ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑ 9. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΦΥΔΑΤΩΜΕΝΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΝΕΡΟΥ 10% ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗΣ.
Advertisements

Στον πλανήτη μας απαντώνται 92 χημικά στοιχεία ελεύθερα στο περιβάλλον. Από αυτά, 27 είναι απαραίτητα για τη σύσταση των οργανισμών. Χημικά στοιχεία όπως.
Βιταμίνες Είναι οργανικές ενώσεις που περιέχονται στα τρόφιμα σε μικρές ποσότητες και δεν συντίθενται στον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι υπεύθυνες για την.
Figwort (Σκροφουλάρια). Ανήκει στην οικογένεια των Scrophulariaceae. Συστατικά του είναι διάφορα αμινοξέα, φλαβονοειδή, ιριδοειδή. Επίσης περιέχει ποικίλα.
ΥΠΟ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ: ΒΕΡΒΕΡΙΔΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑΣ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Π. ΤΣΙΤΣΟΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ 39-40, 28 Μα ΐ ου 2015 Π.Παπαζαφείρη Βασικοί μηχανισμοί προσαρμογής Προσαρμογή σε μοριακό και γονιδιακό επίπεδο Επίπεδα ελέγχου.
Αλυσιδωτή αντίδραση πολυμεράσης PCR Η μέθοδος PCR είναι εξαιρετικά ευαίσθητη γιατί επιτρέπει την γρήγορη ανάλυση ειδικών περιοχών DNA που περιέχονται σε.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Περιβαλλοντική Βιολογία Βιομόρια – Noυκλεϊκά οξέα & Υδατάνθρακες Περιβαλλοντική Βιολογία Βιομόρια – Noυκλεϊκά.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
4η θεματική ενότητα Πλασματική μεμβράνη Διαπερατότητα-Επικοινωνία.
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ.
Α ) Κύτταρο Β ) Δομές DNA - RNA Παρουσίαση Βιολογίας.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
Γενετικά Τροποποιημένα Τρόφιμα
Πρωταθλητές στο κάπνισμα οι Έλληνες μαθητές.
H ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Βιοχημική εξέλιξη.
ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ
ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΤΟΞΙΝΩΝ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Β.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
«Πειράματα σε ζώα & ανθρώπους και κλωνοποίηση»
Βιοτεχνολογία Τεχνολογία του DNA
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Β
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
ΑΓΓΕΝΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ
Η βιολογική εξέλιξη- O κόσμος του RNA
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Τα μόρια της ζωής.
ΚΥΤΤΑΡΟ: Η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΧΗΜΙΚΗ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ.
ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
Κύτταρο-πυρήνας-χρωμοσώματα-γονίδια-DNA
ENOTHTA 1 – Mεντελική γενετική Κεφ. 2, 3, 4, 5, (13)
Αναιμία Fanconi Μεταβιβάζεται με τον αυτοσωματικό υπολειπόμενο χαρακτήρα Αρχικά εκλεκτική μυελική ανεπάρκεια (αναιμία, αργότερα λευκοπενία) που καταλήγει.
Ερευνητική Εργασία «Εφηβεία και προβλήματα»
Διατήρηση και μεταβίβαση της γενετικής πληροφορίας
ΚΥΤΤΑΡΟ: «Περιηγηση στο εσωτερικο του κυτταρου»
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Η θεμελιώδης μονάδα ζωής
Κινητό: Επιπτώσεις στην υγεία.
2. ΚΥΤΤΑΡΟ: Η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ 2o ΓΕΛ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.
ΓΑΖΕΣ ΕΠΙΘΕΜΑΤΑ.
Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΝΟΥΚΛΕΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Μάθημα 8ο, ΤΡΟΦΗ & ΤΡΟΦΙΜΑ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου Α. Δρίβας
ΕΚΘΕΣΗ –ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΝΟΥΚΛΕΪΚΑ ΟΞΕΑ.
ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΥΡΗΝΑ
Του Αντωνίου Περιπατητή Πρακτικού Φιλοσόφου *1*
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
ΓΑΖΕΣ ΕΠΙΘΕΜΑΤΑ.
Παρατήρηση των χρωμοσωμάτων - καρυότυπος
ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΚΑΡΥΩΤΙΚΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Λειτουργίες του γενετικού υλικού
Εργαστήριο Γενετικής, Τμήμα Βιοτεχνολογίας
ΗΛΕΚΤΡΟΦΟΡΗΣΗ.
ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΕΥΘΗΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016

ΘΕΜΑ:ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ:ΕΛΕΝΑ ΚΑΛΕΝΤΗ

ΟΡΙΣΜΟΣ Είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός ή περισσοτέρων αντιγράφων από ένα πρότυπο. Αυτό το πρότυπο μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα μόριο (π.χ. DNA) ή ένα γονίδιο. Με τη μοριακή κλωνοποίηση αντιγράφονται μόρια ή γονίδια με σκοπό την μελέτη ενός μικροοργανισμού, στον οποίο έχει μπει ένα άλλο γονίδιο.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Το 1938 ο Γερμανός εμβρυολόγος Χανς Σπίμαν διεξάγει τα πρώτα πειράματα κλωνοποίησης τα οποία δεν πέτυχαν. Το1952 στις ΗΠΑ, οι Ρόμπερτ Μπριγκς και Τόμας Κινγκ πραγματοποιούν την πρώτη κλωνοποίηση βατράχων με κύτταρα νεογέννητων βατράχων. Το 1975 γεννιούνται τα πρώτα κλωνοποιημένα κουνέλια από εμβρυικά κύτταρα.

Φεβρουάριο του 1997 το Ινστιτούτο Ρόσλιν του Εδιμβούργου ανακοινώνουν τη γέννηση, μετά από 277 αποτυχημένες προσπάθειες, της προβατίνας Ντόλι, του πρώτου κλωνοποιημένου θηλαστικού που προήλθε από το κύτταρο του μαστού μιας προβατίνας έξι ετών.

Τον Φεβρουάριο του 1998 πραγματοποιείται η γέννηση του πρώτου κλωνοποιημένου μοσχαριού στη Γαλλία. Πεθαίνει δύο μήνες αργότερα. Στις 5 Σεπτέμβριου του 1998 ο Αμερικανός φυσικός, Ρίτσαρντ Σιντ, 69 ετών, δηλώνει ότι θα είναι σε θέση να αναπαράξει τον εαυτό του σε τρία χρόνια και ότι το αντίγραφό του θα το κυοφορήσει η γυναίκα του. Και τελικά τα κατάφερε.

ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Μπορεί η γέννηση της Dolly και άλλων οργανισμών να δείχνει ότι η κλωνοποίηση χρησιμοποιώντας ως πυρηνικό δότη διαφοροποιημένα κύτταρα είναι δυνατή, ωστόσο η αποτελεσματικότητα της μεθόδου είναι εξαιρετικά χαμηλή.

Η μικρή αυτή αποδοτικότητα της μεθόδου συνδέεται κυρίως με το υψηλό ποσοστό θνησιμότητας των εμβρύων που παρατηρείται σε διάφορα στάδια της ανάπτυξής τους και οδηγεί σε αποβολές κατά τη διάρκεια της κύησης. Για παράδειγμα τουλάχιστον το ένα τρίτο των βοοειδών και προβάτων που εγκυμονούν κλωνοποιημένα έμβρυα, αποβάλουν σε κάποιο στάδιο της κύησης.

 Επίσης το ποσοστό των κυήσεων που αποτυγχάνει σε μεταγενέστερα στάδια της κύησης παρουσιάζεται αυξημένο σε σχέση με αυτό των κυήσεων εμβρύων που προήλθαν από γονιμοποιήσεις in vitro, και είναι υψηλότερο όταν το γενετικό υλικό των κλώνων προέρχεται από πυρήνες ώριμων κυττάρων συγκριτικά με το ποσοστό των κλώνων, των οποίων το γενετικό υλικό προέρχεται από πυρήνες εμβρυϊκών κυττάρων.

 Ανάλογες παρατηρήσεις, για υπερμεγέθεις πλακούντες, έχουν γίνει και στο ποντίκι όπου οι κλώνοι παρουσιάζουν πλακούντες με διπλάσιο έως και τριπλάσιο βάρος σε σχέση με τους πλακούντες φυσιολογικών εμβρύων. Τα ποσοστά απωλειών εμβρύων κατά την κύηση στο ποντίκι είναι επίσης υψηλά.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ  Οι απόψεις για το θέμα της κλωνοποίησης, όπως για όλα σχεδόν τα θέματα που ανατρέπουν την πραγματικότητα και δημιουργούν νέα δεδομένα, έχουν δυο πλευρές. Από τη μια, το εκπληκτικό αυτό επίτευγμα της ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ προκαλεί ενθουσιασμό σ’ αυτούς που πιστεύουν ότι ανοίγονται νέοι δρόμοι για εφαρμογές στην ιατρική έρευνα και τη θεραπεία ασθενειών, από την άλλη όμως προκαλεί δέος και ιδιαίτερη ανησυχία σε όσους πιστεύουν ότι και σ’ αυτό τον τομέα οι εφαρμογές δεν θα περιοριστούν στον ιατρικό τομέα.

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, μια καινούργια φάμπρικα έχει στηθεί: ονομάζεται «μωρά από το ιντερνέτ» και εμπνευστής της είναι ένας ισραηλινός επιχειρηματίας, με ιστορία στην υψηλή τεχνολογία, που υπόσχεται μωρά στα άτεκνα ζευγάρια με ένα απλό κλικ στο ποντίκι του υπολογιστή. Με αυτό το ανήκουστο εμπόριο ασχολείται ένα μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε πρόσφατα σ’ ένα φεστιβάλ κινηματογράφου για θέματα υγείας. Με άλλα λόγια η κλωνοποίηση μπορεί να φτάσει να γονιμοποιήσει ακόμα και άνθρωπο.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ  1 Κλωνοποιημένα μέρη του σώματος μπορεί να γίνουν σωτήρας για την ζωή κάποιων ανθρώπων. Τα ζωτικά όργανα του ανθρώπινου σώματος μπορούν να κλωνοποιηθούν και να χρησιμοποιηθούν ως εφεδρικό σε περίπτωση βλάβης του οργάνου. Όταν ένα σημαντικό όργανο του σώματος, όπως στα νεφρά ή η καρδιά αδυνατεί να εκτελέσει τις κανονικές λειτουργίες της, μπορεί να αντικατασταθεί με ένα κλωνοποιημένο υποκατάστατο όργανο.

2 Επίσης, η κλωνοποίηση μπορεί να καταστήσει δυνατή την αναπαραγωγή για ένα συγκεκριμένο επιθυμητό χαρακτηριστικό στον άνθρωπο μέσω του κλωνοποιημένου εμβρύου. 3 Γενετική τροποποίηση φυτών και ζώων μπορούν επίσης να επιτρευτούν με την κλωνοποίηση. Μπορεί επίσης να βοηθήσει να αναπαράγουν ζώα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ερευνητικούς σκοπούς από τους επιστήμονες.

4 Τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στην κλωνοποίηση μπορεί να αποτελέσουν ένα χρήσιμο σκοπό για τους ερευνητές στον τομέα της γενετικής. Η κλωνοποίηση των τεχνολογιών μπορεί να βοηθήσει να καταλάβουμε τη σύνθεση των γονιδίων και την επίδρασή τους στην ανθρώπινη συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά με ένα ολοκληρωμένο και περίτεχνο τρόπο. Η κλωνοποίηση μπορεί επίσης να επιτρέψει την τροποποίηση στα γενετικά συστατικά του κλωνοποιημένου ανθρώπου, ώστε να απλουστευθεί η ανάλυση των γονιδίων τους. Ένα ευρύ φάσμα των γενετικών νόσων μπορεί να προληφθεί μέσω της κλωνοποίησης.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1 Δεδομένου ότι η κλωνοποίηση δημιουργεί τα ίδια γονίδια και είναι μια διαδικασία αντιγραφής μιας πλήρης γενετικής σύστασης, μπορεί να παρεμποδίσει σημαντικά την τόσο αναγκαία ποικιλομορφία DNA σε ανθρώπινα όντα. Η αποδυνάμωση των γονιδίων σε ποικιλομορφία θα αποδυνάμωνε την ικανότητα προσαρμογής μας. Ομοίως, η κλωνοποίηση θα επηρεάσει σοβαρά τη ποικιλία σε φυτά και ζώα.

2 Με την παροχή δυνατότητας στον άνθρωπο να παρεμβαίνει στη γενετική των ανθρώπων, η κλωνοποίηση δημιουργεί σχετικά μεγάλη πιθανότητα σκόπιμης αναπαραγωγής ανεπιθύμητων χαρακτηριστικών στον άνθρωπο, εφόσον το επιθυμούν. 3 Η κλωνοποίηση των οργάνων του σώματος ανοίγει τη δυνατότητα αθέμιτων πρακτικών στην ιατρική αδελφότητα. 4 Ακόμα μπροστά στην ηθική και δεοντολογία, η κλωνοποίηση εγείρει πολλά σοβαρά ερωτήματα. Υποτιμά τον άνθρωπο είδος, όπως μια νέα γέννηση είναι μια φυσική διαδικασία, και υπονομεύει σοβαρά την αξία της ανθρώπινης ζωής.

5 Τεχνικά και οικονομικά εμπόδια χρειάζονται προσοχή στην κλωνοποίηση ανθρώπινων οργάνων για μεταμόσχευση. Τα κλωνοποιημένα όργανα μπορεί να μην είναι οικονομικώς αποδοτικά για ένα μεγάλο μέρος της ανθρώπινης κοινωνίας. Τα οφέλη των τεχνικών κλωνοποίησης ώστε να φθάσει στον κοινό άνθρωπο παραμείνει ένα μεγάλο ερώτημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ Η επιστήμη είναι για τον άνθρωπο ή ο άνθρωπος για την επιστήμη; ή

ΠΗΓΕΣ 1)https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BB%CF%89%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7 2) http://1lyk-moiron.ira.sch.gr/docs/prj2011-12/Bioithiki-Klonopoihsh.pdf 3)http://ta4mx.blogspot.gr/2011/01/blog-post_20.htm