Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Η κρίση και το πρόβλημα της διακυβέρνησης στην ελληνική κοινωνία Σταύρος Ιωαννίδης.
ΤΥΠΟΙ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ
2 2 ° ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Η Δ ΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙ Δ ΕΥΣΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟ Δ Ο ΚΡΙΣΗΣ Βρυξέλλες, 28/2/2013.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΦΥΡΚ 295: ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ Παπαγεωργίου Γ. Εαρινό
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Η μαρξιστική προσέγγιση
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
 Η Ευρώπη της γνώσης είναι μία πολυεπίπεδη και πολυσημειακή έννοια. Αποτελείται από δύο επίπεδα: το πραγματικό και το συμβολικό-φαντασιακό.  Το πραγματικό.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Ιωακειμίδου Ηρώ ( ΑΕΜ 3132) 8/5/2014 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σ. Ηλιάδου – Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας.
ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΡΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  Γεωγραφικός χώρος  Ξηρά  Θάλασσα  Αέρας  Πληθυσμός  Κυριαρχία  Εσωτερική  Εξωτερική  Διεθνής.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
Έννοια και πεδίο εφαρμογών της εκπαιδευτικής πολιτικής Σ. Ηλιάδου-Τάχου Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας της Νεοελληνικής εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Δυτικής.
Οργανωσιακός Σχεδιασμός (2) Α. Κύρτσης1 Μάθημα: Οργανωσιακός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού (Διδάσκοντες: Α. Κύρτσης, Π. Γεωργιάδης, Δ. Γκούσκος)
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
ΘΕΩΡΙΑ ΝΕΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ (ΘΝΚΚ)
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κοινωνικό Ζήτημα
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Δομική προσέγγιση και δομο-λειτουργισμός.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
Alain Touraine (Γαλλία)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
Κοινωνικά Δικαιώματα.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΗ: ΚΥΡΙΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Η γένεση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Η έννοια της επιχείρησης
Έννοια και πεδίο εφαρμογών της εκπαιδευτικής πολιτικής
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Εισαγωγή: Kράτος και Aγορά - η πλουραλιστική προσέγγιση και οι κριτικές της Χ. Ι. Παρασκευόπουλος.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης Σ. Ηλιάδου-Τάχου Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας της Νεοελληνικής εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Διαφορές αλλαγής -μεταρρύθμισης Αλλαγή: α) προϋποθέτει διαρκείς ρήξεις με τις παραδόσεις, τις οικονομικές δομές και τα πολιτιστικά μορφώματα β)προϋποθέτει μια αλληλεπίδραση της κοινωνικής δομής και των μορφών συνείδησης γ) έχει ιδεολογικές πολιτικές και ιστορικές διαστάσεις Μεταρρύθμιση:είναι κανονιστική έννοια

Περί μεταρρύθμισης Χαρακτηριστικά (Popkewitz T:Educational reform) α) εκφράζει το αίτημα για καινοτομία σε περιστάσεις απειλών των δομών β) παραπέμπει στην αναπροσαρμογή των θεσμών ώστε να ανταποκριθούν στις προσδοκίες μας γ) υπαγορεύει δράσεις που εναρμονίζονται με μια ιδεολογία

Τα συστατικά της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης α) η ιδεολογία ως υπόβαθρο που προσδιορίζει τη λογική λόγου-πράξης β) η τελετουργία ή το τυπικό της ως σύνολο θεσμίσεων γ)Η ρητορική ή ο λόγος της μεταρρύθμισης δ) η σχέση της με τις προϋπάρχουσες δομές & το συγκείμενο ε) η ιστορική της οντότητα

Κρατική σκοπιμότητα και οργάνωση συμφερόντων -στρατηγικές ΕΜ= πολιτικές στρατηγικές που ανταποκρίνονται α) σε ανάγκες β) σε πιέσεις ομάδων ενδιαφέροντος Διακύμανση πιέσεων: α) από διαπραγματεύσεις-συναλλαγές-συγκρούσεις Ταξινόμηση ομάδων: εντός ή εκτός κράτους ή εκπαίδευσης/ υποομάδες εντός των ομάδων

Κρατική σκοπιμότητα και οργάνωση συμφερόντων –στρατηγικές (2) Στόχος ομάδων: η επίδραση στη διαμόρφωση α) του περιεχομένου (κείμενο & διάλογος) β) των δράσεων της ΕΜ άρα η διαμόρφωση των σχέσεων ΕΜ και πλαισίου Στόχοι ΕΜ: α) η πρόοδος (ορθολογική διάσταση) β) η θεραπεία μιας κρίσης γ) η αποκατάσταση της δημόσιας εμπιστοσύνης στην εκπαίδευση.

ΕΜ και συμφέροντα Πολυειδία συμφερόντων: ιδιωτικά, συντεχνιακά, κοινοτικά δημόσια κλπ. Η έννοια μιας ΕΜ με καθολικά αιτήματα: Στηρίζεται από το μοντέλο του κράτους πρόνοιας, το νεοφιλεύθερο και το νεομαρξιστικό. Επιχειρήματα: α) η καθολική εκπαίδευση β) η παγκοσμιότητα των προβλημάτων και αιτημάτων της

Τυπολογία των ΕΠ με κριτήριο το ρόλο του κράτους Συγκεντρωτικό μοντέλο: ή WEBERiano. Στόχοι: μέσα από την υπαγωγή της εκπαίδευσης στο Κράτοςη διασφάλιση α) της ισοκατανομής των πόρων γ) του ενιαίου χαρακτήρα δ) της ορθολογικής διοίκησης ε) της αποτελεσματικότητας στ) της αξιλόγησης (πρότυπο το ελληνικό)

Τυπολογία των ΕΠ με κριτήριο το ρόλο του κράτους (2) Το κορποραριστικό μοντέλο: Μέσα από την αναγνώριση των ομάδων ενδιαφέροντος που υπόκεινται στον κρατικό έλεγχο επιδιώκει: α) στην εκχώρηση αρμοδιοτήτων στις τοπικές κοινωνίες β) στην προώθηση αλλαγών από τις ΟΕ. Κατά περιόδους το ελληνικό μοντέλο μέσα από την αναγνώριση των ελίτ υπήρξε τέτοιο.

Πλουραλιστικό μοντέλο Στοχεύει στην προβολή και αναγνώριση του ρόλου των ομάδων (νομιμοποιημένων & μη). Ο βαθμός αναγνώρισής τους προσδιορίζει και το βαθμό επιρροής τους στη διαμόρφωση της ΕΠ Οι ΕΜ απηχούν τις λιγότερο νομιμοποιημένες ομάδες

Διαφορές κορποραριστικού-πλουραλιστικού Πλουραλιστές-ομάδες: α) αυθόρμητος σχηματισμός β) οριζόντια επέκταση γ) πολλαπλασιασμός δ) συναγωνισμός Κορπορατιστές-ομάδες: α) ελεγχόμενη άνοδος β) συμπληρωματική αλληλεξάρτηση γ) κάθετη επέκταση (Ζαμπέτα 1994)

Ταξινόμηση ως προς τη σχέση κράτους-κοινωνίας-εκπαίδευσης Φιλελεύθερη προσέγγιση: Η εκπαίδευση αλλάζει όταν αλλάζει η κοινωνία και οι οικονομικές σχέσεις. Στόχοι: α) η κοινωνία της οικονομίας της αγοράς β) η δημοκρατική κοινωνία γ) ατομική και κοινωνική αποδοτικότητα δ) η απόδοση λόγου στην κοινωνία ε) η κρίση οφείλεται σε δυσαρμονία κοινωνικής εξέλιξης-εκ/σης

Φιλελεύθερη προσέγγιση Σκοπός: α) Η ενσωμάτωση της εκπαίδευσης στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας β) ο εκσυγχρονισμός ως προύπόθεση τεχνολογικής προόδου & κοινωνικής εξέλιξης γ) η ανάπτυξη της τεχνικής-επαγγελματικής εκ/σης δ) η ομοφωνία των ομάδων στον καθορισμό των αναγκών (συναινετικό παράδειγμα)

Φιλελεύθερο παράδειγμα Ανάγκες στην κοινωνία ΕΠ θα τις θεραπεύσει ΕΜ Αλλαγές στην κοινωνία

Μαρξιστικό μοντέλο Η εκπαίδευση α) Ικανοποιεί ανάγκες που δεν είναι ουδέτερες ή αντικειμενικές β) Οι κυρίαρχες τάξεις δια της εκπαίδευσης επιβάλλουν την ΕΠ (Bowles-Gintis) β) η Ε/ση ασκεί επικουρικό ρόλο στην κοινωνική αναπραγωγή (L. Althusser) Η ΕΜ: α) είναι προϊόν ταξικών αντιθέσεων β) στοχεύει στην κοινωνική αλλαγή

νεομαρξιστικό μοντέλο Οι ΕΜ στοχεύουν α) στη συσσώρευση κεφαλαίου β) στη διασφάλιση της διαιώνισης του κράτους γ) στη νομιμοποίηση του καπιταλισμού (R. Dale) Wallerstein: Μητροπόλεις-περιφέρειες καπιταλισμού. Πρότυπο εκπαίδευσης οι πρώτες. Εξαρτημένες οι δεύτερες

Μοντέλο κράτους πρόνοιας α) Προτάσσεται η κοινωνική διάσταση της ΕΠ β) θεωρούν το κράτος ως προϊόν συλλειτουργούντων θεσμών γ) Επισημαίνουν το ρόλο των ιστορικών συνθηκών στις οποίες συντελούνται οι ΕΜ δ) αντιλαμβάνονται το ρόλο του κράτους ως ανακατανεμικό ε) θεωρούν την εκ/ση ως μέρος των κοινωνικών λειτουργιών του κράτους

Κράτος πρόνοιας Η ΕΠ α) θεωρείται κοινωνικά ουδέτερη Η ΕΠ α) θεωρείται κοινωνικά ουδέτερη β) Καταβάλλεται προσπάθεια για δημιουργία θεσμών εξάλειψης των ανισοτήτων (Standards) Habermas: Οι οικονομικές κρίσεις σε αυτό το πλαίσιο εκδηλώνονται ως εκπαιδευτικές και πολιτισμικές

Πλουραλιστικές προσεγγίσεις Εστιάζουν στο πώς τα συμφέροντα εμπλέκονται στην ΕΠ (τεχνολογίες λειτουργικής εμπλοκής). Αδιαφορούν για το περιεχόμενο των ομάδων και το συγκείμενο λειτουργίας τους. Δίνουν έμφαση στο μηχανισμό των αλλαγών παρά στη μορφή (περιεχόμενο αλλαγών) ή στην ιδεολογία-πολιτική & κουλτούρα των αλλαγών.

Τυπολογία διαπραγμάτευσης κράτους-ομάδων-ομάδων Εσωτερική μύηση (εκ. πρ., φοιτητές) Διαρκής αλληλεπίδραση εξωτερικών ομάδων (τοπικοί πολιτισμοί, γονείς) Πολιτική χειραγώγηση (κράτος)