Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιους νόμους του Νεύτωνα χρησιμοποιεί;
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΠΑ 336 Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Ποια είναι η αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της ταχύτητας των σωμάτων;
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιστημολογική Επάρκεια
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
Η θερμότητα και η θερμοκρασία
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ 27/3/2012 ΑΡΛΙΝΤ ΣΕΡΙΦΗΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΒΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
Οι ιδέες των μαθητών. Εναλλακτικές Ιδέες Εναλλακτικές αντιλήψεις, προϊδέες, παρανοήσεις, διαισθητικές ιδέες, λανθασμένες αντιλήψεις, αλλά και νοητικά.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Άννα Σπύρτου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πανεπιστημιο δυτικησ μακεδονιαΣ – ΠΔΜ
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
μια σημαντική δύναμη ΦΕ 5 : Η τριβή –
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Το μέγεθος και η κλίμακα της νανοκλίμακας
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Κ. Χαλκιά Καθηγήτρια Διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Από τη μεταφορά της γνώσης στην οικοδόμηση των ιδεών
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες Άννα Σπύρτου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία 11/11/2016

Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών Ιδέες και τα προβλήματα κατανόησης των μαθητών Περιβάλλον μάθησης Διδακτικός Μετασχη-ματισμός του περιεχο-μένου

Η δύση του «Λάθους» ?Επιστημονικό Σωστό? Ιδέες, εναλλακτικές ιδέες, αντιλήψεις, νοητικά μοντέλα, παρανοήσεις, συλλογισμοί… Μάθηση: Μεταφορά/Εξήγηση Επιστημονική γνώση Scientific Knowledge alternative ideas, conceptions, misconceptions, mental model, misunderstanding

Η ανατολή των εναλλακτικών ερμηνειών Ιδέες, εναλλακτικές ιδέες, αντιλήψεις, νοητικά μοντέλα, παρανοήσεις, συλλογισμοί… Μάθηση Αλληλεπίδραση Οικοδόμηση alternative ideas, conceptions, misconceptions, mental model, misunderstanding, implicit theories, preconceptions,…

Η ανατολή των εναλλακτικών ερμηνειών Ενέργεια Φωτεινά φαινόμενα Κίνηση Ηλεκτρικά φαινόμενα Δύναμη Μαγνητισμός Θερμικά φαινόμενα Ηχητικά φαινόμενα Ρευστά

Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών 1. Παγκόσμιες - Βιωματικές: Παρόμοιες 2. Λανθάνουσες: Υποσυνείδητες-Ανάδειξη των ιδεών-Επίγνωση των ιδεών τους 3. Συνοχή: κοινή λογική-λογικοφανείς, απρόθυμοι να τις εγκαταλείψουν Ένα σώμα κινείται όταν πάνω του ασκείται δύναμη

Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών 4. Αδιαφοροποίητες: Συγχέουν έννοιες Ενέργεια-Δύναμη-Ισχύς, Δύναμη-Πίεση, Θερμότητα-Θερμοκρασία 5. Αναγνώριση φαινομένων – αισθήσεις: δυσκολία να «αισθητοποιήσουν» – να κατασκευάσουν αναπαραστάσεις Το νερό, όταν γίνεται ατμός, παύει να υπάρχει Η ζάχαρη όταν διαλύεται στο νερό, παύει να υπάρχει

Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών 6. Προκύπτουν σε διαδικασίες αλλαγών Αλλαγή θέσης: Δύναμη Αλλά η ισορροπία είναι φυσική κατάσταση 7. Όμοιες με αντιλήψεις στην Ιστορία των ΦΕ

Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών 8. Αιτιακοί συλλογισμοί σε τοπικό επίπεδο: αιτία (ενεργός πηγή) –παθητικός αποδέκτης Το ηλεκτρικό μάτι θερμαίνει το νερό (δίνει θερμότητα) Τα παγάκια ψυχραίνουν το νερό (δίνουν ψυχρότητα)

Η περίπτωση των δυνάμεων

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη Ασκούνται δυνάμεις ανάμεσα σε δύο ακίνητα σώματα που βρίσκονται σε απόσταση;

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη Σε μια ακίνητη καρέκλα, πέτρα αυτοκίνητο ασκείται δύναμη;

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη οι δυσκολίες των μαθητών να χρησιμοποιούν τη δύναμη στην πρόβλεψη και ερμηνεία φαινομένων ηρεμίας και κίνησης οφείλεται στο ότι δεν κατανοούν τη δύναμη ως το μέτρο της αλληλεπίδρασης δυο σωμάτων

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη

Ιδέες των μαθητών για δύναμη-κίνηση Αριστοτελική λογική η κίνηση συνεπάγεται την άσκηση μιας δύναμης στην κατεύθυνση της κίνησης Θεωρούμε ότι μια τέτοια σκέψη οφείλεται στο γεγονός, ότι οι μαθητές θεωρούν τη δύναμη ως εσωτερική ή αποκτώμενη ιδιότητα των σωμάτων

Η περίπτωση των φαινομένων στην κλίμακα του νάνο Η περίπτωση των φαινομένων στην κλίμακα του νάνο

Τι είναι η Ν-ΕΤ Η εποχή του Νάνο Διεπιστημονικός κλάδος Νανοκλίμακα 1 – 100nm Διαφορετικές ιδιότητες π.χ. φυσικές, μαγνητικές, οπτικές, ηλεκτρικές & χημικές Χειρισμός της ύλης & εκμετάλλευση των διαφορετικών ιδιοτήτων των υλικών Εφαρμογές στην καθημερινή ζωή, στην ιατρική, στην εξερεύνηση του διαστήματος κ.α.

Έρευνες στις ιδέες των μαθητών για τη Ν-ΕΤ στην Α/θμια εκπαίδευση Έρευνες στις ιδέες των μαθητών για τη Ν-ΕΤ στην Α/θμια εκπαίδευση Ποιο είναι το μικρότερο αντικείμενο που υπάρχει; Ιεράρχηση αντικειμένων μακρόκοσμου, μικρόκοσμου, νανόκοσμου Ορισμός της Ν-ΕΤ Πρώτες τάξεις δημοτικού: Μικρότερο αντικείμενο  μακροσκοπικό αντικείμενο Από Στ΄ τάξη: Μικρότερο αντικείμενο  άτομα & μόρια Αποτυγχάνουν στην σειροθέτηση αντικειμένων Μικρό ποσοστό  το νάνο είναι κάτι μικρό (Castelini et al., 2007; Murriello, Contier, & Knobel, 2006; Waldron et al., 2006)