Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Καμπύλη παραγωγικών Δυνατοτήτων Μοσχούλα – Καλλιρόη Δουρή ΠΕ09 Οικονομολόγος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
Advertisements

Χριστόδουλος Πίγγουρας
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Δημιουργία Πίνακα πράξεις από
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ.
Η Γραφή.
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Η Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων και το Κόστος Ευκαιρίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
1.2 ΠΑΡΑΓΩΓΗ- ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (ΚΕΦ. 1) ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
2η ΠΑΔ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 1η τάξη ΕΠΑγγελματικού Λυκείου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ
ΣΥΝΟΛΑ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 4η
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
Προσπάθησε να εκφράσεις με κατάλληλους αριθμούς τις θέσεις του αεροπλάνου, του ψαριού και του τζετ σκι σε σχέση με την επιφάνεια της θάλασσας. Ένα αεροπλάνο.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Διακριτά Μαθηματικά Ι Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση) Σημειώσεις του μαθήματος Διάλεξη 1η.
Βασικά στοιχεία της Java
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Σιδηροπούλου Κική,Σαββίδου Γιώτα Τμήμα Α’5. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Oικονομικοί πόροι Oικονομικοί πόροι Oι οικονομικοί πόροι είναι οι εξής Oι οικονομικοί πόροι είναι.
Άσκηση 1 : Δίνονται οι συντεταγμένες δυο σημείων Χ ο = m, Y ο = m, X 1 = m, Y 1 = m. Μετρήθηκαν οι γωνίες θλάσης (β 1 =250 g.2345.
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Το κόστος της παραγωγής Κεφάλαιο 13 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Θεωρία παραγωγής και κόστους.
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
Η έννοια του κλάσματος ΠΩΣ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΑ; ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΤΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Στατιστικές Υποθέσεις
Τι μπορούμε να δούμε σε αυτό το ιστόγραμμα?
Μικροοικονομία Διάλεξη 1.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Αξιολόγηση επενδύσεων
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3.
Οδηγός καλής συμπεριφοράς και χρήσης
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΑΣΚΗΣΗ 1
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΕπιΣτημονικα Συμβολα braille
1 Χ 9 = 2 Χ 9 = 3 Χ 9 = 4 Χ 9 = 5 Χ 9 = 6 Χ 9 = 7 Χ 9 = 8 Χ 9 = 9 Χ 9 = 10 Χ 9 =
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Συμβολικά: αν = α ·α · α · · · α
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Γίνεται και με πιο εύκολο τρόπο
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Καμπύλη παραγωγικών Δυνατοτήτων Μοσχούλα – Καλλιρόη Δουρή ΠΕ09 Οικονομολόγος

Εκφώνηση Άσκησης Μια οικονομία παράγει 2 αγαθά χ και ψ και απασχολεί όλους τους παραγωγικούς συντελεστές πλήρως και αποδοτικά με δεδομένη τεχνολογία, όπως στον παρακάτω πίνακα. Είναι επίσης, γνωστό ότι, όταν όλοι οι παραγωγικοί συντελεστές απασχολούνται στην παραγωγή του αγαθού ψ, τότε η οικονομία παράγει 250 μονάδες του αγαθού ψ. Γ θέμα Πανελληνίων 2014

ΣυνδυασμοίχψΚΕχ Α;; ; Β50150 ; Γ75 5 Δ;0

 Από την εκφώνηση: (Όταν όλοι οι παραγωγικοί συντελεστές απασχολούνται στην παραγωγή του αγαθού y παράγονται 250 μονάδες). Άρα στο Α έχουμε ψ=250  Από την εκφώνηση: Αφού όλοι οι παραγωγικοί συντελεστές απασχολούνται στο ψ, άρα στο Α το χ=0

ΚΕχ Α Β = Δψ/ Δχ = / 50-0 = 100/50=2 Ομοίως Β Γ =3 Προσοχή!!!  Γράφουμε πάντα από πού προς που Εδώ Α προς Β.  Γράφουμε πάντα και το κόστος ευκαιρίας που ζητείται. Εδώ ΚΕχ (μπορούμε να το γράψουμε ολόκληρο Κεχ σε όρους ψ)  Αυτό που ζητείται (Κεχ) μπαίνει πάντα παρονομαστή (δηλαδή Δχ)

 Γνωρίζουμε κόστος ευκαιρίας = 5  Γνωρίζουμε χ και ψ στο σημείο Γ =75 & ψ στο Δ=0 Αντικαθιστούμε: Κόστος ευκαιρίας χ σε όρους y Γ Δ = Δψ/ Δχ Άρα 5 = 75-0 / ψ -75 5ψ – 5.75 = 75 5ψ- 375 = 75 5ψ = 450 ψ = 450/5 ψ=90

2 τρόποι: 1. Με πράξεις όπως πριν: KΕψ = Δχ/ Δψ 2. Με την αντιστροφή του ΚΕχ, δηλαδή ΚEψ=1/KΕx, π.χ. Α Β = ½ !!!Προσοχή!!! το κάθε κόστος αρχίζει από εκεί που το γράμμα παίρνει τιμή 0! Δηλαδή ΚΕχ χ=0!Κεψ y=0!!

 Ο ορθός χαρακτηρισμός αυξανόμενο – 1μον. Αιτιολόγηση: Οι οδηγίες των βαθμολογικών κέντρων ήταν να συμπεριλαμβάνονται οι έννοιες που βρίσκονται στη σελίδα 21 και αναφέρουν αυξανόμενο κόστος επειδή οι παραγωγικοί συντελεστές δεν είναι εξίσου κατάλληλοι. Σύνολο 5 μονάδες

 Είμαστε μεταξύ Γ και Δ  Επιλέγουμε τους ευκολότερους αριθμούς – (να μην χρειάζονται κλάσματα, δύσκολες πράξεις) Κεχ Γ Δ 5= 75-ψ/ = 75-ψ/ =75-ψ ψ = ψ=50 > 45 Άρα για χ=80 το ψ= 45 είναι εφικτό Προσοχή! Επιλέγουμε τα χ και ψ είτε στο Γ είτε στο Δ. Και ένα από τα δύο δεδομένα του ερωτήματος. Στην άσκηση χρησιμοποιήθηκε το χ = 80

 Αφού άριστος συνδυασμός, πάνω στην ΚΠΔ είναι το χ=80 και ψ=50, ο συνδυασμός χ=80 και ψ=45 σημαίνει ότι δε χρησιμοποιούνται όλες οι παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας με αποτέλεσμα να υπάρχει υποαπασχόληση όλων ή μερικών παραγωγικών συντελεστών και το σύνολο της οικονομίας να μην αποδίδει ικανοποιητικά. (3 μονάδες)

 Μας δίνονται 2 αριθμοί το 20 και το 70 που δεν υπάρχουν στον πίνακα μας.  Κοιτάμε που ανάμεσα είναι (Α-Β και Β-Γ) για να χρησιμοποιήσουμε το αντίστοιχο ΚΕ – Πάλι προσέχουμε τα Νούμερα που θα επιλέξουμε. Αποφεύγουμε δύσκολες πράξεις, π.χ. κλάσματα  Πρέπει να βρούμε: 1. για χ=20 πόσο είναι το ψ (210) 2. Για χ=70 πόσο είναι το ψ (90) 3. Να κάνουμε την αφαίρεση (210-90=120)

Ώρα για ερωτήσεις….. Και ασκήσεις…. Να κάνετε στο τετράδιο σας τις ασκήσεις του 1 ου κεφαλαίου του βιβλίου σας για ΚΠΔ.