ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Advertisements

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 4: Κοστολόγηση Συνεχούς Παραγωγής
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 2

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

Σκοποί ενότητας Να παρουσιαστούν αποτελεσματικές και ασφαλείς ασκήσεις για την μυϊκή ενδυνάμωση των κοιλιακών μυών και των ποδιών, κατάλληλες για προγράμματα άσκησης που απευθύνονται σε ηλικιωμένα άτομα. Να δοθούν τα κατάλληλα εφόδια για την αποτελεσματική εφαρμογή τους στην πράξη, όπως η κατανόηση του λειτουργικού τους σκοπού, υποδείξεις για την εφαρμογή τους, καθώς και ιδέες για διασκέδαση και παραλλαγές. 4

Περιεχόμενα ενότητας Αντίστροφη κάμψη Στροφές κορμού Κάμψεις στο πλάι Σύσφιξη ποδιών Έκταση γονάτου Κυκλικές κινήσεις πελμάτων Φτέρνες – δάκτυλα Άρση γονάτου Απαγωγή – προσαγωγή ισχίου Έκταση ισχίου Κάμψη γονάτου Καθίσματα Έγερση από καρέκλα Επιτόπιος βηματισμός 5

Χρήση Διατάξεων

Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών 8 η ενότητα

Ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης κοιλιακών & ποδιών Οι κοιλιακοί μυς παίζουν σημαντικό ρόλο στη στάση και την ισορροπία του σώματος. Αδύναμοι κοιλιακοί μπορεί να συνδέονται με τους πόνους χαμηλά στην πλάτη. Η διατήρηση της δύναμης των μυών των ποδιών σε καλά επίπεδα είναι πολύ σημαντική για την εκτέλεση των καθημερινών δραστηριοτήτων. Δυνατά πόδια σημαίνει καλή ισορροπία και μικρότερος κίνδυνος πτώσης. 8

Αντίστροφη κάμψη Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των κοιλιακών μυών με στόχο τη βελτίωση της στάσης του σώματος και μείωση του πόνου της πλάτης Μύες που ενεργοποιούνται Κοιλιακοί Κάτω μέρος της πλάτης (πλευρικοί ορθωτήρες) Οδηγίες Καθίστε στην άκρη της καρέκλας με τα χέρια στο στήθος. Ξαπλώστε αργά προς τα πίσω (σαν να θέλετε να κρυφακούσετε κάποιον πίσω σας). Μείνετε για 3 sec. Ελάτε πάλι μπροστά. 9 Επανάληψη 5 φορές

Στροφές κορμού Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των πλάγιων κοιλιακών μυών με στόχο τη βελτίωση της στάσης και ισορροπίας του σώματος Μύες που ενεργοποιούνται Ορθός κοιλιακός Πλάγιοι κοιλιακοί (έσω – έξω λοξός) Οδηγίες Καθίστε στην καρέκλα με τα χέρια στο στήθος. Στροφή κορμού δεξιά και μένετε. Στροφή και πάλι προς τα μπρος. (Επανάληψη 5 φορές και από την άλλη πλευρά) 10

Κάμψεις στο πλάι Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση και διάταση των πλάγιων κοιλιακών μυών με στόχο τη βελτίωση της ικανότητας του ατόμου να σκύβει για να πάρει ένα αντικείμενο από το έδαφος. Μύες που ενεργοποιούνται Πλάγιοι κοιλιακοί (έσω – έξω λοξός) Οδηγίες Χέρια χαλαρά στο πλάι. Κάμψη αργά προς τα δεξιά. Μένω για 3 sec και πάνω. Το ίδιο προς τα αριστερά. (Επανάληψη 3 φορές σε κάθε πλευρά) 11 Παραλλαγές Με και χωρίς αλτήρες

Σύσφιξη ποδιών Ι Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των μυών των ποδιών με στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων μετακίνησης. Ενδυνάμωση των μυών της λεκάνης με στόχο την αποτελεσματικότερη συγκράτηση των ούρων. Μύες που ενεργοποιούνται Μύες της λεκάνης Γλουτοί (γλουτιαίοι) Μηροί (τετρακέφαλος) 12

Σύσφιξη ποδιών ΙΙ Οδηγίες Σηκώστε τα πόδια στις μύτες. Σφίξτε μεταξύ τους τα γόνατα. Μείνετε για 3 sec. Χαλαρώστε (Επανάληψη 5 φορές) Παραλλαγές Για μεγαλύτερη επιβάρυνση η άσκηση μπορεί να εκτελεστεί με μια μπάλα που θα λειτουργεί σαν αντίσταση ανάμεσα στα πόδια. 13

Έκταση γονάτου Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των τετρακεφάλων με στόχο τη βελτίωση της ταχύτητας βάδισης, της ανάβασης σκαλοπατιών και της άρσης από καρέκλα. Μύες που ενεργοποιούνται Μηροί (τετρακέφαλος) Οδηγίες Καθίστε στην καρέκλα με ίσια πλάτη. Αργή έκταση γονάτου. Μείνετε. Κατεβάστε αργά το πόδι (Επανάληψη 8 φορές σε κάθε πόδι) 14 Παραλλαγές Με και χωρίς αλτήρες στους αστραγάλους

Κυκλικές κινήσεις πελμάτων Ι Λειτουργικός σκοπός Βελτίωση της δύναμης και της κυκλοφορίας του αίματος στους αστραγάλους. Βελτίωση της ισορροπίας και της λειτουργικότητας κατά τη μετακίνηση Μύες που ενεργοποιούνται Γάμπα (γαστροκνήμιος) Υποκνημίδιος 15

Κυκλικές κινήσεις πελμάτων ΙΙ Οδηγίες Εκτείνετε το δεξί γόνατο. Κύκλοι από τους αστραγάλους προς τα μέσα. Στοπ. Κύκλοι προς τα έξω. Χαλαρώστε (Επανάληψη 5 φορές) Παραλλαγές Για μεγαλύτερη επιβάρυνση η άσκηση μπορεί να εκτελεστεί με βαράκια που δένουν στους αστραγάλους. 16

Φτέρνες – δάκτυλα Ι Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των μυών της γάμπας και του μεταταρσίου με στόχο τη βελτίωση της ισορροπίας και τον περιορισμό του κινδύνου πτώσεων. Μύες που ενεργοποιούνται Γάμπα (γαστροκνήμιος) Υποκνημίδιος Κνημιαίοι Οδηγίες Κρατηθείτε από το στήριγμα. Πόδια μαζί. Σηκωθείτε στις μύτες. Ίσια πλάτη. Πατάω πέλματα και βάρος στις φτέρνες. 17 Επανάληψη 10 φορές

Φτέρνες - δάκτυλα ΙΙ Παραλλαγές Η άσκηση μπορεί να εκτελεστεί από καθιστή θέση, ενώ η κίνηση από τους αστραγάλους θα γίνει κανονικά. Για μεγαλύτερη επιβάρυνση η άσκηση μπορεί να εκτελεστεί με βαράκια που δένουν στους αστραγάλους είτε από όρθια είτε από καθιστή θέση. Ιδέες για διασκέδαση Προσποιηθείτε ότι θέλετε να δείτε πίσω από έναν ψηλό φράχτη. Στην παραλλαγή από καθιστή θέση, μιμηθείτε την κίνηση μιας κουνιστής πολυθρόνας. Συμπληρωματικές πληροφορίες Αν τα άτομα που πάσχουν από αγγειακή περιφερειακή νόσο, αισθανθούν πόνο κατά την εκτέλεση της άσκησης, θα πρέπει να διακοπεί η άσκηση μέχρι να περάσει ο πόνος. 18

Άρση γονάτου Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των μηρών με στόχο τη βελτίωση της δυνατότητας μετακίνησης, στάσης, καθώς και τη βελτίωση της ισορροπίας και τον περιορισμό του κινδύνου πτώσεων. Μύες που ενεργοποιούνται Μηροί (τετρακέφαλος) Μύες του ισχίου (τείνων την πλατεία περιτονία) Οδηγίες Από όρθια θέση, τα πόδια στο άνοιγμα των ώμων Δεξί γόνατο πάνω. Κλείνω και το ίδιο. Συμπληρωματικές πληροφορίες Η άσκηση μπορεί να εκτελεστεί και από άτομα που είναι ξαπλωμένα στο κρεβάτι, καθώς και με τη χρήση αλτήρων. 19 Επανάληψη 10 φορές σε κάθε πόδι

Απαγωγή – προσαγωγή ισχίου Ι Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των μυών του ισχίου με στόχο τη βελτίωση της ισορροπίας και της δυνατότητας έγερσης π.χ από καρέκλα. Βελτίωση του ύψους διασκελισμού Μύες που ενεργοποιούνται Ισχία (απαγωγοί) Έσω μέρος των μηρών (προσαγωγοί) Οδηγίες Όρθιοι, τα πόδια στο άνοιγμα των ώμων. Δεξί πόδι πλάι, σταυρώνει πάνω από το αριστερό και κάτω. Επανάληψη 10 φορές σε κάθε πόδι 20

Απαγωγή – προσαγωγή ισχίου Ι Παραλλαγές Η άσκηση μπορεί να εκτελεστεί από καθιστή θέση. Η πλάτη πρέπει να μένει ίσια. Μπορεί ακόμη να εκτελεστεί και από άτομα που είναι ξαπλωμένα στο κρεβάτι (λυγισμένα γόνατα) Για μεγαλύτερη επιβάρυνση μπορεί να εκτελεστεί με βαράκια Συμπληρωματικές πληροφορίες Τα άτομα που πάσχουν από άνοια, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία να σταυρώσουν το πόδι και θα πρέπει να εκτελούν την άσκηση μόνο με την αιώρηση του ποδιού στο πλάι. 21

Έκταση ισχίου Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση του οπίσθιου τμήματος του ποδιού με στόχο τη βελτίωση της δυνατότητας ανέγερσης από γονάτιση. Μύες που ενεργοποιούνται Οπίσθιοι μηριαίοι Οδηγίες Όρθιοι, τα πόδια κλειστά. Δεξί πόδι τεντωμένο πίσω. Μείνετε. Κλείστε μπροστά Παραλλαγές Η άσκηση μπορεί να εκτελεστεί και σε καθιστή θέση (το πόδι διπλώνει κάτω από την καρέκλα. Μπορεί να γίνει και με τη χρήση αλτήρων. 22 Επανάληψη 10 φορές σε κάθε πόδι)

Κάμψη γονάτου Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση του οπίσθιου τμήματος του ποδιού Μύες που ενεργοποιούνται Οπίσθιοι μηριαίοι Οδηγίες Όρθιοι, τα πόδια κλειστά. Δεξί πόδι λυγίζει πίσω. Η κνήμη παράλληλη με το πάτωμα. Μείνετε. Κλείστε μπροστά. (Επανάληψη 10 φορές σε κάθε πόδι) Συμπληρωματικές πληροφορίες Αν τα άτομα που πάσχουν από αγγειακή περιφερειακή νόσο, αισθανθούν πόνο κατά την εκτέλεση της άσκησης, θα πρέπει να διακοπεί η άσκηση μέχρι να περάσει ο πόνος. 23

Καθίσματα Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των μυών των ποδιών και των γλουτών με στόχο τη βελτίωση της ισορροπίας, της βάδισης και της ικανότητας ανάβασης σκαλοπατιών. Μύες που ενεργοποιούνται Μηροί (τετρακέφαλος) Οπίσθιοι μηριαίοι Γλουτιαίοι Οδηγίες Όρθιοι, τα πόδια στο άνοιγμα των ώμων. Λυγίζω γόνατα, ημικάθισμα και πάνω. Η πλάτη ίσια, βάρος στις φτέρνες (Επανάληψη 10 φορές) 24 Προσοχή στα άτομα με περιφερειακή αγγειακή νόσο

Έγερση από καρέκλα Ι Λειτουργικός σκοπός Ενδυνάμωση των μυών των μηρών και των γλουτών με στόχο τη βελτίωση της έγερσης από καθιστή θέση. Μύες που ενεργοποιούνται Μηροί (τετρακέφαλος) Οπίσθιοι μηριαίοι Γλουτιαίοι 25

Έγερση από καρέκλα ΙΙ Οδηγίες Καθίστε στην καρέκλα, τα πόδια πατάνε καλά στο πάτωμα. Σηκωθείτε χωρίς τη βοήθεια των χεριών. Καθίστε με αργό ρυθμό. (Επανάληψη 5 – 8 φορές) Παραλλαγές Για μεγαλύτερη επιβάρυνση μην ακουμπάτε τα χέρια κατά την επιστροφή στο κάθισμα. 26

Επιτόπιος βηματισμός Λειτουργικός σκοπός Αύξηση της ευλυγισίας των ποδιών με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης στις καθημερινές δραστηριότητες. Μύες που ενεργοποιούνται Μηροί (τετρακέφαλος) Οπίσθιοι μηριαίοι Γλουτιαίοι Γαστροκνήμιος Οδηγίες Βήματα επιτόπου εναλλάξ. Αργά - γρήγορα Ιδέες για διασκέδαση Εκτελέστε την άσκηση υπό τους ήχους εμβατηρίων 27 Προσοχή στα άτομα με περιφερειακή αγγειακή νόσο

Τέλος Ενότητας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ