ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Advertisements

Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Ο κύκλος του νερού (εργασία για το μάθημα της χημείας)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΦΑΣΕΙΣ - ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
ΑΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Α1α
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Ιωάννης Καραγιάννης 4216 Διεξοδική διερεύνηση του Κύκλου του Νερού, παρουσίαση των δομικών του στοιχείων και η επίδραση του στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
Διδακτική της Πληροφορικής
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Φυσική <<Ο κύκλος του νερού>>
ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ(4215)
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
«Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΗΛΙΑΔΟΥ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ
Ο κυκλος του νερου Φωτεινη ΖΕΡΒΑ Α.Μ:4210 Ο Κύκλος του νερού.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης» Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Ο Κύκλος του Νερού Κωτσοπούλου Ελένη ο κύκλος του νερού.
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
ΠΤΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΣΑΙΤΗ Α.Ε.Μ.: 3874
ΝΙΖΟΡΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
ΦΥΣΙΚΗ ΝΤΑΛΑΜΑΓΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Μελετη Περιβαλλοντοσ Κόμη Νίκη Ο κύκλος του νερού.
Η παρουσίαση του κύκλου του νερού
ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ο κύκλος του νερού.
Ο κύκλος του νερού (φυσική)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Γεωργία Ταμβάκη
Εισαγωγή Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο κύκλος του νερού ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΣΛΑΝΙΔΗΣ ο κυκλος του νερου.
Ο κύκλος του νερού Ισπικούδη Ευαγγελία.
<<Ο κύκλος του νερού>>
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Βαγγέλης Ρούλιας
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Το νερό εξατμίζεται 1.
Ο κύκλος του νερού Φυσική
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ο κύκλος του νερού. ήλιος σύννεφα θάλασσα νερό άνεμος.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Καλές πρακτικές πληροφορικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα» «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα» Μαρία Μουντρίδου Επίκουρη καθηγήτρια |

Γιατί να χρησιμοποιηθούν εργαλεία λογισμικού; Βελτιωμένη παραγωγικότητα Βελτιωμένη εμφάνιση Βελτιωμένη ακρίβεια Μεγαλύτερη υποστήριξη της αλληλεπίδρασης

Εργαλεία παραγωγικότητας Επεξεργαστές κειμένου Υπολογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων Spreadsheets Word Processing Databases

Επεξεργαστές κειμένου Σχετικό πλεονέκτημα Εξοικονόμηση χρόνου Καλύτερη εμφάνιση Διαμοιρασμός εγγράφων

Επεξεργασία κειμένου στην τάξη Παραγωγικότητα του εκπαιδευτικού Διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες Διαδικασίες συγγραφής Δυναμικά ομαδικά έργα Ατομικές ασκήσεις γλώσσας, γραφής και ανάγνωσης Ενθάρρυνση της γραπτής έκφρασης σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος

Υπολογιστικά φύλλα Σχετικό πλεονέκτημα Εξοικονόμηση χρόνου Δημιουργία (πληροφοριακών) πινάκων Απάντηση σε ερωτήσεις «τι θα συμβεί εάν…;» Κίνητρο

Υπολογιστικά φύλλα στην τάξη Παραγωγικότητα του εκπαιδευτικού Τήρηση βαθμών Προϋπολογισμοί Παρουσιολόγια Λίστες ελέγχου αξιολόγησης της επίδοσης

Υπολογιστικά φύλλα στην τάξη Διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες Επιδείξεις μαθηματικών εννοιών Έργα των μαθητών Υποστήριξη της επίλυσης προβλημάτων Αποθήκευση και ανάλυση δεδομένων Παρακολούθηση βαθμών (από τον ίδιο τον μαθητή)

 Χρήση Γεννητριών Υλικού: Γεννήτριες Τεστ, Φύλλων Εργασίας και Παζλ  Χρήση Εργαλείων Σχεδιασμού και Οργάνωσης: Καταιγισμός Ιδεών και Εργαλεία Εννοιολογικής Χαρτογράφησης  Χρήση Εργαλείων Έρευνας και Αναφοράς: Ηλεκτρονικές Εγκυκλοπαίδειες

Γεννήτριες Υλικού: Γεννήτριες τεστ, φύλλων εργασίας και παζλ Συνήθεις δυνατότητες: Διαδικασίες δημιουργίας τεστ (ερωτήσεων διαφόρων τύπων) Τυχαία παραγωγή τεστ Επιλογή ερωτήσεων βάσει κριτηρίων Κλειδί για τις απαντήσεις Εξέταση και βαθμολόγηση στον υπολογιστή Hot Potatoes (

Εργαλεία Σχεδιασμού και Οργάνωσης: Καταιγισμός ιδεών και εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης Οι εννοιολογικοί χάρτες αποτελούν μια μορφή επικοινωνίας που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την αναπαράσταση των σχέσεων που υπάρχουν ανάμεσα στις έννοιες που δομούν ένα συγκεκριμένο θέμα. Ένας εννοιολογικός χάρτης αποτελείται από έννοιες οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με λέξεις ή φράσεις που περιγράφουν τη σχέση που τις συνδέει. Inspiration ( Cmap Tools (

Επιλέγουμε το παρακάτω κείμενο που αναφέρεται σε πέντε στάδια του κύκλου του νερού (από το βιβλίο «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» της ΣΤ΄ Δημοτικού, 2004). «Το νερό στις λίμνες, τα ποτάμια και τις θάλασσες εξατμίζεται καθώς θερμαίνεται από τον Ήλιο. Στη συνέχεια οι υδρατμοί συμπυκνώνονται και σχηματίζουν σύννεφα. Όταν η συμπύκνωση γίνεται κοντά στην επιφάνεια της γης, δημιουργείται ομίχλη. Τα σύννεφα γίνονται όλο και πιο πυκνά και μεταφέρονται από τον άνεμο σε διάφορες περιοχές. Το νερό πέφτει πάλι στη γη με τη μορφή χαλαζιού, χιονιού ή βροχής ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Το νερό ρέει στα ποτάμια και μέσα στο έδαφος και καταλήγει πάλι στη θάλασσα και στις λίμνες». Από τους μαθητές ζητάμε να σχεδιάσουν ένα εννοιολογικό χάρτη με θέμα τον κύκλο του νερού (υδρολογικός κύκλος). Τις απαραίτητες έννοιες – κόμβους καθώς και τις λέξεις ή φράσεις – συνδέσμους θα πρέπει να τις αναζητήσουν μέσα από το συγκεκριμένο κείμενο. Κάθε ομάδα μαθητών φτιάχνει το δικό της χάρτη. Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα που αποκαλύπτει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται το φαινόμενο μια ομάδα. Πηγή:

Εργαλεία Έρευνας και Αναφοράς: Ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες Δυνατότητες αναζήτησης Πολυμεσικά υλικά Υπερσύνδεσμοι Microsoft Encarta ( Britannica (