Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Ε.Ε.
Τεχνολογία Τεμαχισμού – Ταχείας ξήρανσης (Quick-Dry-Slice) Comaposada J., Arnau J., Garriga M., Xargayó M., Corominas M., Gou P., Lagares J. and Monfort.
ADAM Projects and Products Portal for Leonardo da Vinciwww.adam-europe.eu ADAM Διαδικτυακή πύλη για σχέδια και προϊόντα του Leonardo da Vinci 16/10/2009.
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Leonardo da Vinci Μελέτη περίπτωσης (E. Coli). Leonardo da Vinci Περιληπτικό ιστορικό (1) •Μία εγκατάσταση παραγωγής αλλαντικών ζύμωσης ηλικίας 50 ετών,
Το σχέδιο Θεωρία και πρακτικές.
Leonardo Da Vinci Άνθρωπος
ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
REVOW Re cognition of V alue o f W ork Πρώτη συνάντηση εργασίας, Πάτρα, 21/12/2100.
Μελέτη Περίπτωσης (Listeria monocytogenes) Leonardo da Vinci.
Bong da city TA ONEIRA MAC
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Δ/ΝΤΗΣ: Γ. ΑΓΓΕΛΟΥΣΗΣ
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
1 Οικοδεσπότης φορέας της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας για την Ελλάδα. Εθνικό μέλος της Πανευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Νέων Επιχειρηματιών. ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ.
LEONARDO DA VINCI PROJECT NR: TR/06/B/F/PP/ “WASTE-TRAIN - VOCATIONAL TRAINING, EDUCATION, CONVEYING INFORMATION ON UP-TO-DATE WASTE MANAGEMENT PRACTICES.
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης Ημερίδα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων στην Κύπρο Λεμεσός, 21 Ιουνίου 2013.
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης Επιφάνεια και βάθος - Απόλυτη και Σχετική Σαφήνεια. Διδάσκων.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Δεκέμβριος 2013 – Νοέμβριος 2015.
Η Γέννηση του Χριστού στην τέχνη Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών Διδακτικό υλικό για το μάθημα των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου Καθηγητής Γ.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
Σχολικό έτος 2011 – Aυτοκίνητο ονομάζεται κάθε τροχοφόρο επιβατικό όχημα με ενσωματωμένο κινητήρα Τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται ώστε να κινούνται.
ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ DA VINCI ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΜΠΕΗ ΛΩΡΑ ΧΑΤΖΗΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΜΑΪΟΥ 2015.
Αλλάζοντας τα δεδομένα της Επαγγελματικής Κατάρτισης στη Γεωπονική Βιοτεχνολογία – Η Νέα Πανευρωπαϊκή Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εκπαίδευσης ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
Αποκατάσταση Δυσλειτουργιών Σύγκλεισης Ενότητα 6: Αποκατάσταση σύγκλεισης με Κινητές Προσθέσεις Δρ. Παναγιώτα Τσόλκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Οδοντικής.
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΥΡΩΠΗ Αντωνίου Γεωργία ΕΛΛΑΔΑ Χαριτάτου Τζόγια
Γεννήθηκεστην πόλη Αντσιάνο, κοντά στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του έτους 1452 μ.Χ. Πλήρες όνομα: Leonardo di ser Piero da Vinci Υπέγραφε τα.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ 1.  ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ : Ευρυδίκη Τάκου  Μενέλαος Σαμωνάκης  Δέσποινα Παπουτσάκη  Άννα Τζέκα  ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΟΝ ΠΟΛΙΤΗ  ΓΕΝΙΚΟ.
Ευσταθία Χριστοπούλου Σχολική Σύμβουλος 40 ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής Ευρωπαϊκά Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης και Προσχολική Εκπαίδευση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ & ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΙΟΥ.
Ηλεκτρονική Αδελφοποίηση και Κοινωνική Δικτύωση Επιμέλεια Υλικού: ΕΥΥ e twinning Πρεσβευτής Κεντρικής Ελλάδας: Ιουλία Γκίκα.
Εταιρικές Σχέσεις (Partnerships) Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci.
Τι είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ); 28 κράτη μέλη Περισσότεροι από 500 εκατομμύρια πολίτες Σημερινές υποψήφιες για ένταξη στην ΕΕ χώρες: Αλβανία, Μαυροβούνιο,
Αναγεννησιακή Τέχνη Ξεκίνησε κατά τον 15ο αιώνα, στη Φλωρεντία. Τα έργα έχουν θέματα κυρίως από τη Βίβλο, την Ελληνική και Ρωμαϊκή μυθολογία, την ιστορία,
Τι είναι η Ακολουθία Φιμπονάτσι και ποιος ο ρόλος της στην Επιστήμη, στη βιολογία και στην τέχνη; 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 ΘΕΜΑ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2013
Επιστημολογία… στην εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες
Ορισμός της φωτογραφίας και ιστορική αναδρομή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η Συμμετοχή της Κύπρου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας.
Φαρμακοκινητική και υποδοχείς φαρμάκων
Πρώτη Έρευνα Τίτλος: Σχέση μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους μαθητών
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΒΟΛΕΣ -ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Project Ο ΈΡΩΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:ΑΛΕΞΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
Ψυχανάλυση και Εξελικτικές Θεωρίες: Ανιχνεύοντας τις συνδέσεις, τις αλληλεπιδράσεις και τις προοπτικές  Νίκος. Α. Μυλωνάς Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστημίου.
Ο Βυθός του Μίλτου Σαχτούρη
Leonardo da Vinci Certificate
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΥΣΕΙΑΚΩΝ ΧΩΡΩΝ-ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΜΟΥΣΕΙΑ
Η Περιβαλλοντική Αγωγή εισήλθε στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών κρατών από την ανάγκη ανταπόκρισης στις όλο και αυξανόμενες πιέσεις της οικολογικής κρίσης.
Η Ιστορία των υπολογιστών
Εισαγωγή στις Κοινωνικές Επιστήμες
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
To Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης ( )
Ευρωπαϊκή κοινωνική πολιτική Πολιτική απασχόλησης
Η φωτογραφική μηχανή.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Ψυχαναλυτική μέθοδος Sigmund Freud ( ): Θεμελιωτής της Ψυχανάλυσης
Erasmus+ Περιφερειακή Γεωργική, Τεχνική και Επαγγελματική Σχολή Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Αμμοχώστου/Αυγόρου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα Καθηγητής :Λεμονίδης Χαράλαμπος Φοιτήτριες :Μάκκινα Δέσποινα (4050) Ριζάκη Κωνσταντίνα (4105)

Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πηγή έμπνευσης στην τέχνη αποτέλεσε η γεωμετρία. Γεωμετρία είναι ο κλάδος των μαθηματικών που ασχολείται με χωρικές σχέσεις, δηλαδή με τη σύνθεση του χώρου που ζούμε. Εμπειρικά, αλλά και διαισθητικά, οι άνθρωποι χαρακτηρίζουν τον χώρο μέσω συγκεκριμένων θεμελιωδών ιδιοτήτων, που ονομάζονται αξιώματα. Τα αξιώματα δε μπορούν να αποδειχτούν, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με μαθηματικούς ορισμούς για τα σημεία, τις ευθείες, τις καμπύλες, τις επιφάνειες και τα στερεά για την εξαγωγή λογικών συμπερασμάτων.

ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ Η Μόνα Λίζα (αλλιώς γνωστή ως Τζοκόντα) είναι ένα πορτραίτο του 16ου αιώνα, που ζωγράφισε ο Leonardo Da Vinci κατά τη διάρκεια της ιταλικής αναγέννησης. Βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι και είναι ίσως ο πιο διάσημος πίνακας ζωγραφικής στον κόσμο. Αυτό όμως που δεν γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος είναι η σχέση του Da Vinci με τα μαθηματικά και συγκεκριμένα η αγάπη που είχε για τον Χρυσό Λόγο φ (ή αλλιώς η Χρυσή Αναλογία). Ο άρρητος αυτός αριθμός που ισούται με φ=1,618… εμφανίζεται (φανερά ή κρυφά) στα περισσότερα έργα του Da Vinci, είτε με τη μορφή του Χρυσού Ορθογωνίου, είτε μέσω του Χρυσού Τριγώνου ή της Λογαριθμικής Σπείρας και ο ίδιος ο καλλιτέχνης αναφερόταν σε αυτόν ως τη "Θεία Αναλογία".

ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ

ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο Βιτρούβιος άνθρωπος Ο Βιτρούβιος άνθρωπος φτιάχτηκε από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι περίπου το 1490 και απεικονίζει μία γυμνή αντρική φιγούρα σε δύο θέσεις εγγεγραμμένη σε ένα κύκλο και ένα τετράγωνο. Σύμφωνα με τις σημειώσεις του ντα Βίντσι στο κείμενο που συνοδεύει το έργο, οι οποίες μάλιστα είναι γραμμένες με καθρεπτιζόμενη γραφή, το σχέδιο έγινε για τη μελέτη των αναλογιών του (ανδρικού) ανθρώπινου σώματος . Συγκεκριμένα στο σχέδιο Μια παλάμη έχει πλάτος τεσσάρων δακτύλων Το πόδι έχει πλάτος τέσσερις παλάμες το ύψος του ανθρώπου είναι τέσσερις πήχεις (και άρα 24 παλάμες) Το μήκος των χεριών του άντρα σε διάταση είναι ίσο με το ύψος του.

ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο Βιτρούβιος Άνθρωπος Η απόσταση από την γραμμή των μαλλιών ως την κορυφή του στήθους είναι το ένα-έβδομο του ύψους του άνδρα. Το μέγιστο πλάτος των ώμων είναι το ένα-τέταρτο του ύψους του άνδρα. Η απόσταση από το αγκώνα ως την άκρη του χεριού είναι το ένα-πέμπτο του ύψους του άνδρα. Η απόσταση από τον αγκώνα ως την μασχάλη είναι το ένα-όγδοο του ύψους του άνδρα. Το μήκος του χεριού είναι ένα-δέκατο του ύψους ενός άνδρα. Η απόσταση από την άκρη του πηγουνιού ως την μύτη είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου. Η απόσταση της γραμμής των μαλλιών ως τα φρύδια είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου.

Ο Βιτρούβιος Άνθρωπος

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Στο τέλος της Γεωμετρικής περιόδου στην αρχαία ελληνική τέχνη κατασκευάστηκαν αγγεία που ήταν διακοσμημένα με διάφορα γεωμετρικά μοτίβα. Ειδικότερα: • Στο τέλος της περιόδου βάφεται μαύρη όλο και μεγαλύτερη επιφάνεια του αγγείου. • Τα διακοσμητικά θέματα είναι περιορισμένα: Οφιοειδείς γραμμές , τεθλασμένες γραμμές, τρίγωνα και κυρίως ομόκεντροι κύκλοι οι οποίοι σχεδιάζονταν με πολλά πινέλα που ήταν εφαρμοσμένα στο διαβήτη.

ΑΓΓΕΙΟ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΑΣΜΑΤΑ Τα μαθηματικά και η μουσική είναι δύο επιστήμες που έχουν πολύ μεγάλη σχέση μεταξύ τους . Στη σύγχρονη αντίληψη η μουσική είναι έκφραση συναισθημάτων ή συνδυασμός ήχων και ηχοχρωμάτων ή μελέτη μουσικών οργάνων. Στην ελληνική αντίληψη(αρχαία εποχή - Βυζάντιο) η μουσική είχε βαθύτερη υπόσταση και συνδεόταν άμεσα με τα μαθηματικά και τη φιλοσοφία. Η ιδέα της σύνδεσης των μαθηματικών και της μουσικής γεννήθηκε πριν από 26 ολόκληρους αιώνες στην αρχαία Ελλάδα από τον Πυθαγόρα , μαθηματικό και ιδρυτή της πυθαγόρειας σχολής σκέψης.

ΡΥΘΜΟΣ-ΑΡΙΘΜΟΙ Η πρώτη συνάντηση της Μουσικής με τα Μαθηματικά συντελείται μέσω της αίσθησης που έχουμε για τον χρόνο. Ο άνθρωπος διαθέτει την ικανότητα να εντοπίζει, να απομονώνει χρονικές στιγμές. Το διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ δύο στιγμών συγκροτεί την έννοια της διάρκειας. Η κατάτμηση που υφίσταται ο χρόνος από τη ροή των γεγονότων δημιουργεί ένα πυκνό σύνολο από στιγμές. Κατά τον Bachelard η διάρκεια είναι ένας αριθμός, μονάδα του οποίου είναι η στιγμή(G.Bachelard 1997).

ΡΥΘΜΟΣ-ΑΡΙΘΜΟΙ Την διάρκεια των ήχων τη μετράμε με ισόχρονες κινήσεις του χεριού ή του ποδιού που λέγονται χρόνοι. Όταν κάποιος παίζει ένα μουσικό όργανο για να έχει σωστή μελωδία πρέπει να υπολογίζει το χρόνο που θα διαρκέσουν οι νότες που θα παίξει .Συγκεκριμένα οι νότες έχουν διαφορετική χρονική διάρκεια μεταξύ τους και για αυτό τον λόγο έχουν διαφορετική ονομασία .Για παράδειγμα η μεγαλύτερη χρονική διάρκεια που μπορεί να έχει μια νότα είναι 4 χρόνοι και ονομάζεται ολόκληρο και συμβολίζεται σε κλάσμα 4/4. Έπειτα σε χρονική διάρκεια ακολουθεί το μισό που διαρκεί 2 χρόνους και συμβολίζεται σε 2/4 εν συνεχεία το τέταρτο που διαρκεί ένα χρόνο και συμβολίζεται σε 1/4.

ΠΑΥΣΕΙΣ Στη μουσική επίσης συναντάμε τις παύσεις που είναι η διακοπή που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος όταν παίζει ένα μουσικό κομμάτι . Οι παύσεις έχουν κι αυτές χρονική διάρκεια και ισχύουν οι ίδιοι κανόνες που ισχύουν και για τις νότες.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!

ΙΣΤΟΓΡΑΦΙΑ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CE%B8%Α4%CE%AD%CF%87%CE% BD%CE%B7 http://www.arcmeletitiki.gr/images/uploads/pdf/arc_gen9.pdf http://3gym-kaval.kav.sch.gr/images/pdfs/thoria_mousikis.pdf