ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Advertisements

Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΟΓΙΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ – ΑΘΑΝΑΣΙΑ Α.Μ : Ζ15886 ΤΜΗΜΑ: ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ : ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΑΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥΚΕΦ.2.Ζ: ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ είναι διαλύματα συζυγών ζευγών ΗΑ, Α - (ή Β, ΗΒ + ) που διατηρούν.
ΠΟΣΟΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΜΙΝΟΞΕΩΝ ΣΕ ΧΥΜΟΥΣ ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΩΝ Δρ. Όλγα Γκορτζή.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΡΙΧΩΣΗ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους ΠΕΨΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΕΞΑΜΗΝΟ Γ’
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΑΚΧΑΡΩΝ
∆είκτες Πρωτολυτικοί ή ηλεκτρολυτικοί δείκτες είναι ουσίες των οποίων το χρώμα αλλάζει ανάλογα με το pH του διαλύματος στο οποίο προστίθενται. Οι δείκτες.
Οι βάσεις Και γιατί να τα μάθω όλα αυτά εγώ;
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΞΙΔΙΟΥ ΣΕ ΟΞΙΚΟ ΟΞΥ
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2: ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΙΟΝΤΙΚΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΩΝ (α)
Γεωργική Χημεία Ενότητα 8: Χημικές αντιδράσεις, θερμοδυναμική/κινητική
Ka . Kb = Kw ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Καθαρισμός της ένωσης [Νi(NH3)6]Cl2
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΜΕ ΧΗΜΙΚΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 3 & 4 ΜΑΡΙΝΑΤΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ.
Ανόργανη Φαρμακευτική Χημεία, 3ο εξάμηνο Δ
NaA  Na+ + A- HA + HOH H3O+ + A- ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
Καταστάσεις του νερού – μορφές
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
RCCH<ROH<C6H5OH<RCOOH
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Διδακτέα ύλη ( ): Κεφάλαιο 1 – Πετρέλαιο – Υδρογονάνθρακες (Η/C)
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΙΟΝΤΟΣ
Τα μαγικά ποτήρια Ερμηνεία: Το υγρό-τσάι που γεμίζει τα ποτήρια είναι το ζουμί από βρασμένο κόκκινο λάχανο και περιέχει μια φυσική χρωστική (ανθοκυανίνη)
2.2.1– Μείγματα.
Ανόργανη Φαρμακευτική Χημεία, 3ο εξάμηνο Δ
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Παρουσίαση Πειραμάτων (1)
PH.
Μετουσίωση πρωτεϊνών (ωολευκωματίνης)
Πάγκαλος Σπύρος, Χαραλαμπάτου Λιάνα, Χημικοί, συνεργάτες Ε.Κ.Φ.Ε.
Ένα απαραίτητο βιολογικά δραστικό στοιχείο Πρωτεϊνες Zn-zinc fingers
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
Όξινος χαρακτήρας καρβοξυλικών οξέων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
تحديد درجة الحمضية للخل التجاري بواسطة المعايرة pH مترية
الفصل 2 الأيونات في المحاليل المائية والخصائص التجميعية
МЕТАЛНА ВЕЗА..
Χρήση του λογισμικού παρουσίασης
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Ενώσεις με γενικό τύπο CnH2n+2O Αλκοόλες και Αιθέρες
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Παρασκευη φυτικου σαπουνιου
ΟΞΕΑ ΒΑΣΕΙΣ.
Χημεία Διαλυμάτων.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Үй тапсырмасын тексеру
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Πειράματα με οξέα, βάσεις και άλατα σε μικροκλίμακα.
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Αραίωση διαλυμάτων Νόμος της Αραίωσης Ερώτημα
Χημικός Εμπλουτισμός Χημικός εμπλουτισμός είναι η χημική επεξεργασία που στοχεύει στην εκλεκτική δράση χημικών αντιδραστηρίων στα στείρα που συνοδεύουν.
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ Εργαστηριακή άσκηση Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ 2 Ογκομετρικές φιάλες 100mL Πεχάμετρο Χωνί 1 ποτήρι ζέσης 500mL (για εκπλύσεις) Διαλύματα 2Μ NaOH, HCl, CH3COOH, NH3

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ: Να παρασκευάζουν Ρ.Δ. επιθυμητού pH. Να αναγνωρίζουν την κυριότερη ιδιότητα των Ρ.Δ. που είναι το να κρατούν περίπου σταθερή την τιμή του pH τους, αν σε αυτά προστεθούν μικρές ποσότητες ισχυρών οξέων ή βάσεων

1ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Ρ.Δ. ΜΕ ΤΙΜΗ pH = 4,74 Στην ογκομετρική φιάλη εισάγονται με τον κύλινδρο 50mL διαλύματος CH3COOH 2Μ και 25mL διαλύματος NaOH 2Μ. Το διάλυμα που προκύπτει αραιώνεται στα 100mL. Υπολογίζουμε τις συγκεντρώσεις των CH3COONa (από την αντίδραση) και CH3COOH (από την περίσσεια) στον τελικό όγκο των 100mL. Από τον τύπο των Henderson-Hasselbach υπολογίζουμε την τιμή του pH του διαλύματος Μετράμε το pH με πεχάμετρο Σχολιάζουμε το αποτέλεσμα

2ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Ρ.Δ. ΜΕ ΤΙΜΗ pH = 9,26 Στην ογκομετρική φιάλη εισάγονται με τον κύλινδρο 50mL διαλύματος ΝH3 2Μ και 25mL διαλύματος HCl 2Μ. Το διάλυμα που προκύπτει αραιώνεται στα 100mL. Υπολογίζουμε τις συγκεντρώσεις των NH4Cl (από την αντίδραση) και ΝH3 (από την περίσσεια) στον τελικό όγκο των 100mL. Από τον τύπο των Henderson-Hasselbach υπολογίζουμε την τιμή του pH του διαλύματος Μετράμε το pH με πεχάμετρο Σχολιάζουμε το αποτέλεσμα:

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ pH ΤΩΝ Ρ.Δ. (Εργ. Οδ.) Από το Ρ.Δ. CH3COOH/CH3COONa παίρνουμε με τον ογκομετρικό κύλινδρο 25mL και προσθέτουμε 1mL διαλύματος HCl 2M (10 σταγόνες ≈ 1mL). Μετράμε το pH με το πεχάμετρο Με βάση την τιμή του pH που βρήκαμε, υπολογίζουμε τον αριθμό των mol HCl που πρέπει να προσθέσουμε για να μεταβληθεί η τιμή του pH κατά μια μονάδα. Ο αριθμός αυτός καθορίζει τη ρυθμιστική ικανότητα του διαλύματος.

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ pH ΤΩΝ Ρ.Δ. – ΟΡΘΟΣ ΤΡΟΠΟΣ Από το Ρ.Δ. CH3COOH/CH3COONa παίρνουμε με τον ογκομετρικό κύλινδρο 25mL και προσθέτουμε με προχοΐδα διάλυμα HCl 2M, μετρώντας ταυτόχρονα το pH με το πεχάμετρο . Όταν η τιμή του pH μεταβληθεί κατά μια μονάδα, υπολογίζουμε τον αριθμό των mol HCl που πρέπει να προσθέσουμε σε 1L διαλύματος για να μεταβληθεί η τιμή του pH κατά μια μονάδα.

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ pH ΤΩΝ Ρ.Δ. Από το Ρ.Δ. NH4Cl/ΝH3 παίρνουμε με τον ογκομετρικό κύλινδρο 25mL και προσθέτουμε με προχοΐδα διάλυμα HCl 2M, μετρώντας ταυτόχρονα το pH με το πεχάμετρο . Όταν η τιμή του pH μεταβληθεί κατά μια μονάδα, υπολογίζουμε τον αριθμό των mol HCl που πρέπει να προσθέσουμε σε 1L διαλύματος για να μεταβληθεί η τιμή του pH κατά μια μονάδα.

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ pH ΤΩΝ Ρ.Δ. Από το Ρ.Δ. CH3COOH/CH3COONa παίρνουμε με τον ογκομετρικό κύλινδρο 25mL και προσθέτουμε 1mL διαλύματος NaOH 2M. Μετράμε το pH με το πεχάμετρο Σχολιάζουμε το αποτέλεσμα

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ pH ΤΩΝ Ρ.Δ. Από το Ρ.Δ. NH4Cl/ΝH3 παίρνουμε με τον ογκομετρικό κύλινδρο 25mL και προσθέτουμε 1mL διαλύματος NaOH 2M. Μετράμε το pH με το πεχάμετρο Σχολιάζουμε το αποτέλεσμα:

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ pH ΤΩΝ Ρ.Δ. Παίρνουμε με τον ογκομετρικό κύλινδρο 25mL H2O και προσθέτουμε 1mL διαλύματος HCl 2M. Μετράμε το pH με το πεχάμετρο Σχολιάζουμε το αποτέλεσμα:

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ pH ΤΩΝ Ρ.Δ. Παίρνουμε με τον ογκομετρικό κύλινδρο 25mL H2O και προσθέτουμε 1mL διαλύματος NaOH 2M. Μετράμε το pH με το πεχάμετρο Σχολιάζουμε το αποτέλεσμα: