ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση.
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Φιλοσοφική / Ερμηνευτική Παιδαγωγική
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Οικονομική Ανθρωπολογία
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ & ΜΜΕ Πανεπιστημιο Αθηνών, Τμήμα ΕΜΜΕ Καθηγητής Νίκος Δεμερτζής.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 3η: Η έννοια της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
John Dewey
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ
ΘΕΩΡΙΑ ΝΕΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ (ΘΝΚΚ)
Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης
Διδακτική της Πληροφορικής
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κοινωνικό Ζήτημα
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
Alain Touraine (Γαλλία)
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Α) Κριτική Θεωρία.
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες…
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης
Βασίλης Τσάφος ΤΕΑΠΗ - ΕΚΠΑ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Α. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ – Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΦΑΙΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ Αναστοχασμός – Υποκείμενο ως φορέας γνώσης και πράξης. Το νόημα δε διαχωρίζεται από την εγκυρότητα. Εκπαιδευτικές διαδικασίες (δημοκρατία) υπό επανεξέταση: υπάρχει επάρκεια των θεωρήσεων επί της κοινωνικής πράξης; ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ Η οικονομική κρίση δεν οδηγεί στην κατάρρευση του καπιταλισμού αλλά στην εγκαθίδρυση ενός όψιμου ολοκληρωτισμού, του οποίου η τρομοκρατική ενέργεια και ωμότητα είναι πρωτόγνωρες. Η κριτική θεωρία είχε επηρεαστεί μέχρι τον πυρήνα των κατηγοριών της από την εμπειρία του φασισμού, ενώ στη μεταφασιστική περίοδο είχε μεταβληθεί σε πολιτισμικό πρωτεργάτη μιας κοινωνίας των πολιτών.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ: ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ/ μέσω συλλογικών ή ατομικών αναγκών, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ,  ΡΗΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΥΘΟ.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΚΡΙΤΙΚΗ: απομυθοποίηση εργαλειακών σχέσεων, ψευδούς συνείδησης, αυταρχικών και διαχειριστικών κοινωνικών καταστάσεων και καθεστώτων, αναγνώριση κατασταλτικών ή αντιδραστικών μηχανισμών και πολιτικών δυνάμεων, διαμόρφωση κοινωνικών και πολιτικών επιχειρημάτων ως προς τον Λόγο και την αλήθεια.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ Kριτική στην αφομοίωση της ατομικής συνείδησης εντός μιας απολιτικής μάζας. Υποτιθέμενη ελευθερία των ανθρώπων σταματά μπροστά στις κοινωνικές και πολιτικές θεωρήσεις και πράξεις. ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ (όχι εμπειρία). Ορθολογικός Λόγος/ανορθολογικός Λόγος. Από την κοινωνική διαλεκτική στην πολιτική: τέλος απολιτικής απομόνωσης.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ Διαλεκτική: μεταμορφωτική δύναμη της κοινωνίας. Άρνηση διαστροφής κοινωνικών δυνάμεων σε απολιτικές μάζες. Διαλεκτική κοινωνίας και πολιτικής: αποκάλυψη αλήθειας για τα πράγματα. Η αλήθεια συνεπάγεται κοινωνικές και πολιτικές διεκδικήσεις. Πολιτική διαλεκτική: 1. κοινωνική και πολιτική συνείδηση, 2. ενεργή συμμετοχή σε πολιτικές ομάδες.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ MAX HORKHEIMER: «Αυτό που χαρακτηρίζει τα ολοκληρωτικά κράτη δεν είναι μια πίστη ή μια κοσμοθεώρηση αλλά μόνο η βλακώδης αδιαφορία και απάθεια του ατόμου απέναντι στο πεπρωμένο και σ’ αυτό που έρχεται από πάνω. Σήμερα, καθήκον μας είναι να βεβαιώσουμε ότι στο μέλλον δεν θα αφήσουμε την ικανότητα για θεωρία και για πράξη που απορρέει από τη θεωρία να χαθεί, ακόμη κι αν έλθει μια περίοδος ειρήνης όπου η καθημερινή ρουτίνα θα αποκρύψει για μια ακόμη φορά το πρόβλημα. Καθήκον μας είναι να αγωνιζόμαστε συνεχώς για να μην απελπιστεί εντελώς η ανθρωπότητα από τα φοβερά δεινά του παρόντος, για να μη χαθεί από το πρόσωπο της γης η πίστη του ανθρώπου στη δυνατότητα πραγμάτωσης μιας αξιόλογης, ειρηνικής και ευτυχισμένης κοινωνίας», «Φιλοσοφία και κοινωνική κριτική».

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ Πολιτικός ρόλος ατόμου/υποκειμένου ώστε να διαμορφώσει πολιτική πράξη. Διαμόρφωση κοινωνικής συνείδησης. Συλλογική πολιτική πράξη. Επιστήμη: κατέκτησε τον θετικισμό: γεγονότα, σχέσεις γεγονότων στον χρονοχώρο, εργαλειακός Λόγος Απόρριψη θεωρητικής γνώσης Ενστερνισμός τεχνολογικής χρησιμότητας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ Ορθολογικοποίηση θεωρήσεων και του βιόκοσμου – κοινωνική υποχώρηση του Λόγου Κριτική της ιδεολογίας: κρίσεις εγκυρότητας καθορίζονται από σχέσεις δύναμης/επιβολής Αρνητική διαλεκτική: «… η αλήθεια είναι αντικειμενική» ακόμα και αν δεν είναι πειστική … «Η άμεση επικοινωνία δεν είναι κριτήριο αλήθειας». Μη σχετικιστική αλήθεια

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΕΜΜΕΝΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗ: οι αντινομίες είναι εγγενείς – η εμμενής κριτική είναι η αναγνώριση των ενδογενών συγκρουόμενων τάσεων – μετακινούμαστε προς την κριτική ώστε να μάθουμε ό,τι δεν θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε αλλιώς.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ – ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ: ΘΕΣΗ – ΑΝΤΙΘΕΣΗ – ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΜΜΕΝΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗ: οι αντινομίες είναι εγγενείς – η εμμενής κριτική είναι η αναγνώριση των ενδογενών συγκρουόμενων τάσεων – μετακινούμαστε προς την κριτική ώστε να μάθουμε ό,τι δεν θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε αλλιώς.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΑΣΚΗΣΗ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕΣΩ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΤΕ ΕΜΜΕΝΗ ΚΡΙΤΙΚΗ; ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΘΕΣΗΣ-ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ ΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΑΝΤΟΡΝΟ, Τέοντορ και Χόρκχαϊμερ, Μαξ, Η διαλεκτική του διαφωτισμού, Αθήνα: Αλεξάνδρεια, 1996. [πρώτο κεφάλαιο για την έννοια του διαφωτισμού] ΗΟRKHEIMER, Max, Φιλοσοφία και κοινωνική κριτική, Αθήνα: Ύψιλον, 1984. WELLMER, Albrecht, Λόγος, ουτοπία και η Διαλεκτική του Διαφωτισμού, Αθήνα: Εκδόσεις Έρασμος, 1989.