόχος: μοντελοποίηση.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ Β. Μάγκλαρης 22/10/2008.
Διαχείριση Δικτύων με τη χρήση SNMP Διαχείριση Δικτύων - Ευφυή Δίκτυα.
Προσομοίωση Δικτύων 2n Άσκηση Δημιουργία, διαμόρφωση μελέτη επικοινωνιακών ζεύξεων.
Μαρία Καρύδα, Επίκουρη Καθηγήτρια Γραφείο B13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 10:00 – 11: 00
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οικονομικά Μαθηματικά ΠΡΟΕΞΟΦΛΗΣΗ Γιανναράκης Γρηγόρης Διοίκηση Επιχειρήσεων.
1η Ημερίδα ΟΤΕ-ΕΔΕΤΑΘΗΝΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2003 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ DiffServ and QoS Βασίλειος Α. Σύρης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
Βασικές έννοιες και τεχνολογίες δικτύων Ιάκωβος Αλεξανδρής Ηλεκ/γος Μηχ/κος & Μηχ/κος Η/Υ Τεχνικός Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χαλκιδικής Cisco CCNA.
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου. Πρόγραμμα τάξης 8:15 - 9:00Το σχολείο ξεκινά, παίρνουμε παρουσίες 9: :00Ανάγνωση και έκθεση 10: :00Ορθογραφία.
Υπηρεσία υψηλής προτεραιότητας (Gold) και μεθοδολογία παροχής της
Προχωρημένα Θέματα Δικτύων
Εισαγωγικά Θέματα Διαχείρισης Δικτύων
Προχωρημένα Θέματα Δικτύων
Ερώτηση 2.6 Υποθέστε ότι θέλετε να κάνετε μια συναλλαγή από έναν απομακρυσμένο πελάτη προς έναν εξυπηρέτη, όσο το δυνατόν ταχύτερα. Θα χρησιμοποιούσατε.
Μάθημα: Ειδικά θέματα σε κινητά και ασύρματα δίκτυα.
Δρ. Πέτρος Τομάρας Καθηγητής Μάρκετινγκ ΤΕΙ Αθήνας
Εισαγωγικά Θέματα Διαχείρισης Δικτύων
Ενότητα 7 : Δίκτυα Υπολογιστών Δρ. Γκόγκος Χρήστος
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ SRT ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2009
Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας
1η Εργαστηριακή Άσκηση - TCP/IP Όνομα: Σουλιώτη Βασιλική ΑΜ: 691
Διαχείριση Δικτύων - Ευφυή Δίκτυα, 9ο Εξάμηνο,
Ημέρα Σταδιοδρομίας Α.Τ.Ε.Ι.Θ
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
Β. Μάγκλαρης 7/11/2016 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ Αρχιτεκτονικές Διαχείρισης Δικτύων Υλοποιήσεις Client – Server Το.
Η Μετάβαση από το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στην ανάπτυξη Υπηρεσιών
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 17: Πρωτόκολλα μετάδοσης
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
3 – Simple Network Δελτούζος Κωνσταντίνος
Όνομα σχολείου Ημερομηνία
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΚΤΥΩΝ Παρουσίαση μαθήματος.
Εισαγωγή Στις Τεχνολογίες Επικοινωνιών
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΕΕ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΡΧΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Χαρακτηριστικά και Αξιολόγηση Δικτύου για εφαρμογές Πολυμέσων
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Βασικές αποφάσεις του F&B Manager
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΑΣ
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου.
Χαρακτηριστικά και Αξιολόγηση Δικτύου για εφαρμογές Πολυμέσων
Διαχείριση Δικτύων με τη χρήση SNMP (3η άσκηση)
Παράδειγμα στόχος Έμπνευση Ενέργειες/εργασίες Πόροι Σκέψεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμφωνίες Διασφάλισης Επιπέδου Ποιότητας Υπηρεσιών, Service Level Agreements – SLAs Βασίλης Μερεκούλιας (ΕΜΠ)

Δομή Παρουσίασης Outsourcing – Service Level Management – Service Level Agreements Λειτουργίες SLM SLAs: Ορισμός και μορφές Οφέλη από την εφαρμογή SLM – SLAs SLM – SLAs και QoS Policies SLM – SLAs και Network Management Παραδείγματα

Outsourcing – SLM – SLA (1) Συνεχής διάδοση της πρακτικής εκχώρησης λειτουργιών (Outsourcing) => Service Level Contracts Η εκχώρηση λειτουργιών αποτελεί μια πολυσύνθετη “εταιρική” σχέση. Η επιτυχία της στηρίζεται σε σαφώς καθορισμένες: Αρμοδιότητες Διαδικασίες επικοινωνίας H ανάγκη για Outsourcing οδήγησε σε ανάγκη για Service Level Management Διαφοροποίηση της έννοιας SLΑ, άλλο για το διαχειριστή, άλλο για τον απλό χρήστη, άλλο για τον ΙΤ Manager, άλλο για τη νομική υπηρεσία... Που αναφερόμαστε εμείς; Κυρίως στο διαχειριστή.

Outsourcing – SLM – SLA (2) SLM: οργάνωση και διαχείριση των διαδικασιών IT. Θέτει διαδικασίες και τις ελέγχει ώστε ικανοποιητικά επίπεδα IT υπηρεσιών να παρέχονται στους χρήστες σε αποδεκτό κόστος. Τα επίπεδα των IT υπηρεσιών ορίζονται συνήθως σε όρους ανταπόκρισης, απόδοσης, χρόνου επεξεργασίας, επιπέδου ασφαλείας και διαθεσιμότητας. SLM: υλοποιεί τη βάση για όλα τα SLAs.

Outsourcing – SLM – SLA (3) Η ανάγκη για SLM – SLAs προκύπτει από: Την αύξηση της πολυπλοκότητας των δικτύων. Τη συνεχή αυξανόμενη εξάρτηση των εταιριών στα δίκτυα δεδομένων. Τη σύγκλιση των τεχνολογιών (data, voice και video μέσω του ίδιου δικτύου) η οποία προϋποθέτει διαφορετικά επίπεδα ποιότητας. Τη ραγδαία ανάπτυξη του ανταγωνισμού και κατά συνέπεια: Την εμφάνιση νέων παιχτών στην αγορά. Την αναβάθμιση του ρόλου των τηλεπικοινωνιακών δικτύων στη λειτουργία της επιχείρησης.

Λειτουργίες SLM (1) Ένα σύστημα SLM ολοκληρώνει και παρέχει πληροφορίες για ένα μεγάλο αριθμό υπηρεσιών σε σχέση με: Τη διαθεσιμότητα. Τις διαθέσιμες μετρήσεις. Την απόδοση. Τις διαθέσιμες αναφορές. Την τήρηση των επίπεδων ασφαλείας. Την υποστήριξη των υπηρεσιών (i.e. Help desk). Τα SLAs.

Λειτουργίες SLM (2) Από άκρη σε άκρη SLM προς τον πελάτη. Βασικές δυσκολίες: Ετερογενείς υπηρεσίες. Ετερογενές υλικό. Επεκτασιμότητα. Διαλειτουργικότητα με υλικό άλλων φορέων. Δυνατότητα προσαρμογής σε νέες υπηρεσίες – μετρικές. Παρακολούθηση μετρικών για διαφορετικά δίκτυα, υπηρεσίες και σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Λειτουργίες SLM (3) Πολυπλοκότητα διαχείρισης καθώς απαιτείται: Συλλογή δεδομένων από όλα τα επίπεδα Οι μετρικές των SLAs διαφοροποιούνται σε σχέση με τις υπηρεσίες. Η από άκρη σε άκρη διαχείριση του επιπέδου των υπηρεσιών απαιτεί τη συλλογή δεδομένων από όλα τα δικτυακά επίπεδα. Ολοκλήρωση αυτών των πληροφοριών Έλεγχος και παρακολούθηση όλων των συσκευών Ανάκτηση των δεδομένων Σύνδεση τους με τις σχετικές μετρικές Μείωση της πολυπλοκότητας της διαδικασίας “Εστίαση” σε λεπτομέρειες των προβλημάτων Παρουσίαση συγκεντρωτικών πληροφοριών. Εμβάθυνση και παρουσίαση λεπτομερειών για επίλυση προβλημάτων μη συμμόρφωσης στις συμφωνίες.

SLAs: Ορισμός και μορφές (1) Service Level Agreements: το βασικό συστατικό μιας Σύμβασης Διασφάλισης Επιπέδου Ποιότητας Υπηρεσιών (Service Level Contract – SLC) μεταξύ ενός τελικού χρήστη και ενός παρόχου. Ο πάροχος μπορεί να είναι: Μέρος της επιχείρησης. Μία άλλη επιχείρηση. Σύνολο επιχειρήσεων οι οποίες λειτουργούν σε διαφορετικά επίπεδα ή/και γεωγραφικές περιοχές.

SLAs: Ορισμός και μορφές (2) Με βάση τους παρόχους. Με βάση τους τύπους των υπηρεσιών: Δικτυακές. Εφαρμογές. Λειτουργίες – Διαδικασίες. Με βάση το είδος της δράσης: Συνεχής παρακολούθηση. Πρόληψη. Έξοδο από κατάσταση βλάβης – κρίσης.

SLAs: Ορισμός και μορφές (3) Yπηρεσία Παράμετρος του SLA Μετρικές Τρόπος συλλογής δεδομένων Αποδεκτά όρια Χρόνος και τρόπος ενημέρωσης Δέσμευση επίλυσης προβλήματος

SLAs: Ορισμός και μορφές (4)

Σχεδιάζοντας SLM και SLAs (1) Χρήση απτών, μετρήσιμων, αναφέρσιμων και ελέγξιμων μεγεθών. Χρήση ανοιχτών προτύπων για την υλοποίηση των υποσυστημάτων του SLM XML για την περιγραφή των SLAs. XML για την επικοινωνία μεταξύ των συστημάτων. Διασφάλιση της απαραίτητης πληροφορίας για την αναγνώριση και επίλυση των προβλημάτων Σχεδίαση των ρητρών καθώς και του τρόπου επιβολής τους Εύκολη πρόσβαση σε αναφορές (τεχνικές ή διοικητικές) – Web based Απαραίτητη πληροφορία Ιδιαίτερα σημαντική για περιβάλλοντα πολλών παρόχων Τι μπορεί να είναι οι ρήτρες; Χρηματο-οικονομικές Εμπιστοσύνης Επέκτασης

Σχεδιάζοντας SLM και SLAs (2) Τι μετράμε; Round-trip Response για ICMP echo requests, UDP echo requests, TCP Connect recquests Network Services HTTP RTT (DNS Lookup, TCP Connect, HTTP Transaction Time) DNS response time DHCP response time Jitter (Voice over IP) και προς τις δύο κατευθύνσεις Πότε μετράμε; Χρονικά όρια του συμβολαίου Φόρτος δικτύου Όγκος δεδομένων

Σχεδιάζοντας SLM και SLAs (3) Πώς μετράμε; Επιλογή είδους μέτρησης Επιλογή ζευγαριών για τη μέτρηση με βάση: Τα επίπεδα των υπηρεσιών δικτύου Τις διαχειριστικές οντότητες Το επιθυμητό επίπεδο λεπτομέρειας Επιλογή των παραμέτρων της μέτρησης Payload Type of Service Sampling Interval Thresholds

Οφέλη από την εφαρμογή SLM – SLAs (1) Μειώνουν το ρίσκο παροχής, προμήθειας και εφαρμογής νέων υπηρεσιών (π.χ. VPNs πάνων από μοιραζόμενη WAN υποδομή) Παρέχουν μεγαλύτερο επίπεδο ασφάλειας κατά την παροχή νέων υπηρεσιών (π.χ. VoIP, IP telephony, and business applications) Τα SLAs και το απαραίτητο σύστημα SLM βεβαιώνουν την αποδοτική και ανταγωνιστική παροχή νέων προηγμένων υπηρεσιών Η διαχείριση του επιπέδου των υπηρεσιών εξασφαλίζει την αποδοτική συνεργασία μεταξύ διαφορετικών φορέων, προμηθευτών και πελατών.

Οφέλη από την εφαρμογή SLM – SLAs (2) Το SLM αποτελεί καταλύτη για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών οι οποίες βασίζονται σε λύσεις policy-based networking και την εφαρμογή διαφορετικών QoS

SLM – SLAs και QoS Policies QoS Policies – Policy Based Networking: Παροχή διαφορετικού επιπέδου ποιότητας υπηρεσίας μέσω κοινής υποδομής. Για παράδειγμα: Round-trip delay <= 100 ms για συγκεκριμένες υπηρεσίες. Διαθεσιμότητα σύνδεσης >= 99.9% για υπηρεσίες φωνής και πραγματικού χρόνου. SLAs: εκφράζουν τις παραπάνω απαιτήσεις. SLM: παρέχει τη δυνατότητα παροχής και παρακολούθησης του συμβολαίου – συμφωνίας.

SLM – SLAs και Network Management Διαχείρισης σε επίπεδο εφαρμογής από άκρη σε άκρη Παρακολούθηση των SLCs και των σχετικών ρητρών Παροχή υπηρεσίας διαχείρισης των εφαρμογών προς το χρήστη!! Παροχή υπηρεσίας διαχείρισης των εφαρμογών Τα ανοιχτά πρότυπα βοηθάνε προς αυτή την κατεύθυνση

Παραδείγματα (1) Δομή SLM λύσεις της Cisco SA agent: Service Assurance Agents

Παραδείγματα (2) Teleconferencing from Enterprise HQ to Branch Office

Παραδείγματα (3) Enterprise Network with SLC to an ISP

Παραδείγματα (4) Enterprise Branch Network Deploying Voice over IP Technology