Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγγελική Γενά.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
ΠΑΞΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡ.ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Tαυτότητα, αυτοεκτίμηση Όλα τα ανθρώπινα όντα, που είναι αρκετά ώριμα, για να αποκτήσουν έστω και μια υποτυπώδη εικόνα του εαυτού τους, έχουν ανάγκη να.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
ΜΑΘΗΜΑ 3: ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής.
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ Αποστολίδου Ευτέρπη ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011, ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Πολυμέσα- Υπερμέσα (Μέρος Α) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
Η ΗΘΙΚΗ ΩΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ. Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ Λόγοι που επιβάλλουν στον άνθρωπο αυτόν τον επαναπροσδιορισμό: 1. καταναλωτική.
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΗΠΑΤΟΣ-ΧΟΛΗΦΟΡΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
Μάθηση Εμπειρία η οποία έχει ως αποτέλεσμα μια σχετικά μόνιμη αλλαγή της κατάστασης του μαθητή Απόκτηση γνώσης Σχηματισμός μνήμης Διαφορετικοί τρόποι Εξοικείωση.
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Συμπεριφορισμός και Εκπαίδευση
Θεωρίες των κινήτρων (1 από 2)
Καλλιρρόη Παπαδοπούλου
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
Επιχειρηματική Στρατηγική και Καινοτομία ΙΙ
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ Η μεσολάβηση της γλώσσας
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Οι ΚοινωνικογνωστικεΣ και ΚονστρουκτιβιΣτικεσ ΑποψειΣ για την ΜΑθηση
Βρεφική Ηλικία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
Γενικές Αρχές και Στρατηγικές Διδασκαλίας και Πρακτική Άσκηση Ι
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
1) Όταν λέμε ότι κάποιος λέει ψέματα επειδή είναι ψεύτης:
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ της 49ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, του Σχολικού Συμβούλου Ανδρέα Ν. Ζεργιώτη «Η γλωσσική καλλιέργεια.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
ΠΡΟΔΙΑΘΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ, ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΚΙΝΗΤΡΑ
Oι θεωρίες της κοινωνικής μάθησης
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Η ΝΕΥΡΙΚΗ ΩΣΗ.
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή

Η επιστήμη του Νου Η αρχαία φιλοσοφία έχει ασχοληθεί με τα ζητήματα που πραγματεύεται η γνωσιακή επιστήμη, όπως... Έχουν μόνο οι άνθρωποι νου; Η σκέψη χρειάζεται απαραίτητα και τη γλώσσα; Ποια η σχέση των βιολογικών δομών και της συνειδητής σκέψης;

Ένας διεπιστημονικός χώρος – 3 προσεγγίσεις Εμπειρική έρευνα της ευφυούς συμπερισφοράς ανθρώπων και ζώων Πως ο εγκλέφαλος υποστηρίζει αυτήν τη συμπερισφορά (τί γίνεται στο επίπεδο του εγκεφάλου;) Μοντεολοποίση ευφυούς συμπεριφοράς με υπολογιστικά μοντέλα.

Γνωσιακή Επιστήμη Θεωρήσεις Σύνδεσης (Connectionism) Γλωσσολογία Βιολογία Αναπτυξιακές Θεωρίες (Developmentalism) Επιστημολογία Γνωστικά Στάδια (Piaget 1896-1980, Vygotsky 1896- 1934) Τεχνητή Νοημοσύνη Γνωσιακή Επιστήμη Νευροεπιστήμη Επιστήμη Υπολογιστών Ψυχολογία Μαθηματικά Υπολογιστικές Θεωρήσεις (Computationalism) Γνωστικά Σχήματα/ μοντέλα

Γνωσιακή Επιστήμη Μία διεπιστημονική προσέγγιση αισθητηριακές διεργασίες (όραση, ακοή, κλπ) εσωτερικές νοητικές διεργασίες (γλώσσα, σκέψη, μνήμη, συνείδηση, λύση προβλημάτων, κλπ) διεργασίες ελέγχου κίνησης οργάνωση επιδέξιων συμπεριφορών (λόγος, καλλιτεχνική δημιουργία, κλπ), κα. δημιουργία γνωστικών μοντέλων

Βασικά ερωτήματα http://www.youtube.com/watch?v=OlJMUwIF0pw

Γνωσιακή Επιστήμη Εμπειρισμός (Bacon 1561-1626, Locke 1632-1704, Hume 1711-1776) Ρεαλισμός Γνωσιακή Επιστήμη Θεωρία Κοινωνικής Μάθησης (Bandura, 1965) Συμπεριφορισμός Tolman (1948) Συντελεστική μάθηση (Skinner, 1904-1990) Κλασική εξαρτημένη μάθηση (Pavlov 1849-1936, Watson, 1878-1958) Ριζοσπαστικός Συμπεριφορισμός (Skinner)

Εμπειρισμός Bacon (1561-1626), Locke (1632-1704), Hume (1711-1776) ο ανθρώπινος νους κατά τη γέννηση είναι ένα άγραφο χαρτί το νόημα των εννοιών διαμορφώνεται και αυτό με τις εμπειρίες η ίδια η αισθητηριακή πληροφορία αποτελεί νόημα όταν μία ιδέα έχει τις ρίζες της σε πληροφορίες που παίρνει ο άνθρωπος από τις αισθήσεις του είναι και αληθής

Ρεαλισμός οι αφηρημένες έννοιες έχουν μία συμπαγή και αληθινή υπόσταση μπορούν να μελετηθούν με τις αρχές της εμπειρικής έρευνας

Συμπεριφορισμός John Watson (1878-1958): κάθε συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα μάθησης. Το περιβάλλον διαμορφώνει τη συμπεριφορά ενισχύοντας συγκεκριμένες συνήθειες . μελέτη της παρατηρήσιμης συμπεριφοράς Συμπεριφορά Ερέθισμα

Ivan Pavlov (1849-1936) πειράματα με σκύλους πειράματα με σκύλους κλασσική εξαρτημένη αντίδραση

Frederic Skinner (1904-1990) Πειράματα με ποντίκια σε κλουβιά με μοχλούς συντελεστική μάθηση 4 μηχανισμοί συντελεστικής μάθησης: θετική ενίσχυση, αρνητική ενίσχυση, εκμηδένιση, τιμωρία Ριζοσπαστικός Συμπεριφορισμός

Tolman (1886-1959) πειράματα με ποντίκια σε λαβύρυνθο Τα ποντίκια φάνηκε να αναπτύσσουν γνωστικούς χάρτες του λαβυρύνθου, χωρίς να έχει ενισχυθεί αυτή η συμπεριφορά.

Προς τη Γνωσιακή Θεώρηση Chomsky (1959) Bandura (1965, 1977) Εξελίξεις στην νευροεπιστήμη Εξελίξεις στις τεχνικές παρατήρησης του ανθρώπινου εγκεφάλου Κριτικές για το Συμπεριφορισμό

Γνωσιακή επιστήμη ένας σχετικά νέος όρος που περιγράφει μία ομάδα επιστημών που εξετάζουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Ο όρος είναι ουσιαστικά ένα αμάγαλμα, ένας όρος γενικός που περιλαμβάνει πολλές επιστήμες όπως γνωστική ψυχολογία, επιστημολογία, γλωσσολογία, επιστήμη υπολογιστών, τεχνητή νοημονύση, μαθηματικά, νευροεπιστήμες, κλπ.

Αντικείμενο Συνεργασία με Γνωστικούς Ψυχολόγους που μελετούν τις γνωστικές διαδικασίες πειραματικά Κατασκεύη και χρήση υπολογιστικών μοντέλων που μιμούνται το γνωστικό σύστημα Η κατανόηση της λειτουργίας του συστήματος της νόησης

Ερώτημα Τι θα σήμαινε η πλήρης προσομοίωση της ανθρώπινης δραστηριότητας;

Βασική Ορολογία

Νευροεπιστήμη Ένα σύνολο επιστημών που ασχολούνται με την εξέλιξη, δομή, λειτουργία, χημεία, φαρμακολογία, κλινική αξιολόγηση και παθολογία του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου.

Γνωσιακή Νευροεπιστήμη Κλάδος της νευροεπιστήμης που μελετά τις βιολογικές βάσεις των νοητικών φαινομένων.

Γνωστική Ψυχολογία Η μελέτη του τρόπου με τον οποίο επεξεργαζόμαστε τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος μας γνωστικά. Η γνωστική ψυχολογία βασίστηκε στην πειραματική μεθοδολογία για να εξετάσει τις γνωστικές λειτουργίες που λαμβάνουν χώρα όταν ένα ερέθισμα γίνεται αντικείμενο επεξεργασίας στον εγκέφαλο. Δίνει έμφαση στις εσωτερικές νοητικές διεργασίες.

Νευροψυχολογία Η μελέτη των γνωστικών και συμπεριφορικών συμπτωμάτων σε ανθρώπους που έχουν υποστεί εγκεφαλική βλάβη.

Γνωστική Νευροψυχολογία Κλάδος της νευροψυχολογίας που μελετά συμπτώματα από εγκεφαλικές βλάβες. Τα συμπτώματα καταγράφονται και συγκρίνονται με μοντέλα κανονικής γνωστικής λειτουργίας, τα οποία και είτε υποστηρίζονται είτε τροποποιούνται.