Μ. Schommer.  Ερευνητικό ερώτημα : Ποιες επιδράσεις έχουν οι πεποιθήσεις των μαθητών για τη φύση της γνώσης και της μάθησης ( προσωπική επιστημολογία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
OTCΜ.Υ.ΣΥ.ΦΑΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. Βασίλης Σερέτης Βασίλης Σερέτης Πρόεδρος ΕΦΕΧ Ε.Ε.ΦΑ.Μ. 7 Φεβρουαρίου 2004.
Advertisements

Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Ψυχολογία φυσικής αγωγής και φυσικής δραστηριότητας
Συστηματική φλεγμονή και οξειδωτικό stress
Σύγχρονη θεραπευτική προσέγγιση υπέρτασης ηλικιωμένων Ανδρέας Πιτταράς Καρδιολόγος Hypertension specialist ESH Υπερτασικό Ιατρείου Τζάνειο νοσοκομείο.
Φλεγμονή και οξειδωτικό stress στο Σύνδρομο Απνοιών-Υποπνοιών Υπνου
DENTSIM Λογισµικό προσοµοίωσης για Οδοντιατρική Εκπαίδευση Κυτίδης Αναστάσιος Ζουρούδη Στυλιανή.
Διδάσκοντας την κοινωνική υπευθυνότητα μέσω του προγράμματος Making the Links (MTL): Ποιοτική αξιολόγηση των εμπειριών των συμμετεχόντων φοιτητών Αλεξίου.
ΕΡΕΥΝΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΩΣ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ;»
Από την υπερβολή στην απλότητα 1990 Μετά την υπερβολή έρχεται η απλότητα. Η σιλουέτα ελευθερώνεται και δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο.
Διδάσκοντας την κοινωνική υπευθυνότητα μέσω του προγράμματος Making the Links (MTL): Ποιοτική αξιολόγηση των εμπειριών των συμμετεχόντων φοιτητών Αλεξίου.
Ηλίας Καραντζάς Χρήστος Σεφέρης. Η Αρχιτεκτονική Στην Αρχιτεκτονική, η δύναμη του παραδείγματος είναι τεράστια. Όλοι μας ψάχνουμε χώρους, έννοιες και.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ Χρύσα Παπαλεξοπούλου.
Ανοϊκά σύνδρομα. Απώλεια μνήμης Κατάθλιψη Διαταραχή του συναισθήματος Δυσπραξία Διαταραχές λόγου Ευφορική διάθεση Συμπτώματα Διωκτικό παραλήρημα Παραληρηματκές.
Βασικές αρχές αντιμετώπισης της NAFLD/NASH Φθινοπωρινές Ημέρες Παθολογίας Παθολογική Κλινική Παν. Θεσσαλίας–Ελληνική Ενδοκρινολογική Εταιρεία Αγριά Βόλου,
1 Ακοολογία Ενότητα 4 : Ωτοακουστικές εκπομπές (Μέρος Α’) Ναυσικά Ζιάβρα Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γ΄ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ.
Perry Lancaster Ο Perry Lancaster γεννήθηκε το 1969 στο Northamptonshire της Αγγλίας και άρχισε τις σπουδές του στην γλυπτική σε ηλικία 18 ετών κοντά.
Ταυτότητες Φύλου στην Εφηβεία και το Σχολικό Πλαίσιο Η κοινωνική κατασκευή της θηλυκότητας στην εφηβεία.
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες Ενότητα 7: Σύγχρονες απόψεις για το λεμφοίδημα Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Το Πρόβλημα ως Εργαλείο στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Μιχάλης Γρ. Βόσκογλου Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Διάλεξη στο Παράρτημα Αχαϊας της Ε.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 5: H έννοια της μαθηματικής δραστηριότητας Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Ελευθερία Ν. Γωνίδα Τμήμα Ψυχολογίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Μάθηση και Εκπαίδευση: Διορθώνοντας το Λάθος και Ενισχύοντας το Σωστό Ψυχολογική.
Χρειάζεται οι προπονητές και οι Κ.Φ.Α. να επαινούν και να αμείβουν τους αθλητές/μαθητές και τις αθλήτριές/μαθήτριες τους ή όχι ;  Χρειάζεται οι προπονητές.
Τοπικά αναισθητικά στο τοκετό ΤΡΙΑΝΤΟΓΙΑΝΝΗ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ, Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΒΙΒΙΛΑΚΗ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ.
1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μουντάκης Κώστας Ομ. Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου Πρώην σύμβουλος του Παιδ. Ινστιτούτου ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.
Ανάλυση επιβίωσης Επαναληπτικό μάθημα. Ανάλυση επιβίωσης Μελέτη κατανομής χρόνου από ένα καλά ορισμένο σημείο έναρξης έως την εμφάνιση ενός γεγονότος.
Ένα επεισόδιο: Δεν έγραψα καλά στο διαγώνισμα …πήρα … - Αντιδρούμε όλοι οι γονείς/ή οι εκπαιδευτικοί με τον ίδιο τρόπο?
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.
Μάθημα: Ιστορία και Πολιτισμός στην Εκπαίδευση
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ) ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ (OPAC)
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΙΟΙ, ΤΡΟΦΟΓΕΝΕΙΣ ΙΩΣΕΙΣ & ΑΛΛΕΣ ΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 12Η.
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑ
Εισαγωγή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Μάθημα 2: Το εθνικό κράτος
Κίνητρο.
Ζητήματα που Προκύπτουν σε Διεθνές Επίπεδο Συν-λοιμώξεις: Ηπατίτιδα C
Situated Cognition and the Culture of Learning
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου,
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Ερευνητική εργασία ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΘΕΜΑ: ΡΟΜΑΝΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
1η ενότητα: η συνεισφορά του Polya
Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
1η ενότητα: Εισαγωγικές έννοιες
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 1 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (2) Μελετήστε το απόσπασμα από.
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
Δ Κωνσταντίνου Γιάννης
Αναζητήστε στα σχολικά βιβλία του Γυμνασίου 2 προβλήματα που θα μπορούσατε να τα ορίσετε ως «πρωτότυπα προβλήματα» σύμφωνα με τον ορισμό του Schoenfeld.
Πώς περιγράφεται ένα πλοίο εξωτερικά;
Καραδημα σταυρουλα Α.μ. : δ201622
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Schoenfeld (1992) και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Τι ακριβώς διαπραγματεύεται; -Ποια είναι τα επιχειρήματα.
Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών
Σχολική Πρακτική Ι Α΄ΑΞΟΝΑΣ: Οργάνωση και Λειτουργία του Σχολείου
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΚΗΣ ΠΛΗΜΜΥΡΑΣ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών
Unintentional Data Loss Under GDPR (R. 2016/679)
Α’ Μέρος: Νομικό πλαίσιο στην Κύπρο
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
Από το σχολείο στο σπίτι κι από το σπίτι στο σχολείο
S100 Proteins in the Epidermis
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΏΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ
May 26 – June 4, 1940: BATTLE OF DUNKIRK –
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μ. Schommer

 Ερευνητικό ερώτημα : Ποιες επιδράσεις έχουν οι πεποιθήσεις των μαθητών για τη φύση της γνώσης και της μάθησης ( προσωπική επιστημολογία ) στην κατανόηση ;  Από ανασκόπηση της βιβλιογραφίας :  Perry (1968): Οι μαθητές περνούν από αναπτυξιακά στάδια ως προς τις επιστημολογικές τους πεποιθήσεις.  Αρχικό στάδιο : Γνώση σωστή ή λάθος ( απλή, συγκεκριμένη και βέβαιη ) Πίστη σε αυθεντίες  Τελικό στάδιο : Υπάρχουν πολλές πλευρές και πιθανές απαντήσεις σε θέματα γνώσης Κάποια στιγμή δεσμευόμαστε ισχυρά αλλά αβέβαια με κάποιες ιδέες

 Ryan (1984): Μελέτη εκπαιδευτικών συνεπειών των επιστημολογικών πεποιθήσεων  Κατηγοριοποιήση μαθητών σε :  Δυιστές με κριτήρια για κατανόηση προσανατολισμένα σε γεγονότα ( ανάμνηση γεγονότων )  Σχετικιστές με κριτήρια για την κατανόηση προσανατολισμένα στο περιεχόμενο ( παραφράσεις και εφαρμογές )  Dweck & Leggett (1988) έρευνα για πεποιθήσεις σχετικά με τη φύση της ευφυΐας Αμετάβλητη ή μεταβλητή ( δυνατότητα βελτίωσης )  Schoenfeld (1983, 1985) έρευνα για γεωμετρικές αποδείξεις  Μόνο οι χαρισματικοί φτιάχνουν θεωρήματα  Πίστη σε γρήγορη τύπου « όλα ή τίποτα » γνώση

 Ερευνητική υπόθεση : Υπάρχουν 5 διαστάσεις των επιστημολογικών πεποιθήσεων  Δομή ( απλή γνώση )  Βεβαιότητα  Πηγή της γνώσης ( πίστη σε αυθεντίες )  Έλεγχος απόκτησης γνώσης ( εγγενής ικανότητα ) και  Ταχύτητα απόκτησης γνώσης ( γρήγορη μάθηση )

 1 ο Πείραμα  Σκοπός : έλεγχος της ιδέας ότι οι επιστημολογικές πεποιθήσεις είναι ένα σύνολο σχετικά ανεξάρτητων πεποιθήσεων & διερεύνηση παραγόντων που προδιαθέτουν τους μαθητές να έχουν συγκεκριμένες επιστημολογικές πεποιθήσεις  Υποκείμενα :  117 σπουδαστές κολλεγίου ( μάθημα ψυχολογίας )  149 φοιτητές Πανεπιστημίου ( μάθημα ψυχολογίας, μάθημα φυσικής )

 Υλικό :  Τέστ λεξιλογίου  Έρευνα χαρακτηριστικών των υποκειμένων :  Προσωπικά χαρακτηριστικά και οικογενειακό υπόβαθρο  Ηλικία  Φύλο  Έτος στο σχολείο  Επάγγελμα γονέων  Επίπεδο μόρφωσης γονέων  Τρόπος ανατροφής  Χαρακτηριστικά της οικογενειακής δομής  Προσκόλληση σε κανόνες  Ενθάρρυνση για ανεξαρτησία  Κλίμακα μέτρησης : 1: Σπάνια ως 5: πάντα  Επιστημολογικό ερωτηματολόγιο

 Μέθοδος  Ομαδική χορήγηση σε σπουδαστές κολλεγίων & φοιτητές Πανεπιστημίου ( μάθημα ψυχολογίας )  Ατομικά & ανεξάρτητα σε φοιτητές Πανεπιστημίου ( μάθημα φυσικής )  Αποτελέσματα & Συζήτηση 1. Αποτίμηση επιστημολογικών πεποιθήσεων Από παραγοντική ανάλυση των 12 υποομάδων προέκυψαν 4 παράγοντες που ευθύνονται για το 55,2% της συνολικής διακύμανσης

Η ικανότητα μάθησης είναι εγγενής ( εγγενής ικανότητα ) Η γνώση είναι διακριτή & αναμφίβολη ( απλή γνώση ) Η μάθηση είναι γρήγορη και όλα ή τίποτα ( γρήγορη μάθηση ) Η γνώση είναι βέβαιη ( βέβαιη γνώση ) Συμπέρασμα : ομάδα ανεξάρτητων πεποιθήσεων & όχι ένας μόνο παράγοντας

2. Διερεύνηση προβλεπτικών παραγόντων για τις επιστημολογικές πεποιθήσεις Κατηγοριοποίηση σε 5 ομάδες : 1.Κοινωνικά / προσωπικά ( ηλικία φύλο ) 2.Γνωστικά ( έτος φοίτησης γλωσσική ικανότητα ) 3.Εκπαιδευτικό περιβάλλον & ευκαιρίες ( επάγγελμα εκπαίδευση γονέων ) 4.Ενθάρρυνση για ανεξαρτησία ( έκφραση γνώμης & αμφισβήτηση αποφάσεων γονέων ) 5.Συμμόρφωση με κανόνες / οδηγίες ( αυστηρότητα γονέων σε κανόνες ή θρησκεία )

 Συμπεράσματα  Ισχυρή επίδραση σε απλή γνώση και γρήγορη μάθηση  Η ηλικία μοναδικός παράγοντας πρόβλεψης για πίστη στην εγγενή ικανότητα μάθησης  Κανένας προβλεπτικός παράγοντας για βεβαιότητα γνώσης αλλά στο 2 ο πείραμα προέκυψε στατιστικά σημαντική συσχέτιση με τις τάξεις που είχαν παρακολουθήσει σε ανώτερη εκπαίδευση

 2 ο Πείραμα  Σκοπός : Αναζήτηση σχέσεων μεταξύ επιστημολογικών πεποιθήσεων και πλευρών της κατανόησης. Πιο συγκεκριμένα : 1. Επιδράσεις των επιστημολογικών πεποιθήσεων σε 1.Εξαγωγή συμπερασμάτων 2.Επίδοση σε δοκιμασία ελέγχου 3.Αυτοαξιολόγηση του επιπέδου κατανόησης 2. Μπορούν οι επιδράσεις να γενικευτούν σε διαφορετικά γνωστικά πεδία ; Σχεδιασμός : Διάβασμα εδάφιου από κοινωνικές επιστήμες ( ψυχολογία ) ή από φυσικές επιστήμες ( διατροφή ) Συμπλήρωση έργων κατανόησης

 Υποκείμενα : 86/117 σπουδαστές κολλεγίων που συμμετείχαν στο 1 ο πείραμα  41 διάβασαν το εδάφιο ψυχολογίας &  45 διάβασαν το εδάφιο διατροφής  Υλικό :  Εδάφια χωρίς συμπεράσματα από :  Ψυχολογία ( θέμα : επιθετικότητα, περιεχόμενο : 4 θεωρίες, λύση με σύνθεση θεωριών )  Διατροφή ( θέμα : βιταμίνη Β -6, περιεχόμενο : αντικρουόμενες θεωρίες, λύση αβεβαιότητα )  Τεστ γραπτών συμπερασμάτων  Τεστ ελέγχου κατανόησης (10 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής )  Προηγούμενη γνώση  Αυτοαξιολόγηση ( από 1 έως 4, μέτρηση της ψευδαίσθησης της γνώσης )

Διαδικασία Τυχαία διανομή Επόμενη συνάντηση χορήγηση τεστ Κωδικοποίηση αποτελεσμάτων με βάση την απλότητα ( απλό - σύνθετο ) και τη βεβαιότητα ( βέβαιο – αβέβαιο )

 Αποτελέσματα  Σχέση επιστημολογικών πεποιθήσεων & γραπτά συμπεράσματα  Η γρήγορη μάθηση προβλέπει υπεραπλουστευμένα συμπεράσματα  Η βέβαιη γνώση προέβλεπε βέβαια συμπεράσματα  Η προηγούμενη γνώση προέβλεπε βέβαια συμπεράσματα  Μη στατιστικά σημαντική επίδραση του γνωστικού πεδίου ή αλληλεπίδραση του με τους επιστημολογικούς παράγοντες  Σχέση επιστημολογικών πεποιθήσεων & δοκιμασίας ελέγχου – αυτοαξιολόγηση  Η γρήγορη μάθηση προβλέπει την επίδοση  Η γρήγορη μάθηση προβλέπει την υπερεκτίμηση της κατανόησης

 Γενικά συμπεράσματα  Η προσωπική επιστημολογία μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα σύνολο ανεξάρτητων πεποιθήσεων  Αυτές οι πεποιθήσεις έχουν διακριτές επιδράσεις στην κατανόηση & τη μάθηση  Οι επιστημολογικές πεποιθήσεις επηρεάζονται από το οικογενειακό και εκπαιδευτικό υπόβαθρο  Οι επιδράσεις αυτές ισχύουν και μετά την απομόνωση άλλων μεταβλητών που επηρεάζουν την κατανόηση και τη μάθηση  Οι επιδράσεις αυτές γενικεύονται σε 2 γνωστικά πεδία.

 Συζήτηση  Φαίνεται ότι η πεποίθηση στη γρήγορη μάθηση επηρεάζει τον τρόπο επεξεργασίας των πληροφοριών ( ελάχιστη σύνθεση πληροφοριών ) και την αυτοαξιολόγηση της κατανόησης ( υπερεκτίμηση ).  Οι επιστημολογικές πεποιθήσεις επηρεάζουν και την κριτική ανάλυση της γνώσης. Η πίστη σε βέβαιη γνώση οδηγεί στην διαστρέβλωση των πληροφοριών για να καταλήξουμε σε βέβαια συμπεράσματα.  Από τη συσχέτιση των επιστημολογικών πεποιθήσεων και των χαρακτηριστικών των σπουδαστών προκύπτει ότι ανώτερο επίπεδο μόρφωσης των γονέων και ενθάρρυνση για ανεξαρτησία οδηγούν σε ανάπτυξη πιο σύνθετου συστήματος επιστημολογικών πεποιθήσεων των παιδιών.  Δυνατότητα απαντήσεων μέσω των επιστημολογικών πεποιθήσεων σε ερωτήματα άλλων θεωριών όπως :  Θεωρία σχημάτων : Γιατί κάποιοι μαθητές δεν μπορούν να συνθέσουν τις πληροφορίες ;  Μεταγνώση : Γιατί κάποιοι μαθητές αποτυγχάνουν να αυτοαξιολογηθούν σωστά ;