Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 7η (2016-17) Αναπτύσσοντας το κατάλληλο μείγμα και σχέδιο μάρκετινγκ Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Στρατηγική Προώθησης.
Προώθηση / Επικοινωνία
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Προώθηση / Επικοινωνία
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ II: ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΜΕΣΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Το Μίγμα Μάρκετινγκ Κ. Αλεξανδρής.
Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Προώθηση / Επικοινωνία
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ, ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ
ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ MEDITERRANEAN PALACE
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
1 Διάλεξη 10 η (2015 – 16) Τεχνικές μαζικής επικοινωνίας.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΣΧΈΔΙΟ ΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ Το όνομά σας. Σύνοψη αγοράς  Αγορά : Παρελθόν, παρόν και μέλλον  Εξετάστε τις αλλαγές στο μερίδιο της αγοράς, την ηγεσία, τους πρωταγωνιστές,
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 8 η : Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ.
Στρατηγική Προώθησης.
Τεχνικές μαζικής επικοινωνίας
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Ανάπτυξη στρατηγικής του προϊόντος
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
Το μαρκετινγκ του alia palace
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 7η (2016-17) Αναπτύσσοντας το κατάλληλο μείγμα και σχέδιο μάρκετινγκ Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr Τηλ.: 2810379621 E-class μαθήματος: https://eclass.teicrete.gr/courses/DSH150/

Μαθησιακοί στόχοι Δημιουργήστε ένα μείγμα μάρκετινγκ, συνδυάζοντας τα τέσσερα P του μάρκετινγκ. Επιλέξτε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Προσδιορίστε το μείγμα προώθησης, που θα χρησιμοποιήσετε. Βρείτε έναν τρόπο να προσθέσετε το πέμπτο P (Philanthropy – φιλανθρωπία) στη λειτουργία της επιχείρησής σας.

Μαθησιακοί στόχοι (συνέχεια) Κατανοήστε τη σπουδαιότητα ενός σχεδίου μάρκετινγκ. Αναγνωρίστε τα ουσιώδη στοιχεία ενός σχεδίου μάρκετινγκ. Χρησιμοποιήστε την ανάλυση νεκρού σημείου, για να αξιολογήσετε το σχέδιο μάρκετινγκ που καταρτίσατε.

Μείγμα μάρκετινγκ: Τα τέσσερα P Προϊόν (Product) - Τι πουλάτε; Τιμή (Price) - Τι λέει για το προϊόν σας; Τόπος/Διανομή (Place) - Ποια είναι η καλύτερη τοποθεσία για την επιχείρηση σας; Προώθηση (Promotion) – Με ποιον τρόπο θα διαφημίσετε και θα δημοσιοποιήσετε το προϊόν σας;

Διαμορφώστε τη συνολική ιδέα του προϊόντος σας Τα προϊόντα καθορίζονται σύμφωνα με: τα φυσικά τους χαρακτηριστικά. τα χαρακτηριστικά απόδοσης τους. την τιμή τους. τη μέθοδο ανάδειξης του εμπορικού σήματος. τη μέθοδο παράδοσης τους. Το κλειδί για την επιτυχημένη ανάδειξη εμπορικού σήματος είναι η εστίαση στα βασικά πλεονεκτήματα του προϊόντος.

Χτίστε το εμπορικό σας σήμα Επιλέξτε μια ονομασία, η οποία απομνημονεύεται εύκολα και περιγράφει την επιχείρησή σας . Δημιουργήστε ένα λογότυπο, το οποίο θα συμβολίζει την επιχείρησή σας. Αποκτήστε καλή φήμη. Καθορίστε και επικοινωνήστε την προσωπικότητα του εμπορικού σας σήματος στην αγορά στόχο.

Ενισχύστε τη φήμη της επιχείρησης σας Προσφέρετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ανώτερης ποιότητας. Τηρείτε τα πρότυπα ηθικής και δεοντολογίας. Ορίστε με σαφήνεια το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Να φέρεστε με σεβασμό στους υπαλλήλους σας.

Ενισχύστε τη φήμη της επιχείρησης σας Φροντίστε ώστε τα μηνύματα των διαφημίσεων σας να είναι θετικά και ενημερωτικά. Συνδέστε την εταιρεία σας με μια φιλανθρωπική δράση. Ασχοληθείτε ενεργά με την τοπική κοινωνία.

Προβληματισμοί αναφορικά με την τιμή Ο καθορισμός χαμηλότερων τιμών από αυτές των ανταγωνιστών δεν συνεπάγεται απαραίτητα και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Εξετάστε την ψυχολογία της τιμολόγησης: Οι καταναλωτές έχουν την τάση να βγάζουν συμπεράσματα για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία με βάση την τιμή του.

Τόπος / Διανομή Ο τύπος της επιχείρησης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της κατάλληλης τοποθεσίας. Ποιοι είναι οι πελάτες σας; Σε ποιο μέρος πραγματοποιούν τις αγορές τους; Στόχος: Βρείτε μια τοποθεσία που να ανταποκρίνεται στις οικονομικές σας δυνατότητες και να είναι βολική για τους πελάτες σας.

Προώθηση Προώθηση – η χρήση της διαφήμισης και της δημοσιότητας με στόχο την κοινοποίηση του μηνύματος μάρκετινγκ στους πελάτες σας. Διαφήμιση – επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες (τηλεοπτικές διαφημίσεις, διαφημιστικές πινακίδες, καταχωρήσεις σε περιοδικά, κτλ.). Δημοσιότητα – δωρεάν αναφορά μίας εταιρείας, ενός ατόμου, μιας εκδήλωσης, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Μέθοδοι προώθησης Διαφημιστικά προϊόντα Δικτύωση Διαφημιστικά παράθυρα στο διαδίκτυο Διαφημιστικές πινακίδες Ιστολόγια (blogs) Ραδιοτηλεοπτικά μέσα Διαφημιστικά έντυπα Επαγγελματικές κάρτες Κατάλογοι Κουπόνια Διαφημιστικό ταχυδρομείο Ονομαστικοί κατάλογοι Φυλλάδια Δικτύωση Ενημερωτικά δελτία Έντυπα μέσα Διαφημιστικά είδη ένδυσης Δημόσιες ομιλίες Δείγματα ή επιδείξεις Ειδικές εκδηλώσεις Χορηγίες Τηλεπωλήσεις Τηλεφωνική γραμμή χωρίς χρέωση Ιστοσελίδες

Προτερήματα Δημόσιων Σχέσεων Πρόκειται για μια δωρεάν μορφή προωθήσεως Επίδραση από τρίτους: ένδειξη ότι οι ΔΣ αυξάνουν την αξιοπιστία. Σήμερα οι ΔΣ έχουν υιοθετήσει μια πιο ενεργητική στάση. Οι ΔΣ τείνουν να έχουν μεγαλύτερη αξιοπιστία σε σχέση με τη διαφήμιση (ο καταναλωτής 5 φορές πιο πιθανό να επηρεάζεται θετικά από τις ΔΣ). Αυτό είναι σχετικό με την την αξιοπιστία (ειλικρίνεια και ακρίβεια), και τη δύναμη του μηνύματος Οι ΔΣ μπορούν να αποκτήσουν την προσοχή των ανθρώπων που αποφεύγουν τα μηνύματα (αύξηση της ορατότητας) Οι ΔΣ επεκτείνουν την εμβέλεια και συμπληρώνουν τη διαφήμιση νομιμοποιώντας την ιστορία και τις απαιτήσεις του μηνύματος.

Διαφορές Διαφήμισης - ΔΣ Δημοσιές Σχέσεις Διαφήμιση Υποκείμενα – Πομποί Οργανωμένες ομάδες, Επαγγελματίες Επιχειρήσεις Αντικείμενα – Δέκτες Συγκεκριμένες ομάδες κοινού, Κοινή γνώμη Ομάδες καταναλωτών, ‘οικονομικός άνθρωπος’ Σκοπός Ευνοϊκή εικόνα, κύρος Αύξηση πωλήσεων προϊόντων Μέθοδος Πληροφόρηση - πειθώ Είδος Επικοινωνίας Αμφίδρομη: Διάλογος Μονόδρομη/Μονόλογος Στόχος Ερεθίσματος Συνειδητό – λογική - κρίση Συνειδητό – Συναίσθημα - υποσυνείδητο Επικοινωνιακοί Δίαυλοι ΜΜΕ, προσωπική επαφή ΜΜΕ, ιδιόκτητα μέσα Τρόπος Χρήσης Ελεύθερη συνεργασία Αγορά χώρου/χρόνου Είδος Μηνυμάτων Κοινωνικά Οικονομικά Διάρκεια Εφαρμογής Διαρκής / Αέναη Βραχυπρόθεσμη Φύση Αποτελεσμάτων Μεσο/μακροπρόθεσμα Άμεσα/Βραχυπρόθεσμα Δεοντολογία Αλήθεια / Πραγματικότητα Αλήθεια / Ωραιοποίηση / Εξιδανίκευση

Δημόσιες Σχέσεις Σύνολο τεχνικών επικοινωνίας που σκοπό έχουν να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν ευνοϊκές σχέσεις μεταξύ ενός οργανισμού και των ενδιαφερομένων ομάδων. Πελάτες Τοπικοί φορείς Μέσα ενημέρωσης, συγγραφείς, κτλ Κανάλια διανομής Προμηθευτές και υπάλληλοι

Δημόσιες Σχέσεις Ρόλος Δ.Σ Διατήρηση φιλικής & προσωπικής εικόνας Πληροφόρηση & υπενθύμιση Δημιουργία ευνοϊκής στάσης προς την εταιρία & τις υπηρεσίες της Μείωση επιπτώσεων από αρνητικά γεγονότα Βασική διαφορά από τη διαφήμιση η αξιοπιστία των μηνυμάτων Δ.Σ. αυξημένες πωλήσεις Έχουν μακροπρόθεσμη επίδραση στις πωλήσεις

Φιλανθρωπία (Philanthropy): Το πέμπτο P Φιλανθρωπία – το ενδιαφέρον για την ανθρώπινη και την κοινωνική ευημερία, το οποίο εκφράζεται με τη δωρεά χρημάτων μέσω φιλανθρωπικών οργανώσεων και ιδρυμάτων. Ίδρυμα – Μη κερδοσκοπικός οργανισμός που διαχειρίζεται κεφάλαια, τα οποία προέρχονται από δωρεές, με σκοπό την ενίσχυση ανθρώπων και την εξυπηρέτηση κοινωνικών σκοπών. Η φιλανθρωπία δημιουργεί φήμη - θετικές σχέσεις με τους πελάτες και αναγνωρισιμότητα.

Μάρκετινγκ σκοπού Αφορά τη δέσμευση σε ένα κοινωνικό, περιβαλλοντικό ή πολιτικό σκοπό. Εύκολος τρόπος ενσωμάτωσης της φιλανθρωπίας στην επιχείρηση σας. Παραδείγματα: Δωρεές ως ένα σταθερό ποσοστό επί των κερδών. Δωρεές προϊόντων ή υπηρεσιών. Ενίσχυση της εθελοντικής προσφοράς των υπαλλήλων της επιχείρησης.

Ρόλοι ενός σχεδίου μάρκετινγκ Πείθει τους εν δυνάμει επενδυτές ότι η επένδυση τους θα αποδώσει καρπούς. Αξιοποιεί και δημοσιοποιεί στοιχεία ερευνών αγοράς. Προσδιορίζει την αγορά στόχο. Αξιολογεί το περιβάλλον ανταγωνισμού. Απεικονίζει τη στρατηγική τιμολόγησης. Περιγράφει λεπτομερώς το σχέδιο προώθησης.

Στοιχεία σχεδίου μάρκετινγκ

Στοιχεία σχεδίου μάρκετινγκ (συνέχεια)

Στοιχεία σχεδίου μάρκετινγκ (συνέχεια)

Έχετε την οικονομική δυνατότητα να εκτελέσετε το σχέδιο σας; Το μάρκετινγκ αποτελεί στοιχείο του σταθερού κόστους της επιχείρησης και δεν θα πρέπει να προϋπολογίζεται ως ποσοστό επί των πωλήσεων. Υπολογίστε το νεκρό σημείο, προκειμένου να διαπιστώσετε εάν η επιχείρηση είναι σε θέση να καλύψει τα στοιχεία κόστους του μάρκετινγκ. Νεκρό σημείο = Σταθερό κόστος (ανά μήνα ή ανά έτος) προς μεικτό κέρδος ανά μονάδα