Επιςτημολογια παιδαγωγικης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτική της Πληροφορικής Ι Ο Στόχος του Μαθήματος Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011.
Advertisements

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
Ρεβύθη Αναστασία, 5304 Ζαχαροπούλου Μαρία-Αθανασία, 5205.
Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Δ.Παπαχρήστος Ιανουάριος 2016 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών & Μηχ. Αυτοματισμού.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Χ. Πουλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
«Θεωρίες Μάθησης» Επιμέλεια: Φιλοθέη Κολίτση Δραστηριότητα στην Ενότητα 2 ΠΑΚΕ Κεντρικής Μακεδονίας Ιανουάριος 2012.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 8: Η μελέτη των αόρατων παιδαγωγικών πρακτικών Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Μοντέλα αξιολόγησης.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
«ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΠΛ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 2. η προσέγγιση AI
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Παραπομπές και Δομή.
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Τεχνικές Διαπραγμάτευσης
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Πλαίσιο Οργανωσιακής Μάθησης σε ΜΚΟ Δρ. Παναγιώτα Βάθη Επ. Συνεργάτης
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Αναπαραστάσεις & Οργάνωση της Γνώσης
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Τζενη παγγε Καθηγητρια πτν Πανεπιστημιο ιωαννινων
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Η λογική πίσω από τα περιβάλλοντα LOGO
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιςτημολογια παιδαγωγικης Κύριες θεωρητικές προσεγγίσεις

Θεωρίες μάθησης (οριζόντιος άξονας) (κάθετος άξονας) Θεωρίες Γνώσης Ρεαλισμός – η γνώση υπάρχει ανεξάρτητα από το άτομο Ο μαθητής κατασκευάζει γνώση από την εμπειρία του και εσωτερικές διεργασίες Σχετικισμός - Η η γνώση κατασκευάζεται από το άτομο και την κοινωνία Τμηματική μάθηση, που δίνεται σε παθητικούς δέκτες Σχεδιάγραμμα του Hein

Μαθησιακές Θεωρίες/ Μοντέλα Γνωστοί Ερευνητές Φύση της Αλήθειας Σχολές Σκέψεις Μαθησιακές Θεωρίες/ Μοντέλα Γνωστοί Ερευνητές Εκπαιδευτικός Στόχος Εμπειρισμός, Ρεαλισμός, (μία αλήθεια) Συμπεριφορισμός Κλασσική Εξαρτημένη Μάθηση Tolman, Bandura, Thorndike, Pavlov, Watson, Skinner Piaget Vygotsky Leont’ev Αποτελεσματική Μετάδοση της Γνώσης Συντελεστική Μάθηση Γνωσιακές Θεωρίες Γνωστικά Σχήματα και Μοντέλα Θεωρία Δράσης Εξελικτικές Θεωρίες Θεωρίες Σταδίων Μοντέλο Διαμεσολάβησης Κοινωνικο-πολιτισμική Θεωρία Θεωρία Δραστηριότητας Υπολογιστικές Θεωρίες Τεχνητή Νοημοσύνη Σχετικισμός (πολλαπλές αλήθειες) Εποικοδομητικές Θεωρίες Μάθηση Βασισμένη σε Προβλήματα Laurillard Παροχή Εργαλείων για Ανακάλυψη Προσωπικής Αλήθειας και Κατασκευής Νοήματος Κοινωνικός Εποικοδομητισμός Τοποθετημένη Μάθηση Συνεργατική Μάθηση Μάθηση Βασισμένη σε Συνομιλίες

Προβλήματα Ορισμοί Σχέση με χώρο και χρόνο Δυναμική εξέλιξη θεωριών Απουσία αποκλειστικότητας

Συμπεριφορισμός

Γνωσιακή Προσέγγιση

Εποικοδομητικές Θεωρίες

Κοινωνικές Εποικοδομητικές Θεωρίες

Βιβλιογραφία 1/7 Bandura, A., 1965. Influence of models’ reinforcement contingencies on the acquisition of imitative responses. Journal of Personality and Social Psychology, Vol.1, pp.589- 595. Bandura, A., 1977. Social Learning Theory. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. Bartlett, F.C., 1932. Remembering: A study in experimental and social psychology. Cambridge University Press, Cambridge, England. Bausch, K.C., 2001. The Emerging Consensus in Social Systems Theory. Kluwer Academic / Plenum Publishers, New York. Bloom, B., 1956. Taxonomy of Educational Objectives: the classification of educational goals. Handbook I: The cognitive domain. Longman. New York. Boatman, A.M., 1998. A Collection of Theories and Theorists: an aid to the student of educational theory. Educational Theory Handbook. The University of Central Oklahoma. Bruner, J., 1960. The Process of Education. Harvard University Press, Cambridge, MA. Bruner, J., 1966. Toward a Theory of Instruction. Harvard University Press, Cambridge, MA. Bruner, J., 1986. Actual Minds, Possible Worlds. Harvard University Press,Cambridge, MA. Bruner, J., 1990. Acts of Meaning. Harvard University Press, Cambridge, MA.

Βιβλιογραφία 2/7 Chomsky, N., 1959. A Review of B. F. Skinner's Verbal Behavior. Language, Vol. 35, No.1, pp. 26-58. Dumort, A. and Paprottι, W. (Eds.), 1996. The Road to the Information Society. New Technologies for Education and training, Luxembourg, European Commission. Durkheim, E., 1915. The Elementary Forms of the Religious Life: A Study in Religious Sociology. Translated by Joseph Ward Swain, Macmillan. New York. Edmonds, B., 1996. What is Complexity? –The Philosophy of Complexity per se with Application to Some Examples in Evolution. In F. Heylinghen & D. Aerts (Eds), 1997, The Evolution of Complexity. Kluwer. Dordrecht. Fitz-Gibbon, C., and Kochan, S., 2000. School effectiveness and education indicators. In C. Teddlie, and D. Reynolds, School Effectiveness Research, chapter 9, Falmer Press, pp.257-282. Fuchs, C., 2002. Some Implications of Anthony Giddens’ Works for a Theory of Social Self-Organisation, Emergence, Vol.4, No 3, pp. 7-35. Gagne, R. M., 1985. The conditions of learning (4th ed.). Holt, Rinehart & Winston, New York. Geyer, F., 1995. The Challenge of Sociocybernetics, Kybernetes, Vol. 24, No.4, pp. 6-32. Gleitman, H., 1991. Psychology. W.W. Norton & Company, London.

Βιβλιογραφία 3/7 Hein, G.E., 1991. The Museum and the Needs of People. CECA (Int. Committee of Museum Educators) Conference. Jerusalem, Israel. Available Online: http://www.exploratorium.edu/IFI/resources/constructivistlearning.html (last accessed December 2008). Heylighen, F., 1991. Cybernetics and the Integration of Knowledge. Principia Cybernetica Web. Available Online: http://pespmc1.vub.ac.be/CYBINT.html (last accessed December 2008). Heylighen, F., Joslyn, C., and Turchin, V., 1999. What are Cybernetics and Systems Science? Principia Cybernetica Web. Available Online: http://pespmc1.vub.ac.be/CYBSWHAT.html (last accessed December 2008). Heylinghen, F., 1996. What is Complexity. Available On- line: http://pespmc1.vub.ac.be/COMPLEXI.html (Last accessed December, 2008). Hlynka, D., 1996. Postmodernism. In D. Jonassen (Ed.), Handbook of research in educational technology. Macmillan, New York. Jarvis, P., Holford, J., and Griffin, C., 1998. The Theory and Practices of Learning. Kogan Page. London.

Βιβλιογραφία 4/7 Kafai, Y., and Resnick, M. (Eds.), 1996. Constructionism in Practice: Designing,Thinking, and Learning in a Digital World. Lawrence Erlbaum, Mahwah, NJ. Kaptelinin, V., 1996. Activity Theory: Implications for Human-Computer Interaction. In B. Nardi (Ed), Context and Consciousness: Activity theory and human-computer interaction. MIT Press, Cambridge, MA. Kauffman, S., 1993. The Origins of Order. Oxford University Press, Oxford. Lave, J., 1988. Cognition in Practice: Mind, Mathematics and Culture in Everyday Life. Cambridge University Press, Cambridge, UK. Lave, J., 1996. Teaching, as learning, in practice. Mind, Culture and Activity,Vol. 3, No.3, pp.149-164. Leont’ev, A.N., 1978. Activity, Consciousness, and Personality. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. Leont’ev, A.N., 1979. The Problem of Activity in Psychology. In J. Wertsch (Ed.), The concept of Activity in Soviet Psychology. M.E. Sharpe, Inc. Armonk, New York. Locke, J., 1690. An essay concerning human understanding. In A.D.Woozley (Ed.), 1964, Meridian Books, Cleveland. Luria, A.R., 1975. The historical development of Cognitive Processes. Nauka Publishers, Moscow.

Βιβλιογραφία 5/7 Mergel, B., 1998. Instructional Design & Learning Theory. Available Online: Moore, D., 1999. Toward a Theory of Work-Based Learning. Institute on Education and the Economy, No 23, IEEE BRIEF. Papert, S., 1980. Mindstorms: Children, Computers, and Powerful Ideas. Basic Books, Inc. New York. Papert, S., 1991. Situated constructionism. In Ι. Harel and S. Papert (Eds). Constructionism. Ablex. Norwood, NJ, pp. 1-12. Pavlov, I., 1927. Conditioned reflexes. Oxford University Press, Oxford. Pavlov, I., 1928. Lectures on conditioned reflexes, Vol.1. International Publishers Co., Inc., New York. Piaget, J., 1929. The Child’s Conception of the World. Routledge and Kegan Paul, London. Piaget, J., 1932. The moral judgment of the child. Kegan Paul, London. Piaget, J., 1952. The origins of intelligence in children. International University Press, New York. Piaget, J., 1957. Construction of reality in the child. Routledge & Kegan Paul, London. Popp, J.A., 1999. Cognitive Science and Philosophy of Education: Towards a Unified Theory of Learning and Teaching. Caddo Gap Press, San Francisco.

Βιβλιογραφία 6/7 Reber, A.S., 1995. Dictionary of Psychology (2nd Edition). Penguin Books, London. Rowlands, S., and Carson, R. 2001. The Contradictions in the Constructivist Discourse. Philosophy of Mathematics Education Journal, Vol. 14. Skinner, B.F., 1938. The behavior of organisms. Appleton-Century-Crofts, New York. Skinner, B.F., 1969. Contingencies of reinforcement: A theoretical analysis. Appleton-Century-Crofts, New York. Sternberg, R.J., 1997. The Concept of Intelligence and Its Role in Lifelong Learning and Success. American Psychologist, Vol. 52, No. 10, pp. 1030-7. Thorndike, E.L., 1911. Animal Intelligence: Experimental studies. Macmillan, New York. Tolman, E.C., 1948. Cognitive maps in rats and men. Psychological Review, Vol. 55, pp.189-208. Von Glasersfeld, E., 1995. Radical Constructivism: A way of knowing and learning. Falmer, London.

Βιβλιογραφία 7/7 Von Glasersfeld, E., 1996. Cybernetics and the Art of Living. 13th European Meeting on Cybernetics and Systems Research. Vienna. Von Glasersfeld, E., 1996. The Conceptual Construction of Time. Mind and Time. Available On-line: www.oikos.org/Vonglasoct1.htm (last accessed October 2008). Vygotsky, L.S., 1978. Mind in Society. Harvard University Press, Cambridge, MA. Vygotsky, L.S., 1986. Thought and language. MIT Press, Cambridge, MA. Vygotsky, L.S., 1987. Collected works. Plenum, New York. Watson, J.B., 1925. Behaviorism. Norton, New York. www.usask.ca/education/coursework/802papers/mergel/bre nda.htm (last accessed December 2008).

Άσκηση 1/2 Από την εμπειρία σας στη σχολική και ακαδημαϊκή ζωή: Από την εμπειρία σας στη σχολική και ακαδημαϊκή ζωή: 1. Τι θεωρητικές και επιστημολογικές προσεγγίσεις χρησιμοποιούνται στο σχολείο; 2. Ποιες στο πανεπιστήμιο; 3. Τι θεωρείται εσείς πιο σωστό και γιατί;

Άσκηση 2/2 Υπάρχουν εκπαιδευτικές τεχνολογίες που στηρίζονται είτε στον συμπεριφορισμό, είτε στον εποικοδομισμό (απλό και κοινωνικό). Σε τι διαφέρουν οι δύο; Τι εργαλεία πρέπει να δώσουμε για κάθε μία;