Φυσική Δραστηριότητα και Διαταραχή της Όρασης-Τύφλωση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
13ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΑΘΗΝΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS “ΠΑΙΞΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ” Σχολικό έτος th PRIMARY SCHOOL CHALANDRI,
Advertisements

SCHOOL YEAR Ms Kefallinou. Language A: Language and Literature is directed towards developing and understanding the constructed nature of meanings.
Investing in children: Promoting the right of children to participate Αθήνα / Athens, Επενδύοντας στα παιδιά: Προωθώντας το δικαίωμα της συμμετοχής.
MANY MUCH A LOT OF By Leonidas. MANY Το χρησιμοποιούμε σε ουσιαστικά πληθυντικού που μπορούμε να μετρήσουμε με έναν αριθμό (2, 3, 4,…). e.g. Many cats,

H εισαγωγική σελίδα του δικτυακού τόπου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ( Επιλέξτε «Σχολικός Επαγγελματικός.
Φυσική Δραστηριότητα και Διαταραχή της Όρασης- Τύφλωση n Εμμανουήλ Κ Σκορδίλης n Επίκουρος Καθηγητής ΠΚΑ n Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Ψυχοκινητική και Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία Ενότητα 13: Συστηματική Παρατήρηση και Εκτίμηση της Κινητικής Εξέλιξης του Παιδιού Βασιλική Ρήγα Σχολή.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
Διαμορφώνοντας το Όραμα με βάση τις συνεντεύξεις Setting the Vision based on the interviews.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Γκζα Αναστασία Α. Μ
ERASMUS+ - ΒΔ 1 Σχολική Εκ π αίδευση – Εκ π αίδευση Ενηλίκων Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για τη Διαχείριση και Υλοποίηση των Εγκεκριμένων Σχεδίων (Πρόσκληση.
: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση.
Μάθημα Διάλεξη Νο 61 Ανδρέας Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. Θράκης Διάλεξη Νο 6 Βήματα για την οργάνωση ενός προγράμματος παρέμβασης για την προώθηση.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Κωνσταντία Μηλίδη Ειδικός Παιδαγωγός για παιδιά με αυτισμό Western Autistic School Μελβούρνη Αξιολόγηση του προφίλ ενός μαθητή που.
Τεχνολογία Διοίκησης Επιχειρησιακών Διαδικασιών Τεχνολογία Διοίκησης Επιχειρησιακών Διαδικασιών Δημοσιεύσεις Καθηγήτρια: Αφροδίτη Τσαλγατίδου
Σοφία Κουκούλη, Ph.D. Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ΤΕΙ Kρήτης 1 15/11/2016.
Ερευνητικά εργαλεία των ΘΚΠ
Αξιολόγηση παιδιών/ ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Π.Ο.Υ.- Υγιείς Πόλεις στην Ευρώπη και στην Ελλάδα 16η Συνάντηση Εργασίας Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων Καλλιθέα, 7 Ιουλίου 2017 Νταίζη Παπαθανασοπούλου,
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
Προσδιορισμός Υπολειμμάτων Φυτοφαρμάκων στα Τρόφιμα
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ BOTMP The Bruininks-Oseretsky test of motor proficiency Τεστ μέτρησης της κινητικής επάρκειας ΕΙΡΗΝΗ.
Διεθνής ταξινόμηση της Λειτουργικότητας, Αναπηρίας και Υγείας (International Classification of Functioning and Health, ICF) WHO, 2001 Σκορδίλης & Χρυσάγης.
Μαρία Μιχαλοπούλου Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. Θράκης
Σύστημα εσωτερικών δικλίδων
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Working Along with Key Experts
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΑΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανδρέας Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. Θράκης
Τα serious games στην εκπαίδευση: μελέτες περίπτωσης Σοφία Τσιορτού, e-learning & gamification expert Κοιν.Σ.Επ Δροσοσταλίδα This project has been.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Πως μπορούν να μάθουν καλύτερα
Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Braille Messenger
Ανόργανη Χημεία (Ε) Ενότητα 8: Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
ΚΑΜΕΡΟΥΝ.
Αναστοχασμός και συλλογισμός
Anti-bullying Campaign
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ-ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΟΣΤΕΟΑΡΘΡΙΤΙΔΑΣ ΓΟΝΑΤΟΣ
Χειμερινό Εξάμηνο Ασωνίτου Κατερίνα, ΕΔΙΠ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΜΙΘΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2016
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΘΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
Ασθενείς σε αντιοστεολυτική αγωγή
Children with visual disability in the digital environment
Υπαίθρια Ζωή και Κατασκηνώσεις ΑμΕΑ
Ενημέρωση για eTwinning
Study in Holland: open to international minds
Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας Thin Layer Chromatography (TLC)
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΤΩΣΕΩΝ ΣΕ ΝΟΣΗΛΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Βασικοί ορισμοί ποιότητας
Soft & Transversal Skills
Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας Thin Layer Chromatography (TLC)
Ημερίδα Παροχής Οδηγιών Για Συμπλήρωση Αιτήσεων Πρόσκληση 2019
ΠΦΠροφίλ εταιρείας.
Βασικές αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης
Β. Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φυσική Δραστηριότητα και Διαταραχή της Όρασης-Τύφλωση Εμμανουήλ Κ Σκορδίλης Επίκουρος Καθηγητής ΠΚΑ Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή ΕΦΑΑ

Lee, Zhu, Ackley-Holbrook, Brower & McMurray (2014) Calibration and validation of the Physical Activity Barrier Scale for persons who are blind or visually impaired Σκοπός: Αξιολόγηση εμποδίων (barriers) για συμμετοχή σε ΦΔ, ατόμων με τύφλωση/ διαταραχή της όρασης (people with blindness/visual impairment-PBVI) Δημιουργία κλίμακας ΦΔ για καταγραφή εμποδίων (barriers) για PBVI Συμμετέχοντες Experts (N = 3) & 18 PBVI 160 PBVI Golden standard: PA scale for individuals with disabilities

Lee, Zhu, Ackley-Holbrook, Brower & McMurray (2014) Calibration and validation of the Physical Activity Barrier Scale for persons who are blind or visually impaired Στατιστική επεξεργασία: CFA, Rasch, Cronbach, χρονική σταθερότητα ‘Έφυγαν’ 5 ερωτήματα από το αρχικό μοντέλο Κλίμακα εμποδίων για PBVI: 1) lack of self-discipline, 2) lack of motivation, 3) too many stairs in the facility Συμπέρασμα: Η νέα κλίμακα είναι έγκυρη και αξιόπιστη Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε προγράμματα προαγωγής της ΦΔ για PBVI

Haibach, Wagner & Lieberman (2014) Determinants of gross motor skill performance in children with visual impairments Τα παιδιά με διαταραχή όρασης (children with VI - CWVI) έχουν χαμηλότερη επίδοση στην αδρή κίνηση από συνομήλικα χωρίς αναπηρία Σκοπός: Επίδραση φύλου, ηλικίας και σοβαρότητας οπτικής απώλειας στις δεξιότητες μετακίνησης και χειρισμού αντικειμένων των CWVI Συμμετέχοντες: 100 CWVI, στις ΗΠΑ Εργαλείο: TGMD-II, 6 δοκιμασίες μετακίνησης (run, slide gallop, leap, jump, hop) 6 χειρισμού αντικειμένων (catch, kick, strike, dribble, throw, roll)

Haibach, Wagner & Lieberman (2014) Determinants of gross motor skill performance in children with visual impairments Οπτική απώλεια (VI) (USABA): B3 = 20/200-20/599, legally blind; B2 = 20/600 και πάνω, travel vision, B1 = totally blind Αποτελέσματα Β1 < Β2 και Β1 < Β3 Φύλο: Δεν είχε επίδραση, εκτός από το strike, dribble, throw (Boys > Girls) Μεγαλύτερα (ηλικία) > Μικρότερα στο dribble

Haibach, Wagner & Lieberman (2014) Determinants of gross motor skill performance in children with visual impairments Η σοβαρότητα του VI επιδράει στην αδρή κίνηση Οφείλεται μάλλον σε περιορισμένες ευκαιρίες για παιδιά με μεγαλύτερη απώλεια Οι περιορισμένες εμπειρίες ερμηνεύουν και την απουσία ‘γενικευμένων’ διαφορών ως προς την ηλικία Επιτακτική ανάγκη για διδασκαλία σε κινητικές δεξιότητες που προάγουν την αδρή κίνηση των CWVI

Greguol, Gobbi & Carraro (2014) Physical activity practice, body image and visual impairment: A comparison between Brazilian and Italian children and adolescents Σκοπός: Ανάλυση της ΦΔ και εικόνας σώματος (body image-BI) παιδιών και εφήβων με VI από Βραζιλία και Ιταλία Συμμετέχοντες: 41 παιδιά και έφηβοι με VI (19 από Βραζιλία, 22 από Ιταλία) 10.22 χρόνων (ΤΑ + 2.19 χρόνια) 18 κορίτσια και 23 αγόρια Εργαλεία: 1) Physical Activity Questionnaire for Children (PAQ-C) 2) Offer-Self Image Questionnaire (OSIQ) 3) Ερωτηματολόγιο δημογραφικών (σοβαρότητα, ΔΜΣ, κοκ)

Greguol, Gobbi & Carraro (2014) Physical activity practice, body image and visual impairment: A comparison between Brazilian and Italian children and adolescents Αποτελέσματα: Στο ΔΜΣ, Βραζιλία > Ιταλία. Περισσότερο από 50% παιδιών και εφήβων από Βραζιλία ήταν υπέρβαροι και παχύσαρκοι Οι Ιταλοί είχαν πιο θετικές απαντήσεις στην κλίμακα OSIQ από τους Βραζιλιάνους, και μόνο 27% ήταν υπέρβαροι/ παχύσαρκοι Ολικά τυφλοί (blind) ήταν λιγότερο physically active απ’ όσους είχαν πιο ελαφρά οπτική απώλεια (visual impairment), αλλά δεν υπήρχαν διαφορές ως προς τη χώρα και το φύλο

Greguol, Gobbi & Carraro (2014) Physical activity practice, body image and visual impairment: A comparison between Brazilian and Italian children and adolescents Βραζιλία: Σημαντική σχέση μεταξύ ΔΜΣ, ΦΔ και εικόνας σώματος. Πιο ενεργοί σε ΦΔ, είχαν χαμηλότερο ΔΣΜ και καλύτερη εικόνα σώματος Συμπέρασμα: Η ΦΔ επιδρά θετικά σε εικόνα σώματος και ΔΜΣ, σε παιδιά και εφήβους με VI. Πρέπει να ενθαρρύνεται, ειδικά σε όσους έχουν ολική τύφλωση

Papadopoulos, Montgomery & Chronopoulou (2013) The impact of visual impairments in self-esteem and locus of control Σκοπός: Διαφορές μεταξύ ενηλίκων με και χωρίς VI, στην αυτό-εκτίμηση (self-esteem) και locus of control Συμμετέχοντες: 108 ενήλικες με διαταραχή όρασης-τύφλωση (visually impaired & blind) 55 ενήλικες χωρίς ΔΟ-Τ:

Papadopoulos, Montgomery & Chronopoulou (2013) The impact of visual impairments in self-esteem and locus of control Αποτελέσματα 1) Ενήλικες χωρίς VI έχουν υψηλότερη αυτό-εκτίμηση από την ομάδα με VI 2) Δεν βρέθηκαν σημαντικές διαφορές στο locus of control μεταξύ των τριών ομάδων 3) Σημαντικοί προβλεπτικοί παράγοντες αυτό-εκτίμησης ήταν η οπτική απώλεια και η ηλικία που απώλεσαν την όραση τους 4) Σημαντικοί προβλεπτικοί παράγοντες στο locus of control ήταν η οπτική απώλεια και η ανεξάρτητη μετακίνηση

Σκοπός: Αξιολόγηση της αδρής κίνησης παιδιών με VI Wagner, Haibach & Lieberman (2013) Gross motor skill performance in children with and without visual impairments—Research to practice Σκοπός: Αξιολόγηση της αδρής κίνησης παιδιών με VI Μέθοδος: Αδρή κίνηση με TGMD-II 23 παιδιά, 6 – 12 χρόνων, με τύφλωση 28 παιδιά χωρίς τύφλωση (ομάδα ελέγχου) 6 δοκιμασίες μετακίνησης 6 δοκιμασίες χειρισμού αντικειμένων

Οι μεγαλύτερες διαφορές εμφανίζονται στο run, leap, kick & catch Wagner, Haibach & Lieberman (2013) Gross motor skill performance in children with and without visual impairments—Research to practice Αποτελέσματα: Τα παιδιά με τύφλωση έχουν σημαντικά φτωχότερες επιδόσεις σε όλες τις μεταβλητές μετακίνησης και χειρισμού αντικειμένων Οι μεγαλύτερες διαφορές εμφανίζονται στο run, leap, kick & catch Αυτές οι δεξιότητες χρειάζονται περισσότερη προσοχή

Enger-Yeger & Hamed-Daher (2013) Comparing participation in out of school activities between children with visual impairments, children with hearing impairments and typical peers Σκοπός: Διαφορές σε δραστηριότητες εκτός σχολείου σε παιδιά με διαταραχή της όρασης (VI), διαταραχή ακοής (ΔΑ) και χωρίς αναπηρία Συμμετέχοντες: 70 παιδιά, 6-11 χρόνων, 25 με ΔΑ, 20 με VI, 25 χωρίς αναπηρία Εργαλείο: Children’s Assessment of Participation and Enjoyment (CAPE) σε δραστηριότητες εκτός σχολείου

Enger-Yeger & Hamed-Daher (2013) Comparing participation in out of school activities between children with visual impairments, children with hearing impairments and typical peers Αποτελέσματα: Μαθητές με VI ή ΔΑ είχαν περιορισμένη συμμετοχή, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου (λιγότερες ώρες, λιγότερη ένταση, πιο πολύ χρόνο στο σπίτι με κάποιον άλλο). Οι περισσότεροι περιορισμοί ήταν για παιδιά με VΙ. Κάποια δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, εκπαίδευση μητέρας, κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο) σχετίζονταν με την συμμετοχή σε δραστηριότητες εκτός σχολείου, και για τις 2 ομάδες (ΔΑ και VI)

Enger-Yeger & Hamed-Daher (2013) Comparing participation in out of school activities between children with visual impairments, children with hearing impairments and typical peers Συμπέρασμα Παιδιά με διαταραχές όρασης και ακοής έχουν περιορισμούς σε εξωσχολικές δραστηριότητες Κοινωνικο-δημογραφικοί παράγοντες επηρεάζουν πιθανά τη συμμετοχή Συμμετοχή είναι απαραίτητη Έρευνα για τρόπους αύξησης της συμμετοχής Προγράμματα αναψυχής στην κοινότητα

Hallemans, Ortibus, Truijen & Meire (2011) Development of independent locomotion in children with a severe visual impairment Σκοπός: Μετακίνηση παιδιών και ενηλίκων με VI (ηλικίες 1-44 χρόνων, Ν = 28) Σύγκριση με συνομήλικους χωρίς VI Μέθοδος: Βάδιση με γυμνά πόδια Ανάλυση βάδισης (Vicon system) Αξιολογήθηκε: ταχύτητα, συχνότητα βάδισης, μήκος διασκελισμού, διάρκεια διπλής στήριξης, κοκ (walking speed, heading angle, step frequency, stride length, step width, stance phase duration, double support time, etc)

Hallemans, Ortibus, Truijen & Meire (2011) Development of independent locomotion in children with a severe visual impairment Αποτελέσματα: Με την ηλικία αυξήθηκε και η επίδοση στις παραπάνω μεταβλητές Διαφορές βρέθηκαν στην ταχύτητα, μήκος διασκελισμού, διάρκεια διπλής στήριξης (prolonged duration of stance and double support) Συμπέρασμα: Οι διαφορές αυτές ίσως αποτελούν προσαρμογές σε προβλήματα ισορροπίας ή στρατηγικές για να εξερευνηθεί το περιβάλλον (έδαφος) με το πόδι που προηγείται

Μέθοδος: 8 κορίτσια και 14 αγόρια Ηλικίας 4-5 χρόνων Reimer, Cox, Nijhuis-Van der Sanden & Boonstra (2011) Improvement of fine motor skills in children with visual impairment: An explorative study Σκοπός: Αξιολογήθηκε η εκπαίδευση με χρήση μεγεθυντικού εξοπλισμού (magnifier training) στην λεπτή κίνηση παιδιών με VI Μέθοδος: 8 κορίτσια και 14 αγόρια Ηλικίας 4-5 χρόνων Αξιολογήθηκαν με το MABC και το manual skills test for children with VI (MannVI) 12 συνεδρίες, 6 εβδομάδες

Συνεδρίες: Άσκηση με τη βοήθεια μεγεθυντικού εξοπλισμού 15 παιδιά ΠΟ Reimer, Cox, Nijhuis-Van der Sanden & Boonstra (2011) Improvement of fine motor skills in children with visual impairment: An explorative study Συνεδρίες: Άσκηση με τη βοήθεια μεγεθυντικού εξοπλισμού 15 παιδιά ΠΟ 7 παιδιά ΟΕ Καταγράφηκε η κίνηση της κεφαλής (ocular torticollis-τυφλισμοί)

Reimer, Cox, Nijhuis-Van der Sanden & Boonstra (2011) Improvement of fine motor skills in children with visual impairment: An explorative study Αποτελέσματα: Βελτίωση στη βαθμολογία του MannVI. Βελτίωση στην ακρίβεια γραφής του MABC (και για παιδιά με nystagmus) Συμπέρασμα: Η χρήση μεγενθυτήρων είναι ευεργετική για την καλλιέργεια λεπτής κίνησης σε παιδιά με VI

Papadopoulos, Metsiou & Agaliotis (2011) Adaptive behavior of children and adolescents with visual impairments Σκοπός: Αξιολόγηση Προσαρμοστικής Συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων με VI (communication, daily skills, socialization) Εργαλείο: Vineland Adaptive Behavior Scale (Survey Form) Συμμετέχοντες: 46 παιδιά και έφηβοι με VI

Papadopoulos, Metsiou & Agaliotis (2011) Adaptive behavior of children and adolescents with visual impairments Αποτελέσματα: Μεγαλύτεροι σε ηλικία είχαν καλύτερη προσαρμοστική συμπεριφορά Η ανεξάρτητη μετακίνηση είναι προβλεπτικός παράγοντας της αναπτυξιακής καθυστέρησης δεξιοτήτων καθημερινής ζωής και κοινωνικοποίησης Η καλύτερη δυνατή και πιο ανεξάρτητη μετακίνηση σχετίζεται σημαντικά με αρνητικά με την αναπτυξιακή καθυστέρηση

Papadopoulos, Metsiou & Agaliotis (2011) Adaptive behavior of children and adolescents with visual impairments Σημαντική η εκπαίδευση γονέων. Όσο πιο μορφωμένοι οι γονείς, τόσο λιγότερα και τα προβλήματα συμπεριφοράς και η αναπτυξιακή καθυστέρηση παιδιών και εφήβων με VI

Reed-Jones, Solis, Lawson, Loya, Cude-Islas & Berger (2013) Vision and falls: A multidisciplinary review of the contributions of visual impairment to falls among older adults Συχνές πτώσεις ηλικιωμένων Διάφοροι παράγοντες επηρεάζουν Οι VI παίζουν καθοριστικό ρόλο, ιδιαίτερα λόγω περιβαλλοντικών κινδύνων Ανασκόπηση βιβλιογραφίας

Reed-Jones, Solis, Lawson, Loya, Cude-Islas & Berger (2013) Vision and falls: A multidisciplinary review of the contributions of visual impairment to falls among older adults Αποτελέσματα Σε μεγάλο βαθμό επηρεάζει η όραση (VI) την κινητικότητα, καθώς και τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής (ADL) Η φαρμακευτική υποστήριξη επηρεάζει την VI, καθώς και αντιληπτικοκινητικές δεξιότητες Έμμεσα, οι παραπάνω παράγοντες επηρεάζουν τις πτώσεις ηλικιωμένων με VI

Bas Aslan, Basakci Calik & Kitis (2012) The effect of gender and level of vision on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment Σκοπός: Εξέτασαν την συμμετοχή σε ΦΔ παιδιών και εφήβων με VI Επίδραση φύλου και ηλικίας Συμμετέχοντες: 30 συμμετέχοντες (Τουρκία) 16 με VI και 14 blind 8-16 χρόνων Εργαλεία: 1) Physical Activity Diary (PAD) 2) One-mile walk/run test (OMR-WT)

Bas Aslan, Basakci Calik & Kitis (2012) The effect of gender and level of vision on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment Αποτελέσματα: Δεν βρέθηκαν διαφορές ανάμεσα σε παιδιά και εφήβους στα PAD & OMR-WT Τα παιδιά με VI δεν συμμετείχαν σε vigorous ΦΔ Διαφορές βρέθηκαν στη μέτριας έντασης ΦΔ. Παιδιά και έφηβοι με VI είχαν πιο συχνή ενασχόληση σε μέτριας έντασης ΦΔ, συγκριτικά με τα παιδιά και εφήβους με ολική τύφλωση (blind) Όχι διαφορές ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια με ολική απώλεια (blind)

Bas Aslan, Basakci Calik & Kitis (2012) The effect of gender and level of vision on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment Συμπεράσματα: Η ΦΔ ήταν χαμηλή Οι διαφορές ήταν εμφανείς ιδιαίτερα σε παιδιά και εφήβους με VI Πιστοποιήθηκε ότι η σοβαρότητα της αναπηρίας επηρεάζει την ενασχόληση με ΦΔ

Thank You (Questions please)

THANK YOU!