Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Advertisements

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ασκήσεις Συνδυαστικής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Ανάκλαση και διάδοση σε ένα όριο.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Βασικοί μηχανισμοί όρασης
Καταγραφή θνησιμότητας το έτος 2008 δεν καταγράφηκαν νεκρά ζώα στην περιοχή μελέτης ένα από τα νεογέννητα,παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια 2 επισκέψεων στην.
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM.
Συντελεστική εξαρτημένη μάθηση
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Λύση προβλημάτων Στην επίλυση προβλημάτων ασχολούμαστε με δύο κυρίως θέματα: 1.Ποιες είναι οι στρατηγικές υποδιαίρεσης ενός προβλήματος σε μικρότερους.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Συνείδηση Τι είναι συνείδηση;
Σκέψη Είδη σκέψης: Προτασιακή (εκφράζει μία πρόταση/ισχυρισμό)
Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι. Δεν είναι δυνατό να θεωρήσουμε όλα τα είδη μάθησης συνδυαστικά. Σε περίπλοκες καταστάσεις οι οργανισμοί φαίνεται.
Μάθηση.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ιδιαίτερα είδη μάθησης. Υπάρχουν δύο είδη μάθησης τα οποία δεν εντάσσονται στα συνηθισμένα είδη μάθησης που έχουμε δει ως τώρα. Οι δύο αυτοί τύποι μάθησης.
Προπονώντας Γυναίκες & Άντρες
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Η συμπεριφορά και οι συνέπειές της
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Μ Α Θ Η Σ Η. Συσκευή για τη μέτρηση της εξαρτημένης αντίδρασης Σε αυτή τη βελτιωμένη εκδοχή της αυθεντικής συσκευής του Pavlov μετριέται η ποσότητα σιέλου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΆ - ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc- Λάρισα 2014.
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Λήμμα άντλησης Πως αποφασίζουμε αποδεικνύουμε ότι μία γλώσσα δεν είναι κανονική; Δυσκολότερο από την απόδειξη ότι μια γλώσσα είναι κανονική. Γενικότερο.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΦΗΜΗ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΜΑΘΗΣΗ.
Εισαγωγή στην Γενική ψυχολογία Βρεφονηπιοκομιά-Εργοθεραπεία
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Γενικά χαρακτηριστικά
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι

Δεν είναι δυνατό να θεωρήσουμε όλα τα είδη μάθησης συνδυαστικά. Σε περίπλοκες καταστάσεις οι οργανισμοί φαίνεται να χρησιμοποιούν νοερές αναπαραστάσεις του περιβάλλοντος. Πολλές φορές οι οργανισμοί προβαίνουν σε νοερές δοκιμές και πλάνες. Σε νοερές δοκιμές και πλάνες, δεν είναι ξεκάθαρο ποιος είναι ο ενισχυτής της συμπεριφοράς, και η λύση του προβλήματος επιτυγχάνεται άμεσα

Γνωστικοί Χάρτες Οι γνωστικοί χάρτες μελετήθηκαν από τον Tolman, το 1930. Σύμφωνα με τον Tolman η μάθηση έχει τα εξής χαρακτηριστικά: 1. Διαμορφώνεται ως προς το στόχο και όχι από την αντίδραση 2. Οι συνδέσεις είναι μεταξύ ερεθισμάτων και όχι μεταξύ ερεθίσματος και αντίδρασης 3. Η ενίσχυση της αντίδρασης δεν είναι ικανή και απαραίτητη προϋπόθεση μάθησης

Γνωστικοί Χάρτες Ο οργανισμός δημιουργεί μία εσωτερική αναπαράσταση του περιβάλλοντος, την οποία ανασύρει από τη μνήμη του όταν οι συνθήκες το απαιτούν, για τη λύση ενός προβλήματος. Τα ποντίκια σε ένα λαβύρινθο, μαθαίνουν την τοποθεσία του στόχου, και επιλέγουν κάθε φορά την καλύτερη διαδρομή.

Γνωστικοί χάρτες Στη διάρκεια της μάθησης του λαβυρίνθου, τα ποντίκια δημιουργούν μία προτίμηση για τις διαδρομές 1, 2, και 3 αντίστοιχα. Όταν το μπλοκ Β είναι στη θέση του, τα ποντίκια επιλέγουν τη διαδρομή 3, δηλαδή τη λιγότερο προτιμώμενη διαδρομή.

Μάθηση δίχως ενίσχυση Οι οργανισμοί σχηματίζουν νοερές αναπαραστάσεις του περιβάλλοντός τους, οι οποίες επηρεάζουν τη συμπεριφορά, μόνο όταν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για την επίτευξη ενός στόχου. Για παράδειγμα, μαθαίνετε πού είναι το φαρμακείο της γειτονιάς σας, αλλά δε θα χρησιμοποιήσετε αυτή τη γνώση μέχρι να χρειαστείτε ένα φάρμακο.

Μάθηση δίχως ενίσχυση Σε σχετικά πειράματα (Blodgett, 1929, Tolman & Honzik, 1930) υπήρχαν 3 ομάδες ποντικιών. Όλες οι ομάδες περιφερόταν σε ένα λαβύρινθο για ένα χρονικό διάστημα. Η πρώτη ομάδα δεν λάμβανε ποτέ ενίσχυση. Η δεύτερη ομάδα λάμβανε ενίσχυση από την 11η μέρα. Η τρίτη ομάδα λάμβανε συνεχώς ενίσχυση.

Αποτελέσματα Η δεύτερη ομάδα παρουσιάζει μεγαλύτερη βελτίωση από την τρίτη ομάδα μετά την 11η μέρα. Αυτό σημαίνει ότι έχει συντελεστεί κάποια μάθηση απουσία ενίσχυσης.

Τα πειράματά του τα πραγματοποίησε στο νησί Τενερίφη με χιμπατζήδες. Ενορατική μάθηση Ο πρώτος που μελέτησε την ενορατική μάθηση ήταν ο ιδρυτής της Gestalt ψυχολογίας, Wolfgang Kohler (1887-1967). O Kohler θεωρούσε ότι τα πολύπλοκα είδη μάθησης είναι προτιμότερο να μελετώνται με ανώτερους οργανισμούς. Τα πειράματά του τα πραγματοποίησε στο νησί Τενερίφη με χιμπατζήδες.

Ενορατική μάθηση Όλα τα μέρη του προβλήματος είναι σε κοινή θέα. Στο ζώο προσφέρεται τροφή και διάφορα εργαλεία με τα οποία μπορεί να τη φτάσει. Τα πειραματόζωα χρησιμοποιούν τα εργαλεία με έξυπνους τρόπους: Χρησιμοποιούν ραβδιά για να φτάσουν την τροφή Συνδέουν ραβδιά για να φθάσουν την τροφή Χρησιμοποιούν κιβώτια, κλπ.

Ενορατική μάθηση

Ενορατική μάθηση

Ενορατική μάθηση

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά 1. Η λύση έρχεται «ξαφνικά» και όχι μετά από εξαντλητικές δοκιμές και πλάνες. 2. Αφού επέλθει η λύση, το ζώο θα προβεί στην εφαρμογή της σε ύστερο χρόνο με ελάχιστες άσχετες κινήσεις. 3. Σε διαφορετικά προβλήματα, μία λύση θα εφαρμοστεί με παραλλαγές (γενίκευση της μάθησης).

Δείχνει τη νοερή «εφαρμογή» λύσεων. Ερμηνεία 1. Η λύση έρχεται «ξαφνικά» και όχι μετά από εξαντλητικές δοκιμές και πλάνες. Δείχνει τη νοερή «εφαρμογή» λύσεων. 2. Αφού επέλθει η λύση, το ζώο θα προβεί στην εφαρμογή της σε ύστερο χρόνο με ελάχιστες άσχετες κινήσεις. Επεξεργασία και αποθήκευση της λύσης, και άμεση εφαρμογή της σε παρόμοιες συνθήκες 3. Σε διαφορετικά προβλήματα, μία λύση θα εφαρμοστεί με παραλλαγές (γενίκευση της μάθησης). Η νοητική αναπαράσταση της λύσης είναι αφηρημένη ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί σε άλλα προβλήματα.

Κοινωνική μάθηση Η κοινωνική μάθηση, ή μάθηση μέσω μίμησης προτύπων είναι ένας ισχυρός τρόπος μάθησης. Ένας από τους πρώτους μελετητές της κοινωνικής μάθησης είναι ο Bandura (1963). Η κοινωνική μάθηση έχει 4 στάδια: 1. Παρατήρηση προτύπου 2. Αποθήκευση συμπεριφοράς 3. Αναμονή ενίσχυσης 4. Εκτέλεση συμπεριφοράς

Η τρίτη ομάδα δεν είδε κανένα βίντεο. Πείραμα Σε ένα από τα γνωστότερα πειράματά του, o Bandura χρησιμοποίησε 3 ομάδες παιδιών. Η πρώτη ομάδα είδε ένα βίντεο όπου η επιθετική συμπεριφορά ενός ενήλικα αμοιβόταν. Η δεύτερη ομάδα είδε ένα βίντεο όπου η επιθετική συμπεριφορά ενός ενήλικα τιμωρούνταν. Η τρίτη ομάδα δεν είδε κανένα βίντεο. Τα παιδιά μεταφέρθηκαν σε ένα δωμάτιο παρόμοιο με του βίντεο, και καταγράφηκε η συμπεριφορά τους.

Αποτέλεσμα Τα παιδιά της πρώτης ομάδας επέδειξαν επιθετική συμπεριφορά Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας δεν επέδειξαν επιθετική συμπεριφορά Τα παιδιά της τρίτης ομάδας δεν επέδειξαν επιθετική συμπεριφορά

Ερμηνεία Η επιθετικές συμπεριφορές είναι αποτέλεσμα κοινωνικής μάθησης και μίμησης προτύπου, όταν αυτές οι συμπεριφορές έχουν θετικά αποτελέσματα. Μία διαφορετική άποψη είναι ότι οι επιθετικές συμπεριφορές εκδηλώνονται σαν αντίδραση σε καταστάσεις ματαίωσης (Miller & Dollard,1950)