“Δράσεις για την αποδοχή της ετερότητας: Σύνδρομο Asperger”

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αναπτυξιακές και Μαθησιακές Διαταραχές στη Σύγχρονη Τάξη Χαρακτηριστικά και Μέθοδοι Παρέμβασης Από τη θεωρία στη πράξη.
Advertisements

Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές
Τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αυτισμό
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΨΥΧΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
Δημιουργική έκφραση των μαθητών του Τμήματος Ένταξης στο χώρο του σχολείου. Ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης μέσω της Τέχνης Χαρίτος Δημοσθένης.
Επιμορφωτικη Ημεριδα «Δρασεις &Προγραμματα Στοχευμενης Εκπαιδευτικης Παρεμβασης Κατα Το Σχολικο Ετος », Δυτ. Θεσ/νίκη, Παρασκευή20 Ιουνίου.
Πώς αντιμετωπίζουμε δύσκολες συμπεριφορές αυτιστικών παιδιών στην τάξη, στο σχολείο και στο σπίτι Εισηγήτρια: Κωνσταντία Μηλίδη Εmail:
ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΜΥΡΤΙΛΛΟ Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση. 1. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση Myrtillo συντελούσα στην ανατροπή.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΕΝΤΑΞΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξερευνώντας τις πραγματολογικές ικανότητες των
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ & ΔΙΑΓΝΩΣΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διαφοροποιηςη της Διδαςκαλιας για Μαθητες με Αυτιςμο
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Η έννοια της ταξινόμησης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διάγνωση, αιτιολογία και ερμηνεία του αυτισμού
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
 Ghazιuddin M.,  Welch K.,  Mohiuddin S.,  Lagrou R. and  Ghaziuddin N.
Ιστορικό Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος
2 ο Λύκειο Βριλησσίων ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος Νεότερα Δεδομένα Χρόνια, νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή με νευρολογικά καθοριζόμενες διαφορές: 1.Στη ρύθμιση της προσοχής.
ASPERGER ΑΡΧΙΜ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ.
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (Autistic Spectrum Disorder, ASD)
ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ Η νοητική υστέρηση έχει λάβει κατά καιρούς διαφορετικές ονομασίες όπως, παραφροσύνη, ολιγοφρένεια, πνευματική αναπηρία. Ο όρος «υστέρηση»
ΑΥΤΙΣΜΟΣ. Τί είναι αυτισμός; Αναπτυξιακή διαταραχή : ψυχολογική ανάπτυξη Εμφανίζεται πριν το 3 ο έτος της ηλικίας Επηρεάζονται: τρόπος επικοινωνίας οι.
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 9: Παιδιά στο φάσμα του αυτισμού: Αντιμετώπιση – Συμβουλευτική Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΔΙΆΛΕΞΗ IV- ΑΥΤΙΣΜΌΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc
Ενότητα 12: Αυτισμός και ΠΚΔ Ειρήνη Γραμματοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ-Αθήνας Φεβρωνία Καρκαλέτση, MSc Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
ΠΕΡΙΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΩΝ. ΛΟΓΙΚΗ Στα περισσότερα παιδιά, η ευχέρεια στη ροή της ομιλίας, είναι εφικτή όταν οι σημασιολογικές και συντακτικές απαιτήσεις.
ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΝΘΕΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Ευάγγελος Μώκος 1 και.
Διαταραχές του φάσματος του Αυτισμού π.Απόστολος Καβαλιώτης Σχ.Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής.
Ζαφειριάδης Κυριάκος. Διαπιστώσεις Μα, οι καθηγητές μου είπαν ότι είναι δυσλεξικός! Σίγουρα έχει δυσλεξία! Διαβάζει κομπιαστά, παραλείπει γραμματάκια,
Dr. fr. Apostolos Kavaliotis ΑΤΥΠΗ AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΣΥΠ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΔΡ. ΤΣΑΚΙΡΗ ΘΕΑΝΩ «ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ» ΝΤΑΝΟΥ.
Διάλεξη 5:. Μαθητές με ιδιαιτερότητες στη σχολική τάξη. Ένταξη και ενσωμάτωση. Εαρινό εξάμηνο Αγλαΐα-Λία Σταμπολτζή, Δρ. Ετήσιο πρόγραμμα παιδαγωγικής.
Κάλλια Κουνενού, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΑΣΠΑΙΤΕ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΘΕΑΝΩ ΤΣΑΚΙΡΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ.
Π. ΙΑΚΩΒΑΚΗ¹, Α. ΚΑΤΑΤΣΗ², Α. ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ³, ΑΘ. ΤΖΙΜΑΡΑ4, Α. ΑΝΤΩΝΙΟΥ5
Σχολικη Συμβουλευτικη
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Η επίδραση των ζώων στην υγεία του ανθρώπου
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (Autistic Spectrum Disorder, ASD)
Γυμνάσιο Σκριπερού με Λυκειακές Τάξεις Τάξη : Β’ Λυκείου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ – ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΜΕ ΔΑΔ: ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ)
Κατανοώντας τους φίλους Carol Grey The sixth sense II
Σκορδίλης Εμμανουήλ Αναπληρωτής Καθηγητής ΣΕΦΑΑ Αθηνών 2016
Αυτιστική διαταραχή – Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
Ψυχολογικες και μαθησιακεσ διαταραχες
Μεθοδολογία έρευνας Αποτελέσματα έρευνας
Ψυχικές Ασθένειες και Σύνδρομα
Μαυροπαλιάς Τρύφων.
Σπανάκη Ειρήνη PhD , Ειδική Αγωγή
Πρόγνωση και αντιμετώπιση της αυτιστικής διαταραχής. Πηνελόπη Κονιστή
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Βασικές αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης
Λευκή ουσία (σύνολο νευραξόνων ή νευρικών ινών)
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Δράσεις για την αποδοχή της ετερότητας: Σύνδρομο Asperger” Καλές Πρακτικές 2014-2015 “Δράσεις για την αποδοχή της ετερότητας: Σύνδρομο Asperger” 3ο Δημοτικό Βροντάδου Χίου Συντελεστής/ές: Κωσταρή Αντωνία -εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης

Περιγραφή της καλής πρακτικής 2 Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των χαρακτηριστικών του Συνδρόμου Asperger από τη σκοπιά ενός παιδιού στους μαθητές της Γ' και Δ ΄ τάξης , στους γονείς των μαθητών του σχολείου και σε εκπαιδευτικούς. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Σκοπός της καλής πρακτικής 3 Σκοπός της συγκεκριμένης καλής πρακτικής, σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ./Α.Π.Σ. ήταν: Να ενημερωθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Συνδρόμου και να ευαισθητοποιηθούν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με το Σύνδρομο αυτό. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Στόχοι της καλής πρακτικής (1/2) 4 Στόχοι της συγκεκριμένης καλής πρακτικής, σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ./Α.Π.Σ. που διατρέχουν όλο το πρόγραμμα (ενδεικτικά): Γνωστικοί : Oι μαθητές να γνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά των ατόμων με Σύνδρομο Asperger και να μπορούν να τα αναφέρουν ονομαστικά. Συναισθηματικοί :Οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν για τις ιδιαιτερότητες των ατόμων αυτών. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Στόχοι της καλής πρακτικής (1/2) 5 Ψυχολογικοί :Οι μαθητές να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθησή τους, να μπουν στη θέση και στα συναισθήματα των ατόμων με Σύνδρομο Asperger. Κοινωνικοί-Ανθρωπιστικοί :Οι μαθητές να κατανοήσουν γιατί κάποιοι συμμαθητές τους παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες και σταδιακά να τους αποδεχτούν. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Ρόλος του εκπαιδευτικού 6 Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διάρκεια της καλής πρακτικής: Έγινε ανταλλαγή ρόλων μεταξύ του εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης και του δασκάλου της τάξης: ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης έγινε συντονιστής της διαδικασίας και ο εκπαιδευτικός της τάξης υποστήριξε το μαθητή με Σύνδρομο Asperger. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Ρόλος των μαθητών 7 Ο ρόλος των μαθητών στη διάρκεια της καλής πρακτικής: Οι μαθητές παρακολούθησαν σχετικά βίντεο Παρακολούθησαν την περιγραφή του κάθε χαρακτηριστικού του Συνδρόμου που έγινε με τον ίδιο τρόπο Έκαναν σχετική κατασκευή κι έπαιξαν ομαδικό παιχνίδι Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Εμπλοκή τρίτων στην καλή πρακτική (προαναφέρθηκε) 8 Παρουσίαση του Συνδρόμου στους γονείς των μαθητών του σχολείου αλλά και σε άλλους εκπαιδευτικούς Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Εμπόδια που παρουσιάστηκαν 9 Δεν παρουσιάστηκαν εμπόδια από τη σύλληψη της ιδέας έως την ολοκλήρωση της καλής πρακτικής: Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων ήταν θετικοί να γίνει η δράση αυτή στις τάξεις Ο σύλλογος γονέων και ο σύλλογος διδασκόντων βοήθησαν στην οργάνωση της εκδήλωσης και εκτός του σχολικού προγράμματος Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση καλής πρακτικής 10 1η δραστηριότητα: Παρακολούθηση δύο σχετικών βίντεο σύντομης διάρκειας που απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού Στόχοι: να γίνει εισαγωγή στο θέμα να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και την προσοχή των παιδιών Αποτίμηση: οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τα βίντεο, έκαναν παρατηρήσεις και διατύπωσαν ερωτήσεις Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση καλής πρακτικής 11 2η δραστηριότητα: Παρουσίαση των χαρακτηριστικών του Συνδρόμου Στόχοι: Να γνωρίσουν οι μαθητές τα βασικά χαρακτηριστικά του Συνδρόμου Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Ομαδικό παιχνίδι Γ΄ τάξης: Παρουσίαση καλής πρακτικής 4η Δραστηριότητα: Ομαδικό παιχνίδι Γ΄ τάξης: Θα χωριστούμε σε ομάδες Γράψε όσα περισσότερα χαρακτηριστικά του συνδρόμου μπορείς Νικήτρια θα είναι η ομάδα που θα γράψει τα περισσότερα σωστά χαρακτηριστικά! 3η δραστηριότητα: Κατασκευή από τους μαθητές της Δ΄ Τάξης: 12 Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Προστιθέμενη αξία/Επεκτασιμότητα της καλής πρακτικής (1/2) 13 Η παρουσίαση του Συνδρόμου στους γονείς των μαθητών του σχολείου έγινε με προσθήκη περισσότερων πληροφοριών, αλλά με την ίδια δομή και μορφή. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αυτισμό. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Προστιθέμενη αξία/Επεκτασιμότητα της καλής πρακτικής (2/2) 14 Η παρουσίαση του Συνδρόμου σε εκπαιδευτικούς άλλου σχολείου εμπλουτίστηκε με διδακτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν αυτή τη σχολική χρονιά για να αντιμετωπιστούν οι ιδιαιτερότητες μαθητών με Σύνδρομο Αsperger- Δ.Α.Φ. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές". 14

Αποτίμηση της καλής πρακτικής 15 Ποια είναι τα καινοτόμα στοιχεία της; Η ανοιχτή συζήτηση για τις ιδιαιτερότητες των ατόμων με Σ. Asperger και η παρουσίαση των διδακτικών τεχνικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους τους εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπισή τους. Πώς συνέβαλε στη βελτίωση της διδακτικής πράξης; Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων ενημερώθηκαν πλήρως για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών με Σύνδρομο Asperger και πήραν ιδέες για ομαδικές δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμόσουν στην τάξη. Στις δραστηριότητες αυτές συμμετέχουν όλοι οι μαθητές, με αποτέλεσμα να είναι όλοι αποδεχτοί. Ποια η παιδαγωγική της αξία; Οι μαθητές πληροφορήθηκαν για τον τρόπο που κάποιοι συμμαθητές τους αντιλαμβάνονται τον κόσμο κι ευαισθητοποιήθηκαν γι' αυτό. Πώς συνέβαλε στη σχολική καθημερινότητα; Η παρουσίαση αυτή συνέβαλε στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των μαθητών και στην προοδευτική αποδοχή των συμμαθητών τους. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Συμπεράσματα 16 Οι μαθητές εμπέδωσαν τα βασικά χαρακτηριστικά του Συνδρόμου και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς συνέδεαν τις γνώσεις αυτές με τις συμπεριφορές των συμμαθητών τους. Σταδιακά έδειχναν όλο και περισσότερη κατανόηση γι' αυτές και στο τέλος αποδέχτηκαν τους συμμαθητές τους Οι γονείς πληροφορήθηκαν για τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά και έλυσαν απορίες που τους είχαν δημιουργηθεί Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις δυσκολίες που έχουν μαθητές με Σ. Asperger και τις διδακτικές τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν για την αντιμετώπισή τους Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Ομιλήτρια: Κωσταρή Αντωνία, δασκάλα παράλληλης στήριξης Δημοσιοποίηση Καλής Πρακτικής 17 Για την παρουσίαση του Συνδρόμου στους γονείς: Τυπώθηκε αφίσα , η οποία δημοσιοποιήθηκε στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου και σε άλλα γειτονικά Δημοτικά Σχολεία Τυπώθηκαν προσκλήσεις για τους γονείς των μαθητών του σχολείου. Η πρόσκληση δημοσιοποιήθηκε και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε εκπαιδευτικούς Έγινε ανακοίνωση σε τοπική ειδησεογραφική ιστοσελίδα Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές". Χορηγός: Ομιλήτρια: Κωσταρή Αντωνία, δασκάλα παράλληλης στήριξης

Βιβλιογραφικές αναφορές 18 Οι παρουσιάσεις για το Σύνδρομο Asperger έγιναν με υλικό που αντλήθηκε από το βιβλίο της Παναγιώτας Πλησή «Δεν είμαι τέρας, σου λέω» από τις εκδόσεις Κέδρος(2011). Για παιδιά από 9 ετών, για γονείς, αλλά και για εκπαιδευτικούς Βραβεύσεις: Κρατικό βραβείο παιδικής λογοτεχνίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Έπαινος κύκλου ελληνικού παιδικού βιβλίου, βραχεία λίστα βραβείου περιοδικού « Διαβάζω» Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".