Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Advertisements

Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Ανάπτυξη, Δοκιμή κ Λανσάρισμα Νέων.
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Philip Kotler Τόμος Α΄ κεφ Τόμος Β΄ κεφ Επιμέλεια: Ταμπαχανιώτης Δημήτρης.
1.Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών 2. Ξένων Γλωσσών και Ευρωπαϊκών Σπουδών 3. Θετικών Επιστημών - Βιοεπιστημών – Πληροφορικής - Τεχνολογίας 4. Οικονομικών.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ - ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 1 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Είμαστε ένα δίκτυο έμπειρων επαγγελματιών BizExperts.
Το marketing στη σύγχρονη εποχή ικανοποίηση, ποιότητα και αξία Satisfaction, Quality and Value.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Σχέδιο Μάρκετινγκ Πόλης Τελικές Οδηγίες/Άσκηση ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ Νικόλας Καραχάλης 28/11/2015.
Ανάπτυξη και δοκιμή νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Διάλεξη 5 η (2013 – 14) Επιχειρηματικοτητα και Καινοτομια Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Σχεδιασμός για την κατάρτιση του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης της περιόδου ΕΥΔ ΠΕΠ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ/ ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ.
Ενότητα # 1: Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Διάλεξη 5η Επιχειρηματικό Σχέδιο (Επιχειρηματικός Σχεδιασμός)
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 3η ( ) Από την Ευκαιρία, στη Δημιουργία μίας Επιχείρησης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
Επιχειρηματικό Σχέδιο
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι
Εργασια Επιχειρηματικου σχεδιασμου
ΙΕΚ Πάτρας – Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Διαμόρφωση Ερευνητικού Σχεδιασμού
Η διαδικασία του σχεδιασμού Τουριστικού Μάρκετινγκ
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
Διάλεξη11η: Επαναληπτική Διάλεξη
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός των Πωλήσεων
Επιχειρησιακή Στρατηγική
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Το Marketing Β΄.
η περινομή (marketing) στην λειτουργία της αγοράς ΑΝΤΩΝΙΟΥ Μαρτίνη
Γενικό Πλάνο Ανάπτυξης της Νήσου Θηρασιάς
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 8η ( ) Ύλη Εξετάσεων
Καθορισμός στόχων-Εναλλακτικές Στρατηγικές.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
“Επιχειρηματικότητα σε περίοδο οικονομικής κρίσης”
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Β’
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 2η: Το Ερευνητικό Αντικείμενο
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφόρησης σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
Η ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Αξιολόγηση Επιχειρηματικής Ιδέας
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 4η (2016 – 17) Εξυπηρέτηση Πελατών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 5η (2017 – 18) H Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Η Περίοδος της Κρίσης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 10η (2017 – 18) Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης E-class μαθήματος:
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 8η (2017 – 18) Δικαιοχρήση (Franchising) Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
Μεθοδολογία Έρευνας Επαναληπτική Διάλεξη
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΗΠΤΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (EXECUTIVE SUMMARY)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Διαδικασία και Μεθοδολογία
Α Ο Δ Ε ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Υλικό οδηγός για την δημιουργία
Κεφάλαιο 4: Επιχειρηματικό Σχέδιο: Ο χάρτης που οδηγεί στην επιτυχία
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 2η (2017 – 18) Τα Συστήματα Ταξινόμησης των Υπηρεσιών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 2η: Το Ερευνητικό Αντικείμενο
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Φάσεις ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων
Δρ. Κυριαζόπουλος Γεώργιος Επίκουρος Καθηγητής
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΚΛΙΜΑΚΕΣ Είναι η σχέση του γραφικού μεγέθους ενός αντικειμένου προς το πραγματικό. Δηλώνει πόσες φορές ένα μέγεθος του σχεδίου είναι μικρότερο ή μεγαλύτερο.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να τοποθετεί ορθά τις διαστάσεις και κάμνει σωστή χρήση της κλίμακας.
Δρ. Λεωνίδας Ανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης Εαρινό Εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 5η (2016-17) Το Επιχειρηματικό Σχέδιο & η Σημασία Του Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr Τηλ.: 2810379621 E-class μαθήματος: https://eclass.teicrete.gr/courses/DSH150/

Σκοπός Μαθήματος Να παρουσιάσει την έννοια, τους στόχους, το περιεχόμενο και τη σημασία του επιχειρηματικού σχεδίου Να περιγράψει τους στόχους του Να αναλύσει τη σημασία του Να αναλύσει το πλαίσιο και τα επιμέρους τμήματα του

Τα Χαρακτηριστικά Ενός Πετυχημένου Επιχ/κου Σχεδίου Καλά προετοιμασμένο Η επιχειρηματική πρόταση πρέπει να είναι βιώσιμη και να προκαλεί το ενδιαφέρον Σύντομο και πλήρες Σαφήνεια Ρεαλισμό Σωστά θεμελιωμένο Προσαρμοσμένο στις προτεραιότητες της επιχείρησης

Επιχειρηματικό Σχέδιο Είναι: Απαραίτητο εργαλείο για κάθε επιχείρηση. Περιγράφει με λεπτομέρειες τι είναι μια επιχείρηση, τι θέλει, και που πάει. Συχνά αναφέρεται σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα Περιγράφει: Την επιχείρηση Το προϊόν/υπηρεσία και τα χαρακτηριστικά τους Την αγορά και τον ανταγωνισμό Τη διαδικασία παραγωγής του προϊόντος η παροχή της υπηρεσίας Τη διοικητική δομή Τα χρηματοοικονομικά στοιχεία

Παραγωγή Περιγράφεται η γραμμή παραγωγής και αναλύονται τα στάδια που περιλαμβάνει η διαδικασία . Αναγράφεται σαφώς η δυναμικότητα του εργοστασίου, η ποσότητα προϊόντων ανά μήνα, η κατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού κλπ. Περιγράφεται επίσης η εφοδιαστική αλυσίδα και το σύστημα προμηθειών και αποθήκευσης πρώτων υλών και προϊόντων. Έμφαση πρέπει να δοθεί στο σύστημα ποιοτικού ελέγχου, στρατηγική έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και τυχόν πιστοποιήσεις ISO της επιχείρησης.

Σκοπός Επιχειρηματικού Σχεδίου Ανάλυση υπάρχουσας κατάστασης (στην αγορά) Επαλήθευση για το εάν είναι εφικτή μια επιχειρηματική ιδέα Προσφέρει στον εκάστοτε επιχειρηματία ένα εργαλείο προγραμματισμού και ελέγχου Προσφέρει πληροφόρηση σε μελλοντικούς επενδυτές ή δανειοδότες

Στόχοι του Επιχειρηματικού Σχεδίου

Σπουδαιότητα Επιχειρηματικού Πλάνου Σημαντικό εργαλείο για τον επιχειρηματία, τα στελέχη, και τους δυνητικούς επενδυτές Παρέχει τη δυνατότητα καλύτερου προγραμματισμού και σχεδιασμού στον επιχειρηματία Χρησιμεύει ως μηχανισμός παρακολούθησης της πορείας της επιχείρησης Μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων Βοηθά στην εκτίμηση της βιωσιμότητας της επιχείρησης Αποτελεί χρήσιμο βοήθημα για την προσέλκυση δυνητικών επενδυτών και τη συγκέντρωση κεφαλαίου Συμβάλλει στον εντοπισμό ευκαιριών και τον ανασχεδιασμό των λειτουργιών σε περίπτωση λαθών

Τι Περιλαμβάνει ένα Επιχ. Πλάνο Αποτελείται από τέσσερις (4) μεγάλες ενότητες Εσωτερική ανάλυση (Περιγραφή της επιχείρησης) Εξωτερική ανάλυση (περιγραφή της αγοράς) Επιλογή, προσδιορισμός και υλοποίηση στρατηγικής Οικονομικό πλάνο

Περιγραφή της επιχείρησης Περιγράφονται τα εξής: Το ιστορικό της επιχείρησης με έμφαση στις σημαντικές χρονικές περιόδους και στα επιτεύγματα που προέκυψαν από προηγούμενες στρατηγικές. Η βασική ιδέα (concept) για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, καθώς και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα στα πλαίσια του ανταγωνισμού και τις τάσεις της αγοράς, Το όραμα (vision), η αποστολή (mission), οι γενικοί στόχοι, καθώς και οι κεντρικοί άξονες της επιχειρηματικής στρατηγικής. Τα κριτήρια επιλογής της γεωγραφικής τοποθεσίας της επιχείρησης.

Εσωτερική Ανάλυση (Περιγραφή Επιχείρησης) Η ενότητα χωρίζεται σε 4 κύρια μέρη : Περιγραφή της επιχείρησης Τύπος επιχείρησης Ιδιοκτησιακό καθεστώς Ευκαιρίες για ανάπτυξη και τι μπορεί να τις επηρεάσει Προϊόντα ή / και υπηρεσίες που θα προσφέρονται Τι πουλάει η επιχείρηση Πως αυτό ωφελεί τον καταναλωτή Τι έχει μεγάλη ζήτηση Διαφορετικότητα – ιδιαιτερότητα παραγόμενων προϊόντων Επιλογή τοποθεσίας της επιχείρησης, παράγοντες επιλογής τοποθεσίας Ποιες είναι οι ανάγκες ανάλογα με την τοποθεσία Τι είδους χώρος χρειάζεται Ποια είναι η επιθυμητή περιοχή / χώρος Προσβασιμότητα Ανθρώπινο Δυναμικό

Ανάλυση/Περιγραφή της Αγοράς Η ενότητα αφορά μεταξύ άλλων: Τις σημαντικότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, τα μερίδια αγοράς τους, καθώς και ανάλυση SWOT για καθεμία. Τις δυνατότητες και τα εμπόδια εισόδου στον κλάδο. Ένταση του ανταγωνισμού. Καταναλωτικές τάσεις και απειλή υποκατάστατων προϊόντων. Εντοπισμός αγοράς-στόχου όπως προκύπτει από την τμηματοποίηση της αγοράς με βάση προκαθορισμένα κριτήρια (ηλικιακά, εισοδηματικά, γεωγραφικά, θρησκεύματος, εθνότητας κλπ).

Εξωτερική Ανάλυση (περιγραφή αγοράς) Η εξωτερική ανάλυση αποτελείται από τέσσερις υπο-ομάδες. α) Ανάλυση Καταναλωτή Τμηματοποίηση αγοράς β) Ανάλυση Ανταγωνισμού αναγνώριση των υπαρχόντων, αλλά και των δυνάμει ανταγωνιστών Διερεύνηση ανταγωνιστών και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν Διάρθρωση κόστους (cost structure) Δυνατά και αδύνατα σημεία Πώς τα προϊόντα τους διαφέρουν από τα υπόλοιπα.

Μοντέλο «πέντε δυνάμεων» του Porter Ανταγωνισμός μεταξύ υφιστάμενων επιχειρήσεων Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών Απειλή εξαιτίας υποκατάστατων προϊόντων Διαπραγματευτική δύναμη πελατών Απειλή εξαιτίας νέων ανταγωνιστών

Υφιστάμενος ανταγωνισμός Μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων παρεμφερούς μεγέθους Έλλειψη διαφοροποίησης Υψηλό σταθερό κόστος Ευπαθή προϊόντα Υψηλές απαιτήσεις ως προς τη δυναμικότητα παραγωγής Ισχυρά εμπόδια εξόδου Μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων ανταγωνιστών

Πηγές εμποδίων εισόδου Απαιτήσεις σε κεφάλαιο Πλεονεκτήματα κόστους Οικονομίες κλίμακας Πρόσβαση στα δίκτυα διανομής Διαφοροποίηση προϊόντος Κυβερνητικές αποφάσεις

Απειλές από Υποκατάστατα Ευκολία χρήσης Ανταγωνιστική τιμή Διαθεσιμότητα Κόστος αντικατάστασης (επιλογή εναλλακτικού προϊόντος) Υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο

Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών Έλεγχος από μικρό αριθμό επιχειρήσεων Έντονη διαφοροποίηση προϊόντων Υψηλό κόστος αντικατάστασης Τα υποκατάστατα δεν είναι άμεσα διαθέσιμα Κίνδυνος άμεσης δραστηριοποίησης προμηθευτών Ο κλάδος δεν είναι σημαντικός για τους προμηθευτές

Διαπραγματευτική δύναμη αγοραστών Υψηλός βαθμός συγκέντρωσης Σημαντικό ύψος αγορών Τυποποιημένα ή ελάχιστα διαφοροποιημένα προϊόντα Υψηλό ποσοστό επί του συνολικού κόστους Χαμηλό επίπεδο κερδοφορίας Η ποιότητα δεν είναι σημαντικός παράγοντας Δεν προκύπτει εξοικονόμηση χρηματικών πόρων για τον αγοραστή

Εξωτερική Ανάλυση (περιγραφή αγοράς) γ) Ανάλυση Αγοράς Ο πρώτος είναι να προσδιορίσει πόσο ελκυστική είναι η αγορά και οι υπεραγορές της. Ο δεύτερος σκοπός είναι να κατανοηθεί η δυναμική της αγοράς, ώστε να εντοπιστούν οι ευκαιρίες, αλλά και οι παγίδες. δ) Ανάλυση Περιβάλλοντος Τεχνολογία Κράτος Οικονομία Κουλτούρα-Πολιτισμός Δημογραφικά στοιχεία

Επιλογή, Προσδιορισμός, Υλοποίηση Σε αυτή την ενότητα αναλύεται το πώς πρέπει να αναπτύσσονται σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο οι μελλοντικές στρατηγικές και πλάνα. Οι κύριες κατηγορίες της ενότητας είναι: Στρατηγική Προϊόντων (Product Strategy) Υπόσχεση του προϊόντος (π.χ. ακριβό και ποιοτικό, φτηνό, εύχρηστο κ.λπ.) Χαρακτηριστικά (π.χ. απορρυπαντικό σε μικρό μέγεθος με βαλβίδα ασφαλείας για χρωματιστά ρούχα κ.λπ.) Διαφοροποίηση από τα άλλα προϊόντα της αγοράς Μοναδικότητα (Unique Selling Proposition / USP). Τι το μοναδικό έχει να προσφέρει το προϊόν

Επιλογή, Προσδιορισμός, Υλοποίηση Πλάνο Μάρκετινγκ (Marketing Plan) Συμπεριφορά καταναλωτή: διαδικασία αγοράς, ευαίσθητα σημεία κατά την επιλογή προϊόντων, από πού κάνει τις αγορές του, συνήθειες, κίνητρα, επιθυμία και ανάγκες που τον οδηγούν σε αγορές, συχνότητα κατανάλωσης κ.λπ. Προϊόν: χαρακτηριστικά που διαθέτει και σε ποια από αυτά θα δοθεί έμφαση. Εδώ απαιτείται η αναλυτική περιγραφή του προσφερόμενου προϊόντος/υπηρεσίας αναφορικά με: Το είδος, τη συσκευασία , το όνομα Τα γενικά χαρακτηριστικά (σχέδιο, επιδόσεις, ποιότητα, εγγυήσεις, υποστήριξη μετά την πώληση) Τα στοιχεία διαφοροποίησης σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού. Τις ανάγκες που ικανοποιεί. Τις διαδικασίες προμήθειας ή παραγωγής

Πλάνο/Σχέδιο Μάρκετινγκ Η στρατηγική μάρκετινγκ αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας της επιχείρησης. Πολλές επιχειρήσεις παρουσιάζουν εντυπωσιακές προβλέψεις, αλλά δεν διευκρινίζουν σαφώς με ποιες στρατηγικές θα επιτευχθούν αυτά τα οικονομικά στοιχεία. Η στρατηγική περιλαμβάνει τον κατάλληλο συνδυασμό στοιχείων μάρκετινγκ (τα λεγόμενα 4Ρ: Product, Price, Placement, Promotion)

Πλάνο/Σχέδιο Μάρκετινγκ Στρατηγική προϊόντος, δηλαδή τη βασική ιδέα (product concept), χαρακτηριστικά και ιδιομορφίες του προϊόντος, διαφοροποιήσεις και πλεονεκτήματα σε σχέση με τα ανταγωνιστικά. Τιμολόγηση προϊόντος ανάλογα με τον κλάδο και με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Πρέπει να ληφθούν υπόψη το κόστος παραγωγής και το διαθέσιμο εισόδημα της αγοράς-στόχου. Τοποθέτηση, που αφορά την ανέυρεση και οργάνωση των καναλιών διανομής του προϊόντος μέχρις ότου φθάσει στον τελικό καταναλωτή. Προώθηση, που περιλαμβάνει τις ενέργειες προβολής και προώθησης μέσα από τις οποίες θα γνωστοποιηθούν τα πλεονεκτήματα του προϊόντος στο καταναλωτικό κοινό. Αφορά τη διαφημιστική εκστρατεία και την επιλογή των διαφημιστικών μέσων, το συντονισμό των προωθητικών ενεργειών, την οργάνωση των πωλήσεων, τις δημόσιες σχέσεις κλπ.

Επιλογή, Προσδιορισμός, Υλοποίηση Πωλήσεις η πορεία των πωλήσεων των τελευταίων ετών πρόβλεψη των πωλήσεων για τα επόμενα έτη και πρόβλεψη της συνολικής αγοράς (και της υπο-αγοράς, αν κριθεί χρήσιμο) . Διοικητικό πλάνο Ποιες αδυναμίες υπάρχουν σε διοικητικό επίπεδο; Ποιος ή ποιοι θα αναλάβουν τη διοίκηση; Ποια είναι τα καθήκοντά τους; Είναι ξεκάθαρες και κατανεμημένες οι ευθύνες; Ποιες είναι οι ανάγκες σε προσωπικό; Ποιο θα είναι το μισθολογικό καθεστώς; Τι προνόμια, πριμ παραγωγικότητας, διακοπές και αργίες θα προσφέρονται; Πώς και πότε θα γίνεται η εκπαίδευση και από ποιους;

Διοικητικό Πλάνο Αφορά το οργανόγραμμα, το πρόγραμμα ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης, το σύστημα προσλήψεων, τις αρμοδιότητες των στελεχών, καθώς και το σύστημα εκπαίδευσης, αξιολόγησης και αμοιβών προσωπικού. Πρέπει να αναφέρονται οι ειδικότητες και οι δεξιότητες των ανώτερων στελεχών με έμφαση στην εμπειρία, στα επιτεύγματα, καθώς και στα οφέλη που έχουν προκύψει από τη μεταξύ τους συνεργασία. Σκόπιμο είναι να θιγεί και το ενδεχόμενο ανάμιξης των υποψήφιων επενδυτών στη λήψη των αποφάσεων ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους.

Οικονομικό Πλάνο Ουσιαστικά σε αυτό το κεφάλαιο επαληθεύεται εάν α) το εγχείρημα μπορεί να χρηματοδοτηθεί επαρκώς και β) έχει οικονομικά χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να συμφέρει να αναληφθεί. Κόστος επένδυσης και χρηματοδότηση Παρουσιάζεται τι απαιτείται, πόσο κοστίζει, πότε θα πραγματοποιηθεί; πως θα χρηματοδοτηθεί; Προβλεπόμενα οικονομικά αποτελέσματα Προβλεπόμενες πηγές και χρήσεις κεφαλαίων Παρουσιάζεται ποια είναι η προέλευση των κεφαλαίων της επιχείρησης (πηγές) και με ποιο τρόπο αυτά τα κεφάλαια αξιοποιούνται (χρήσεις) ; Προβλεπόμενες ταμιακές ροές Προβλεπόμενοι ισολογισμοί Παρουσιάζεται πως προβλέπεται να διαμορφωθεί η περιουσιακή κατάσταση της επιχείρησης στο τέλος κάθε μιας από τις περιόδους προγραμματισμού;

Παράγοντες Ρίσκου Μείωση τιμής από τους ανταγωνιστές (τιμολογιακός ανταγωνισμός) Απρόβλεπτες τάσεις του κλάδου Προβλέψεις πωλήσεις δεν επιτυγχάνονται Οι δαπάνες υπερβαίνουν τις εκτιμήσεις Προγράμματα και χρονοδιαγράμματα δεν πληρούνται Δυσκολίες στη χρηματοδότηση Απρόβλεπτες πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές τάσεις

«Τα Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα»

Βιβλιογραφία Deakins D., και Freel M., (2007), «Επιχειρηματικότητα», Κεφ. 12: ‘Προετοιμασία για την Επιχειρηματική Εκκίνηση: Έρευνα, σχεδιασμός και Υλοποίηση Επιχειρηματικών Σχεδίων’, (σσ. 465 – 498), Εκδόσεις Κριτική Κυριαζόπουλος Π.Γ., και Τερζίδης Κ., (2000), «Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», Κεφ. 5: ‘Επιχειρηματικός Σχεδιασμός στη ΜΜΕ’, (σσ. 93 – 120), Εκδόσεις Σύγχρονη Εκδοτική: Αθήνα Μπαλάκος Α., και Πρελορέντζος Γ., (2003), «Οδηγός Σύνταξης Επιχειρηματικού Σχεδίου», Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

Ερωτήσεις Ερώτηση 1η: Ερώτηση 2η: Ερώτηση 3η: Ερώτηση 4η: Τι θα αναζητήσουν στο επιχειρηματικό σχέδιο οι παρακάτω αναγνώστες του; Επενδυτής, τραπεζίτης, μέτοχος. Ερώτηση 2η: Τι ερωτήσεις μπορούν να γίνουν στους πελάτες της επιχείρησης σχετικά με τα προϊόντα της; Ερώτηση 3η: Να αναφέρετε τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας στους οποίους μπορείτε να εντοπίσετε ικανότητες και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα Ερώτηση 4η: Με ποια κριτήρια θα αναλύσετε τους ανταγωνιστές της επιχείρησης;