Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εναλλακτικές Στρατηγικές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εναλλακτικές Στρατηγικές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εναλλακτικές Στρατηγικές.
Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

2 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Οριζόντια ολοκλήρωση. Η οριζόντια ολοκλήρωση συμβαίνει, όταν μια επιχείρηση προσθέτει μια ή περισσότερες δραστηριότητες, οι οποίες παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες και λειτουργούν στο ίδιο στάδιο, στην αλυσίδα προϊόν-μάρκετινγκ. Η οριζόντια ολοκλήρωση πραγματοποιείται με την αγορά μιας άλλης επιχείρησης με την ίδια δραστηριότητα. Το κύριο πλεονέκτημα της οριζόντιας ολοκλήρωσης είναι ότι παρέχει άμεση είσοδο στις νέες αγορές, και πολλές φορές, εξαλείφει ένα ανταγωνιστή. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

3 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της στρατηγικής συγκέντρωσης σε ένα προϊόν ή ολίγα ομοειδή προϊόντα. Η στρατηγική της συγκέντρωσης, συνήθως, δίνει στην επιχείρηση το πλεονέκτημα να αντιμετωπίζει χαμηλό κίνδυνο, διότι η επιχείρηση έχει ήδη αρκετή γνώση και πολλούς από τους πόρους που είναι απαραίτητοι για να ανταγωνιστεί στην αγορά. Ένα δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι η στρατηγική αυτή επιτρέπει στην επιχείρηση να συγκεντρώνει τις προσπάθειες της σε ένα μικρό αριθμό δραστηριοτήτων, και συνεπώς, να είναι πιο αποτελεσματική. Ένα βασικό μειονέκτημα της στρατηγικής συγκέντρωσης είναι ότι τοποθετεί όλους ή τους περισσότερους πόρους της επιχείρησης στο ίδιο καλάθι Ένα η αγορά για τα προϊόντα ή υπηρεσίες της επιχείρησης ελαττωθεί, τότε η επιχείρηση θα βρεθεί σε δύσκολη θέση. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

4 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της στρατηγικής συγκέντρωσης σε ένα προϊόν ή ολίγα ομοειδή προϊόντα. Ένας αριθμός παραγόντων, έξω από τον έλεγχο οποιαδήποτε επιχείρησης, μπορεί να προξενήσει μείωση της ζήτησης για το προϊόν ή υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Η αυξανόμενη αστάθεια των προτιμήσεων των καταναλωτών, η αναπτυσσόμενη ένταση του ανταγωνισμού, οι τεχνολογικές εξελίξεις και μεταβολές στην κυβερνητική πολιτική προβάλλει ένα σημαντικό κίνδυνο για μια επιχείρηση, η οποία συγκεντρώνει τις προσπαθείς της σε ένα μοναδικό προϊόν ή υπηρεσίες. Για τους λόγους αυτούς, πολλές επιχειρήσεις προσθέτουν στις δραστηριότητες τους νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας μια από τις στρατηγικές που εξετάζονται αμέσως παρακάτω. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

5 Στρατηγική διεύρυνσης (Diversification strategy).
Διεύρυνση συμβαίνει, όταν μια επιχείρηση επεκτείνεται σε δραστηριότητες, οι οποίες είναι σαφώς διαφοροποιημένες από τις παρούσες δραστηριότητες της. Οι λόγοι για την επιδίωξη της στρατηγικής διεύρυνσης είναι πολλοί και ποικίλοι, οι κυριότεροι από τους οποίους, είναι: Η πίστη της διοίκησης ότι η επέκταση σε νέες δραστηριότητες μπορεί να εκμεταλλευτεί μια σημαντική ελκυστική ευκαιρία, ειδικά όταν συγκρίνεται με τις άλλες πιθανές στρατηγικής ανάπτυξης. Πιθανοί λόγοι για αυτή την ελκυστική ευκαιρία μπορεί να είναι ότι οι αγορές για τα παρόντα προϊόντα ή υπηρεσίες είναι κορεσμένες ή εάν οι παρούσες αγορές δεν είναι κορεσμένες, ότι τα προσδοκώμενα κέρδη από τη διεύρυνση φαίνονται μεγαλύτερα, από εκείνα που αναμένονται από την επέκταση στις παρούσες δραστηριότητες. Οι νέες δραστηριότητες ίσως να παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες για τη διοίκηση. Η εξισορρόπηση των εποχιακών και κυκλικών διακυμάνσεων στη ζήτηση του προϊόντος. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

6 Στρατηγική διεύρυνσης (Diversification strategy).
Η προσέλκυση έμπειρων επιτελικών στελεχών και η διατήρηση των καλύτερων στελεχών, οι οποίοι πιθανό να έχουν κουραστεί και να μην ενδιαφέρονται για τις παρούσες δραστηριότητες της επιχείρησης, κυρίως όταν η επιχείρηση ασχολείται με μια μοναδική γραμμή προϊόντος ή υπηρεσίας. Ενδείξεις για εμφάνιση θετικών αποτελεσμάτων συνεργίας. Σημειώνεται ότι η επιχείρηση μπορεί να επιδιώξει διεύρυνση συνήθως με συγχωνεύσεις ή εξαγορά άλλων επιχειρήσεων, για τη γρήγορη απόκτηση τεχνογνωσίας, ευκολότερη είσοδος σε νέες αγορές σε εθνική και διεθνή κλίμακα, απόκτηση φορολογικών πλεονεκτημάτων κλπ. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

7 Στρατηγική διεύρυνσης (Diversification strategy).
Η στρατηγική διεύρυνσης μπορεί να ταξινομηθεί σε δυο βασικές κατηγορίες Ομόκεντρη διεύρυνση (concentric diversification) Δραστική διεύρυνση (conglomerate diversification) H ομόκεντρη διεύρυνση, συμβαίνει, όταν η επιχείρηση προσθέτει νέες δραστηριότητες, οι οποίες, κατά κάποιο τρόπο σχετίζονται με τις παρούσες δραστηριότητες της επιχείρησης. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

8 Στρατηγική διεύρυνσης (Diversification strategy).
Δραστική διεύρυνση, συμβαίνει όταν η επιχείρηση προσθέτει νέες δραστηριότητες, οι οποίες ολοσχερώς είναι διαφορετικές από τις παρούσες δραστηριότητες της επιχείρησης. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

9 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Ομόκεντρη διεύρυνση. Η βασική διαφορά μεταξύ της στρατηγικής ομόκεντρης διεύρυνσης και της στρατηγικής συγκέντρωσης, είναι ότι η πρώτη, όπως αναφερθήκαμε, συνεπάγεται επέκταση σε σχετιζόμενες, αλλά διαφοροποιούμενες δραστηριότητες, ενώ η δεύτερη συνεπάγεται επέκταση στις υπάρχουσες δραστηριότητες της επιχείρησης. Για να θεωρηθεί ομόκεντρη η διεύρυνση, τα νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που προστίθενται, πρέπει να σχετίζονται με τη σημερινή δομή της επιχείρησης και να βρίσκονται εντός των δυνατοτήτων μιας επιχείρησης από άποψη τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, γραμμή προϊόντος, δίκτυα διανομής ή αγορές κλπ. Η επέκταση της Coca-Cola στη δραστηριότητα χυμών πορτοκαλιού μέσω της εξαγοράς της εταιρείας Minuti Maid, είναι ένα παράδειγμα ομόκεντρης διεύρυνσης (μέσω εξαγοράς μιας άλλης επιχείρησης) Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

10 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Δραστική Διεύρυνση. Η δραστική διεύρυνση είναι μια στρατηγική ανάπτυξης, η οποία συνεπάγεται την επέκταση σε νέες δραστηριότητες, οι οποίες είναι εντελώς διαφορετικές από τις παρούσες δραστηριότητες της επιχείρησης. Η δραστική διεύρυνση μπορεί να επιδιωχθεί με εσωτερική ή εξωτερική ανάπτυξη. Πολύ συχνά, εντούτοις, η δραστική διεύρυνση επιτυγχάνεται με συγχωνεύσεις ή εξαγορά άλλων επιχειρήσεων ή και καινοπραξίων. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

11 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Δραστική Διεύρυνση. Οι περισσότερες δραστικές διεύρυνσης βασίζονται στην λογική ότι, η επέκταση σε νέες δραστηριότητες έχουν σημαντικές δυνατότητες πραγματοποίησης κερδών. Οι λόγοι για την επιδίωξη της στρατηγικής αυτής είναι πολυάριθμοι. Μερικοί από τους σπουδαιότερους είναι οι εξής: Υποστήριξη μερικών τμημάτων/κλάδων της επιχείρησης με ταμειακές ροές (διαθέσιμα) από άλλα τμήματα/κλάδους κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ανάπτυξης ή προσωρινών δυσκολιών. Χρησιμοποίηση των κερδών μιας δραστηριότητας/κλάδου χωρίς την πληρωμή φόρων επί της πρώτης δραστηριότητας/κλάδου. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

12 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Δραστική Διεύρυνση. Εκμετάλλευση συνήθως ελκυστικών ευκαιριών ανάπτυξης. Επιμερισμός του κινδύνου με την επέκταση σε νέες δραστηριότητες και την εξυπηρέτηση μερικών διαφορετικών αγορών. Βελτίωση της συνολικής αποτελεσματικότητας και ευκαμψίας της επιχείρησης με την επέκταση σε νέους κλάδους, οι οποίοι έχουν καλύτερες προσδοκίες πραγματοποίησης κερδών σε σχέση με τις υπάρχουσες δραστηριότητες της επιχείρησης. Ευκολότερη πρόσβαση στις αγορές κεφαλαίου (τράπεζες κλπ) και καλύτερη σταθερότητα ή ανάπτυξη κερδών. Απόκτηση των πλεονεκτημάτων της συνεργίας. Η συνεργία προέρχεται από τη δραστική συγχώνευση. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

13 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Δραστική Διεύρυνση. Απόκτηση των πλεονεκτημάτων της συνέργιας. Η συνέργια προέρχεται από μια δραστική συγχώνευση δηλ, συγχώνευση δύο επιχειρήσεων με εντελώς διαφορετικό αντικείμενο δραστηριότητας, όταν η νέα δημιουργούμενη επιχείρηση είναι περισσότερο επικερδής από τις δύο επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν ανεξάρτητα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ερευνητικές μελέτες έχουν συμπεράνει ότι η δραστική διεύρυνση δεν είναι γενικά τόσο επικερδής όσο και άλλες στρατηγικές ανάπτυξης. Για το λόγο αυτό, μια επιχείρηση, που επιλέγει τη στρατηγική αυτή, πρέπει να προχωρήσει με πολύ προσοχή. Η δραστική διεύρυνση έχει ως αποτέλεσμα τη μεγέθυνση της επιχείρησης, και το μεγάλο μέγεθος πιθανό να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στη διοίκηση της. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

14 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Δραστική Διεύρυνση. Μια δραστική διεύρυνση για να είναι επιτυχής, πρέπει να χρησιμοποιήσει τουλάχιστο μία, αν όχι περισσότερες από τις τρεις θεμελιώδεις δυνάμεις της επιχείρησης: ικανότητα παραγωγής, πρόσβαση σε ειδική αγορά και τεχνολογική ικανότητα. Βασικά στοιχεία για την επιτυχία της στρατηγικής της δραστικής διεύρυνσης φαίνεται να είναι τα εξής: Σαφής προσδιορισμός των στόχων της επιχείρησης. Καθορισμός της ικανότητας της επιχείρησης για διεύρυνση που περιλαμβάνει την ανάλυση των παρόντων λειτουργιων/τμημάτων της επιχείρησης για τη διάγνωση των δυνάμεων και αδυναμιών τους (εσωτερικός έλεγχος της επιχείρησης). Καθορισμός των ειδικών κριτηρίων, βάσει των οποίων θα επιδιωχθεί η εξαγορά άλλων επιχειρήσεων. Περιεκτική έρευνα για την ανεύρεση των υποψηφίων επιχειρήσεων για εξαγορά ή συγχώνευση και εκτίμηση της κατάστασης τους, για να διαπιστωθεί αν οι επιχειρήσεις αυτές ικανοποιούν τα κριτήρια. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

15 Στρατηγική κάθετης ολοκλήρωσης.
Στρατηγική ολοκλήρωσης είναι μια στρατηγική ανάπτυξης, η οποία συνεπάγεται επέκταση της παρούσης δραστηριότητας της επιχείρησης σε δύο πιθανές κατευθύνσεις: Ολοκλήρωση προς τα πίσω (backwards integration), που συνεπάγεται την είσοδο της επιχείρησης στον κλάδο προμήθειας μερικών ή όλων των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των προϊόντων ή υπηρεσιών. Ολοκλήρωση προς τα εμπρός (forward integration), που συνεπάγεται είσοδο μιας επιχείρησης στον τομέα της διανομής των προϊόντων ή υπηρεσιών της. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

16 Στρατηγική κάθετης ολοκλήρωσης.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι, για τους οποίους μια επιχείρηση θα ήθελε να ακολουθήσει τη στρατηγική της κάθετης ολοκλήρωσης. Μερικοί από τους σπουδαιότερους είναι οι εξής: H Ολοκλήρωση προς τα πίσω, δίνει στην επιχείρηση τη δυνατότητα περισσότερου ελέγχου στο κόστος, στη διαθεσιμότητα και την ποιότητα των πρώτων υλών, που χρησιμοποιούνται στα παρόντα προϊόντα ή υπηρεσίες. Όταν οι προμηθευτές των πρώτων υλών της επιχείρησης έχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους ή επιχείρηση με την ολοκλήρωση προς τα πίσω μπορεί να μετατρέψει ένα κόστος σε κέρδος. Ολοκλήρωση προς τα εμπρός δίνει στην επιχείρηση τη δυνατότητα ελέγχου στις πωλήσεις και δίκτυα διανομής, πράγμα που μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη των υπερθεματοποιήσεων, και κατά συνέπεια, στην ομαλή ροή της παραγωγικής διαδικασίας. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

17 Στρατηγική κάθετης ολοκλήρωσης.
Όταν οι διανομείς (έμποροι χονδρικής πώλησης) των προϊόντων της επιχείρησης έχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους, η επιχείρηση ίσως να αυξήσει τα κέρδη της με την ολοκλήρωση προς τα εμπρός. Μερικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν προς τα εμπρός ή προς τα πίσω ολοκλήρωση με την ελπίδα, ότι θα επωφεληθούν από τις οικονομίες κλίμακας, οι οποίες μπορούν να προέλθουν από την επέκταση των πωλήσεων σε εθνική ή και διεθνή κλίμακα, και με την κατασκευή μεγαλύτερου μεγέθους εργοστασίων. Μερικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ολοκλήρωση προς τα πίσω για να αυξήσουν το μέγεθος και τη δύναμη τους σε ένα ειδικό κλάδο ή αγορά, με σκοπό να αποκτήσουν κάποιο βαθμό ολιγοπωλιακού ή μονοπωλιακού ελέγχου. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

18 Στρατηγική κάθετης ολοκλήρωσης.
Η κύριοι λόγοι για τους οποίους η κάθετη ολοκλήρωση δεν επιδιώκεται από μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων, είναι ότι συνήθως, απαιτεί μια σημαντική δέσμευση κεφαλαίων καθώς και διοικητικά ταλέντα, παράγοντες τους οποίους πολλές επιχειρήσεις ίσως να μην κατέχουν. Η ολοκλήρωση προς τα πίσω φαίνεται να είναι περισσότερο χρήσιμη για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των επενδυμένων κεφαλαίων, διότι καθιστά ικανή μια επιχείρηση να επωφεληθεί από τις οικονομίες κλίμακας, χωρίς να ασχοληθεί με νέα προβλήματα μάρκετινγκ. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

19 Στρατηγική Συγχωνεύσεων (merger).
Μια μέθοδος για την εφαρμογή των στρατηγικών διαφοροποίησης, που περιγράφτηκαν παραπάνω, είναι η συγχώνευση, η οποία χρησιμοποιείται σε μεγάλη έκταση στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Αμερική. Μερικά παραδείγματα αναφέρονται παρακάτω, Α) Η εταιρεία Α αγοράζει όλες τις μετοχές της εταιρείας Β. Η εταιρεία Α συνεχίζει να λειτουργεί χρησιμοποιώντας όλα τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας Β και αναλαμβάνοντας όλες τις υποχρεώσεις της εταιρείας αυτής. Η εταιρεία Β παύει τη λειτουργία της. Ο επιχειρηματικός αυτός συνδυασμός καλείται απορρόφηση. Β) Η εταιρεία Α και η εταιρεία Β συνδυάζονται να σχηματίσουν μια Τρίτη εταιρεία, την Γ. Οι εταιρείες Α και β παύουν την λειτουργία τους. Ο συνδυασμός αυτός συνήθως καλείται συγχώνευση. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

20 Στρατηγική Συγχωνεύσεων (merger).
Η εταιρεία Α αγοράζει ένα σημαντικό μέρος των μετοχών της εταιρείας Β και οι δύο εταιρείες συνεχίζουν τη λειτουργία τους. Η εταιρεία Α καλείται μητρική εταιρεία και η εταιρεία Β καλείται θυγατρική εταιρεία. Δ) Η εταιρεία Α αγοράζει όλα τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας Β και αναλαμβάνει αυτή όλες τις υποχρεώσεις της εταιρείας. Η εταιρεία Β παύει να υπάρχει. Ο επιχειρηματικός αυτός συνδυασμός καλείται εξαγορά. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.


Κατέβασμα ppt "Εναλλακτικές Στρατηγικές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google