Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 10 η : Προσέγγιση Μεθόδων & Αποτελεσματικότητος των Δ.Σ στον Τουρισμό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Ανάπτυξη, Δοκιμή κ Λανσάρισμα Νέων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 17 : ΠΡΟΒΟΛΗ II Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ - ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ 2 o Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εξαγωγική δραστηριότητα αποτελεί σήμερα την μοναδική ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών.
ΔΙΠΛΑ ΧΡΩΜΑΤΑ- ZONING (ΖΩΝΕΣ) ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΤΟΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση.
Σχέδιο Μάρκετινγκ Πόλης Τελικές Οδηγίες/Άσκηση ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ Νικόλας Καραχάλης 28/11/2015.
Ανάπτυξη και δοκιμή νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 3η Διαφήμιση και Προώθηση Τουριστικής Καμπάνιας Παρακαλώ μελετήστε τις πρακτικές ερωτήσεις 3, στο e-class.
58 Ζητήματα Συγκριτικών Μελετητών της Εκπαίδευσης Η πορεία ανάπτυξης της Συγκριτικής Παιδαγωγικής κατέδειξε την απουσία συναίνεσης των Συγκριτικών Μελετητών.
Πλατφόρμες Ηλεκτρονικής Μάθησης Η Πλατφόρμα OpeneClass Οφηλία Νεοφύτου Σταύρος Καουκάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 1.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΠΟΛΥΜΕΣΑ Δημήτριος Γ. Λιόβας.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 5: Κοινωνικά και οικονομικά οφέλη Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Χρηματοοικονομική Λογιστική
Διαφημιστική εκστρατεία
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΠΑΡΑΤΗΡΩNTAΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Πληροφοριακά Συστήματα στα Τουριστικά Επαγγέλματα
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ70
Διδάσκοντας και Αξιολογώντας το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο Βασιλική Δεμερτζή Περιστέρι, 5 Μαρτίου 2013.
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Καταχώριση απουσιών στο myschool
Βίνσεντ Βαν Γκογκ ( ).
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Συγκεντρωτικοί Πίνακες Ιδιοκτησία-Τηλεθέαση- Διαφημιστική Δαπάνη
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Το δημοφιλές δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης ως δημοσιογραφικό εργαλείο
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Βάσεις Δεδομένων Κωδικός Μαθήματος Τμήμα ΑΦΠ&ΓΜ: AFPGM134
Διαχείριση εγγράφων Microsoft Office Word.
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μαζικά ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα (OpenDelos)
Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
… από το προηγούμενο μάθημα
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Περιγραφή διεργασίας Διάφοροι εθνικοί και διεθνείς οργανισμοί χρηματοδότησης ερευνητικών προγραμμάτων χρησιμοποιούν σύστημα κρίσης για να αποφασίσουν ποιές.
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Δημήτρης Παπαστεργίου // Δήμαρχος Τρικάλων
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Οπτικές Ίνες Μαθητές που εργάστηκαν : Γαλακτίδης Παναγιώτης
Authors and Affiliations
Διαδικτυακός Εκφοβισμός
Year UTI % Growth Public Sector (other than UTI) Private Overall
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 10 η : Προσέγγιση Μεθόδων & Αποτελεσματικότητος των Δ.Σ στον Τουρισμό

Στόχοι Μαθήματος Τρόποι αξιολόγησης προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων Ερωτήσεις σχετικές με την αξιολόγηση Οδηγίες για σωστή αξιολόγηση Πρακτικό Παράδειγμα: Μεξικό

Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων Στρατηγικό και Τακτικό Πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων Στρατηγικό πρόγραμμα –Το Στρατηγικό Πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων ασχολείται με την επίτευξη μακροπρόθεσμων στόχων. Έτσι για παράδειγμα τμήμα του στρατηγικού προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων της τουριστικής επιχείρησης μπορεί να αποτελεί η ετήσια απονομή υποτροφιών και βραβείων στα παιδιά των εργαζομένων της επιχείρησης, ή η παροχή υποτροφιών. Τακτικό Πρόγραμμα –Το Τακτικό Πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων ασχολείται με την επίτευξη βραχυχρόνιων στόχων. Σ' αυτήν μπορούν να εντάσσονται δραστηριότητες που καλλιεργούν σε καθημερινή βάση τις καλές σχέσεις με τους εργαζόμενους, και το περιβάλλον της επιχείρησης. Το τακτικό πρόγραμμα αποτελεί τμήμα του στρατηγικού προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων.

Τα Στάδια Υλοποίησης Προγράμματος Στάδιο δημιουργίας Βάσης δεδομένων –Το στάδιο αυτό αποτελεί ουσιαστικά την έναρξη του προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων. Συγκεντρώνονται πληροφορίες γύρω από τους Δέκτες των Δημοσίων Σχέσεων (κοινότητα, ΜΜΕ, φορείς κλπ.) όπως διευθύνσεις, ονόματα υπευθύνων, κλπ. Επίσης στο στάδιο αυτό οργανώνεται το Γραφείο Τύπου. Στάδιο επιλογής Στόχων και Χρονοδιαγράμματος των Δημοσίων Σχέσεων –Στο στάδιο αυτό επιλέγουμε δραστηριότητες Δημοσίων Σχέσεων που θέλουμε να αναλάβουμε και να υλοποιήσουμε τακτικά ή στρατηγικά. Επιλέγουμε τους Δέκτες των Δημοσίων Σχέσεων και τους στόχους που θέλουμε να επιτευχθούν. Επίσης καθορίζουμε ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των στόχων αυτών

Τα Στάδια Υλοποίησης Προγράμματος Επιλογή Μέσων και Τεχνικών υλοποίησης Δημοσίων Σχέσεων –Ποια μέσα θα χρησιμοποιήσουμε για να υλοποιήσουμε τους στόχους των Δημοσίων Σχέσεων αποτελεί αντικείμενο δραστηριοτήτων του σταδίου αυτού. Επίσης γίνεται επιλογή των Μέσων όπως ΜΜΕ ή τεχνικών όπως χορηγίες, υποτροφίες κλπ. τα οποία θα υλοποιήσουν το πρόγραμμα Προϋπολογισμός κόστους προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων –Ο τακτικός προϋπολογισμός περιέχει το κόστος Δημοσίων Σχέσεων για μια βραχυχρόνια περίοδο έως ενός χρόνου. Αντίθετα ο στρατηγικός προϋπολογισμός προϋπολογίζει το κόστος ενός μακροχρόνιου προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων. Ο προϋπολογισμός του κόστους γίνεται σε συνάρτηση με την επιλογή των στόχων και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των δραστηριοτήτων Δημοσίων Σχέσεων.

Έλεγχος Προγράμματος για να είναι το πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων της τουριστικής επιχείρησης πετυχημένο θα πρέπει να ελέγχουμε εάν : –Έχει γίνει σωστή χρήση διαθεσίμων πληροφοριών όπως πληροφορίες που παίρνουμε από έντυπα, έρευνες αγοράς, κλπ. –Το πρόγραμμα είναι "αρμονικά" ενταγμένο στο συνολικό πρόγραμμα Μάρκετινγκ της τουριστικής επιχείρησης. –Γνωρίζουμε πολύ καλά (θετικά και αρνητικά σημεία) των προϊόντων και υπηρεσιών που πουλάμε. –Οι συγκεκριμένοι στόχοι του προγράμματος είναι μετρήσιμοι ώστε να μπορούν να αξιολογηθούν από την τουριστική επιχείρηση. –Υπάρχει ξεκάθαρη γραπτή περιγραφή του κάθε στόχου ώστε να είναι κατανοητός και δυνατή η αξιολόγηση του.

Αξιολόγηση Δημοσίων Σχέσεων Το τελευταίο στάδιο ενός προγράμματος ΔΣ είναι η Αξιολόγηση Είναι ο έλεγχος των αποτελεσμάτων σε σχέση με τους επιδιωκόμενους στόχους που τέθηκαν κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού. Με την αξιολόγηση οι επαγγελματίες των ΔΣ παρουσιάζονται ως υπεύθυνοι προς τους πελάτες τους και φυσικά απέναντι στη δουλειά τους και στους εαυτούς τους. Κύριος λόγος για την αξιολόγηση των ΔΣ είναι η επιθυμία για βελτίωση. Θέλουμε επίσης να μάθουμε μέσω της αξιολόγησης, αν τα χρήματα, ο χρόνος και οι προσπάθειες μας είχαν κάποιο αποτέλεσμα.

Αξιολόγηση των Αποτελεσμάτων των ΔΣ Δύσκολη η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων  θα πρέπει να προγραμματίζεται η αυτόνομη εφαρμογή τους χωρίς την παρέμβαση άλλων μεθόδων –Αριθμός εμφανίσεων –Μετράει τον αριθμό των εμφανίσεων στα ΜΜΕ –Αριθμός στηλών, φωτογραφιών, τηλεοπτικό χρόνο –Δεν δίνει στοιχεία για την αναγνωσιμότητα των εντύπων –Τις αντιδράσεις των καταναλωτών –Μεταβολή στον επηρεασμό του ακροατηρίου –Μέτρηση της αλλαγής της συμπεριφοράς των καταναλωτών –Μεταβολή στα οικονομικά μεγέθη –Αφίξεις, συνάλλαγμα (μείων το κόστος του προγράμματος ΔΣ)

Βασικές Ερωτήσεις Αξιολόγησης: Είχαν σχεδιαστεί επαρκώς οι ενέργειες και το πρόγραμμα; Το μήνυμα έγινε κατανοητό από τους αποδέκτες; Με ποιο τρόπο θα μπορούσε η στρατηγική του προγράμματος να γίνει περισσότερο αποτελεσματική; Προσεγγίστηκε το κύριο και δευτερεύον κοινό; Επιτεύχθηκε ο επιθυμητός οργανωτικός στόχος; Ποιες απρόβλεπτες καταστάσεις επηρέασαν την επιτυχία ή την αποτυχία του προγράμματος; Το πρόγραμμα ή η δραστηριότητα ανταποκρίθηκε στο ποσό του προϋπολογισμού; Ποιες ενέργειες θα πρέπει να γίνουν για μεγαλύτερη επιτυχία παρόμοιων μελλοντικών καταστάσεων;

Τρία Επίπεδα Αξιολόγησης: Συγκέντρωση των μηνυμάτων μετάδοσης και η κάλυψη από τα ΜΜΕ Καταμέτρηση της αντίληψης του κοινού, της κατανόησης και της διατήρησης του μηνύματος στη μνήμη Αξιολόγηση της αλλαγής στη συμπεριφορά, στις απόψεις και στις στάσεις

Επίπεδα Αξιολόγησης Πρώτο Επίπεδο (Υψηλό) –Αλλαγή συμπεριφοράς –Αλλαγή στάσης (attitude) –Αλλαγή γνώμης Δεύτερο Επίπεδο (Ενδιάμεσο) –Διατήρηση πελατείας –Κατανόηση –Επίγνωση –Αποδοχή Τρίτο Επίπεδο (Βασικό) –Στόχευση πελατών –Δημιουργία εντυπώσεων –Καταχωρήσεις στον τύπο Προσωπικό επίπεδο Επίπεδο αγοράς Ποσοτικό επίπεδο

Τρόποι Μέτρησης Αποτελεσματικότητας ΔΣ Οι περισσότερες υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων τονίζουν ακόμα τα αποτελέσματα της δημοσιότητας Ορισμένα γραφεία δημοσίων σχέσεων θα χρησιμοποιήσουν ισοδύναμα διαφημιστικά μέτρα για την αξιολόγηση προγραμμάτων ΔΣ Πιο προοδευτικά πρακτορεία σφυγμομετρούν την κοινή γνώμη - αυτό περιλαμβάνει χρονοβόρα ομάδες εστίασης, δημοσκοπήσεις, έρευνες Μερικοί οργανισμοί χρησιμοποιούν "share of voice" μετρήσεις, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα προς τα αποτελέσματα των ανταγωνιστών εταιριών (οποίος έχει περισσότερες αναφορές) Πολλοί οργανισμοί χρησιμοποιούν τώρα εργαλεία αξιολόγησης μέσων επικοινωνίας για τη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων

Πως Πρέπει να Μετριούνται οι ΔΣ Για σχέσεις επικοινωνίας (media relationships) –Αξιολόγηση με βάση τις πωλήσεις Για μάρκετινγκ και προώθηση –Μέτρηση κοινής γνώμης

Λόγοι για μη Αξιολόγηση Όταν δεν μπορείς να κάνεις τη διαφορά. Όταν δεν είσαι διατεθειμένος να κάνεις ότι χρειάζεται για να πάνε τα πράγματα καλύτερα Όταν είναι πιο ακριβό να αξιολογήσεις την αποδοτικότητα ενός προγράμματος Δ.Σ. παρά το ίδιο το πρόγραμμα.

Λόγοι για Αξιολόγηση Όταν νοιάζεσαι για το εάν αυτό που κάνεις είναι σωστό η λάθος (δουλεύει η όχι) Όταν γνωρίζεις ότι χρειάζεται να αλλάξεις πρακτικές Όταν χρειάζεται να πείσεις τους κατάλληλους ανθρώπους

Αποτελέσματα Έρευνας Αμερικανική Οργάνωση Μέτρησης και Αξιολόγησης της Επικοινωνίας –520 επαγγελματίες Δ.Σ –88% πιστεύουν ότι η αξιολόγηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι των ΔΣ –77% αξιολογούν τα προγράμματα ΔΣ που ‘τρέχουν’ (σε σχέση με 66% 5 χρόνια πριν) –Οι επαγγελματίες του χώρου δεν έχουν ακόμα καταλήξει στο ποιος είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος αξιολόγησης –Η πλειοψηφία των επαγγελματιών στο χώρο αξιολογούν τα προγράμματα ΔΣ σύμφωνα με την ικανότητα τους να προβάλουν υλικό παρά να μετρούν τον αντίκτυπο (αποτέλεσμα των ενεργειών στην κοινή γνώμη) –Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν αποκόμματα άρθρων (το πιο δημοφιλές μέσο), ισοδύναμα διαφημιστικά μέτρα, και άλλα πιο εξειδικευμένα εργαλεία μέτρησης κοινής γνώμης

Τι Ζητούν οι Τουρ Επιχ/σεις Αμερικανική Οργάνωση Μέτρησης και Αξιολόγησης της Επικοινωνίας –Οι επιχ/σεις γίνονται όλο και πιο ευαίσθητες ως προς την τιμή/αξία των ΔΣ –Η ζήτηση για τη μέτρηση της διαδικτυακής επικοινωνίας Δ.Σ. αυξήθηκε από 29% το 2008 σε 41% το 2009 –Η ζήτηση για την αξιολόγηση ραδιοτηλεοπτικών μέσων αυξήθηκε από το 15% των εργασιών το 2008 σε 25% το 2009 –Το 69% των στελεχών είπαν ότι οι ειδικοί προμηθειών συμμετέχουν όλο και περισσότερο στην αγορά της μέτρησης και αξιολόγησης των υπηρεσιών

Οδηγίες για Σωστή Αξιολόγηση Προγραμμάτων ΔΣ Ποιοί είναι οι στόχοι της επιχείρησης Ποιοί είναι οι στόχοι του τμήματος της επιχείρησης Ποια άλλα τμήματα/κομμάτια της επιχείρησης θα επηρεασθούν; Ποια άλλα προγράμματα Δ.Σ. ‘τρέχουν’ τη περίοδο της αξιολόγησης Πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα πρακτικά αποτελέσματα της έρευνας σας Ποίες είναι οι προσδοκίες των πελατών / επιχειρήσεων

Παράδειγμα: Μεξικό Το Μεξικό είναι μια προβληματική ‘μάρκα’ (τουριστικό προϊόν) –Καρτέλ ναρκωτικών, βία, φόνοι, απαγωγές –Παραλίες, πολιτισμός Μάγια, τεκίλα Εστίαση Δράσεις προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων: Στις κυριότερες τουριστικές αγορές (Η.Π.Α) Αλλαγή των αντιλήψεων των τουριστών –Από στόμα σε στόμα διαφήμιση (“The place you thought you knew”) –Σύγκριση αριθμού φόνων στις τουρ περιοχές του Μεξικού, με περιοχές των ΗΠΑ (Σικάγο) Στόχευση στην γνώση και επίγνωση των τουριστών –Διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος

Βιβλιογραφία Θεοδωράτος Φ., (άγνωστο), «Δημόσιες Σχέσεις» (e-class) Michaelson D., and Stacks D., (2011), “Standardizations in Public Relations Measurement and Evaluation”, Public Relations Journal, vol. 5 (2) (e-class)