Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 3: Εξισώσεις Μόνιμης Κατάστασης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Advertisements

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 4: Κοστολόγηση Συνεχούς Παραγωγής
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος
ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΙΑΤΗ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
الحث الكهرومغناطيسي مؤشرات الأداء
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 3: Εξισώσεις Μόνιμης Κατάστασης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 3: Εξισώσεις Μόνιμης Κατάστασης Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί Ενότητας Στη 3η Ενότητα ο φοιτητής ενημερώνεται για τις βασικές εξισώσεις μόνιμης κατάστασης και τις βασικές χαρακτηριστικές του ασύγχρονου τριφασικού κινητήρα.

Περιεχόμενα Ενότητας Εξισώσεις Μόνιμης Κατάστασης Εσωτερική ή Ηλεκτρομαγνητική Ροπή Χαρακτηριστική Ροπής - Στροφών Υπολογισμό της Τάσης Thevenin , VTH Υπολογισμό της Σύνθετης Αντίστασης Thevenin , ΖTH Ισοδύναμο κατά Thevenin Η Εξίσωση της Εσωτερικής Παραγόμενης Ροπής Ευσταθής Λειτουργία του Κινητήρα Μέγιστη Ροπή ή Ροπή Ανατροπής (Τmax) Μέγιστη Αποδιδόμενη Ισχύς

Εξισώσεις Μόνιμης Κατάστασης - 1 Σύνδεση τυλιγμάτων του στάτη σε ΑΣΤΕΡΑ Απώλειες χαλκού στα τύλιγμα του στάτη και του δρομέα: και Ισχύς Διακένου:

Εξισώσεις Μόνιμης Κατάστασης - 2 Εσωτερική ισχύ ή Ηλεκτρομαγνητική ισχύ: Απώλειες χαλκού στα τύλιγμα του δρομέα: Από τη συνολική ισχύ διακένου, ένα ποσοστό (1-s)Pg μετατρέπεται σε μηχανική ισχύ και το υπόλοιπο ποσοστό sPg καταναλίσκεται ως θερμότητα στα τυλίγματα του δρομέα. Οι απώλειες του δρομέα είναι ανάλογες της ολίσθησης. Δηλαδή ο β.α. του κινητήρα βελτιώνεται με τη μείωση της ολίσθησης. Μειωμένη ολίσθηση, σημαίνει ότι ο κινητήρας λειτουργεί με υψηλές στροφές, οι οποίες πλησιάζουν τις σύγχρονες στροφές. Συμπέρασμα: με όσο μικρότερη ολίσθηση λειτουργεί ο κινητήρας, τόσο ο βαθμός απόδοσης είναι καλύτερος.

Εσωτερική ή Ηλεκτρομαγνητική Ροπή - 1 Λαμβάνοντας υπόψη ότι:

Εσωτερική ή Ηλεκτρομαγνητική Ροπή - 2 Η ωφέλιμη μηχανική ισχύς, βρίσκεται αν από την εσωτερική ή ηλεκτρομαγνητική ισχύ, αφαιρεθούν οι μηχανικές απώλειες τριβών και ανεμισμού και οι απώλειες του πυρήνα. Ωφέλιμη ροπή στον άξονα του κινητήρα:

Χαρακτηριστική Ροπής - Στροφών - 1 Η παραγόμενη ροπή είναι το αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης των κυμάτων της συνισταμένης μαγνητικής ροής διακένου και της Μ.Ε.Δ. του δρομέα, δηλαδή του ρεύματος του δρομέα ανηγμένου στο στάτη: Για τον απλούστερο υπολογισμό του ρεύματος του δρομέα, μας εξυπηρετεί ο υπολογισμός του ισοδύναμου κατά Thevenin του απλοποιημένου μονοφασικού ισοδύναμου κυκλώματος του ως προς τους ακροδέκτες (α, b).

Χαρακτηριστική Ροπής - Στροφών - 2 Ο υπολογισμός του ρεύματος δρομέα υπολογίζεται εύκολα με εφαρμογή του θεωρήματος Thevenin. Το θεώρημα Thevenin χρησιμοποιείται στην ανάλυση σύνθετων ηλεκτρικών κυκλωμάτων, όταν πρέπει να υπολογιστεί η τάση μεταξύ δυο ακροδεκτών του κυκλώματος. Εδώ, θεωρείται το ισοδύναμο κύκλωμα του κινητήρα ανηγμένο στο στάτη και πρέπει να βρεθεί η τάση μεταξύ των ακροδεκτών του τυλίγματος του δρομέα.

Χαρακτηριστική Ροπής - Στροφών - 3 Θεώρημα Thevenin «Ένα γραμμικό κύκλωμα δυο ακροδεκτών a–b μπορεί να αντικατασταθεί από ένα ισοδύναμο κύκλωμα, που αποτελείται από μια πηγή τάσης VTH σε σειρά με μια αντίσταση ΖTH . Η VTH και η ΖTH ονομάζονται τάση και αντίσταση Thevenin αντίστοιχα» Η τάση VTH είναι η τάση μεταξύ των ακροδεκτών a–b, όταν δε συνδέεται φορτίο στους ακροδέκτες. Η αντίσταση ΖTH είναι η αντίσταση του κυκλώματος ως προς τους ακροδέκτες a–b, όταν οι πηγές τάσης του κυκλώματος βραχυκυκλωθούν. Για τον υπολογισμό της τάσης VTH και της ισοδύναμης σύνθετης αντίστασης ZTH, απομακρύνεται ο κλάδος της σύνθετης αντίστασης του τυλίγματος του δρομέα από το ισοδύναμο κύκλωμα και εφαρμόζεται το θεώρημα Thevenin ως προς τους ακροδέκτες a-b

Υπολογισμό της Τάσης Thevenin , VTH

Υπολογισμό της Σύνθετης Αντίστασης Thevenin , ΖTH και

Ισοδύναμο κατά Thevenin Ισοδύναμο κατά Thevenin του απλοποιημένου 1Φ ισοδύναμου κυκλώματος του 3Φ ασύγχρονου κινητήρα. Υπολογισμός του ρεύματος δρομέα με βάση το Ισοδύναμο κατά Thevenin. και για το μέτρο του:

Η Εξίσωση της Εσωτερικής Παραγόμενης Ροπής Για σταθερή τάση και συχνότητα τροφοδοσίας του τυλίγματος του στάτη , η παραγόμενη εσωτερική ροπή του ασύγχρονου 3Φ κινητήρα είναι συνάρτηση και μάλιστα μη γραμμική της ολίσθησης ή των στροφών του άξονα του κινητήρα.

Χαρακτηριστική Ροπής - Στροφών - 1 0<nr<ns ή 1<s<0: Περιοχή λειτουργίας της ασύγχρονης μηχανής ως Κινητήρα. nr>ns (Υπερσύγχρονος αριθμός στροφών): Με τη βοήθεια κινητήριας μηχανής στρέφεται ο άξονα πάνω από το σύγχρονο αριθμό στροφών και η ασύγχρονη μηχανή λειτουργεί ως Γεννήτρια. (αποδίδει πραγματική ισχύ στο δίκτυο), οπότε: s<0 και Pint<0 , Tint<0.

Χαρακτηριστική Ροπής - Στροφών - 2 Αλλαγή της διαδοχής των φάσεων του δικτύου: Αν η μηχανή λειτουργεί ως κινητήρας, θα αντιστραφεί η φορά του στρεφόμενου μαγνητικού πεδίου του τυλίγματος του στάτη. Στην κατάσταση αυτή, η παραγόμενη ηλεκτρική ροπή αλλάζει πρόσημο, γίνεται δηλαδή αντιρροπή, με αποτέλεσμα το απότομο φρενάρισμα του κινητήρα. Εάν ο κινητήρας παραμείνει υπό τάση δε θα σταματήσει, αλλά μετά το μηδενισμό των στροφών θα αλλάξει τεταρτημόριο λειτουργίας και θα εξακολουθεί να λειτουργεί ως Κινητήρας, με αντίθετη όμως φορά περιστροφής.

Ευσταθής Λειτουργία του Κινητήρα - 1 Ευσταθής Λειτουργία του Κινητήρα - 1

Ευσταθής Λειτουργία του Κινητήρα - 2 Ευσταθής Λειτουργία του Κινητήρα - 2 Τιμή της ολίσθησης, για την οποία έχουμε τη μέγιστη ροπή: Ευσταθής περιοχή λειτουργίας: Ασταθής περιοχή λειτουργίας: Το θετικό πρόσημο (+) αντιστοιχεί στην περίπτωση λειτουργίας κινητήρα, Tο αρνητικό πρόσημο (-) στην περίπτωση λειτουργίας ως γεννήτρια. H ολίσθηση s= smaxT για την οποία έχουμε τη μέγιστη ροπή, είναι μια σταθερή ποσότητα εξαρτώμενη από τις εσωτερικές κατασκευαστικές παραμέτρους της μηχανής.

Μέγιστη Ροπή ή Ροπή Ανατροπής (Τmax) - 1 Το σημείο ονομαστικής λειτουργίας βρίσκεται στη περιοχή ευσταθούς λειτουργίας και είναι το σημείο τομής της χαρακτηριστικής Τ = f (n) και της χαρακτηριστικής του φορτίου Αύξηση του φορτίου, θα προκαλέσει μείωση των στροφών και αύξηση της κινούσας ροπής, με αποτέλεσμα την επαναφορά του συστήματος στο αρχικό σημείο λειτουργίας πριν τη διαταραχή. Μείωσης του φορτίου, θα ακολουθήσει αύξηση των στροφών του κινητήρα και αλλαγή του προσήμου της κινούσας ροπής (επιβραδύνουσα ροπή), με αποτέλεσμα την επαναφορά του συστήματος στο αρχικό σημείο λειτουργίας πριν τη διαταραχή.

Μέγιστη Ροπή ή Ροπή Ανατροπής (Τmax) - 2 Pοπή Εκκίνησης (Τst) εάν θέσουμε όπου s =1 Για μηχανές τυλιγμένου δρομέα (δακτυλιοφόρες), μπορούμε να μεταβάλλουμε την αντίσταση R2, μεταβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο κατά βούληση τις στροφές για τις οποίες θέλουμε τη μέγιστη ροπή. Προσθέτοντας αντίσταση στο δρομέα, επιτυγχάνουμε τη μετακίνηση του σημείου ανατροπής προς τα αριστερά, δηλαδή σε μικρότερο αριθμό στροφών. Με κατάλληλη επιλογή της προστιθέμενης ωμικής αντίστασης, μπορούμε να επιτύχουμε τη μέγιστη ροπή ακόμη και κατά την εκκίνηση.

Απλοποιημένος Τύπος του Kloss - 1 Παραδοχές:

Απλοποιημένος Τύπος του Kloss - 2 Η χρησιμότητα του τύπου του Kloss έγκειται στο ότι, το κλάσμα Τ/Τmax , αποτελεί ένα μέτρο σύγκρισης ως προς τη δυνατότητα υπερφόρτισης του κινητήρα.

Μέγιστη Αποδιδόμενη Ισχύς - 1 Εσωτερική Ισχύς Ηλεκτρικές απώλειες χαλκού στα τυλίγματα του δρομέα Εσωτερική ισχύ, δηλαδή το άθροισμα των μηχανικών απωλειών, των απωλειών του πυρήνα και της ωφέλιμης μηχανικής ισχύος που αποδίδεται στο φορτίο του κινητήρα

Μέγιστη Αποδιδόμενη Ισχύς - 2 Οι μηχανικές απώλειες και οι απώλειες πυρήνα, θεωρούνται σταθερές και ανεξάρτητες της ταχύτητας περιστροφής, για μέγιστη αποδιδόμενη μηχανική ισχύ στο φορτίο (ωφέλιμη ισχύς), θα πρέπει ταυτόχρονα και η εσωτερική ισχύς να είναι μέγιστη. Επιπλέον λόγω του ότι η ταχύτητα περιστροφής ελαττώνεται με την αύξηση του φορτίου, η ολίσθηση (ή η ταχύτητα) για την οποία μεγιστοποιείται η μέγιστη αποδιδόμενη ισχύς, δεν συμπίπτει με την ολίσθηση για την οποία μεγιστοποιείται η παραγόμενη εσωτερική ροπή. Με βάση το σχήμα, για μέγιστη αποδιδόμενη εσωτερική ισχύ, θα πρέπει και η ηλεκτρική ισχύς στην ωμική αντίσταση R2(1-s)/s να είναι μέγιστη. Σύμφωνα με το θεώρημα της μέγιστης μεταφοράς ισχύος

Τέλος Ενότητας