Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κίνητρο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κίνητρο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κίνητρο

2 Αποφθέγματα για το Κίνητρο…
“Κανένα όνειρο δεν γίνεται πραγματικότητα με μαγικό τρόπο. Χρειάζεται ιδρώτας, θέληση και σκληρή δουλειά.” Colin Powell “Δεν χρειάζεται να βλέπεις ολόκληρη τη σκάλα, απλά ανέβα το πρώτο σκαλοπάτι.” Martin Luther King, Jr. “Μερικοί άνθρωποι θέλουν να συμβεί, μερικοί άνθρωποι επιθυμούν να συμβεί, άλλοι το κάνουν να συμβεί.” Michael Jordan

3 Ορίζοντας το Κίνητρο ΓΙΑΤΙ κάποιος κάνει κάτι;
ΓΙΑΤΙ κάνει αυτή την συγκεκριμένη ενέργεια; ΓΙΑΤΙ συνεχίζει να την κάνει; Άτομο Ορισμός στόχων Διαδικασία εσωτερικές εξωτερικές επιθυμίες ανάγκες Συμπεριφορά Αποτέλεσμα Ενέργειες Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Το κίνητρο είναι μια ψυχολογική διαδικασία η οποία ενεργοποιεί, κατευθύνει και κρατά τη συμπεριφορά του ατόμου προς ένα συγκεκριμένο στόχο. Επειδή δεν μπορούμε να παρατηρήσουμε τα κίνητρα ενός ατόμου, τα συμπεραίνουμε στηριζόμενοι στη συμπεριφορά του.

4 Ερωτήσεις για περαιτέρω κατανόηση
Γιατί κάποια άτομα εργάζονται σε ένα συγκεκριμένο τομέα; Γιατί επιλέγουν επικίνδυνο εργασιακό περιβάλλον, χαμηλό μισθό; Υψηλό ρίσκο; Γιατί οι άνθρωποι παραιτούνται από τη δουλειά τους; Πώς οι άνθρωποι διαχειρίζονται την πλήξη στη δουλειά ή τις συνεχείς προκλήσεις του τεχνολογικά προηγμένου εργασιακού περιβάλλοντος; Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Τα εξωγενή κίνητρα ενεργοποιούν τη συμπεριφορά του ατόμου που στηρίζεται σε εξωτερικά ερεθίσματα: π.χ., μισθός, προνόμια, ασφάλιση, συμβόλαια, εργασιακό περιβάλλον και ανάπτυξη των εργασιακών σχέσεων. Τα ενδογενή κίνητρα αναφέρονται σε κάτι βαθύτερο, στη χαρά και στη βαθιά ικανοποίηση που νιώθει κανείς. Κατανοώντας τα κίνητρα μπορούμε να καταλάβουμε τη συμπεριφορά. Η κατανόηση της συμπεριφοράς με τη σειρά του οδηγεί στην ικανότητα να αναμένουμε (προβλέπουμε) τη συμπεριφορά. Αν έχουμε την ικανότητα να προβλέπουμε τη συμπεριφορά, τότε θα είμαστε σε θέση να επηρεάζουμε την ενεργοποίηση/εκδήλωσή της. Στηριζόμενοι σε αυτά, θα είμαστε σε θέση να πάρουμε αποφάσεις σχετικές με την αναζήτηση εργασίας, και για το ποιό είναι το κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον.

5 Ιστορία Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο:
(extract derived from Το να έχετε έναν ανεπτυγμένο τρόπο σκέψης σημαίνει να υπολογίζετε και να αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις, τα ρίσκα και τις αποτυχίες. Μπορείτε να θεωρήσετε τα παραπάνω ως ευκαιρίες για αυτό-βελτίωση και όχι ως επιζήμιους παράγοντες για να εγκαταλείψετε τις προσπάθειες. Growth Mindset theory εξηγεί την ενδογενή φύση των ατόμων να επεκτείνουν τις γνώσεις τους, τις πεποιθήσεις τους, να καταβάλουν προσπάθεια να μάθουν νέες δεξιότητες με σκοπό να επιτύχουν Dweck (2006).

6 Στόχοι και Μαθησιακά Αποτελέσματα
Προσδιορισμός των αιτιών που αυξάνουν τα κίνητρα στο χώρο εργασίας Επεξήγηση και κατανόηση των κινήτρων βάσει θεωριών Κατανόηση των αναγκών των εργαζομένων (π.χ., προσδιορισμός των ισχυρότερων αναγκών) Εκμάθηση και ενίσχυση των υπο-ικανοτήτων του κινήτρου

7 Υπο-ικανότητες Θετική εμπλοκή Εσωτερικό κίνητρο Θέσπιση Στόχων
Growth mindset Να συνεργάζεσαι και να ασκείς επιρροή στους άλλους Θετικός Σκοπός Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Θετική εμπλοκή. Για τη θετική εμπλοκή σε μια οπτική, στόχο, κατάσταση, κτλ., τα άτομα χρειάζεται να προσδιορίσουν τα εσωτερικά τους δυνατά σημεία και να τα χρησιμοποιήσουν σύμφωνα με τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης κατάστασης. Το Εσωτερικό κίνητρο προκύπτει όταν ένας στόχος επιδιώκεται επειδή εκτιμάται ή επειδή η εργασία δίνει ευχαρίστηση. Αυτό είναι το ενδότερο κίνητρο των ατόμων, ενώ εκτελούν μια δραστηριότητα, κατά την οποία συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του κινήτρου ενεργοποιούνται. Goal Setting Theory (Locke and Latham (2004). Οι Locke and Latham υποστηρίζουν ότι οι στόχοι επηρεάζουν την εργασιακή επίδοση μέσω της άμεσης προσήλωσης και δράσης. Growth mindset. Η θεωρία που εξηγεί την ενδογενή φύση των ατόμων να επεκτείνουν τις γνώσεις τους, τις πεποιθήσεις τους, να καταβάλλουν προσπάθεια για την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων (Multiple Mindsets, Μαθαίνοντας μέσα από την Αποτυχία; Οι Προκλήσεις είναι Ευκαιρίες, Να επιβραβεύεις τις πράξεις και όχι τον χαρακτήρα, Απλοποίηση της κατανόησης του Growth Mindset: Ξεκινήστε μια συζήτηση με τους συμμετέχοντες με την προβολή του βίντεο: Να συνεργάζεσαι και να ασκείς επιρροή στους άλλους: Οι SCARF θεωρητικοί υποστηρίζουν ότι από τη φύση τους τα άτομα, αντιδρούν στις απειλές βρίσκοντας άμεσους τρόπους να τις εξαλείψουν ή να τις αποφύγουν. Θετικός σκοπός και Κοινωνικό Κίνητρο: Θετικό κίνητρο υπάρχει όταν τα άτομα βρίσκουν τον σκοπό της ζωής τους και ενθαρρύνονται να συμβάλλουν σε κάτι μεγαλύτερο από τους εαυτούς τους.

8 Δρ/τα 1: Ερωτήσεις Κινήτρων για αυτούς που αναζητούν εργασία
Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Γράψε 5 πράγματα που σε κινητοποιούν (Γράψε 5 πράγματα που σε βοηθούν να ενεργοποιηθείς το πρωί). Τι σε ευχαριστεί να κάνεις; Σκέψου την τωρινή σου ζωή και τα ευρύτερα ενδιαφέροντά σου. Τι κοινό έχουν; Τι σε ευχαριστούσε κατά την εργασία σου σε δουλειές μερικής απασχόλησης ή σε προγράμματα πρακτικής άσκησης; Σε τι είδους εργασίες είσαι καλύτερος; Σε τι είδους περιβάλλοντα (πολυάσχολα, με προθεσμίες, θορυβώδη, ήσυχα, κτλ.) εργάζεσαι καλύτερα? Τοποθέτησε το αυτοκόλλητο σημείωμα στην πυραμίδα και περίγραψε την απάντησή σου. Σκοπός: Να μπορείς να προσδιορίζεις τους παράγοντες που αυξάνουν την εσωτερική ανάγκη μέσα από την οποία οδηγείσαι σε μια εργασία, δουλειά, συμπεριφορά.

9 Δρ/τα 2: Βρες τα δυνατά σου σημεία
Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Παρακολουθείστε το βίντεο: Βρες τα δικά σου δυνατά σημεία (#5 και μοιράσου τα με τον διπλανό σου).

10 Δρ/τα 3: Ροή Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο:
Ζήτησε από τους συμμετέχοντες να γράψουν σε ένα φύλλο χαρτί: Σκεφτείτε μια πρόκληση. Τι ικανότητες χρειάζονται για να αντιμετωπίσετε την πρόκληση;. Θέστε στόχους. Θέλετε να είστε πολύ ξεκάθαροι σχετικά με το πώς θα πραγματοποιήσετε και θα πετύχετε τις εργασίες. Εργασία για το σπίτι: Διαλέξτε μια πρόκληση σχετική με την τρέχουσα εργασία σας και αφιερώστε την πλήρη προσοχή σας σε αυτήν. Διαθέστε επαρκή χρόνο. Θα σας πάρει δεκαπέντε λεπτά για να μπείτε σε κατάσταση ροής, και λίγο περισσότερο μετά από αυτό έως ότου να απορροφηθείτε πλήρως. Παρακολουθήστε τα συναισθήματά σας. Αν ακολουθήσετε όλες τις παραπάνω οδηγίες, αλλά έχετε πρόβλημα μετάβασης σε κατάσταση ροής, παρακολουθήστε τη συναισθηματική σας κατάσταση.

11 Δρ/τα 4: Ο τροχός των δυνατών σημείων
Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Συγγραφέας αυτής της άσκησης είναι ο Matt Driver ( Προσδιορίζοντας τα δυνατά σημεία των συμμετεχόντων σας. Ο κύκλος των δυνατών σημείων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργηθεί μια γραφική αναπαράσταση του βαθμού στον οποίο τα δυνατά σημεία χρησιμοποιούνται (τρέχουσα χρήση) και του χώρου που υπάρχει για να χρησιμοποιηθούν τα δυνατά σημεία περισσότερο (περιθώριο). Το κέντρο του κύκλου παρουσιάζει αποτέλεσμα ‘0’ και το εξωτερικό στεφάνι αποτέλεσμα ‘10’. Ζητήστε από τους συμμετέχοντες να τοποθετήσουν δύο σημάδια σε κάθε τομέα του κύκλου, δείχνοντας σε ποιό βαθμό χρησιμοποιούν τώρα το δυνατό τους σημείο στο συγκεκριμένο πλαίσιο (π.χ. εργασία), και τι περιθώριο υπάρχει για να το χρησιμοποιήσουν περισσότερο σ’ αυτό το πλαίσιο. Κατόπιν, σχεδιάστε ένα τρίγωνο που συνδέει τα δύο σημεία. Όσο μεγαλύτερο είναι το χάσμα ανάμεσα στην τρέχουσα χρήση και το περιθώριο, τόσο μεγαλύτερο θα πρέπει να είναι το τρίγωνο, και τόσο μεγαλύτερο δυναμικό υπάρχει για να χρησιμοποιηθεί το δυνατό σημείο περισσότερο. HOMEWORK:

12 Δρ/τα 5: Growth Mindset Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο:
Ο σύμβουλος θα προμηθεύσει τους συμμετέχοντες με τον κατωτέρω πίνακα με ΜΟΝΟ το τμήμα «Fixed Mindset». Μετά ζητήστε από τους συμμετέχοντες να επαναδιατυπώσουν τις προτάσεις από «fixed mindset» σε «Growth mindset» Η πρώτη μπορεί να δοθεί ως παράδειγμα. FIXED MINDSET GROWTH MINDSET Με απέρριψαν! Είμαι άχρηστη!= Το ότι έχασα αυτήν την ευκαιρία μπορεί να αποβεί φανταστικό για μένα, Δεν μπορώ να το πάρω προσωπικά, πιθανόν βρισκόταν σε κακή διάθεση, Είναι καλύτερο που προσπάθησα και απέτυχα από το να μην είχα προσπαθήσει καθόλου.

13 ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ
Δρ/τα 6: Θέσπιση Στόχων Goal Setting Theory (Locke and Latham (2004). ΕΞΥΠΝΟΙ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΙ ΕΦΙΚΤΟΙ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Locke and Latham (2004) υποστηρίζουν ότι οι στόχοι επηρεάζουν την εργασιακή επίδοση μέσω της άμεσης προσήλωσης και δράσης. Όταν θέτεις εξ ‘αρχής Μετρήσιμους, Εφικτούς, Σχετικούς και Χρονικά Προσδιορισμένους στόχους, μπορείς να αυξήσεις την ενεργητικότητα, τον ενθουσιασμό και το κίνητρο. Ως αποτέλεσμα, η αύξηση του κινήτρου μέσα από τη θέσπιση στόχων οδηγεί σε μεγαλύτερη και επίμονη προσπάθεια. Οι στόχοι σε μια συγκεκριμένη εργασία κινητοποιούν τους ανθρώπους να αναπτύσσουν στρατηγικές που τους επιτρέπουν να αποδίδουν στα απαιτούμενα επίπεδα στόχων, πράγμα το οποίο θα αυξήσει την ικανοποίηση και θα προάγει το κίνητρο. Έξυπνοι στόχοι: Μετρήσιμοι: Η πρόοδος του στόχου είναι μετρήσιμη σε όρους αντικειμενικών ποσοτήτων, ποιοτήτων και μονάδων χρόνου που να μπορούν εύκολα να μοιραστούν. Εφικτοί: Είναι ο στόχος που μπορείς πράγματι να κατορθώσεις και είναι ρεαλιστικός. Οι οργανισμοί υψηλών επιδόσεων δεν ανταμείβουν την επίτευξη στόχων όταν αυτοί βρίσκονται έξω από τον έλεγχο των υπαλλήλων ή των μελών της ομάδας. Πρωτίστως προσδιορίζουν, αναγνωρίζουν και ανταμείβουν τους στόχους που βρίσκονται υπό τον πλήρη έλεγχο των υπαλλήλων αναφορικά με το πλαίσιο ελέγχου που τους έχει δοθεί. Σχετικοί: Εδώ υπεισέρχεται η διάσταση της επίδοσης του οργανισμού. Οι στόχοι χρειάζεται να είναι ξεκάθαρα συνδεδεμένοι με ουσιαστικές εκροές της επιχείρησης ή θετικά αποτελέσματα του οργανισμού. Βασικές Ερωτήσεις περιλαμβάνουν: Χρονικά Προσδιορισμένοι: Η ερώτηση είναι η εξής: Πότε θα ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη εργασία, πρότζεκτ ή στόχος; Ορίζοντας χρονικά ένα στόχο όχι μόνο διευκολύνει την επίδοση, περιορίζοντας τη σπατάλη χρόνου, αλλά μας δίνει την δυνατότητα να προσδιορίσουμε χρονικά τη διαδικασία αλλά και να κάνουμε βελτιώσεις στην ποιότητα. Ανατρέξτε στο εγχειρίδιο για να βρείτε οδηγίες για αυτήν την άσκηση.

14 Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας.


Κατέβασμα ppt "Κίνητρο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google