ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Προσωπικές δεξιότητες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Προσανατολισμού N. Ιωνίας
Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Το Σας καλωσορίζει Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Λιμναίου Ναυσικά Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γραφείου Διασύνδεσης O ρόλος του γραφείου διασύνδεσης : Πώς μπορεί να με βοηθήσει ;
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Καψούλη Κατερίνα Λώλου Εύη Αναστασοπούλου Μαρία Ντόκορος Μάκης
Άξονες Συνέντευξης.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Σ.Ε.Π. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Ενημερωτική συνάντηση Αλίαρτος 7 Νοεμβρίου 2018
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Κ Ε Σ Υ Π Α Λ Ι Μ Ο Υ ΚΕΣΥΠ ΑΛΙΜΟΥ Δωδεκανήσου και Πάτμου 1 Άλιμος, τηλ: 210-9955036, 9954200 Ρέππα Ειρήνη, Σύμβουλος Επαγγελματικής σταδιοδρομίας, Οικογενειακή θεραπεύτρια

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ βοηθά το μαθητή : Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ βοηθά το μαθητή : να γνωρίσει τον εαυτό του και τον κόσμο της εργασίας να αναπτύξει την προσωπικότητά του να καλλιεργήσει θετική αυτοαντίληψη να αποκτήσει αισιόδοξη στάση για τη ζωή να μάθει να παίρνει αποφάσεις

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ βοηθά το μαθητή : Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ βοηθά το μαθητή : να αντιλαμβάνεται ότι οι στερεοτυπικές αντιλήψεις ασκούν επίδραση στη συμπεριφορά και τις επιλογές τους να αναζητά και να αξιοποιεί πληροφορίες

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ: Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ: να αναπτύσσει δεξιότητες χρήσιμες για την προσωπική και επαγγελματική ζωή να βρίσκει μόνος του λύσεις και να θέτει στόχους να γίνει υπεύθυνος να πιστεύει στην αναπτυξιακή και εξελικτική του πορεία

Οι γενικές αρχές του ΣΕΠ Δεν είναι θεωρητικό μάθημα , δεν αξιολογείται Δεν δίνει έτοιμες λύσεις , δεν καθοδηγεί Βοηθά το μαθητή να πάρει την ευθύνη της ζωής του και των επιλογών του Δεν είναι «απομονωμένη» εκπαιδευτική διαδικασία, υποστηρίζεται και από άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, προγράμματα, εκδηλώσεις, ημερίδες, έρευνες, εκπαιδευτικές επισκέψεις Οι αρχές και οι στόχοι του ΣΕΠ διαχέονται σε όλα τα μαθήματα και σε γενικά σε όλο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Οι γενικές αρχές του ΣΕΠ Σε καμιά περίπτωση δεν σφραγίζει το παιδί με τον ένα ή τον άλλο χαρακτηρισμό. Αντιμετωπίζει το μέλλον του παιδιού με αισιοδοξία και δεν το καλεί να συμβιβαστεί ή να περιορίσει τις φιλοδοξίες του. Αντίθετα του δείχνει ευκαιρίες και το ενθαρρύνει να ‘χει προσδοκίες για τον εαυτό του.

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΕΠ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Σχεδιασμός παρούσας διαφάνειας ΚΕΣΥΠ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ -ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΕΠ Σχεδιασμός παρούσας διαφάνειας ΚΕΣΥΠ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ- ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΙΚΡΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ PORTFOLIO (Βλ. σχετικά στην ιστοσελίδα: « Portfolio-Καινοτόμες Εφαρμογές, Σταματοπούλου Ιωάννα» Δραστηριότητες

ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΛΥΠΤΩ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΟΥ ΕΠΙΛΕΓΩ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΕΚΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΟΥ-ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΩ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΘΑΙΝΩ- ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΑΙ

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ Χαρακτηριστικά προσωπικότητας Οικογενειακή μου ιστορία Τι θέλω Τι δεν θέλω Επιρροές. Είμαι εγώ ή οι άλλοι; Τι μπορώ Τι δεν μπορώ Τι είναι σημαντικό για μένα Τι μπορώ να βελτιώσω Τι χρειάζομαι (ανάγκες)

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ: στην εργασία στην οικογένεια στις σχέσεις με τους άλλους στην εκπαίδευση Πηγή: 1.ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ, ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΤΕΡΕΖΑ, ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΟΕΔΒ 1997. 2.ΓΚΙΑΣΤΑΣ Ι., ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Ε., ΡΕΠΠΑ ΕΙΡ.,ΤΣΕΡΓΑΣ Ν. ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΜΕΛΛΟΝ, ΟΕΔΒ, Α΄ΕΚΔΟΣΗ 2006

Δεξιότητες ζωής ή Δεξιότητες κλειδιά ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ: ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ :ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ,ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ , ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ :ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΥΠΟΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΓΕΝΙΚΑ

Δεξιότητες ζωής επικοινωνία(λόγος, ξένες γλώσσες, Η/Υ) προσαρμοστικότητα ευελιξία λήψη απόφασης αναζήτηση και χρήση πληροφοριών συνεργασία,ομαδικότητα οργάνωση χρόνου,προγραμματισμός αυτοπαρουσίαση (βιογραφικό, συνέντευξη)

αποφασιστικότητα ανάληψη πρωτοβουλιών δια βίου εκπαίδευση θετική αντιμετώπιση των πραγμάτων πρακτικό πνεύμα ικανότητα επίλυσης προβλημάτων ικανότητα συνεργασίας με άτομα από διαφορετικές κουλτούρες φαντασία, δημιουργικότητα, εφευρετικότητα, καινοτομία

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΓΝΩΣΕΙΣ -ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ ΠΗΓΗ: "ΚΑΡΙΕΡΟΣΚΟΠΙΟ" ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΚΕΠ 2007

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ δηλ. θεώρηση της σταδιοδρομίας από τη πλευρά της χειροτεχνίας και όχι απλώς από την πλευρά της διαχείρισης της σταδιοδρομίας. Η θεώρηση αυτή αφορά στη συμμετοχή, στην ενεργοποίηση και στην ενδυνάμωση της δημιουργικότητας της σταδιοδρομίας Μια τέτοια προσέγγιση εστιάζει στο πάντρεμα της δημιουργικότητας, της δεξιότητας και της πρακτικότητας ως βασικά στοιχεία για το κτίσιμο της σταδιοδρομίας.

Βήματα λήψης απόφασης Διερεύνηση προσωπικών στόχων - αναγκών (τι θέλω; Τι μου χρειάζεται;) Αναζήτηση εναλλακτικών επιλογών Εξέταση πλεονεκτημάτων-μειονεκτημάτων της κάθε λύσης Επιλογή Δράση Αξιολόγηση

Επιρροές (σημαντικοί άλλοι) Κοιτάζοντας μέσα (στον εαυτό μου). Αξιολογώ τα δυνατά και αδύνατα σημεία με σκοπό τη λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων Δεξιότητες Ενδιαφέροντα Αξίες Προσωπικό στυλ Επιρροές (σημαντικοί άλλοι) Εμπειρίες ζωής-μαθησιακές-επαγγελματικές εμπειρίες

Δεξιότητες Είναι οι ικανότητες που μαθαίνονται και επηρεάζουν το πόσο καλά κάνουμε κάτι Μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες επαγγελματικές ή άλλες καθημερινές καταστάσεις

Ενδιαφέροντα Περιγράφουν τι μας αρέσει και τι δεν μας αρέσει (π.χ. με τι είδους άτομα θέλουμε να συνεργαζόμαστε, τις συνθήκες εργασίας, τι είδους δραστηριότητες προτιμάμε…)

Αξίες Αφορούν στις πεποιθήσεις και στα συναισθήματα που κατευθύνουν τις πράξεις κάθε ατόμου Αντανακλούν ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό για εμάς και αυτά που επιδιώκουμε μέσω της σταδιοδρομίας μας (π.χ. οικογένεια, χρήματα, επιτυχία…)

Προσωπικό Στυλ Περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τις καταστάσεις (π.χ. με συνέπεια, με ενθουσιασμό, με υπομονή, με ειλικρίνεια…)

‘‘Σημαντικοί άλλοι’’ Οι Σημαντικοί Άλλοι είναι τα πρόσωπα που παίζουν ή έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας (π.χ. οικογένεια, φίλοι, δάσκαλοι, συνεργάτες…) και τα οποία μπορούν να μας προσφέρουν γνώσεις και υποστήριξη.

Εμπειρίες ζωής – Μαθησιακές-Επαγγελματικές εμπειρίες Αναφέρονται σε εργασίες πλήρους απασχόλησης, εμπειρίες από την τυπική εκπαίδευση αλλά και σε οτιδήποτε μπορεί να έχουμε κάνει ή να έχουμε μάθει από οποιαδήποτε εθελοντική εργασία, εργασία μερικής απασχόλησης, χόμπι, αθλήματα, κτλ.

Κοιτάζοντας έξω (από τον εαυτό μου) Εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας Εκπαιδευτικό σύστημα - εκπαιδευτικές διέξοδοι Αγορά εργασίας

Εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας Εφόσον ανακαλύψαμε ποιοι είμαστε, τώρα είμαστε σε θέση να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Οι πληροφορίες που συγκεντρώσαμε κοιτάζοντας μέσα μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μας βοηθήσουν να δούμε τις πιθανές εναλλακτικές επιλογές μας στον τομέα των σπουδών μας και στον επαγγελματικό τομέα.

Διερεύνηση εναλλακτικών επιλογών Αφού προσδιορίσουμε κάποιες πιθανές εναλλακτικές επιλογές, θα πρέπει να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτές. Για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε με επιτυχία τις εναλλακτικές μας επιλογές, θα πρέπει να γνωρίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτές Πληροφορίες για τα επαγγέλματα που έχουμε υπόψη, θα μπορέσουμε να βρούμε: Στο Διαδίκτυο Στα γραφεία ευρέσεως εργασίας Στα κέντρα σταδιοδρομίας Από βιβλία και αρχεία σε τοπικές βιβλιοθήκες Σε Σύμβουλοι εργασίας Από άτομα που κάνουν ή έχουν κάνει αυτή τη δουλειά

Εκπαιδευτικές Πληροφορίες-Θέματα που μπορούμε να εξετάσουμε: Μετά το Λύκειο τι; Μαθήματα, χρόνος φοίτησης, εξετάσεις Προσόντα, διπλώματα, μετά την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου προγράμματος Εκπαιδευτικές διέξοδοι (εισαγωγή σε τριτοβάθμια εκπαίδευση ή άλλη εξειδίκευση) Εργασιακές προοπτικές μετά την ολοκλήρωση σπουδών

Διευθύνσεις φορέων στο διαδίκτυο σχετικών με την εκπαίδευση και την απασχόληση www.pi-schools.gr Παιδαγωγικό Ινστιτούτο www.ypepth.gr Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων www.oaed.gr Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού www.neagenia.gr Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς www.iky.gr Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών www.agoraergasias.gr Δικτυακός τόπος για προσφορά και ζήτηση εργασίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ του ΚΕΣΥΠ ΑΛΙΜΟΥ http://sites.google.com/site/kesypalimou

ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ: Η ΕΚΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ/ΝΕΕΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥ ΝΕΟΥΣ/ΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥΣ