ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
ΑΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 7 ΕΞΑΜΗΝΟ, ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, Yπ.Διδάκτωρ Πανεπιστήμιο Λονδίνου.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
εκπαιδευτικη μεταβαση
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Φυσιολογικό και παθολογικό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΡΑΪΒΑΖΙΔΗΣ παΪΣΙΟΣ Κοζυρακησ λεωνιδασ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Εισαγωγή Τραυλισμός Parent-Child Interaction Therapy Problem Solving Technique Lidcombe Demand and Capacity Model Νοητική στέρηση Potrage Guide to Early Education Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος Early Birds Φωνολογικές Διαταραχές Parents And Children Together Ακουστικά Ελλείμματα Muenster Parental Programme Πρόγραμμα Hannen It Takes Two To Talk Target Word More than Words Talkability

Γιατί να εμπλέξουμε τους γονείς; Οφέλη για το παιδί Οφέλη για τον γονέα Οφέλη για την επιτυχία της παρέμβασης θεραπευτής παντογνώστης + αμέτοχος γονέας θεραπευτής+ συνθεραπευτής Παρέμβαση, έπειτα εδραίωση Παρέμβαση παράλληλα εδραίωση

ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ «Ο τραυλισμός έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με τις αγχώδεις διαταραχές» Στόχοι: Ενημέρωση (πολυπαραγοντικότητα προβλήματος, υπολανθάνουσες θεωρίες γονέων) Εκπαίδευση (λεκτική και εξωλεκτική συμπεριφορά) Τροποποίηση περιβάλλοντος (πηγές άγχους)

Parent-Child Interaction Therapy: PCIT Διαταραχή διαγωγής 1998, γλωσσική ανάπτυξη Rustin 1996, διαταραχές ροής 2008 Ενδυνάμωση αυτοπεποίθησης γονέων παράλληλα με Μείωση δυσρυθμιών Δομή προγράμματος Αξιολόγηση 6 εβδομάδες κλινικής παρέμβασης 6 εβδομάδες παρέμβασης στο σπίτι Επαναξιολόγηση

PCIT: Δομή συνεδριών Ανασκόπηση Βιντεοσκόπηση αλληλεπίδρασης γονέα παιδιού Καθορισμός στόχων (από γονείς) Επαναβιντεοσκόπηση και ανατροφοδότηση «Ειδική ώρα»: 5΄ παιχνιδιού γονέα-παιδιού τρεις με πέντε φορές την εβδομάδα

PCIT: Περιεχόμενο θεραπείας 1. Στρατηγικές Διαχείρισης όρια, πρόγραμμα, συμπεριφορισμός (διαίρεση στόχων,επιβράβευση) 2. Στρατηγικές Αλληλεπίδρασης (ρυθμός ομιλίας, ερωτήσεις, πολυπολοκότητα, αναμονή,πρωτοβουλία)

Problem Solving Technique Rustin,1998 Οικογένεια: γονείς και παιδιά > 6 ετών Διάρκεια 2 εβδομάδες 1η :δεξιότητες λόγου+ κοινωνικής αλληλεπίδρασης 2η:επίλυση προβλημάτων Περιεχόμενο θεραπείας 1:Δεξιότητες λόγου 2:Μετάθεση (προσδοκίες, πειθαρχεία, ανάληψη ευθυνών) 3:Κοινωνικές δεξιότητες

Lidcombe Onslow et al., 1990 12 εβδομάδες Στόχος: εκπαίδευση γονέα στην αξιολόγηση του τραυλισμού και στην ανατροφοδότηση του παιδιού 1:5( 1 επιδιόρθωση ανά 5 θετικές ανατροφοδοτήσεις) Δομή προγράμματος Αξιολόγηση Εφαρμογή σε κλινικό πλαίσιο 15΄ παιχνίδι γονέα στο σπίτι (εφαρμογή 5:1) χωρίς τον θεραπευτή Εφαρμογή σε εξωτερικά πλαίσια (αναλόγως με την σοβαρότητα του τραυλισμού) Δομή συνεδρίας 10΄παιχνίδι γονέα-παιδιού Αξιολόγηση από γονέα και θεραπευτή, τροποποίηση, εκπαίδευση γονέα Εφαρμογή από γονέα Ανατροφοδότηση Περιεχόμενο θεραπείας

Demands And Capacity Model 1990 Στόχος: Μείωση απαιτήσεων (γλωσσικών, γνωστικών,συναισθηματικών) με παράλληλη ενδυνάμωση ικανοτήτων. Ο γονέας δεν ζητά γλωσσική επίδοση αλλά αποτελεί πρότυπο ομιλίας. Δομή προγράμματος 12 εβδομάδες συνεδριών Δομή συνεδρίας 10΄παιχνιδιού γονέα-παιδιού Αξιολόγηση και επιλογή θεραπευτικής διαδικασίας Πρότυπη εφαρμογή από θεραπευτή Εφαρμογή από γονέα Ανατροφοδότηση

Demands And Capacity Model:Περιεχόμενα θεραπείας 15΄παιχνιδιού γονεά-παιδιού καθημερινά με όλη την προσοχή στο παιδί Αλλαγή ρυθμού ομιλίας του γονέα (αργά, παύσεις, εμφανείς αρθρωτικές κινήσεις Αντικατάσταση μοντέλου (ο γονέας δίνει το σωστό παράδειγμα) Αυτοδιάλογος Μείωση συναισθηματικών απαιτήσεων Μείωση κινητικών απαιτήσεων (κανόνες αλλαγής σειράς) Μείωση γνωστικών απαιτήσεων (απλές προτάσεις, χωρίς πολλές ερωτήσεις)

Λεξιπόντιξ (Φούρλας & Μαρούσος, 2014) Λεξιπόντιξ (Φούρλας & Μαρούσος, 2014) 4μηνη δομημένη ολιστική θεραπεία, σχολική ηλικία Στόχος: επικοινωνιακή αναδόμηση αναδομήσει τον επικοινωνιακό του ρόλο, να αναπροσδιορίσει την έννοια της επικοινωνιακής «επιτυχίας» και «αποτυχίας» να ανταποκρίνεται λειτουργικά και με νόημα στις απαιτήσεις της επικοινωνιακής περίστασης και αναπτύξει μια ρεαλιστική και αρμονική σχέση με τον τραυλισμό του (Fourlas & Marousos, 2014). Θεωρητική βάση Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία (Cognitive Behavioral Therapy-CBT Parent-Child Interaction Therapy (PCIT) Solution Focused Brief Therapy (SFBT) Fluency Shaping Block Modification

Δομή προγράμματος

Νοητική Στέρηση Ορισμός του Αμερικάνικου Συνδέσμου Νοητικής Καθυστέρησης Σημαντικά κάτω από το μέσο όρο γενική νοητική λειτουργία ανεπάρκειες στην προσαρμοστική συμπεριφορά Αυτοεξυπηρέτηση κοινωνικές δεξιότητες λειτουργικές ακαδημαϊκές δεξιότητες Επικοινωνία υγεία-ασφάλεια

Είδη Νοητικής Υστέρησης α. Ελαφρά νοητική καθυστέρηση Δ.Ν. 50-55 έως 70 β. Μέτρια νοητική καθυστέρηση Δ.Ν. 35-40 έως 50-55 γ. Σοβαρή νοητική καθυστέρηση Δ.Ν. 20-25 έως 35-40 δ. Βαριά νοητική καθυστέρηση Δ.Ν. κάτω από 20-25 ε. Απροσδιόριστη νοητική καθυστέρηση όταν υπάρχει ισχυρή υπόθεση για ύπαρξη νοητικής καθυστέρησης, αλλά η νοημοσύνη του ατόμου δε μπορεί να μετρηθεί με τα σταθμισμένα τεστ.

Portage Guide to Early Education 1970 Σύστημα καλά δομημένων διαδικασιών μάθησης και εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης Στόχοι: περισσότερη ανεξαρτησία ατόμου και συνεχής συμμετοχή των γονέων Δομή προγράμματος Αξιολόγηση Στοχοθεσία (3-5 συμπεριφορές την εβδομάδα) Εφαρμογή στο σπίτι από το βιβλίο καρτών δραστηριοτήτων (Activity Card File)

Portage : Περιεχόμενο Θεραπείας Κάρτες με 580 αναπτυξιακά διαδοχικές συμπεριφορές από την γέννηση έως 6 χρονών, διαιρεμένες σε 5 κατηγορίες: Κοινωνικότητα Αυτοεξυπηρέτηση Γλώσσα Γνωστική εξέλιξη Κινητικότητα

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ Ο αυτισμός ανήκει στο φάσμα των σύνθετων νευροεξελικτικών διαταραχών οι οποίες αποκαλούνται Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές Χαρακτηριστικά Τάση για αποµόνωση Επίµονη ενασχόληση µε στερεότυπες κινήσεις και δραστηριότητες Αντίσταση στην αλλαγή Ιδιαιτερότητες στην ποιότητα και στη χρήση του λόγου.

Early Birds Το πρόγραμμα EarlyBird της National Autistic Society (NAS) της Μεγάλης Βρετανίας για την εκπαίδευση γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά κάτω των πέντε ετών. Το πρόγραμμα EarlyBird έχει στόχο να: υποστηρίξει τους γονείς κατά την περίοδο μεταξύ διάγνωσης και τοποθέτησης σε σχολική τάξη ενδυναμώσει τους γονείς ώστε να αναπτύξουν έναν τρόπο επικοινωνίας με το παιδί τους βοηθήσει τους γονείς να εκπαιδεύσουν το παιδί σε αποδεκτές συμπεριφορές μέσα στο φυσικό περιβάλλον του (οικογένεια) ώστε να τεθούν οι βάσεις για την προσαρμογή στο ειδικό ή μη πλαίσιο (Σχολείο) αργότερα

Δομή Early Bird Συνεργάζονται έξι οικογένειες την φορά Το πρόγραμμα διαρκεί τρεις μήνες Συνδυάζει ομαδικές συνεδρίες εξάσκησης και ατομικές επισκέψεις στο σπίτι Γονείς - δεσμεύονται για μια συνεδρία εξάσκησης και σε συνεχή ενασχόληση με το παιδί στο σπίτι.

Περιεχόμενο Early Bird Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: Την προσέγγιση NAS SPELL Τεχνικές από το πρόγραμμα TEACCH Picture Exchange Communication System (PECS). Βιντεοσκοπημένο υλικό ( για εκπαίδευση γονέων) Ανάλυση και κατανόηση προβληματικών συμπεριφορών

Πρόγραμμα αναπτυξιακών, ατομικών διαφορών και δημιουργίας σχέσεων (DIR) (Greenspan, S. I., & Wieder, S. (2006). Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει αλληλεπίδραση και να σχηματίσει μια αίσθηση εαυτού ως άτομο κοινωνικό και με βούληση DIR Floortime - το πιο διαδεδομένο μοντέλο του προγράμματος χρησιμοποιείται πιο συχνά σε παιδιά με μαθησιακές, κοινωνικο-συναισθηματικές, νοητικές ή/και αναπτυξιακές δυσκολίες είναι μια σειρά αμοιβαίων αλληλεπιδράσεων που απευθύνονται στο παιδί, με αποτέλεσμα τους επικοινωνιακούς κύκλους

DIR Floortime Στόχος Να στηρίξει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του παιδιού και του ενήλικα με βαθμιαία αύξηση της κυκλικής επικοινωνίας. Δομή Οι γονείς και οι κύριοι φροντιστές διδάσκονται συγκεκριμένες στρατηγικές σε: Διάρκεια οκτώ με δέκα συνεδριών 20-30 λεπτά η καθεμιά

Πρόγραμμα Διαδραστικό παιχνίδι μεταξύ παιδιού και ενηλίκου με σκοπό: να κατακτήσει μια υγιή συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη να προσαρμόζονται, εμπλέκονται και να ταυτίζονται με άλλους Επικοινωνία (χειρονομίες, επίλυση κοινωνικών προβλημάτων, επιπτώσεις) Συνεχής ροή αλληλεπιδράσεων σε σειρά ιδέες για την κάλυψη αναγκών επικοινωνίας *Λαμβάνονται υπόψιν οι ‘Βιολογικές Προκλήσεις’

ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Σημαντικά ελλείμματα συγκριτικά με συνομηλίκους σε: παραγωγή ομιλίας αντίληψη ομιλίας οργάνωση της φωνολογίας

Parents and Children Together (PACT) Εκλεκτική φωνολογική προσέγγιση με άξονες: Εκπαίδευση οικογένειας και δασκάλων Μεταγλωσσικές ασκήσεις Παραδοσιακές τεχνικές φωνητικής παραγωγής Πολλαπλές υποδειγματικές τεχνικές Καθήκοντα στο σπίτι

PACT :Δομή προγράμματος 1η ομάδα συνεδριών 10 εβδομάδες παρέμβασης 8 εβδομάδες διαλλείματος 2 εβδομάδες ήπια επαναπροσέγγιση χωρίς την παρουσία του θεραπευτή Κάθε επόμενη ομάδα συνεδριών έχει λιγότερες συνεδρίες Δομή συνεδρίας: 50΄ (30΄-40΄ με θεραπευτή και 10΄-20΄με τον γονέα στο τέλος ή 10΄στην αρχή και 10΄ στο τέλος)

AKOYΣΤΙΚΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ Μείωση ακουστικής ικανότητας Όλο και νεότερα παιδιά, έγκαιρη παρέμβαση στην προγλωσσική πλέον περίοδο του παιδιού

MUENSTER PARENTAL PROGRAMME Πρόγραμμα στήριξης των γονέων στην περίοδο της διάγνωσης, με στόχο: Αυτοπεποίθηση γονέων-μείωση άγχους Μοιραστούν τις εμπειρίες και τους προβληματισμούς Ανάπτυξη βέλτιστων επικοινωνιακών συμπεριφορών Ομαδικές συνεδρίες γονέων και εξατομικευμένη συμβουλευτική, βιντεοανατροφόδότηση Ακολουθεί τις αρχές της φυσιολογική πορείας κατάκτησης Εξαιρέσεις (οπτική τύφλωση, βασικές ικανότητες συμμετοχής)

ΜΡΡ: δομή προγράμματος Ομάδες 4-6 οικογενειών 6 ομαδικές (3ωρες, χωρίς τα παιδιά) Θεωρητικές βάσεις, βασικές πληροφορίες για βαρηκοΐα, στάδια ακουστικής ανάπτυξης, αρχές του προγράμματος Επιβεβαίωση γονεϊκού ρόλου, γνωριμία με άλλες οικογένειες Διαχείριση θλίψης και αποδοχή 2 ατομικές (1,5 ώρες με το παιδί) Ατομική εκπαίδευση στις αρχές των ομαδικών συνεδριών 3 κάθε φορά Σύνολο ωρών 26,5

ΜΡΡ: περιεχόμενα θεραπείας Δημιουργία κοινής προσοχής Άμεση και συνεχή ανταπόκριση Εδραίωση εναλλαγής σειράς Επέκταση των πρώιμων προσπαθειών επικοινωνίας

Η προσέγγιση Hanen. Αρχές: Πρώιμη παρέμβαση Οικογένεια στο κέντρο-Μικρές ομάδες γονέων Νατουραλιστική προσέγγιση-Καθημερινές ευκαιρίες Βαθμός ανταπόκρισης Βιντεοανατροφοδότηση Υλικά: Εγχειρίδιο και DVD

Προγράμματα Hanen Τarget Word (γλωσσική καθυστέρηση έως 2 ετών) It Takes Two To Talk (γλωσσική καθυστέρηση έως 5 ετών) More than words (ΔΑΦ έως 3 ετών) Κοινωνικές δεξιότητες, συνδιαλλαγή, κατανόηση γλώσσας Talkability (ΔΑΦ 3-7 ετών) κοινωνικές και μη λεκτικές δεξιότητες, συμβολικό παιχνίδι

Εκπαίδευση γονέων Βασικά θεωρητικά στοιχεία, Στάδια της γλωσσικής ανάπτυξης Καθορισμός επικοινωνιακού σταδίου και στυλ παιδιού Τι είδος γονέα είναι Εγχειρίδιο+ DVD με παραδείγματα Ενεργητικές τεχνικές π.χ Παρατηρώ-περιμένω-ακούω