Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία Σεμινάρια Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2016 Θέματα: Ύλη διαγωνισμάτων Εξοπλισμός εργαστηρίων / Αναλώσιμα Υλικά Ενημέρωση από τον Σύνδεσμο ΙΕΕΕ Κύπρου Διάφορα (Δείκτες Επιτυχίας / Διαγωνισμοί …) Γιώργος Κουτσίδης, ΕΜΕ Σχεδιασμού και Τεχνολογίας
Εμπλοκή σε Ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και διαγωνισμούς Συστήνεται η συμμετοχή όλων μας…
Διαγωνισμοί Δράση για την Ενέργεια (ΕΤΕΚ και Σύνδεσμος Καθηγητών Σχεδιασμού και Τεχνολογίας) Μαθητικός Διαγωνισμός για έργα/εργασίες μαθητών για θέματα ΑΠΕ και ΕΞΕ (Υπηρεσία Ενέργειας του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού ) Αγώνας Μοντέλων Ηλιακού Αυτοκινήτου (Γυμν. Λινόπετρας) Πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» (JA Cyprus) Διαγωνισμοί (ΙΠΕ): Μαθητές στην Έρευνα - ΜΕΡΑ και Τεχνολογία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση - ΤΕΚΕ Παγκύπριος Διαγωνισμός Science on Stage
Ερευνητικά προγράμματα ERASMUS+: MENTEP ATS2020
MENTEP Mentoring Technology Enhanced Pedagogy Σκοπός: Να αναπτυχθεί ένα αξιόπιστο, φιλικό προς το χρήστη και εφαρμόσιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς και την αυτο-αξιολόγηση της προόδους τους σχετικά με δεξιότητες ΤΠΕ. Θα εγγραφείτε στα 4 MOOCs (Ανοιχτά Διαδικτυακά Σεμινάρια) για να μάθετε περισσότερα για την ενσωμάτωση των τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, το εργαλείο αυτο-αξιολόγησης, τα αποτελέσματα και τα διδάγματα. Επιδιώκεται: Ενίσχυση των δεξιοτήτων αλλά και της αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν ΤΠΕ στην τάξη Αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις χρησιμοποιώντας ΤΠΕ …
ATS2020 Assessment of Transversal Skills 2020 Ταυτόχρονα, δίνει έμφαση στην ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού, μέσα από την εμβάθυνση σε νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και καινοτόμα εργαλεία για την ανάπτυξη και την εκτίμηση των δεξιοτήτων αυτών.
Πλαίσιο ATS2020 Εκπαίδευση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών κατά την πιλοτική εφαρμογή Ανάπτυξη ενός συστήματος εκτίμησης ικανοτήτων πριν και μετά την πιλοτική εφαρμογή Δημιουργία ενός αποθετηρίου καινοτόμων εκπαιδευτικών σεναρίων (με εφαρμογή ΤΠΕ) με στόχο την ανάπτυξη κομβικών δεξιοτήτων: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ κριτικής σκέψη, αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων (π.χ. office367, Mahara …), επίλυσης προβλημάτων…
Εκπαιδευτικά θέματα… Σχέδιο Μαθήματος (Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας) Πυρηνικές γνώσεις και Διαγωνίσματα
Σχέδιο μαθήματος
Ύλη Διαγωνισμάτων ΠΡΟΣΟΧΗ (όχι τέτοιου τύπου ερωτήσεις…) Ύλη διαγωνισμάτων Ύλη Διαγωνισμάτων ΠΡΟΣΟΧΗ (όχι τέτοιου τύπου ερωτήσεις…) 11. Εξηγήστε τον όρο θερμοσκληρυνόμενα πλαστικά και δώστε ένα παράδειγμα.
Πυρηνικές γνώσεις Γυμνασίου Α΄ Λυκείου
Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Γυμνάσιο Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Τεχνολογία Υλικών Α΄ Εφαρμογές υλικών και λόγοι επιλογής (π.χ. πλαστική κάλυψη χάλκινου καλωδίου, ξύλινοι πάγκοι κουζίνας με επικάλυψη μελαμίνης κ.ά.) Η σημασία της ανακύκλωσης υλικών. Β΄ Γιατί τα ελαστικά αυτοκινήτων είναι από συνθετικό καουτσούκ και όχι από φυσικό καουτσούκ των φυτειών. Προϊόντα που είναι φτιαγμένα από σύνθετα υλικά και να εξηγήσετε τους λόγους επιλογής τους. “Έξυπνο” υλικό που υπάρχει στην αγορά και η σημασία του. Γ΄ Η επιστήμη της νανοτεχνολογίας, τα έξυπνα υλικά και η σημασία τους για τον άνθρωπο (π.χ. εφαρμογές στην ιατρική).
Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σχεδιασμός, Επικοινωνία – Σχέδιο Α΄, Β΄, Γ΄ Εφαρμογή Διαδικασίας Σχεδιασμού (σημαντικά στάδια για την επίλυση προβλημάτων). Κανόνες ασφάλειας (δεξιότητες χρήσεις εργαλείων κ μηχανημάτων). Παράμετροι του Σχεδιασμού (Ποιοι παράμετροι λήφθηκαν υπόψη στην σχεδίαση μιας καρέκλας γραφείου και ενός σκαμπό εργαστ.). Κλίμακα και εφαρμογές (κλίμακα σε χάρτες/σχέδια κ.ά.). Τοποθέτηση διαστάσεων σε σχέδια. Αναπτύγματα. Αναγνώριση τεχνικών σχεδίασης. Α΄ Τεχνικές σχεδίασης (ορθογραφική προβολή). Β΄ Τεχνικές σχεδίασης (πλάγια προβολή). Ελεύθερη σχεδίαση. Γ΄ Τεχνικές σχεδίασης (ισομετρική προβολή). Ελεύθερη σχεδίαση.
Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Γυμνάσιο Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενέργεια Α΄, Β΄, Γ΄ Πηγές, μορφές και μετατροπές ενέργειας. Α΄ Ενεργειακή συνείδηση. Κλιματικές αλλαγές (π.χ. στην Κύπρο…). Αίτια και τρόποι αντιμετώπισής των κλιματικών αλλαγών. Β΄ Τρόποι παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και περιβάλλον. Ενεργειακή σήμανση ηλεκτρικών συσκευών (ενεργειακή κατανάλωση). Γ΄ Τεχνολογικά προϊόντα και συστήματα που συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Γυμνάσιο Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Συστήματα και Τεχνολογία ελέγχου Α΄, Β΄, Γ΄ Σημασία και εφαρμογές των συστημάτων ελέγχου-αυτοματισμών (π.χ. Σύγκριση εφαρμογής αυτοματισμού με pcb για αυτόματο φωτισμό όταν νυχτώνει έναντι προγραμματισμού συστήματος με κουτί ελέγχου και Η.Υ.).
Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Γυμνάσιο Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ηλεκτρισμός-Ηλεκτρονικά Α΄ Κίνδυνοι και τρόποι προστασίας από το ηλεκτρικό ρεύμα. Ηλεκτρικά κυκλώματα και εφαρμογές (Πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών για να έχετε φως, κίνηση, ήχο;) Β΄ Επίλυση προβλημάτων μέσα από ηλεκτρικά κυκλώματα (π.χ. Να σχεδιάσω και να κατασκευάσω ένα ηλεκτρικό μίξερ 12V, το οποίο να μπορεί να λειτουργεί με τρεις ταχύτητες). Εφαρμογές σταθερών και μεταβλητών αντιστατών. Γ΄ Επίλυση προβλημάτων μέσα από ηλεκτρονικά κυκλώματα. Ανάλυση κυκλωμάτων.
Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Γυμνάσιο Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Μηχανισμοί Α΄ Μοχλοί και σύνδεσμοι-μοχλών μέσα από εφαρμογές/προϊόντα. Β΄ Βασικές λειτουργίες και εφαρμογές των μηχανισμών με τροχαλίες. Βασικές λειτουργίες και εφαρμογές του ατέρμονα κοχλία με οδοντοτροχό. Γ΄ Βασικές λειτουργίες και εφαρμογές των μηχανισμών με οδοντοτροχούς.
Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Γυμνάσιο Πυρηνικές Γνώσεις ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κατασκευαστικά συστήματα Α΄ Η συνεισφορά των κατασκευαστικών συστημάτων μέσα από παραδείγματα (π.χ. γέφυρες…) Β΄ Καταπονήσεις κατασκευών. Γ΄ Τεχνικές δόμησης κατασκευών (Τι επιτυγχάνω με τη σχεδίαση και κατασκευή γέφυρας με αψίδα;).
Λύκειο Πυρηνικές Γνώσεις - Τεχνολογία Α’ Λυκείου (Αναλυτικό πρόγραμμα 2015 – 16) Τεχνολογία και Κοινωνία Η επίδραση της τεχνολογίας σε βασικούς τομείς της ζωής του ανθρώπου (στο σπίτι, στις μεταφορές, στην ιατρική στις τηλεπικοινωνίες κ.λπ.). Οι αρνητικές συνέπειες.
Λύκειο Πυρηνικές Γνώσεις - Τεχνολογία Α’ Λυκείου (Αναλυτικό πρόγραμμα 2015 – 16) Γραφική επικοινωνία Να κατανοεί τη σημασία του σχεδίου στην καθημερινή ζωή. Να μπορεί να σχεδιάζει αντικείμενα σε ισομετρική, πλάγια και ορθογραφική προβολή.
Λύκειο Πυρηνικές Γνώσεις - Τεχνολογία Α’ Λυκείου (Αναλυτικό πρόγραμμα 2015 – 16) Έρευνα Να κατανοεί τη σημασία της έρευνας. Να μπορεί να εκπονεί μια απλή τεχνολογική έρευνα (για αγορά και αξιολόγηση ενός τεχνολογικού προϊόντος όπως ένα τηλέφωνό ή έναν ηλ. Υπολογιστή). Να αξιολογεί τα αποτελέσματα ερευνών.
Λύκειο Πυρηνικές Γνώσεις - Τεχνολογία Α’ Λυκείου (Αναλυτικό πρόγραμμα 2015 – 16) Ψηφιακά Ηλεκτρονικά Να εντοπίζει και να επιλύει απλά πρακτικά προβλήματα δυο εισόδων και μιας εξόδου με λογική πύλη OR ή AND.
Λύκειο Πυρηνικές Γνώσεις - Τεχνολογία Α’ Λυκείου (Αναλυτικό πρόγραμμα 2015 – 16) Μηχανισμοί Να εντοπίζει απλές εφαρμογές μηχανισμών στην καθημερινή ζωή. Να εκπονεί απλές κατασκευές με χρήση μηχανισμών. Να υπολογίζει λόγους ταχυτήτων, ροπές και δυνάμεις.
Ύλη Διαγωνισμάτων (20΄ λεπτά) ΓΡΑΠΤΕΣ ΑΣΚΣΗΣΕΙΣ Γραπτή άσκηση Α΄ Λυκείου Γραπτή άσκηση Α΄ Γυμν. - Μονάδες μέτρησης Γραπτή άσκηση Α΄ Γυμν. - Ενέργεια Γραπτή άσκηση Β΄ Γυμν. – Ηλ/κα Γραπτή άσκηση Α΄ Γυμν. - Σχέδιο Γραπτή άσκηση Α΄ Γυμν. - Υλικά
Εξοπλισμός εργαστηρίων / Αναλώσιμα Υλικά
Αναλώσιμα Υλικά και Μηχανήματα Εξοπλισμός εργαστηρίων / Αναλώσιμα Υλικά Αναλώσιμα Υλικά και Μηχανήματα ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ (κονδύλια διαθέσιμα) Προϋπολογισμός Σχολικών Εφορειών (από τη Σχολική Χρονιά 2015-16) Αγορά για Αναλώσιμα = €2,10 ανά μαθητή Αγορά εξοπλισμού = €0,50 ανά μαθητή Συντήρηση εξοπλισμού (σχολική εφορία) σχετική εγκύκλιος… Προϋπολογισμός ΥΠΠ Αγορά για Αναλώσιμα (παραγγελίες μέσω πλατφόρμας και διάθεση μέσω Αποθήκης ΥΠΠ) Αγορά εξοπλισμού (διάθεση μέσω Αποθήκης ΥΠΠ)
Αναλώσιμα Υλικά και Μηχανήματα Εξοπλισμός εργαστηρίων / Αναλώσιμα Υλικά Αναλώσιμα Υλικά και Μηχανήματα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ Ή / ΚΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ Αγορές μέσω διαδικτύου και μέσω λιανικού εμπορίου - Επιτρέπονται αγορές μέσω διαδικτύου ή οποιουδήποτε εμπορικού καταστήματος μετά από ενημέρωση και έγκριση από την εφορία. Διαχείριση του Π/Υ Σχολικών Εφορειών (Συμψηφισμός €2,10+€0,50 μόνο μετά από έγκριση Εφορίας) ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΜΕΣΩ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ Παραγγελίες αναλωσίμων μόνο Σημ.: Έγκαιρη παραλαβή αναλωσίμων υλικών ή/και εξοπλισμού από την αποθήκη του ΥΠΠ
Αναλώσιμα Υλικά και Μηχανήματα Εξοπλισμός εργαστηρίων / Αναλώσιμα Υλικά Αναλώσιμα Υλικά και Μηχανήματα Παραλαβή αναλωσίμων υλικών 2016-2017 ΠΡΟΣΟΧΗ (διαφορετική μορφή) ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡ BC108
ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡ BC108 C B E
c b e Επιβεβαιώστε την ορθή συνδεσμολογία – τοποθέτηση στο pcb προτού το εφαρμόσουν οι μαθητές…
Ενημέρωση από τον ΙΕΕΕ Κύπρου
Διάφορα - Συζήτηση Ευχαριστούμε