Η γλώσσα των νέων Ερευνητική εργασία Β΄ ομάδα Κουκλάκη Πελαγία Κίντριλη Δήμητρα Κουκουλά Ελευθερία Κοτσιφάκη Κατερίνα Γκαβανόζης ΝίκοςΑ΄2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Αξέχαστα... Ποιος δεν θα ήθελε να επιστρέψει στα χρόνια που:
Πώς διασχίζω το δρόμο όταν έχει σταθμευμένα αυτοκίνητα •Κατεβαίνω και σταματώ ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα,. χωρίς να βγω έξω από αυτά, έτσι ώστε να βλέπω.
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
ΘΑΝΑΣΙΜΟ 69 Copyright ® 2005 by fontroul ΜΙΑ ΚΟΠΕΛΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟΝ ΓΚΟΜΕΝΟ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ. ΠΑΝΕ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΗΝ ΚΡΕΒΒΑΤΟΚΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΣΤΑΓΜΟ ΤΟΥ ΛΕΕΙ.
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Πως κάνουμε μια παρουσίαση σε Power Point
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Δυσνόητα Ένα πρωί στη λίμνη, ο σύζυγος επιστρέφει μετά από πολλές ώρες ψαρέματος και παίρνει έναν υπνάκο στο φορτηγάκι. Η σύζυγος, αν και δεν.
ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
PROJECT 4 Greeklish.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Μάρκος Τούλιος Κικέρων
Συλλογισμοί Οι σκέψεις μας τείνουν να είναι οργανωμένες.
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ & ΣΤΗ ΜΥΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 1η ΟΜΑΔΑ Kότσης Βαγγέλης Λεβαντή Κατερίνα
ΣΥΝΟΛΑ.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Αγγλική γλώσσα- κοινά στοιχεία με άλλες γλώσσες
Σχολικό site Το site του σχολείου μας είναι ανοικτό σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να δημοσιεύσουν κάτι είτε ατομικά είτε σαν συλλογική.
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
«L INGO G ANG » Καρέλης Γιώργος Μπάμπαλη Ασημίνα Πάσχος Θανάσης Πετροπούλου Μαρία Σπανοπούλου Αθηνά.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
Συνέντευξη με νήπια.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Μη λεκτική επικοινωνία (ως στοιχείο του μαθησιακού περιβάλλοντος)
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
Τμήμα Α’2 Μαθητές: Καπαρελιώτης Νικόλαος Κοκοτσή Δέσποινα
ΦοιτητΕσ : χαραλαμποσ ζηγρασ,
Σχολικός εκφοβισμός (1)
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Δ΄Ομάδα Ματθαίος Λιλικάκης Γιώργος Λαμπάκης Δέσποινα Κουφηδάκη Μαρία.
Σενάριο (Παρένθεση) - Τελεία.
ΟΜΑΔΑ Β΄ Βουντουράκης Γιώργος Αλευράκης Γιώργος Αλιφιεράκης Κωνσταντίνος Γκογκολάουρι Αλέξανδρος Καλαϊτζιδάκης Γιώργος Η Γλώσσα των νέων.
Project B3 Τορομάνι Εριόνα Τσεσμετζή Μαρία-Ζωή Τσιπώτη Μαρία
Copyright ® 2005 by fontroul
ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ/ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ;
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Αξέχαστα....
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Πως να κάνετε μια παρουσίαση σε Power Point. Σημαντικό: Εμπειρία στις παρουσιάσεις Για καλές παρουσιάσεις πρέπει να γνωρίζουμε από παρουσιάσεις όχι το.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η γλώσσα των νέων Ερευνητική εργασία Β΄ ομάδα Κουκλάκη Πελαγία Κίντριλη Δήμητρα Κουκουλά Ελευθερία Κοτσιφάκη Κατερίνα Γκαβανόζης ΝίκοςΑ΄2

1.Οι τρόποι δημιουργίας και ανανέωσης του νεανικού λεξιλογίου. α) αλλαγή σηµασίας (π.χ. κόκαλο ‘µεθυσµένος’) α) αλλαγή σηµασίας (π.χ. κόκαλο ‘µεθυσµένος’) β) δανεισµός, κατά κύριο λόγο από τα αγγλικά (π.χ. χάι ‘κεφάτος, φτιαγµένος’) β) δανεισµός, κατά κύριο λόγο από τα αγγλικά (π.χ. χάι ‘κεφάτος, φτιαγµένος’) γ) επιλογές προτύπων σχηµατισµού λέξεων, π.χ. το επίθηµα -άς για κατηγορίες της νεανικής κουλτούρας µε αγγλική βάση (γκραφιτάς, σκινάς, µεταλάς, τσοπεράς κ.ά.) γ) επιλογές προτύπων σχηµατισµού λέξεων, π.χ. το επίθηµα -άς για κατηγορίες της νεανικής κουλτούρας µε αγγλική βάση (γκραφιτάς, σκινάς, µεταλάς, τσοπεράς κ.ά.) δ) τροποποίηση λέξεων χωρίς αλλαγή της βασικής τους σηµασίας, είτε µε επιθήµατα (τσιγάρο > τσιγαριά) είτε µε σύντµηση (µατσωµένος > µατσό) είτε µε µετάθεση φθόγγων ή συλλαβών, τα λεγόµενα ποδανά (‘ανάποδα’, π.χ. µεναγκό ‘γκόµενα’). δ) τροποποίηση λέξεων χωρίς αλλαγή της βασικής τους σηµασίας, είτε µε επιθήµατα (τσιγάρο > τσιγαριά) είτε µε σύντµηση (µατσωµένος > µατσό) είτε µε µετάθεση φθόγγων ή συλλαβών, τα λεγόµενα ποδανά (‘ανάποδα’, π.χ. µεναγκό ‘γκόµενα’).

Παραδείγματα ΑλλαγήσημασίαςΔανεισμός Επιλογές προτύπων σχηματισμού λέξεων Τροποποίηση λέξεων χωρίς αλλαγή της βασικής τους σημασίας «Μπόμπα» (ποτό) «Κουλ» (αγγλικά) «ροκάς» «μουγκαφόν» < μουγκαμάρα «Δεν παίζεται» (για μια κατάσταση) «γκουγκλάρω» (την παίρνουμε από τα αγγλικά και βάζουμε δικιά μας κατάληξη) «παιχταράς»«τάσακος»<τασάκι

Συμπέρασμα Παρατηρούμε ότι η γλώσσα των νέων παρουσιάζει πολλές ποικιλομορφίες. Οι νέοι δημιουργούν δικό τους λεξιλόγιο είτε παίρνοντας λέξεις από άλλες γλώσσες, είτε προσθέτοντας καταλήξεις, είτε επιθήματα, είτε χρησιμοποιώντας λέξεις με μεταφορική σημασία.

2.Παρατηρήσεις από το σκίτσο

Μπορείτε να καταλάβετε τι λέει ο νεαρός στο παραπάνω σκίτσο; Ποιον δείχνει και γιατί; O νεαρός λέει ότι ο κύριος στο πεζοδρόμιο τον κοιτούσε παράξενα και χρειάζεται ξύλο γιατί του είπε πως είναι σε κατάσταση αφασίας κάτι που είναι ακατανόητο γι’ αυτόν. O νεαρός λέει ότι ο κύριος στο πεζοδρόμιο τον κοιτούσε παράξενα και χρειάζεται ξύλο γιατί του είπε πως είναι σε κατάσταση αφασίας κάτι που είναι ακατανόητο γι’ αυτόν. Αναφέρεται στον άνδρα στο πεζοδρόμιο γιατί πιθανότατα του έκανε παρατήρηση σχετικά με το στυλ του. Αναφέρεται στον άνδρα στο πεζοδρόμιο γιατί πιθανότατα του έκανε παρατήρηση σχετικά με το στυλ του.

Τι δεν καταλαβαίνει ο μικρός που τον συνοδεύει και τι πιστεύετε ότι θέλει να δηλώσει ο σκιτσογράφος με αυτήν την απορία; Πώς αντιδρά ο ενήλικας; Ο μικρός που τον συνοδεύει δεν καταλάβει την λέξη ακατανόητα, η οποία είναι η μόνη λέξη που είναι σωστή. Ο σκιτσογράφος θέλει να δηλώσει πως οι νέοι πολλές φορές δεν κατανοούν την ελληνική γλωσσά όταν χρησιμοποιείται ορθά. Ο μικρός που τον συνοδεύει δεν καταλάβει την λέξη ακατανόητα, η οποία είναι η μόνη λέξη που είναι σωστή. Ο σκιτσογράφος θέλει να δηλώσει πως οι νέοι πολλές φορές δεν κατανοούν την ελληνική γλωσσά όταν χρησιμοποιείται ορθά. Ο ενήλικας φαίνεται να εκνευρίζεται με τον τρόπο τους καθώς και με την χρήση της γλωσσάς τους αλλά και με την απορία του μικρού καθώς θα του φαίνεται ανήκουστο να μην γνωρίζει τι σημαίνει ακατανόητα Ο ενήλικας φαίνεται να εκνευρίζεται με τον τρόπο τους καθώς και με την χρήση της γλωσσάς τους αλλά και με την απορία του μικρού καθώς θα του φαίνεται ανήκουστο να μην γνωρίζει τι σημαίνει ακατανόητα

Γιατί κατά τη γνώμη σας ο σκιτσογράφος τον αφήνει χωρίς συννεφάκι λόγου ή σκέψης; Παρατηρήστε πώς είναι ντυμένα τα παιδιά και πώς ο ενήλικας. Τι μπορεί να σημαίνει αυτή η επιλογή του καλλιτέχνη; Ο σκιτσογράφος αφήνει τον ενήλικα χωρίς συννεφάκι διότι μπορούμε να καταλάβουμε τις σκέψεις του από την έκφραση του. Ο σκιτσογράφος αφήνει τον ενήλικα χωρίς συννεφάκι διότι μπορούμε να καταλάβουμε τις σκέψεις του από την έκφραση του. Ο ενήλικας είναι ντυμένος επίσημα σε αντίθεση με τους νέους που φοράνε πιο απλά και άνετα ρούχα. Ο ενήλικας είναι ντυμένος επίσημα σε αντίθεση με τους νέους που φοράνε πιο απλά και άνετα ρούχα.

Τι κάνουν τα παιδιά και τι ο ενήλικας; Τι νομίζετε ότι συμβολίζει η τοποθέτησή τους στο κάδρο; Τα παιδία διασχίζουν το δρόμο ενώ ο ενήλικας περιμένει στο πεζοδρόμιο. Τα παιδία διασχίζουν το δρόμο ενώ ο ενήλικας περιμένει στο πεζοδρόμιο. Πιθανότατα ο ενήλικας περιμένει στο πεζοδρόμιο γιατί το φανάρι είναι κόκκινο ενώ οι νεαροί περνάνε με κόκκινο Πιθανότατα ο ενήλικας περιμένει στο πεζοδρόμιο γιατί το φανάρι είναι κόκκινο ενώ οι νεαροί περνάνε με κόκκινο

Ποια μηνύματα επιχειρεί να μεταδώσει ο σκιτσογράφος με τις επιλογές του; Ποιες στάσεις απέναντι στη γλώσσα των νέων καταγράφει; Ο σκιτσογράφος με την τοποθέτηση τους στο σκίτσο θέλει να δείξει ότι οι νέοι δεν ενδιαφέρονται για τους κανόνες και τους νόμους. Ο σκιτσογράφος με την τοποθέτηση τους στο σκίτσο θέλει να δείξει ότι οι νέοι δεν ενδιαφέρονται για τους κανόνες και τους νόμους. Με αυτό το σκίτσο θέλει να δείξει την αρνητική στάση των ενηλίκων απέναντι στη γλώσσα των νέων και ότι οι νέοι δεν καταλαβαίνουν τα γλωσσικά λάθη που κάνουν. Με αυτό το σκίτσο θέλει να δείξει την αρνητική στάση των ενηλίκων απέναντι στη γλώσσα των νέων και ότι οι νέοι δεν καταλαβαίνουν τα γλωσσικά λάθη που κάνουν.

Τι άλλο έχετε να παρατηρήσετε; Ακόμα έχουμε να παρατηρήσουμε πως η χρήση της γλώσσας των νέων τους αποξενώνει από την εθνική τους γλώσσα και ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την τροφοδοσία των νέων με χαμηλής ποιότητας λεξιλόγιο έτσι υπονομεύεται η υγιής πνευματική τους συγκρότηση. Ακόμα έχουμε να παρατηρήσουμε πως η χρήση της γλώσσας των νέων τους αποξενώνει από την εθνική τους γλώσσα και ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την τροφοδοσία των νέων με χαμηλής ποιότητας λεξιλόγιο έτσι υπονομεύεται η υγιής πνευματική τους συγκρότηση.

Λεξιλόγιο Τζαμιροκουάι: καλή φάση Κόζαρε: κοίταζε ζεβουαζιόν: ο χαλαρός ζεβουαζιόν: ο χαλαρός Σάτα κιούτα: κλοτσομπουνίδια Χαλιαμπάλιας: ο χάλιας από εξωτερική εμφάνιση και ψυχολογικά Αλεμάο κάργα: «ότι να ναι» η φράση που δηλώνει αφασία

Συμπέρασμα από το σκίτσο Η γλώσσα των νέων και συχνά και η εμφάνιση τους είναι δυσνόητη από τους ενήλικες. Αν και πολλές φορές είναι χιουμοριστική εκπέμπει μια αμφισβήτηση. Παρατηρούμε ότι η χρήση της έχει αποξενώσει τους νέους από την εθνική τους γλώσσα και τους υποβιβάζει στο πνευματικό τους επίπεδο.