Λειτουργία ΕΔΕΑΥ 14 ου ΔΣ Δράμας σχολ. Έτους ΣΔΕΥ Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Δράμας Κιπριτσή Ειρήνη, Εκπαιδευτικός ΤΕ Τουτζιάρη Ιορδάνα, Ψυχολόγος Βέσκου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οργανωςη ςχολικου χωρου 19 – 23 Οκτ. 2009
Advertisements

Κάθε γνήσια και ουσιαστική μάθηση είναι δημιουργική
Ερευνητικές Εργασίες – Παιδαγωγικές αρχές
Μαρία Σινάνη Αρ. Μητρώου: 07071
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ (συνέχεια και τέλος)
Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. – ΚΡΗΤΗΣ ΑΚ. ΕΤΟΣ Σημειώσεις στο Μάθημα
ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ερωτήσεις.
Περίγραμμα μαθήματος ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Ι : ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (ΠΑΙ 102)
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ρένα Ρώσση-Ζαϊρη. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος του Αμερικανικού Κολλεγίου Θηλέων, της Σχολής Νηπιαγωγών Αθηνών και διπλωματούχος του London.
Ιστορία Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικών Ιδεών
Ιστορικό Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος
Πρώτη ανάγνωση και γραφή
Παιδαγωγοί - Εισαγωγή.
Μαθησιακές δυσκολίες και λύσεις μέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας Κιτσάκη Βασιλική Σχολική Σύμβουλος 1 ης εκπαιδευτικής περιφέρειας Π.Ε. Λευκάδας.
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
“ Κατακλυσμούς ποτέ δε λογαριάσαμε Μπήκαμε μες στα όλα και περάσαμε Κι έχουμε στο κατάρτι μας βιγλάτορα παντοτινό τον Ήλιο τον Ηλιάτορα” Τότα Αρβανίτη-Παπαδοπούλου.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής Ενότητα 6 η : Στις απαρχές του 20 ου αιώνα. Νέα παιδαγωγική και εθνικοί οραματισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών.
Ακαδ. Έτος Χειμερινό Εξάμηνο Διδακτική της Πρώτης Ανάγνωσης και Γραφής.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 10 η : Η Νέα Αγωγή – Διεθνώς και στην Ελλάδα Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.
Νοητική Υστέρηση Χρόνια αναπτυξιακή διαταραχή της λειτουργίας του εγκεφάλου η οποία προκαλεί μόνιμη και σοβαρή μείωση των νοητικών ικανοτήτων σε επίπεδο.
1 Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία Αρχές Γενικής Διδακτικής Ε. Αραβανή Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορική εξέλιξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Μάθημα: Θεσμοί προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης στην Ευρώπη Καθηγητής: Π. Κυπριανός Θέμα παρουσίασης: Το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας Σαμαρτζή.
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Montessori - Neil.
Εισαγωγή στην εκπαιδευτικη μεθοδολογια
Μaθηση και μορφες διδασκαλιας
Αντιπροσωπευτικές Ιδέες και Παιδαγωγικά Ρεύματα
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Κίνητρο στην εκπαίδευση
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
«Αναδιαμορφώστε το περιβάλλον: Σταματήστε να προσπαθείτε να αναδιαμορφώνετε τους ανθρώπους. Θα αναδιαμορφώσουν μόνοι τους τον εαυτό τους, εφόσον το περιβάλλον.
2. Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
Παιδαγωγικές και διδακτικές Δραστηριότητες
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Γενικές Αρχές και Στρατηγικές Διδασκαλίας και Πρακτική Άσκηση Ι
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΣΤΥΛΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ Ο ΕΞΑΜΗΝΟ 2Η ΔΙΑΛΕΞΗ.
Ιστορική εξέλιξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 9ο μάθημα
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
2ο Προσχολική Παιδαγωγική 2013
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Ιστορία Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικών Ιδεών Σταθμοί της Αγωγής Κωνσταντίνος Γ. Καρράς
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λειτουργία ΕΔΕΑΥ 14 ου ΔΣ Δράμας σχολ. Έτους ΣΔΕΥ Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Δράμας Κιπριτσή Ειρήνη, Εκπαιδευτικός ΤΕ Τουτζιάρη Ιορδάνα, Ψυχολόγος Βέσκου Μαρία, Κοινωνική Λειτουργός

ΕΔΕΑΥ- Σκοπός & Οργάνωση Αποτελεί πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών (άρθρο 39 παρ. 4 του Ν. 4115/2013). Διεπιστημονική ενίσχυση του σχολείου και του εκπαιδευτικού στο κοινό σχολείο με την ανάπτυξη πρακτικών υποστήριξης και επιπρόσθετων συμπληρωματικών υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ). Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και για την εκπαίδευση των παιδιών (Ν. 2101, ΦΕΚ 192Α/1992) και ιδιαίτερα αυτών με αναπηρία (Ν. 4074/2012, ΦΕΚ 88 Α/2012)

ΕΔΕΑΥ- Σκοπός & Οργάνωση (2)  Προώθηση συνεργασίας, συντονισμός έργου σχολικών μονάδων και ενδυνάμωσή τους στην ανταπόκριση στις ΕΕΑ των μαθητών τους  Ένταξη & συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο  Υποστήριξη των ΤΕ, της παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και των μαθητών που υποστηρίζονται με κατ’ οίκον διδασκαλία.

Αρμοδιότητες ΕΔΕΑΥ Αξιολόγηση & διάγνωση ΕΕΑ Διαμόρφωση προγράμματος διαφοροποιημένης διδασκαλίας Διεπιστημονική αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική τάξη Παρακολούθηση της εφαρμογής του Ατομικού Τριμηνιαίου Προγράμματος Διεπιστημονικής και Διαφοροποιημένης Υποστήριξης Παραπομπή μαθητών που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον.

Χρονολόγιο της ΕΔΕΑΥ του 14 ου ΔΣ Δράμας Νοέμβριος 2015 Στελέχωση Κατάρτιση ωρολόγιου εβδομαδιαίου προγράμματος Καταγραφή των μαθητών για ανίχνευση, εντοπισμό και αξιολόγηση των ΕΕΑ Επιλογή μαθητών για υποστήριξη κατά το α΄& β΄ τρίμηνο Δεκέμβριος 2015 Ολοκλήρωση διαδικασίας συνεντεύξεων, αξιολόγησης & συμβουλευτικής γονέων

Χρονολόγιο της ΕΔΕΑΥ του 14 ου ΔΣ Δράμας (2) Ιανουάριος – Μάρτιος 2016 Παρατήρηση στην τάξη Παρεμβάσεις σε ατομικό επίπεδο Ατομική συμβουλευτική μαθητών Μάρτιος 2016 Επιλογή των μαθητών για εφαρμογή του Ατομικού Τριμηνιαίου Προγράμματος Διεπιστημονικής και Διαφοροποιημένης Υποστήριξης

Χρονολόγιο της ΕΔΕΑΥ του 14 ου ΔΣ Δράμας (3) Απρίλιος – Μάιος 2016 Εφαρμογή του Βραχύχρονου Προγράμματος Παρέμβασης Ιούνιος 2016 Επαναξιολόγηση (εκπαιδευτική & ψυχοκοινωνική) και παραπομπή στο ΚΕΔΔΥ

πολυεπίπεδη προσέγγιση γονέαςμαθητής σχολική μονάδα Εκπαιδευτικός ΤΕ Εκπαιδευτικός γενικής τάξης Σύλλογος Διδασκόντων ΕΕΠ (ψυχολόγος, κοινωνική λειτουργός)

Παρεμβάσεις Ατομικό επίπεδοΣυλλογικό επίπεδο Ατομική εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών (αρχική, διαμορφωτική, τελική) Συνεργασία με προσωπικό της σχολικής μονάδας Παρατήρηση μέσα στην τάξηΣυναντήσεις με συντονιστές ΣΔΕΥ Παρεμβάσεις στην τάξηΣυναντήσεις με γονείς και συμβουλευτική Εφαρμογή του ΒΠΠ και σύνταξη του ΑΤΠΔΔΥ Ατομική συμβουλευτική μαθητών

Μαθητής Α΄ Δημοτικού Εντοπισμός δυσκολιών από την εκπαιδευτικό της τάξης αδυναμία διάκρισης συλλαβών και φωνημάτων, καθρεπτική γραφή γραμμάτων, παραλείψεις, προσθέσεις και μεταθέσεις γραμμάτων και συλλαβών Συνεδρία λήψης ιστορικού και ψυχοκοινωνικού προφίλ του μαθητή από το ΕΕΠ της ΕΔΕΑΥ χορήγηση του Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής Παρατήρησή του μαθητή μέσα στην τάξη από το ΕΕΠ και την εκπαιδευτικό του ΤΕ χρησιμοποιήθηκαν συγκεκριμένα πρωτόκολλα παρατή- ρησης – εμπλοκή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία Αρχική αξιολόγηση από την εκπαιδευτικό του ΤΕ χρησιμοποιήθηκαν άτυπα τεστ αξιολόγησης της γλώσσας και ένα σταθμισμένο τεστ ανίχνευσης και διερεύνησης αναγνωστικών δυσκολιών

Μαθητής Α΄ Δημοτικού Καταγραφή αποτελεσμάτων αρχικής αξιολόγησης χαμηλή επίδοση στην αναγνωστική κωδικοποίηση, φωνολογική ενημερότητα, βραχύχρονη μνήμη φωνολογικών πληροφοριών και μη ορθογραφημένη γραφή Σχεδιασμός Βραχύχρονου Προγράμματος Παρέμβασης (ΒΠΠ) ενημέρωση του γονέα και παροχή οδηγιών και υλικού, συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης και παροχή αναλυτικών αποτελεσμάτων της αρχικής αξιολόγησης καθώς και οδηγιών και υλικού για την υλοποίηση του ΒΠΠ Συναντήσεις με τον γονέα στόχος η διαμορφωτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών του αναγκών κατά τη διάρκεια του ΒΠΠ Τελική αξιολόγηση από την εκπαιδευτικό του ΤΕ τομείς δυσκολιών με βάση την αρχική αξιολόγηση

ΒΠΠ (εκπαιδευτικοί στόχοι) Ανάπτυξη φωνολογικής ενημερότητας Επιτραπέζιο παιχνίδι «Διάβασε, Γράψε, Σκέψου» ( Χρήση παιδικών βιβλίωνΠαιχνίδι «πρόσωπο, ζώο, πράγμα»Χρήση υλικού Βελτίωση αναγνωστικής ικανότητας, αποκωδικοποί- ησης, ευχέρειας και γραφής Δραστηριότητες για αποκωδικοποίηση & εύχερη ανάγνωση (π.χ., αρπάζοντας γράμματα, τροχός γραμμάτων, ξεχωρίζω τη σωστή λέξη) Αυτοδιόρθωση καθημερινής ορθογραφίας Βελτίωση ορθογρα- φικής ικανότητας – σημεία στίξης Δραστηριότητες (μεθοδική ορθογραφία, διδασκαλία ορθογραφίας σε βήματα) Βελτίωση μνήμης Παιχνίδια μνήμης Άτυπα & σταθμισμένα τεστ αναγνωστικών δυσκολιών

ΒΠΠ (ψυχοκοινωνικ οί στόχοι) Οργάνωση συμπεριφοράς, ενίσχυση αυτονομίας & αυτοεκτίμησης Στοχοθεσία -ανάληψη ευθυνών, ενίσχυση κινήτρων Συγκεκριμένη περιγραφική επιβράβευση για την προσπάθεια & το αποτέλεσμα Ανάδειξη θετικών χαρακτηριστικών Χρήση ενισχυτικών μεθόδων Ανάπτυξη επικοινωνίας με συνομηλίκους Διαχείριση συναισθημάτων Διαχείριση θυμού Δεξιότητες επικοινωνίας Συγκέντρωση προσοχής – ανάπτυξη αυτοελέγχου Εργασίες σε μικρότερες ομάδες μαθητών Ανάλυση έργου σε κάθε δραστηριότητα Ανάπτυξη αυτορρύθμισης Συναντήσεις με γονέα και τεστ Ψυχοκοινωνικής προσαρμογής

Εμπλοκή γονέων Ενδεικτικές προτεινόμενες δραστηριότητες Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού για την ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας (Διάβασε, Γράψε, Σκέψου) Βιβλιογραφική λίστα βιβλίων που προάγουν τη φωνολογική ενημερότητα (π.χ., Τριβιζάς) Χρήση μεθόδου Montessori Χρήση ενισχυτικών μεθόδων και τήρηση διαγράμμα- τος μελέτης Από κοινού μεγαλόφωνη ανάγνωση βιβλίων για εξάσκηση της φωνολογικής ενημερότητας Αξιοποίηση χρόνου μη τυπικής μάθησης Ανάθεση ευθυνών μέσα στην οικογένεια

Διαμορφωτική αξιολόγηση του προγράμματος 1) Βελτίωση φωνολογικής ενημερότητας ανάλυση λέξεων σε συλλαβές, σύνθεση συλλαβών σε λέξεις, ανάλυση συλλαβών σε φωνήματα, σύνθεση φωνημάτων σε συλλαβές, συλλαβική αναστροφή 1) Βραχύχρονη μνήμη φωνολογικών πληροφοριών 2) Αναγνωστική αποκωδικοποίηση ανάγνωση, γραφή, αντιγραφή συλλαβών & λέξεων – σύγχυση συμφώνων (β-δ-θ, φ-ψ) 3) Αναγνωστική ευχέρεια αντικατάσταση και μετάθεση φωνημάτων, κόμπιασμα Ολοκλήρωση ΑΤΠΔΔΥ & παραπομπή στο ΚΕΔΔΥ για περαιτέρω διερεύνηση & αξιολόγηση των δυσκολιών

Αξιολόγηση προγράμματος - Προτάσεις  Ελλιπής εμπλοκή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα και τις δράσεις της ΕΔΕΑΥ.  Μεγάλος αριθμός μαθητών που προτάθηκαν αρχικά από τους εκπαιδευτικούς για ανίχνευση, εντοπισμό και αξιολόγηση των ΕΕΑ με συνέπεια μεγάλο φόρτο εργασίας κατά την αξιολόγηση.  Πιο ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή της σχολικής μονάδας & των εκπαιδευτικών για την καλύτερη αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών.  Ορισμός ωρών συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας και ενημέρωσή τους για το πρόγραμμα και τις δράσεις της ΕΔΕΑΥ.  Περισσότερες συναντήσεις όλων των μελών της ΕΔΕΑΥ με τους συντονιστές του προγράμματος.

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!