ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΟΔΗΓΟΣ
Taxisnet
Taxisnet. Η κεντρική σελίδα του www.gsis.gr Το taxisnet είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών που παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Μέσω του taxisnet οι πολίτες μπορούν να δημιουργήσουν τον προσωπικό τους λογαριασμό και να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως η ηλεκτρονική υποβολή φορολογικής δήλωσης, η έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων και η επισκόπηση των στοιχείων τους που αφορούν στο Υπουργείο Οικονομικών, μέσω της σύνδεσής τους στο σύστημα αυτό. Για την εισαγωγή μας στο σύστημα του taxisnet πληκτρολογούμε τη διεύθυνση www.gsis.gr σε ένα πρόγραμμα πλοήγησης στο διαδίκτυο (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, κλπ). Στη σελίδα της πλατφόρμας (Οθόνη) έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε εγγραφή, ώστε να έχουμε πρόσβαση στα προσωπικά μας στοιχεία και κατόπιν να χρησιμοποιήσουμε τις υπηρεσίες, οι οποίες παρουσιάζονται στις ενότητες που ακολουθούν.
Taxisnet. Η επιλογή “εγγραφή νέου χρήστη” Για να εγγραφούμε στο taxisnet θα πρέπει να ακολουθήσουμε τρία (3) βήματα. Το πρώτο βήμα είναι να εισαχθούμε στην ιστοσελίδα www.gsis.gr και στη συνέχεια να επιλέξουμε “εγγραφή νέου χρήστη” από το δεξί μενού “myTAXISnet” (Οθόνη).
Taxisnet. Επιλογές κατά την εγγραφή νέου χρήστη Ακολούθως, επιλέγουμε “αρχική εγγραφή”, εφόσον εγγραφόμαστε για πρώτη φορά στο σύστημα (Οθόνη). ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Στην Οθόνη υπάρχουν και οι επιλογές: επανεγγραφή, ενεργοποίηση λογαριασμού και υπενθύμιση κωδικού (password). Η επανεγγραφή χρησιμοποιείται όταν έχουμε ξεχάσει το όνομα χρήστη μας (username) και θέλουμε να γραφτούμε εκ νέου στο σύστημα με νέο username. Η ενεργοποίηση λογαριασμού γίνεται αφού έχουμε λάβει τον κλειδάριθμο από την εφορία, όπως θα παρουσιαστεί αργότερα. Η υπενθύμιση κωδικού (“ξέχασα τον κωδικό μου”) χρησιμεύει στην περίπτωση που έχουμε ξεχάσει τον κωδικό που χρησιμοποιούμε κατά την εισαγωγή μας στο taxisnet και θέλουμε να μας αποσταλεί e-mail για την αλλαγή του.
Taxisnet. Επιλογή φυσικού ή νομικού προσώπου Αφού επιλέξουμε “αρχική εγγραφή”, στη σελίδα που προκύπτει Οθόνη επιλέγουμε “Φυσικό πρόσωπο”.
Taxisnet. Εισαγωγή ατομικών στοιχείων Έτσι θα οδηγηθούμε στη σελίδα εγγραφής νέου χρήστη (Οθόνη), στην οποία θα πρέπει να εισάγουμε τα ατομικά μας στοιχεία. Αυτά είναι: Username (όνομα χρήστη). Εδώ μπορούμε να επιλέξουμε το όνομα που επιθυμούμε να χρησιμοποιούμε ως όνομα χρήστη. Εναλλακτικά μπορούμε να πιέσουμε το εικονίδιο με τον λαμπτήρα και το σύστημα να μας δώσει ένα αυτόματο τυχαίο όνομα χρήστη. Κωδικός. Επιλέγουμε έναν κωδικό, ο οποίος θα πρέπει να αποτελείται από αριθμούς και λατινικά γράμματα. Επιβεβαίωση κωδικού. Εδώ πληκτρολογούμε και πάλι τον κωδικό, ώστε να διασφαλιστεί ότι έχουμε εισάγει σωστά τον κωδικό που επιθυμούμε. Εάν δεν συμφωνούν οι δυο κωδικοί, το σύστημα θα μας ενημερώσει και θα πρέπει να τους πληκτρολογήσουμε εκ νέου. ΑΦΜ. Εισάγουμε τον ΑΦΜ μας. Επώνυμο, όνομα και όνομα πατρός. Εισάγουμε τα προσωπικά μας στοιχεία. E-mail, αριθμός τηλεφώνου, αριθμός κινητού τηλεφώνου και fax. Εισάγουμε τα στοιχεία επικοινωνίας. Εικόνα επαλήθευσης. Στο πεδίο “χαρακτήρες εικόνας” κάτω από την εικόνα επαλήθευσης θα πρέπει να εισάγουμε επακριβώς τα γράμματα και τους αριθμούς, ταιριάζοντας κεφαλαίο με πεζά. Στο παράδειγμα που παρουσιάζει η Οθόνη πληκτρολογούμε “mots2s”. Εάν εισάγουμε κάποιο άλλο χαρακτήρα, δε θα κάνουμε την εγγραφή, αλλά το σύστημα θα μας δώσει μια νέα εικόνα με αλφαριθμητικούς χαρακτήρες. Μόλις συμπληρώσουμε όλα τα παραπάνω στοιχεία, επιλέγουμε το κουμπί “υποβολή”, ολοκληρώνοντας έτσι το πρώτο βήμα για την εγγραφή μας στο taxisnet.
Taxisnet. Επιλογή “ενεργοποίηση λογαριασμού” Το δεύτερο βήμα είναι η επίσκεψή μας στην Δ.Ο.Υ. για την επαλήθευση της ταυτότητάς μας. Θα πρέπει να φέρουμε την ταυτότητά μας ή οποιοδήποτε έγγραφο ταυτοποίησης των στοιχείων μας. Στην περίπτωση που δεν μπορούμε να πάμε αυτοπροσώπως στην Δ.Ο.Υ., μπορεί να πάει κάποιος οικείος μας με Ειδικό Πληρεξούσιο. Στη Δ.Ο.Υ. θα γίνει ο έλεγχος της αίτησης που κάναμε ηλεκτρονικά και εφόσον εγκριθεί, θα μας δοθεί έντυπο με τον κλειδάριθμο για την ενεργοποίηση του λογαριασμού μας ηλεκτρονικά. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Στην περίπτωση που δεν μπορούμε να πάμε αυτοπροσώπως στην Δ.Ο.Υ., μπορεί να πάει κάποιος οικείος μας με Ειδικό Πληρεξούσιο. Εάν τα στοιχεία μας δεν έχουν μεταβληθεί (π.χ. αριθμός ταυτότητας, διεύθυνση κλπ) μπορούμε να πάμε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ., ενώ εάν υπάρχει κάποια μεταβολή, θα πρέπει να πάμε στη Δ.Ο.Υ. που ανήκουμε. Το τρίτο βήμα περιλαμβάνει την ενεργοποίηση του λογαριασμού μας. Για να μεταβούμε στη σελίδα ενεργοποίησης, αφού εισαχθούμε στο taxisnet (www.gsis.gr), επιλέγουμε “ενεργοποίηση λογαριασμού” από το δεξί μενού της αρχικής σελίδας (Οθόνη).
Taxisnet. Ενεργοποίηση λογαριασμού (1) Στην σελίδα που ακολουθεί (Οθόνη) εισάγουμε τα ατομικά μας στοιχεία (username-όνομα χρήστη, κωδικό και ΑΦΜ), τον κλειδάριθμο που λάβαμε από τη Δ.Ο.Υ., καθώς και τους χαρακτήρες της εικόνας για την επαλήθευση και στη συνέχεια πατάμε το κουμπί “επόμενο”.
Taxisnet. Ενεργοποίηση λογαριασμού (2)
Taxisnet. Προσωπικός λογαριασμός
Taxisnet. Εισαγωγή στοιχείων λογαριασμού Στη συνέχεια εισάγουμε το όνομα χρήστη και τον κωδικό μας (username και password) και πατάμε το κουμπί “ΟΚ” (Οθόνη).
Taxisnet. Προσωπικός λογαριασμός 012345678 ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ ΠΕΡ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ-ΕΥΘΥΜΙΟΣ Έτσι, μεταφερόμαστε στην πρώτη σελίδα της προσωπικής μας πλατφόρμας (Οθόνη). Από το σημείο αυτό μπορούμε να: δούμε όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές της πλατφόρμας, πατώντας το κουμπί “εφαρμογές”, διαχειριστούμε τα στοιχεία του λογαριασμού μας, πατώντας το κουμπί “διαχείριση λογαριασμού”. δούμε τις εξουσιοδοτήσεις που μας έχουν γίνει ή εκείνες που έχουμε κάνει εμείς προς άλλους χρήστες του taxisnet, πατώντας το κουμπί “εξουσιοδοτήσεις”, υποβάλλουμε την περιοδική μας δήλωση για το Φ.Π.Α, επιλέγοντας το κουμπί “ΦΠΑ - VIES”.
Taxisnet. Γρήγορη μετάβαση σε υπηρεσίες Όλα τα παραπάνω γίνονται μέσω των συνδέσμων που υπάρχουν στην κεντρική σελίδα του λογαριασμού μας (Οθόνη).
Taxisnet. Βεβαίωση φορολογικής ενημερότητας Μια πολύ συνήθης βεβαίωση που μας ζητείται από οργανισμούς ή για τη διεκπεραίωση μεταβιβάσεων είναι η φορολογική ενημερότητα, η βεβαίωση ότι είμαστε φορολογικά ενήμεροι και δεν έχουμε εκκρεμότητες με την εφορία. Για κάνουμε αίτηση για έκδοση φορολογικής ενημερότητας επιλέγουμε “εφαρμογές – έντυπο βεβαίωσης φορολογικής ενημερότητας” (Οθόνη).
Taxisnet. Υποβολής αίτησης για φορολογική ενημερότητα Στη συνέχεια μεταφερόμαστε στην φόρμα υποβολής της αίτησης (Οθόνη) όπου τα προσωπικά μας στοιχεία είναι συμπληρωμένα αυτόματα μέσω του προσωπικού μας λογαριασμού και τα μόνα στοιχεία που θα πρέπει να επιλέξουμε είναι η αιτία έκδοσης της ενημερότητας και ο φορέας που θα κατατεθεί.
Taxisnet. Επιβεβαίωση συστήματος Στην Οθόνη φαίνεται το μήνυμα για την επιτυχή έκδοση της βεβαίωσης φορολογικής ενημερότητας.
Taxisnet. Βεβαίωση φορολογικής ενημερότητας Στο σημείο αυτό επιλέγοντας “εκτύπωση” εμφανίζεται η φορολογική μας ενημερότητα (Οθόνη), την οποία μπορούμε να εκτυπώσουμε ή να αποθηκεύσουμε στον υπολογιστή μας. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Η φορολογική ενημερότητα που εκδίδουμε μέσω του taxisnet έχει ισχύ για δυο (2) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής της.
Taxisnet. Έκδοση e-Παραβόλου Η υπηρεσία της έκδοσης του ηλεκτρονικού παραβόλου (e-Παράβολο) μας προσφέρει τη δυνατότητα να εκδώσουμε ηλεκτρονικά το παράβολο που επιθυμούμε και να το πληρώσουμε είτε στην τράπεζα είτε μέσω internet banking. Για να εκδώσουμε ένα παράβολο μέσω του taxisnet, από τις “εφαρμογές” επιλέγουμε “ηλεκτρονικό παράβολο”(Οθόνη).
Taxisnet. Είσοδος στην υπηρεσία e-Παράβολο Στην σελίδα που οδηγούμαστε έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τα παράβολα που έχουμε εκδώσει στο παρελθόν (“τα παράβολά μου”) ή να ζητήσουμε την έκδοση ενός νέου παραβόλου (“χορήγηση παραβόλου”) (Οθόνη).
Taxisnet. Φόρμα υποβολής για την έκδοση e-Παραβόλου Εφόσον επιλέξουμε να εκδώσουμε ένα νέο παράβολο, θα πρέπει να συμπληρώσουμε την αντίστοιχη φόρμα, όπως φαίνεται στην Οθόνη. Τα στοιχεία που θα πρέπει να επιλέξουμε εδώ είναι: φορέας δημοσίου, κατηγορία παραβόλου, τύπος παραβόλου, καθώς και κάποια ατομικά μας στοιχεία. Στο παράδειγμα που παρουσιάζεται εδώ, θέλουμε να εκδώσουμε παράβολο για ανανέωση διαβατηρίου. Έτσι επιλέγουμε στο πεδίο του φορέα “Δημόσιας τάξης Π.τ.Π./Ελληνική Αστυνομία”, στην κατηγορία “διαβατήριο” και στον τύπο “αρχ.έκδοση, ανανέωση, κλοπή/απώλεια 14 ετών”. Παρατηρούμε ότι με τη συμπλήρωση των ανωτέρω στοιχείων εμφανίζεται αυτόματα το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί στην τράπεζα ή τα ΕΛΤΑ. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, συμπληρώνουμε τα στοιχεία επικοινωνίας μας, τον αριθμό που φαίνεται στην εικόνα επαλήθευσης και πατάμε το κουμπί “υποβολή”. Έτσι εκτυπώνουμε το παράβολο και μετά την πληρωμή του, το καταθέτουμε στην αντίστοιχη υπηρεσία. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Θα πρέπει να παρέλθουν δυο (2) εργάσιμες από την υποβολή του παραβόλου στο taxisnet, ώστε να μπορούμε να το πληρώσουμε στα ΕΛΤΑ ή την τράπεζα.
Taxisnet. Είσοδος στην υπηρεσία δήλωσης φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων Για να εισέλθουμε στην υπηρεσία δήλωσης φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, επιλέγουμε “εφαρμογές” και στη συνέχεια “δηλώσεις φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων Ε1, Ε2, Ε3” (Οθόνη).
Taxisnet. Ενημέρωση για τις επιλογές στην υπηρεσία Πατώντας στο κουμπί αυτό, ακολουθεί ενημερωτική σελίδα για τις επιλογές που έχουμε κατά την είσοδο στην υπηρεσία, καθώς και οδηγίες για την σειρά υποβολής των φορολογικών εντύπων Ε1, Ε2, Ε3, ανάλογα και με την οικογενειακή μας κατάσταση (Οθόνη). Αφού εισέλθουμε στην υπηρεσία μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε το έτος για το οποίο επιθυμούμε να ανακτήσουμε στοιχεία. Επίσης, μπορούμε να ανατρέξουμε στις “οδηγίες χρήσης” και στις “συχνές ερωτήσεις” που βρίσκονται στο αριστερό μενού της σελίδας.
Taxisnet. Επιλογή έτους φορολογικής δήλωσης Όπως παρατηρούμε στον πίνακα που παρουσιάζεται στην Οθόνη, η πληροφορία που παρέχεται αφορά στα έντυπα Ε1, Ε2 και Ε3, η κατάσταση του κάθε εντύπου, ο αριθμός πρωτοκόλλου του και η ημερομηνία υποβολής, καθώς και επιλογή για την υποβολή, την εκτύπωση εντύπων και την εκτύπωση πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου.
Taxisnet. Επισκόπηση για τη φορολογική δήλωση 2014 Στην Οθόνη βλέπουμε ένα παράδειγμα της υποβεβλημένης φορολογικής δήλωσης του 2014. Εδώ έχουμε τη δυνατότητα να εκτυπώσουμε τα έντυπα Ε1, Ε3 και την πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου, καθώς και να τα αποθηκεύσουμε στον ηλεκτρονικό υπολογιστή μας. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα να ανακτήσουμε τις δηλώσεις μας από το 2003 και έπειτα, εφόσον τις είχαμε υποβάλει ηλεκτρονικά.
Taxisnet. Παράδειγμα ταυτότητας οφειλής ΦΠΑ Όπως φαίνεται στην Οθόνη, το πρώτο μέρος της ταυτότητας οφειλής αποτελείται από το ΑΦΜ και τα δυο επόμενα μέρη είναι οι κωδικοί για την πληρωμή. Για να εξοφληθεί θα πρέπει να επισκεφθούμε ένα υποκατάστημα τράπεζας ή ΕΛΤΑ ή μέσω internet banking. Στο internet banking θα πρέπει να επιλέξουμε “Βεβαιωμένες οφειλές εκτός ρύθμισης” από την εφαρμογή των πληρωμών. Στην περίπτωση που η βεβαιωμένη οφειλή δεν εξοφληθεί έως τη συγκεκριμένη ημερομηνία, θα πρέπει να εκδώσουμε νέα ταυτότητα οφειλής, καθώς η οφειλή μας πλέον υπόκειται σε πρόστιμο.
e-TSMEDE. Η αρχική σελίδα του ΤΣΜΕΔΕ Για την είσοδό μας στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΣΜΕΔΕ θα πρέπει να επισκεφθούμε τη σελίδα του στο διαδίκτυο πληκτρολογώντας τη διεύθυνση www.tsmede.gr σε οποιοδήποτε πρόγραμμα πλοήγησης στο διαδίκτυο (Explorer, Firefox, κλπ.). Στην πρώτη σελίδα του ΤΣΜΕΔΕ (Οθόνη) μας δίνεται η επιλογή για την εγγραφή ή την είσοδό μας στο σύστημα, εάν έχουμε ήδη κωδικούς. Για να εγγραφούμε στο σύστημα επιλέγουμε το κουμπί “Εγγραφή”.
e-TSMEDE. Εγγραφή στο ηλεκτρονικό σύστημα Έτσι οδηγούμαστε στην επόμενη σελίδα, αυτή της εγγραφής (Οθόνη). Το πρώτο βήμα είναι να επιλέξουμε την ομάδα χρηστών στην οποία ανήκουμε: ασφαλισμένος, ασφαλισμένος - πιστούχος, συνταξιούχος, συνταξιούχος - πιστούχος, εταιρεία – εργοδότης, εταιρεία – πιστούχος ή αντιπρόσωπος εργοδότη. Οι χρήστες πιστούχοι είναι οι ασφαλισμένοι που έχουν εγγραφεί στη διεύθυνση εγγυητικών επιστολών. Μόλις επιλέξουμε την ομάδα που ανήκουμε, η φόρμα θα μεταβληθεί ώστε να παρέχουμε στο σύστημα τα αντίστοιχα απαιτούμενα στοιχεία. Στο παράδειγμα που παρουσιάζεται στην Οθόνη έχουμε επιλέξει την ομάδα χρηστών “Ασφαλισμένος”. Με την επιλογή μας αυτή, παρατηρούμε ότι το σύστημα μας παρέχει βοηθητικές οδηγίες για τη συμπλήρωση των πεδίων. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να συμπληρώσουμε τον αριθμό μητρώου ΤΣΜΕΔΕ, τον αριθμό Τ.Ε.Ε. (Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας), το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, τη διεύθυνση, τον ΑΦΜ, τον αριθμό ταυτότητας, το τηλέφωνο, το e-mail, καθώς και τα στοιχεία εισόδου στη διαδικτυακή πύλη (όνομα χρήστη και κωδικό). Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να εγγραφούμε στην ηλεκτρονική αλληλογραφία του ΤΣΜΕΔΕ για ασφαλισμένους, συνταξιούχους και εργοδότες, εάν το επιθυμούμε. Αυτό γίνεται πατώντας το κουτάκι που βρίσκεται στα δεξιά κάθε επιλογής. Μόλις συμπληρώσουμε τη φόρμα εγγραφής και επιλέγοντας το αντίστοιχο κουμπί “Εγγραφή”, ολοκληρώνουμε τη διαδικασία της εγγραφής ηλεκτρονικά. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Σε περίπτωση που η ιδιότητά μας είναι ασφαλισμένος, συνταξιούχος ή ασφαλισμένος πιστούχος θα πρέπει να επισκεφθούμε τα γραφεία του ΤΣΜΕΔΕ αυτοπροσώπως για να γίνει η ταυτοποίηση των στοιχείων μας και να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός μας. Σε κάθε άλλη περίπτωση ο λογαριασμός μας θα ενεργοποιηθεί εντός 48 ωρών από την ηλεκτρονική μας εγγραφή.
e-TSMEDE. Είσοδος εγγεγραμμένου χρήστη Μετά την εγγραφή μας και την ταυτοποίηση των στοιχείων μας, μπορούμε να εισέλθουμε στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΣΜΕΔΕ. Αυτό γίνεται από την αρχική σελίδα του ταμείου, επιλέγοντας το κουμπί “Είσοδος”, όπως φαίνεται και στην Οθόνη της προηγούμενης διαφάνειας. Στην επόμενη σελίδα θα πρέπει να εισάγουμε το όνομα χρήστη (username), τον μυστικό μας κωδικό (password), καθώς και τον κωδικό ασφαλείας (Οθόνη). ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Κατά την πληκτρολόγηση του κωδικού της εικόνας στο αντίστοιχο πεδίο θα πρέπει να φροντίσουμε να αντιστοιχίσουμε τα γράμματα όπως ακριβώς εμφανίζονται στην εικόνα, δηλαδή εάν κάποια γράμμα εμφανίζεται κεφαλαίο, να το γράψουμε με κεφαλαίο και εάν κάποιο γράμμα είναι πεζό, να το γράψουμε πεζό. Στο παράδειγμά μας (Οθόνη) θα πρέπει να πληκτρολογήσουμε: 6MpBbK. Εάν εισάγουμε κάποιο διαφορετικό χαρακτήρα, τότε δεν θα εισαχθούμε στην προσωπική μας σελίδα και το σύστημα θα βγάλει μια νέα εικόνα για πιστοποίηση του κωδικού ασφαλείας. Αφού εισάγουμε όλα τα στοιχεία σωστά, εισερχόμαστε στην προσωπική μας σελίδα του ταμείου.
e-TSMEDE. Προσωπικά στοιχεία εγγεγραμμένου Αφού εισαχθούμε στην προσωπική μας σελίδα στο ΤΣΜΕΔΕ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις υπηρεσίες του ταμείου. Στην Οθόνη φαίνεται η προσωπική σελίδα του εγγεγραμμένου. Εδώ μπορεί να φτάσουμε πατώντας το όνομά μας (όνομα χρήστη) στο πάνω αριστερό τμήμα της σελίδας. Στην περίπτωση που έχει αλλάξει κάτι στα στοιχεία μας μπορούμε να το αλλάξουμε από τη φόρμα που εμφανίζεται και έπειτα να επιλέξουμε το κουμπί “Καταχώρηση” για να εισαχθεί επιτυχώς η αλλαγή στο σύστημα.
e-TSMEDE. Μενού ηλεκτρονικών υπηρεσιών Επιπλέον, το ΤΣΜΕΔΕ προσφέρει διαδικτυακά κάποιες υπηρεσίες, οι οποίες στόχο έχουν να διευκολύνουν τους εγγεγραμμένους στο ταμείο, μιας και δεν απαιτείται η φυσική παρουσία στο ταμείο για να εκδοθούν. Πιο συγκεκριμένα, για να δούμε ποιες είναι οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα πρέπει να ανατρέξουμε στο κάτω αριστερό μενού της κεντρικής σελίδας του ΤΣΜΕΔΕ, στις “Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες” (Οθόνη). Πιο συγκεκριμένα, το ταμείο παρέχει υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους, έλεγχο γνησιότητας βεβαιώσεων, βεβαίωση καταβληθέντων νοσηλίων, έλεγχο εγγυητικής επιστολής και αίτηση υπαγωγής στο Ν4321/15. Επιπλέον, στην αρχή του μενού των “Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών” υπάρχει η “Περιγραφή Υπηρεσιών”, όπου μπορούμε να δούμε πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
e-TSMEDE. Διαθέσιμες υπηρεσίες για ασφαλισμένους Πατώντας επάνω στο κουμπί “Ασφαλισμένοι” αναδύεται ένα επιπλέον μενού με λίστα των συγκεκριμένων βεβαιώσεων που μπορούμε να εκδώσουμε μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος του ΤΣΜΕΔΕ (Οθόνη). Οι βεβαιώσεις αυτές είναι: βεβαίωση ασφάλισης μηχανικού, βεβαίωση μηχανικού για απαλλαγή από ΟΑΕΕ, βεβαίωση μηχανικού για απαλλαγή από το ΙΚΑ, βεβαίωση για εφορία εισοδήματος, βεβαίωση προϋπηρεσίας, βεβαίωση κατάθεσης δικαιολογητικών συνταξιοδότησης, βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας, βεβαίωση πιστοποιητικού οφειλής.
e-TSMEDE. Υποβολή αίτησης για έκδοση ασφάλισης μηχανικού Για παράδειγμα, εάν θέλουμε να κάνουμε αίτηση για βεβαίωση ασφάλισης μηχανικού, θα πρέπει να πατήσουμε στην αντίστοιχη επιλογή, όπου και θα οδηγηθούμε στη σελίδα υποβολής της αίτησης (Οθόνη). Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία του αιτούντος (τα προσωπικά μας στοιχεία) είναι προ-συμπληρωμένα από το σύστημα. Το μόνο που θα πρέπει να συμπληρώσουμε εμείς είναι ο σκοπός για τον οποίο επιθυμούμε την αίτηση (π.χ. ο φορέας, εταιρεία που θα την υποβάλλουμε) στο πεδίο “στοιχεία αίτησης”. Τέλος, για την ολοκλήρωση της αίτησής μας, θα πρέπει να πατήσουμε το κουμπί “υποβολή” στο κάτω μέρος της σελίδας. Αντίστοιχα γίνεται και για τις υπόλοιπες αιτήσεις έκδοσης βεβαιώσεων που αναφέρθηκαν παραπάνω.
e-TSMEDE. Έλεγχος γνησιότητας βεβαιώσεων Η επόμενη ηλεκτρονική υπηρεσία που παρέχεται από το ΤΣΜΕΔΕ είναι ο “έλεγχος γνησιότητας βεβαιώσεων”. Για να τη χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να επιλέξουμε το αντίστοιχο κουμπί και κατόπιν θα οδηγηθούμε στην σελίδα που φαίνεται στην Οθόνη. Εδώ επιλέγουμε το είδος της βεβαίωσης που θέλουμε να ελέγξουμε από την αντίστοιχη λίστα, τον αριθμό πρωτοκόλλου, το έτος έκδοσης και τον Αριθμό Μητρώου του κατόχου της βεβαίωσης. Με αυτά τα τέσσερα στοιχεία μπορούμε να διεξάγουμε τον έλεγχο ώστε να βεβαιωθούμε για τη γνησιότητα της εκάστοτε βεβαίωσης.
e-TSMEDE. Αίτηση βεβαίωσης καταβληθέντων νοσηλίων Για να κάνουμε αίτηση βεβαίωσης καταβληθέντων νοσηλίων, επιλέγουμε το αντίστοιχο κουμπί στο μενού των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και στη συνέχεια εισάγουμε στο σύστημα τον αριθμό ΚΥΤ και τον αριθμό ΑΜΚΑ (Οθόνη).
e-TSMEDE. Έλεγχος εγκυρότητας εγγυητικής επιστολής Το ΤΣΜΕΔΕ παρέχει ακόμα τη δυνατότητα ελέγχου εγκυρότητας αριθμού εγγυητικής επιστολής (Οθόνη). Για να κάνουμε τον έλεγχο αυτό θα πρέπει να εισάγουμε στη φόρμα ελέγχου τον αριθμό της εγγυητικής, την ημερομηνία έκδοσης, τον τύπο εγγυητικής και το ποσό. Πατώντας το κουμπί “έλεγχο” μπορούμε να δούμε εάν ισχύει η εγγυητική επιστολή μας.
e-TSMEDE. “Οι Υποθέσεις μου”
e-TSMEDE. Επισκόπησης βεβαιώσεων που ζητήθηκαν Για την πορεία των αιτήσεών μας επιλέγουμε το κουμπί “Οι αιτήσεις μου” (Οθόνη). Η πληροφορία που μας δίνει το σύστημα αφορά στις βεβαιώσεις που ζητήθηκαν, την ημερομηνία που υποβάλλαμε την αντίστοιχη αίτηση, καθώς και την κατάσταση της αίτησης (εγκρίθηκε, εκκρεμεί, αρνητική). Στην περίπτωση που κάποια αίτησή μας είναι αρνητική, το σύστημα μας δίνει τους λόγους για τους οποίους έχει απορριφθεί.
e-TSMEDE. Εκτύπωση των εγκεκριμένων βεβαιώσεων Για να εκτυπώσουμε τις βεβαιώσεις που έχουν εγκριθεί θα πρέπει να μεταβούμε, μέσω του μενού “Οι υποθέσεις μου”, στην επιλογή “Οι βεβαιώσεις μου” (Οθόνη). Στο σημείο αυτό μπορούμε να ελέγξουμε την ημερομηνία λήξης της χορηγηθείσας βεβαίωσης, καθώς και να εκτυπώσουμε τη βεβαίωση που επιθυμούμε.
e-TSMEDE. Προσωπική καρτέλα ασφαλισμένου Τέλος, για να ελέγξουμε την προσωπική μας καρτέλα, επιλέγουμε το κουμπί “Η Καρτέλα μου”. Στη σελίδα αυτή (Οθόνη) έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τα προσωπικά μας στοιχεία όπως τα έχουμε δηλώσει στο ταμείο, αλλά και τους κλάδους στους οποίους ανήκουμε, τις οφειλές που έχουμε προς το ταμείο και τους διακανονισμούς που έχουμε κάνει.
e-TSMEDE. Εκτύπωση Ειδοποίησης Πληρωμής Το ΤΣΜΕΔΕ έχει αναπτύξει μια νέα υπηρεσία για την εκτύπωση της Ειδοποίησης Πληρωμής μέσω της ιστοσελίδας του. Έτσι, έχουμε τη δυνατότητα να εκτυπώσουμε την ειδοποίηση πληρωμής και να την εξοφλήσουμε στην τράπεζα (ή μέσω internet banking). ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: δεν υπάρχει η δυνατότητα να εξοφλήσουμε την εισφορά μας στο ταμείο μέσω των ΕΛΤΑ. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε επιλέγοντας το κουμπί “Ειδοποίηση πληρωμής” από την κεντρική σελίδα του ΤΣΜΕΔΕ (Οθόνη).
e-TSMEDE. Εισαγωγή στοιχείων για εκτύπωση Ειδοποίησης Στη συνέχεια θα πρέπει να εισάγουμε τα εξής στοιχεία: αριθμός δύναμης, αριθμός ΤΕΕ και τον ΑΜΚΑ (Οθόνη), ώστε να εμφανίσει το σύστημα την αντίστοιχη ειδοποίηση πληρωμής για εκτύπωση.