FAIR PLAY και ηθικοκοινωνική ανάπτυξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Φυσικη Αγωγη για τισ μεγαλεσ ταξεισ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
<< EY AΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ>>
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΤΑ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Αθλητισμός και παιχνίδι
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό Μοντέλα ηθικής ανάπτυξης Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
TIMIOTHTA (FAIR PLAY) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ & ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΗΘΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπλ. Καθηγητής.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΗΘΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS #
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ολυμπιακή παιδεία και Αθλητική Ηθική
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
ΗΘΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Η ΕΥΓΕΝΗΣ ΑΜΙΛΛΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

FAIR PLAY και ηθικοκοινωνική ανάπτυξη Ευάγγελος Αλμπανίδης

«Ευ αγωνίζεσθαι» Η σωματική άσκηση έπλαθε «ψυχήν αγαθήν» δηλ. ενάρετη και διαμόρφωνε «καλούς καγαθούς άνδρες» (Πλατων, Πολιτεία Γ. 403) Άτομο που ασκούνταν και συμμετείχε σε αγώνες ή αθλοπαιδιές αναμένονταν να γίνει πιο νομοταγής, δημοκρατικός, ηθικός, καρτερικός, να σέβεται τους άλλους και να συνεργάζεται με αυτούς για το κοινό καλό. (Λουκιανός, Ανάχαρσις, 18) Ευ αγωνίζεσθαι = ευ πέπραγεν, ευ πασχέμεν, ευ μη λόγον βλάπτων

Fair Play τον 19ο αι. Το Fair Play έχει τις ρίζες του στην ιδεολογία των Ευρωπαίων αριστοκρατών Στις ηθικές αρχές που ακολουθούσαν οι ιππότες του Μεσαίωνα κατά τη συμμετοχή τους στη γκιόστρα και τα τουρναμέντ. Το Fair Play εξισώθηκε με τον κώδικα τιμής των ευγενών της εποχής, και δε σήμαινε απλά να τηρήσεις τους κανόνες αλλά να λειτουργείς με ανωτερότητα, αξιοπρέπεια, κοσμιότητα, σεμνότητα και τιμιότητα. Το πνεύμα αυτό οδήγησε στον ερασιτεχνισμό .

fair play Tο fair play ενσωματώνει τις ιδέες της αξιοπρέπειας, του σεβασμού προς τους άλλους, της καλής συμπεριφοράς, των ίσων ευκαιριών, της διατήρησης του αυτοελέγχου και της ψυχραιμίας του αθλούμενου κάτω από όλες τις συνθήκες.

Fair Play στον αθλητισμό Fair Play (Canada 1990) -Σεβασμός στους κανόνες -Σεβασμός στους συμπαίκτες και τον αντίπαλο -Σεβασμό στις επίσημες αρχές και τις αποφάσεις τους (διαιτητών, κριτών) -Παροχή ίσων ευκαιριών συμμετοχής για όλους -Διατήρηση ψυχραιμίας και αυτοελέγχου σε όλες τις συνθήκες

Fair Play στη Φυσική Αγωγή (Siedentop 2004) Σεβασμό στους κανόνες του μαθήματος που παραπέμπει στην υπεύθυνη και ενεργητική συμμετοχή σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΚΦΑ Σεβασμό στους άλλους που παραπέμπει στην απουσία βλαπτικής και προσβλητικής συμπεριφοράς Παροχή ίσων ευκαιριών συμμετοχής που παραπέμπει στη συνεργασία και αλληλοβοήθεια, την υποστήριξη, επιβράβευση και ενθάρρυνση συμμαθητών.

Το Fair Play στη Φ.Α. πρακτικά Σεβασμός στους κανόνες= Ανταποκρίνεται ο μαθητής αμέσως σε ότι λέει ο ΚΦΑ. Δεν διακόπτει τη ροή του μαθήματος. Δε δυσκολεύει τους άλλους να εκτελέσουν. Δεν εκτελεί διαφορετικά πράγματα από αυτά που τους υποδεικνύει ο ΚΦΑ. Βλαπτική συμπεριφορά: Σωματικά=μουντζώνει κάποιον για αποτυχημένη ενέργεια, σπρώχνει, κάνει άπρεπη χειρονομία κ.λ.π. Λεκτικά= Βρίζει ή εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για μια αποτυχημένη ενέργεια. Βοηθητική συμπεριφορά: Σωματικά= Χειροκρότημα, χειρονομία επιβράβευσης. Λεκτικά= χρήση επαινετικών εκφράσεων

Το Fair Play στη Φ.Α. πρακτικά Σεβασμός στους κανόνες= Ανταποκρίνεται ο μαθητής αμέσως σε ότι λέει ο ΚΦΑ. Δεν διακόπτει τη ροή του μαθήματος. Δε δυσκολεύει τους άλλους να εκτελέσουν. Δεν εκτελεί διαφορετικά πράγματα από αυτά που τους υποδεικνύει ο ΚΦΑ. Βλαπτική συμπεριφορά: Σωματικά=μουντζώνει κάποιον για αποτυχημένη ενέργεια, σπρώχνει, κάνει άπρεπη χειρονομία κ.λ.π. Λεκτικά= Βρίζει ή εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για μια αποτυχημένη ενέργεια. Βοηθητική συμπεριφορά: Σωματικά= Χειροκρότημα, χειρονομία επιβράβευσης. Λεκτικά= χρήση επαινετικών εκφράσεων

Σχετικές Έρευνες Gibbons, Ebbeck & Weiss (1995): Εξέτασαν την επίδραση προγράμματος Fair Play πάνω στην ηθική κρίση, την πρόθεση και την ηθική συμπεριφορά. Διάρκεια παρέμβασης 7 μήνες. Vidoni (2005): Συμπεριφορές όπως: «δίνω τον καλύτερό μου εαυτό στο μάθημα», «βοηθώ και δεν βλάπτω» καλλιεργήθηκαν όπως και οι αθλητικές δεξιότητες δηλ. με επίδειξη, ενίσχυση, ευκαιρίες για υλοποίηση και ανατροφοδότηση. Χρησιμοποιήθηκε η παρατήρηση ως μέσο μέτρησης. Διάρκεια παρέμβασης 6 μήνες

Στρατηγική Παρέμβασης Εξήγηση επιθυμητής συμπεριφοράς π.χ. το θεμιτό από το αθέμιτο. Επισήμανση της επιθυμητής συμπεριφοράς ανά μάθημα με χρήση πόστερ. Δίδει ευκαιρίες ανάπτυξης αυτών των συμπεριφορών. Διευκόλυνση κατανόησης αυτών των συμπεριφορών με χρήση παραδειγμάτων. Ανατροφοδότηση διδάσκοντα Επικέντρωση κατά το κλείσιμο της ώρας.

Στρατηγική παρέμβασης: βασικοί άξονες Συνεργασία: καλλιεργείται με το αμοιβαίο στιλ διδασκαλίας και την εξάσκηση σε μικρές ομάδες. Παροχή ίσων ευκαιριών συμμετοχής για όλους: Τροποποίηση των κανονισμών, ενίσχυση του ρόλου του καθενός, καταγραφή συμμετοχής στο παιχνίδι. Σεβασμός τους κανόνες: έμφαση στη συμμετοχή και όχι στον ανταγωνισμό, δραστηριότητες οι οποίες καταλήγουν σε κρίση για την αναγκαιότητα ύπαρξης και τήρησης των κανόνων. Χρήση καρτών για έντιμη και ανέντιμη συμπεριφορά

Στάση διδάσκοντα Αποφεύγει τη σύγκριση, επαινεί την προσωπική βελτίωση. Προσπαθεί να είναι δίκαιος και σταθερός στις αποφάσεις του. Υποστηρίζει και ενισχύει την αυτοεκτίμηση κάθε μαθητή. Χρησιμοποιεί επαίνους προσπάθειας και επαίνους συμπεριφοράς Ξεκαθαρίζει ποιες συμπεριφορές είναι βοηθητικές και ποιες δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα.

Πως μπορεί το fair play να ενσωματωθεί στο μάθημα της Φ.Α; α) Πάντα γίνεται επισήμανση της επιθυμητής συμπεριφοράς β) Να δίνονται ευκαιρίες ανάπτυξης αυτών των συμπεριφορών γ) Να δίνεται τακτική ανατροφοδότηση δ) Να γίνεται επικέντρωση κατά το κλείσιμο της ώρας

Κατά τους Sields and Bredemeier: Η Φυσική Αγωγή αποτελεί το ιδανικότερο περιβάλλον για ηθική ανάπτυξη & για διαμόρφωση του

Κατά τον Singleton «Πηγή του κακού» για την έλλειψη ηθικότητας στη Φ.Α είναι η ανταγωνιστική διάσταση που παίζει κυρίαρχο ρόλο στο μάθημα. Το μάθημα πρέπει να προσανατολίζεται στην προσωπική βελτίωση του μαθητή /μαθήτριας και όχι στην κοινωνική σύγκριση

Παραδείγματα Fair Play: Victor Bori Αγώνες Στίβου στη Βουδαπέστη, 1984 Συμμετέχει στα 800μ, κι ενώ είναι πρώτος βλέποντας έναν συναθλητή του να πέφτει και να χτυπάει, σταματάει να τον βοηθήσει Μοιραία χάνει την πρώτη θέση

Παραδείγματα Fair Play: George Luis Setola, 1984 Στο εθνικό πρωτάθλημα σκοποβολής της Αργεντινής ενημερώνει ότι ένα «δεκάρι» που είχε επιτευχθεί δεν επιτεύχθηκε από τον ίδιο. Αν δεν είχε μιλήσει θα είχε βγει πρώτος.

Παραδείγματα Fair Play: 1936:Ολυμπιάδα Βερολίνου Ο Γερμανός πρωταθλητής Λουτς Λογκ δίνει οδηγίες στον στον μαύρο Τζέσε Οουενς λίγο πριν τον τελικό στο μήκος… Αποτέλεσμα; Χάνει πανηγυρικά και δέχεται την κατακραυγή των… «Αρίων» και προσωπικά του Χίτλερ..

Eυγένιο Μόντι - Ιταλία- Διθέσιο Έλκηθρο -1964 Χειμερινή Ολυμπιάδα Ντέμης Νικολαϊδης, Φρακφούρτη 2002 Ο Νικολαϊδης σε παιχνίδι του 2000 (ΑΕΚ- Ιωνικός) είχε σημειώσει γκολ με το χέρι και ζήτησε να μη μετρήσει. Το παιχνίδι ήταν 0-0 και ο διαιτητής Γιώργος Δούρος αρχικά κατοχύρωσε το γκολ, καθώς δεν είδε την παράβαση, αλλά στη συνέχεια ακύρωσε το τέρμα με την υπόδειξη του Νικολαϊδη.

Kαθιέρωση κόκκινης κάρτας κατά τη διάρκεια παιχνιδιού Bayern Munich and Werder Bremen in Bremen on 21 October 2006.