ΑΣΧΗΜΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΑΝ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Advertisements

Αθλητισμός και βία.
Πώς επηρέασε η εξέλιξη του αθλητισμού τη σύγχρονη μορφή του.
Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ
"Η αλληλεπίδραση του αθλητισμού με τη κοινωνική πραγματικότητα”
Ποδόσφαιρο, από το άθλημα στο πρωτάθλημα
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Το αθλητικό ιδεώδες και η εμπορευματοποίησή του
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ντοπινγκ και αθλητισμοσ
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ.
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Σέβομαι τη Διαφορετικότητα….. Λέμε όχι στον σχολικό εκφοβισμό
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Ημερομηνία υλοποίησης: Δευτέρα, 17/3/2014. Διαθεματική διδασκαλία των μαθημάτων της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής (Αργυρίου Αγγελική ΠΕ02), των Αγγλικών.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Τα θετικά και αρνητικά.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
Η ΒΙΑ ΑΠΛΩΝΕΙ ΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
ΑΛΜΑ ΕΙΣ ΜΗΚΟΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ANABOΛΙΚΑ ΚΑΛΟΓΕΡΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Γυμνασιο καλυβιων: ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΕΠΑΛ ΝΙΓΡΙΤΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
Σχολ.Ετος: Τμήμα:Α5 Ομάδα 2 η YOLOWERS 1.Χατζηασλάν Βασιλική 2.Χατζίκος Δημήτρης 3.Τοπάλ Φιλιώ 4.Φουρκαλάς Γιώργος 5.Τσάτσου Ραφαέλα.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
ΚΑΛΙΟΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ Α1 4Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΡΙΛΑΟΥ
ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
ΦΑΣΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΣΑΚΩΜΟΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΔΡΕΣ ΤΩΝ ΓΗΠΕΔΩΝ
ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ Εργασία της μαθήτριας Δούβαλη Ευδοξίας
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΗΘΙΚΗ ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΤΑ 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ.
Γιάννης Σπίνος ΠΓΕΣΣ Υπεύθυνος καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος
Τίτλος εργασίας- «Στήσιμο Αγώνων-Εργαλείο Εκπαίδευσης & Κατάρτισης»
ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
Τίτλος εργασίας- «Εκπαιδευτικό εργαλείο κατά της χειραγώγησης αγώνων»
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
2ο Γενικό Λύκειο Βόλου Σχολικό έτος Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου 2ο τετράμηνο « Η βία στους αθλητικούς χώρους » Επιβλέποντες καθηγητές.
Γιαννακοπούλου Γεωργία Θεοκλήτου Φοίβη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΣΧΗΜΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΑΝ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Γ’2 ΑΣΧΗΜΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΑΝ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ (Προλόγου-Επιλόγου): ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΚΑΤΣΙΒΑΡΔΗ ΛΙΛΙΑΝ ΛΑΜΠΡΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΝΙΟΥΔΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΙΛΑΤΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Πρόλογος Η ιστορία του αθλητισμού ξεκινά από τα αρχαία χρόνια. Κατά την διάρκεια αυτών των ετών όμως συνέβησαν γεγονότα που στιγμάτισαν αρνητικά την ιστορία του. Μερικά από τα γεγονότα αυτά είναι η φαρμακοδιέγερση, η βία, ο χρηματισμός, η υπερβολική εμπορευματοποίηση και ο υπερβολικός ανταγωνισμός.

ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ-DOPING ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Ασχολήθηκαν οι μαθητές του Γ2: Γιάππας Χαράλαμπος Λαλιώτη Αναστασία Μερκούρης Κωνσταντίνος Χρυσή Οικονόμου Βασιλική Παγώνη

ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ Ο όρος ντόπινγκ αναφέρεται στη χρήση απαγορευμένων φαρμακευτικών ουσιών και μεθόδων που απώτερο σκοπό έχουν την αύξηση της αθλητικής απόδοσης.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Από τις εποχές της Αρχαίας Ολυμπίας, η δόξα του νικητή ήταν υπέρλαμπρη ,και έτσι ο κάθε αθλητής θέλοντας να κατακτήσει την κορυφή κατέφευγε σε παράτυπες τεχνικές βελτίωσης των δυνατοτήτων του. Ένα μείγμα κρασιού και στρυxvivns , ενός δηλητηρίου που σε μικρές δόσεις λειτουργεί σαν διεγερτικό. Οι παλαιστές τρέφονταν με μείγμα από κρέας ταύρου και χοίρου για να πάρουν πρωτεΐνες. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν ουσίες που έπαιρναν από τις πίσω οπλές των γαϊδάρων, ενώ οι Ρωμαίοι μονομάχοι πριν μπουν στην αρένα έπιναν διεγερτικές ουσίες.

Είδη Αναβολικών Ανδρογόνα στεροειδή (ΑAS) π.χ. τεστοστερόνη Εξωγενείς ουσίες με αναβολικές παρενέργειες π.χ. ζερανόλη. Κανναβινοειδή π.χ. μαριχουάνα Αλκαλοειδή π.χ. μορφίνη Οπιοειδή Γλυκοκορτικοειδή

Λόγοι που οδηγούν στα αναβολικά… Κακή παρεχόμενη παιδεία. Απουσία αθλητικής παιδείας. Αδυναμία μόρφωσης ήθους, χαρακτήρα. Ευρύτερα φαινόμενα εκφυλισμού της κοινωνίας. Εμπορευματοποίηση πολλών εκφάνσεων της ζωής (θρησκεία, τεχνολογία, αθλητισμός) . Εισχώρηση της πολιτικής στον αθλητισμό Έλλειψη ιδανικών-αξιών. Προβολή ψευδο-ιδανικών (χρήμα, δύναμη, εξουσία) . Κακή επίδραση των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας (τηλεόραση, περιοδικά ).

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Διόγκωση του ήπατος. Ενδοκρινικές διαταραχές- επιδράσεις στην αναπαραγωγή (Προβλήματα στο αναπαραγωγικό σύστημα). Επίπτωση στο καρδιαγγειακό σύστημα – αιματολογικές διαταραχές. Δέρμα(βλατίδες, φλύκταινες, αποστήματα κλπ.) σε διάφορες περιοχές του δέρματος και συνήθως στην πλάτη και στο πρόσωπο. Μυοσκελετικό σύστημα. Ψυχιατρικές εκδηλώσεις και εξαρτησιογόνες ιδιότητες.

Βία στα γήπεδα ΚΟΥΣΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΜΙΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΥΖΑΚΙΩΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΣΔΕΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Γ’2 2015-2016

Βια ΣΤΑ ΓηΠΕΔΑ Τα φαινόμενα εξωκοινωνικής συμπεριφοράς είναι γνωστά, σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ως “βία στα γήπεδα”. Βέβαια, με τον όρο “βία” δεν εννοούμε μόνο τη σωματική, αλλά και τη φραστική βία, πράγμα πολύ οικείο στα περισσότερα γήπεδα του κόσμου. Είναι γεγονός ότι ο αθλητισμός σαν σωματική δραστηριότητα και σαν θέαμα προσελκύει μεγάλες μάζες ανθρώπων, κυρίως στο ποδόσφαιρο. Όμως στα επεισόδια που γίνονται μέσα κι έξω από το γήπεδο δεν υπάρχει συμμετοχή από όλους, αλλά μόνο από ένα μέρος. Λόγω του μεγάλου όγκου ανθρώπων που υπάρχει στο γήπεδο, είναι λογικό να ποικίλουν οι χαρακτήρες και η ψυχολογική κατάσταση του καθενός. Κανείς δεν ξέρει σε τι κατάσταση βρίσκεται ο άλλος.

ΒΙΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ

ΒΙΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ Όμως ο αθλητισμός, βασικά ο ανταγωνισμός, πέρα από ψυχαγωγία που μόνο αυτό θα έπρεπε να είναι, έχει καταντήσει μέσο πολιτικοποίησης και εμπορευματοποίησης. Τα χρήματα που διακινούνται στον αθλητισμό είναι τεράστια. Έτσι έρχεται η πίεση σε παίχτες και προπονητές από τους οπαδούς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν απαιτήσεις, πολλές φορές υπερβολικές, που σε περίπτωση αποτυχίας να ξεσπάσει σε απογοήτευση, θυμό και φυσικά εκδίκηση. Το θεσμικό πλαίσιο πάνω στο οποίο λειτουργεί το κάθε άθλημα έχει κάνει βήματα προόδου στο θέμα της “εξωκοινωνικής συμπεριφοράς” μέσα στο γήπεδο. Οι λύσεις και οι προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της βίας στα γήπεδα είναι πάρα πολλές και αρκετές μπορούν να είναι άμεσα εφαρμόσιμες. Αρκεί να υπάρξει η καλή θέληση και από τις δύο πλευρές...

Η ΒΙΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΗΠΕΔΑ

ΠΗΓΕΣ http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=240 http://www.filopoulos.gr/main/index.php?option=com_content&view=article&id=107:2013-03-25-10-25-34&catid=4:23032007&Itemid=2 http://www.football-academies.gr/articles/3848-2012-12-03-11-48-40.html

Σφαγή του Μονάχου

Γεγονότα Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 1972 βρίσκονταν στη δεύτερη εβδομάδα διεξαγωγής τους. Η Ολυμπιακή Επιτροπή της Δυτικής Γερμανίας είχε δημιουργήσει μία φιλική ατμόσφαιρα στο Ολυμπιακό Χωριό του Μονάχου, με σκοπό να διαγραφούν οι μνήμες της στρατοκρατικής εικόνας της Γερμανίας στον πόλεμο και συγκεκριμένα κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936 στο Βερολίνο οι οποίοι είχαν γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τον δικτάτορα των Ναζί, Αδόλφο Χίτλερ, για λόγους προπαγάνδας.

Στο ντοκιμαντέρ "One Day in September" αναφέρεται ότι η ασφάλεια στο χωριό των αθλητών ήταν σκοπίμως χαλαρή και πολλές φορές οι αθλητές έρχονταν ή έφευγαν από το Χωριό χωρίς να προσκομίζουν την απαραίτητη ταυτότητα. Πολλοί αθλητές παρέκαμπταν τα σημεία ελέγχου της ασφάλειας και σκαρφάλωναν πάνω από τους φράχτες που περιέβαλλαν το Χωριό.

Η απουσία ένοπλου προσωπικού είχε ανησυχήσει τον αρχηγό της αποστολής του Ισραήλ, Σμουελ Λάλκιν, πριν ακόμα η ομάδα του καταφτάσει στο Μόναχο. Σε συνέντευξή του σε δημοσιογράφους αργότερα, ο Λάλκιν είπε πως είχε επίσης εκφράσει την ανησυχία του στις αρμόδιες αρχές σχετικά με τα καταλύματα της αποστολής. Φιλοξενήθηκαν σε ένα σχετικά απομονωμένο τμήμα του Ολυμπιακού Χωριού, σε ένα μικρό κτήριο κοντά στην πύλη, το οποίο αισθανόταν πως έκανε την ομάδα του ιδιαίτερα ευάλωτη σε ενδεχόμενη εξωτερική επίθεση. Οι Γερμανικές αρχές διαβεβαίωσαν τον Λάλκιν ότι θα παρείχαν επιπλέον ασφάλεια στην αποστολή του Ισραήλ, αλλά ο Λάλκιν αμφιβάλλει ότι αυτά τα επιπλέον μέτρα είχαν ληφθεί ποτέ.

Οι διοργανωτές των Αγώνων ζήτησαν από τον Δυτικογερμανό ψυχολόγο Τζορτζ Σίμπερ να δημιουργήσει 26 σενάρια τρομοκρατίας που θα τους βοηθούσαν στο σχεδιασμό της ασφάλειας. Στην "Κατάσταση 21" που δημιούργησε, προέβλεψε με ακρίβεια την εισβολή ένοπλων Παλαιστινίων στα καταλύματα που διέμενε η αποστολή του Ισραήλ, με σκοπό να σκοτώσουν και να κρατήσουν ομήρους, ώστε να απαιτήσουν την απελευθέρωση των φυλακισμένων τους από το Ισραήλ και να φύγουν από τη Γερμανία με ένα αεροπλάνο.

Οι διοργανωτές αρνήθηκαν να προχωρήσουν στην προετοιμασία για την "Κατάσταση 21" και των άλλων σεναρίων, έχοντας ως δεδομένο ότι αν φύλαγαν τους αγώνες, εναντιωνόνταν στο στόχο των "Ανέμελων Αγώνων" χωρίς αυστηρά μέτρα ασφαλείας.

Συνέπειες Οι αγώνες συνεχίστηκαν μετά από διακοπή μιας ημέρας. Αυτή ήταν η επιθυμία τις ολυμπιακής επιτροπής και της κυβέρνησης του Ισραήλ. Οι τρομοκράτες αφέθηκαν ελεύθεροι μετά από την απαγωγή ενός αεροπλάνου της Lufthansa. Μετά από αυτό το γεγονός η πρωθυπουργός του Ισραήλ Γκόλντα Μέιρ έδωσε εντολή στης μυστικές υπηρεσίες Μοσάντ (Mossad) να ανακαλύψουν πού κρύβονται οι εγκληματίες και να τους δολοφονήσουν. Η Γερμανική αστυνομία ίδρυσε την αντί-τρομοκρατική οργάνωση GSG9, που φάνηκε χρήσιμη στην επόμενη απαγωγή αεροπλάνου της Lufthansa από παλαιστίνιους τρομοκράτες το 1977.

Δωροδοκία - Χρηματισμός Κατερίνα Κάσση Δάφνη Ψαράκη Αίας Καριώρης Ειρήνη Καραγιαννάκη Γεωργία Κωνστάτιου

Ορισμός Δωροδοκία είναι η πράξη στην οποία ένα άτομο δίνει παράνομως χρήματα σε κάποιον αξιωματούχο ή υπάλληλο για να πραγματοποιηθεί κάποια χάρη σε όφελός του, παραβαίνοντας τους νόμους ή τους κανονισμούς της υπηρεσίας του.

Η δωροδοκία, ή αλλιώς χρηματισμός στον αθλητισμό, παρότι αποτελέι ποινικό αδίκημα, εξακολουθεί να διαπράττεται και σε αθλητικές ομάδες, ακόμη και σε κριτές αγώνων.

Από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού Άρθρο 104 Δωροδοκία – Δωροληψία για αλλοίωση αποτελέσματος αγώνα “1. Όποιος παρεμβαίνει με αθέμιτες ενέργειες με σκοπό να επηρεάσει την εξέλιξη, τη μορφή, ή το αποτέλεσμα αγώνα οποιουδήποτε ομαδικού ή ατομικού αθλήματος, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή από εκατό χιλιάδες (100.000) έως πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ.” “2. Όποιος, για τον ίδιο σκοπό, απαιτεί ή δέχεται δώρα, ή άλλα ωφελήματα, ή οποιαδήποτε άλλη παροχή, ή υπόσχεση αυτών, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή από διακόσιες χιλιάδες (200.000) έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ.”

Πλέον η δωροδοκία στα πλαίσια αθλητικών εκδηλώσεων και αγώνων αποτελεί συχνό φαινόμενο το οποίο μπορεί να αποφέρει και αποκλεισμό αυτών που έχουν εμπλακεί.

Τα ποσά στα οποία κυμαίνεται ο χρηματισμός είναι υπέρογκα σε σχέση με αυτά που πιθανώς φανταζόμαστε και αγγίζουν ακόμη και δισεκατομμύρια.Δωροδοκίες μπορούν να υπάρξουν ακόμη και σε μεγάλα και σημαντικά διεθνή γεγονότα στα οποία υποτίθεται πως εξασφαλίζεται η διαφάνεια και η καθαρότητα των αγώνων.

Πηγές http://www.opengov.gr/cultureathl/?p=5344 http://www.europarl.europa.eu/news/el/news-room/ http://www.lexigram.gr/lex/enni/%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%B1#Hist1 Οι εικόνες βρέθηκαν από την υπηρεσία Google Images της Google

Επίλογος Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω, φαίνεται πως εκτός από το γεγονός ότι στιγματίζουν την ιστορία του αθλητισμού, δίνουν και μία άσχημη εικόνα για την οργάνωση της κοινωνίας κάθε χώρας επηρεάζοντας και τις διπλωματικές της σχέσεις. Ακόμα έχουν πολιτικές συνέπειες καθώς πολλές φορές αυτά τα γεγονότα είναι αποτελέσματα πολιτικών συμφερόντων. Τέλος, υπάρχουν επιπτώσεις και στον πολιτισμικό τομέα αφού ο αθλητισμός είναι κομμάτι του. Τα γεγονότα αυτά, τα οποία οι ίδιοι προκαλέσαμε θα πρέπει να σταματήσουν να συμβαίνουν, γιατί προκαλούν όλες αυτές τις επιπτώσεις. Αυτό θα επιτευχθεί με την εξάλειψη του φαινομένου του φανατισμού και των πολιτικών επιρροών. Θα επιστρέψουμε στο «ευ αγωνίζεσθαι» των προγόνων μας και στο δίκαιο αθλητικό πνεύμα.