Εμπορικεσ-οικονομικεσ σχεσεισ ελλαδασ-σερβιασ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αφιερωμένο εξαιρετικά στους λάτρεις των αναψυκτικών και κυρίως σ’ αυτούς που επιμένουν να τα απολαμβάνουν και στην γειτονική Τουρκία... απ’ όπου και οι.
Advertisements

Εθελοντισμός για την Προστασία των Δασών Αντικείμενο έρευνας Αποτίμηση θεσμικού πλαισίου και δράσης εθελοντικών ομάδων και εθελοντών για την προστασία.
Sophia Kanoni Dimitris Kivelos BCP - DRP
2003 Greek IR Awards Ετήσια Βραβεία Επενδυτικών Σχέσεων
 Στο πάρτι μου θα έχει φαγητά, γλυκά, ποτά και πολλές εκπλήξεις !!  Θα πρέπει να καθαρίσουμε το σπίτι.  Να ψωνίσουμε τα δωράκια.  Να στολίσουμε το.
«Γιατί δεν είχες επιτυχία με τους Άραβες?»
Coca-Cola Lives Positively Προγράμματα και δράσεις για τους εργαζομένους της Coca-Cola Hellas.
CSS – Cascading Style Sheets (μορφοποίηση λιστών) Οι ιδιότητες CSS για τις λίστες σας επιτρέπουν να: καθορίζετε κουκίδες για λίστες με κουκίδες καθορίζετε.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 13 : ΠΡΟΪΟΝ IV Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλος Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤA Άγης Ζαφείρης Νίκος Γρυφάκης Μιχάλης Γεωργίου Δημήτρης Τζήκας Επιμέλεια: Αθηνά Ζερβογιάννη.
3 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΕΕΕΕΚ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ.
Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Λογιστική και Ελεγκτική" ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Εισαγωγική.
Αποφάσεις Προώθησης. Εισαγωγή  Προώθηση είναι η προσπάθεια να πειστούν οι άνθρωποι να αποδεχτούν προϊόντα, αντιλήψεις και ιδέες.  Στρατηγική προώθησης.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Ο Βόλος στο πέρασμα των χρόνων…  Εργασία στο μάθημα της τοπικής ιστορίας Μέλη ομάδας: Ασπρούδης Στέφανος Ευτυχίδης Αποστόλης Ζυλάλι Οργκές Γκέσκoυ Μαλένα.
2-1 Αγορές και Στρατηγικές Ταίριασμα αναγκών και ωφελειών από το προϊόν Καθορισμός και ανάλυση προϊόντων - αγορών Περιγραφή και Ανάλυση των τελικών χρηστών.
Ο σκοπός της παρουσίασης
Χρήστος Τζεκίνης (σελ:21-28)
Τακτικό Μάρκετινγκ Επικοινωνία - Προβολή
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ Σημειώσεις για το μάθημα: Μορφές Κινδύνου
ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εναλλακτικές στρατηγικές.
Τεχνολογία Επικοινωνιών
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΗ:
- Δρ. Μερκούριος Μαργαριτόπουλος - Δρ. Ελισάβετ Γεωργιάδου
Εξαγορές και Συγχωνεύσεις.
Εφαρμογές – Γεωργική Πολιτική και Εμπορία Αγροτικών Προϊόντων
Εξαγορές και Συγχωνεύσεις
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
Στρατηγικός προγραμματισμός
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Ένα σώμα μπορεί να βρεθεί σε τρεις φυσικές καταστάσεις. Π.χ. Το νερό το συναντάμε στη φύση ως ΑΕΡΙΟ (υδρατμοί στα σύννεφα) ΣΤΕΡΕΟ.
ΟΙ ΔΕΚΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η Πρακτική Άσκηση Φοιτητών στη Eurobank EFG
Εναλλακτικές Στρατηγικές.
Metrotech Hellas Ζυγιστικά και γεμιστικά μηχανήματα
(ALPHA BANK – EUROBANK – ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ)
‘Βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις περιφερειακής ανάπτυξης/μείωσης των περιφερειακών ανισοτήτων και οι εφαρμογές τους σε περιόδους κρίσης-Παραδείγματα από.
Πέντε παραμύθια... για να κοιμόμαστε ήσυχοι!
Διατροφικές διαταραχές Διατροφικές συνήθειες των εφήβων
Έρευνα με θέμα την τηλεόραση
Cola wars Case study.
Αχιλλέας Γερόπουλος Διοικητής Νοσοκομείου
Στρατηγικές Επίτευξης Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ – ΠΤΔΕ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
MANUAL Χρήσης Υπηρεσίας
Προωθητικές Τακτικές 9/20/2018.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΩΣ Είναι ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.
Ι. Πλεμμένος Δ/νση Στ. Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
Στοματική υγεία Εργασία στην Οικιακή οικονομία
Πειραματικο ΓΕ.Λ. Πατρων
مختصري ازبرنامه تالاسمي طرح ازابتداي سال 70 بصورت پايلوت در 5 استان پرشيوع كشور شامل گيلان , مازندران , فارس , خوزستان و اصفهان به اجرا در آمد.
05/12/2018 !!! ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ !!!.
Рачић Жељко Консултације: петак кабинет 7 (Лиман)
26/12/2018 !!! ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ !!!.
25/02/2019 !!! ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ !!!.
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
Προετοιμασία για το ΤΕΣΤ
ΕΛΛΗΝΟΣΕΡΒΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Ανάκτηση δεδομένων από κάθε μέσο
Ειδικά θέματα δικαίου 5ο μάθημα – 22 Μαρτίου 2018 Αιμιλία Γ. Ευθυμίου
Εθελοντισμός για την Προστασία των Δασών
Φορολογικη λογιστικη ι
(ALPHA BANK – EUROBANK – ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ)
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
Β. Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εμπορικεσ-οικονομικεσ σχεσεισ ελλαδασ-σερβιασ Ομάδα: Μαρία Πουρδάνη, Βάσω Τάνη, Φρειδερίκη Κιουλτζοπούλου, Μαρία Τάπκου, Βιβή Ράικου

ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΈΛΛΑΔΑΣ-ΣΕΡΒΙΑΣ Ελλάδα και Σερβία έχουν συνάψει διπλωματικές σχέσεις από το 1868. Το 1880 άρχισε να λειτουργεί ελληνική Πρεσβεία στο Βελιγράδι. Η Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση μεταξύ των ξένων επενδυτών στη Σερβία. Στην αγορά της Σερβίας εκτιμάται ότι δραστηριοποιούνται περίπου 200 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων, οι οποίες απασχολούν περισσότερους από 25.000 εργαζομένους. Οι συνολικές άμεσες ελληνικές επενδύσεις εκτιμάται ότι ανέρχονται σε περίπου € 2,2 δις, το δε σύνολο άμεσων και έμμεσων επενδύσεων υπερβαίνει τα € 2,5 δις. Αξιοσημείωτο, είναι, επίσης το ολοένα αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα από τη Σερβία προς την Ελλάδα.

Σερβικό δηνάριο

Σερβική οικονομία Η σερβική οικονομία χαρακτηρίζεται ως «υπό μετάβαση» και καθορίζεται κατά κύριο λόγο από τις δυνάμεις της αγοράς. Παρόλα αυτά, ο κρατικός τομέας παραμένει προβληματικά εκτεταμένος και πολυδαίδαλος και απαιτείται η διενέργεια σημαντικού αριθμού θεσμικών μεταρρυθμίσεων. Η οικονομία βασίζεται κατά κύριο λόγο στη μεταποίηση και τις εξαγωγές, τομείς στους οποίους κυριαρχούν οι Ξένες Άμεσες Επενδύσεις. Η κακοδιαχείριση των δημόσιων οικονομικών, κατά την εποχή του Milosevic, μία μεγάλη χρονική περίοδος οικονομικών κυρώσεων, ο εμφύλιος πόλεμος, αλλά και η καταστροφή των υποδομών και της βιομηχανίας της Σερβίας, κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών του 1999, προκάλεσαν τη συρρίκνωση της σερβικής οικονομίας κατά το ήμισυ, σε σχέση με το 1990

Dinar

Αναπτυξιακή συνεργασία Η δυναμική της ελληνο-σερβική πολιτικής συνεργασίας αντικατοπτρίζεται και στις διμερείς οικονομικές και εμπορικές σχέσεις, ενώ υφίστανται σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης και ενίσχυσης των διμερών οικονομικών σχέσεων. Η διμερής αναπτυξιακή βοήθεια έχει χορηγηθεί είτε άμεσα στη σερβική κυβέρνηση, είτε έμμεσα, μέσω της υλοποίησης μιας σειράς Έργων από ελληνικούς και σερβικούς ΜΚΟ, Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Βασικό εργαλείο της διμερούς αναπτυξιακής βοήθειας που χορηγεί η χώρα μας αποτελεί το Ελληνικό Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ), μέσω του οποίου έχουν ήδη χορηγηθεί περί τα € 17 εκ. για την υλοποίηση Έργων οδοποιίας (κατασκευή τμήματος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ), τηλεπικοινωνιών (διασύνδεση πανεπιστημιακών και ερευνητικών ιδρυμάτων με δίκτυο οπτικών ινών) αλλά και βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης τοπικών κοινωνιών (ανακαίνιση σχολείων, νοσοκομείων, διαφόρων ιδρυμάτων κλπ.) Η τελευταία περίπτωση, ειδικότερα, συμβάλλει άμεσα στη διάχυση της εικόνας της Ελλάδας ως σημαντικού χορηγού αναπτυξιακής βοήθειας στη σερβική κοινή γνώμη.ίου. Με αυτήν την ενέργεια ολοκληρώθηκε η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας. 

Διμερείσ Εμπορικέσ σχέσεισ Στο πεδίο των διμερών εμπορικών σχέσεων, εντοπίζονται σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και προώθησης της διμερούς συνεργασίας. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, το 2012, η Ελλάδα ήταν μόλις ο 19ος προμηθευτής της σερβικής αγοράς (€ 236,6 εκ. ή 1,6% των συνολικών σερβικών εισαγωγών) και μόλις ο 18ος προορισμός των σερβικών εξαγωγών (€128,9 εκ. ή 1,5% των συνολικών σερβικών εξαγωγών). Η κατάταξη αυτή καταδεικνύει εμφανώς την απουσία σταθερών εμπορικών δεσμών μεταξύ των δύο χωρών, καθώς και την ελλιπή αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν η γεωγραφική εγγύτητα των δύο χωρών. Κυριότεροι τομείς δραστηριοποίησης των Ελλήνων επενδυτών είναι ο χρηματοπιστωτικός τομέα, ο ευρύτερος τομέας των κατασκευών και των δομικών υλικών, το λιανικό εμπόριο, οι τηλεπικοινωνίες, οι ξενοδοχειακές και τουριστικές υπηρεσίες, η παροχή επιχειρηματικών συμβουλευτικών υπηρεσιών, η βιομηχανία τροφίμων και ποτών κλπ.,

Επίσης, στην αγορά της Σερβίας εκτιμάται ότι δραστηριοποιούνται περίπου 200 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων, οι οποίες απασχολούν περισσότερους από 25.000 εργαζομένους. Οι συνολικές άμεσες ελληνικές επενδύσεις εκτιμάται ότι ανέρχονται σε περίπου € 2,0 δις, το δε σύνολο άμεσων και έμμεσων επενδύσεων υπερβαίνει τα € 2,5 δις. Μεταξύ των κυριότερων Ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Σερβία περιλαμβάνονται οι: ΕΚΟ, Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, Τσιμέντα ΤΙΤΑΝ, Coca Cola HBC, Βερόπουλος, Ιntracom, Αlumil, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Αlpha Βank, Eurobank EFG, Τράπεζα Πειραιώς, ΙΚΡΡ Ρόκας, Lamda Development, Καζίνο Λουτρακίου, Όμιλος Δασκαλαντωνάκη, Όμιλος Λασκαρίδη, Isomat, Kleeman, ΕΛΒΙΑΛ, Πλαστικά Θράκης.Αξίζει να σημειωθεί ότι, ακόμα και κατά την περίοδο της τρέχουσας οικονομικής κρίσης, οι επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων διατήρησαν την παρουσία τους στη σερβική αγορά, προχωρώντας βέβαια στις εκάστοτε απαραίτητες κινήσεις προσαρμογής στα νέα οικονομικά δεδομένα. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα αναλυτικά στοιχεία που έχει ανακοινώσει η Στατιστική Υπηρεσία της Σερβίας, το 2011, οι κυριότερες κατηγορίες ελληνικών προϊόντων που εισήγαγε η Σερβία, το 2011, είναι: πετρέλαια και έλαια ασφαλτούχων ορυκτών, επεξεργασμένα ($ 45,6 εκ. ή 14,9%), φρούτα και καρποί, εκτός από ελαιώδεις καρπούς, νωπά ή αποξηραμένα ($ 32,5 εκ. ή 10,6%), υποδήματα ($ 28,7 εκ. ή 9,4%), αλουμίνιο ($ 24,0 εκ. ή 7,8%) και βαφές, μπογιές, βερνίκια και συναφή προϊόντα ($ 12,3 εκ. ή 4,0%).