Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
Advertisements

ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Η ζωή των Κυκλαδιτών Πριν από χρόνια, ένας σπουδαίος πολιτισμός αναπτύχθηκε στα νησιά του Κεντρικού Αιγαίου που λέγονται Κυκλάδες.
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Γιάννα Νικηφόρου : ΙΟΣ Ο ιός είναι μη αυτοτελής μορφή ζωής, που δρα μολύνοντας τα κύτταρα ενός οργανισμού, ενσωματώνοντας το γενετικό του υλικό στο γονιδίωμα.
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
ΝΙΚΟΣ ΝΑΖΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΧΤΗΣ ΒΑΛΑΝΤΗΣ ΒΟΛΑΡΗΣ
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
4ο Γυμνάσιο Σπάρτης Γιάννης Ρίτσος Τάξη Α3
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Οδυσσέας.
Αρχαία Ελλάδα ΝΑΣΙΑ ΣΤΑΜΕΛΟΠΟΥΛΟΥ Οι θεοί του Ολύμπου
Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
Μυκηναϊκός πολιτισμός
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ο Κύριος παρουσιάστηκε στον Αβραάµ, κοντά στη ∆ρυ Μαµβρή, ενώ αυτός καθόταν στο άνοιγμα της σκηνής του κατά το µεσηµέρι. Σήκωσε τα µάτια του και είδε.
Διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων
Το μυστηριώδες ΚΟΜΙΚ.
Οδυσσέας.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία»
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
Α ΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Γεωμετρικά χρόνια (11 ος αιώνας – 8 ος αιώνας) (8 ος αιώνας – 5 ος αιώνας)
Από το ΧΡΟΝΗ ΜΟΥΓΗ Στ΄1 Σεπτέμβρης 2015  Ο Άρης είναι ο τέταρτος πλανήτης του Ηλιακού μας συστήματος.
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η μονομαχία Έκτορα και Αχιλλέα -Δεν τρέχω άλλο, Αχιλλέα. Είναι ώρα να αναμετρηθούμε, Ή θα με σκοτώσεις ή θα σε σκοτώσω. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Έλα.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Φιλοξενια πραξη αρετησ υπερτατη αρετη του ανθρωπου
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
η Θηβα και η βοιωτικη συμμαχια
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Διάφορες πληροφορίες για τα Δωδεκάνησα
ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η α
Οι Ελληνεσ Δημιουργουν Αποικιεσ
Ε η ΕΝΟΤΗΤΑ ε ΡΑΨΩΔΙΑ.
Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες
Η Καθοδοσ των Δωριεων.
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
5. Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη.
Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’ Ο «ΜΑΓΙΚΟΣ» ΑΡΙΘΜΟΣ 3 Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’
Ακόντιο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Μυρτώ Παπαδοπούλου Φανή Παπαχρήστου
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΜΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ
Το παιχνίδι παίζεται με πανό Από 2 παιδιά
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Κοσμογονία και κοσμολογία
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ

Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου

Ο ΜΗΡΟΥ Ι ΛΙΑΔΑ Είπε ο Έκτορας και τίναξε το κοντάρι του και χτύπησε τη φοβερή ασπίδα του Αίαντα....Δεύτερος ο Αίαντας τίναξε το μακρύ κοντάρι του και χτύπησε τη στρογγυλή ασπίδα του Έκτορα. Τρύπησε η δυνατή αιχμή τη λαμπρή ασπίδα κι ήρθε και διαπέρασε τον όμορφο θώρακα και στα πλευρά του έσχισε το χιτώνα. Εκείνος όμως έσκυψε και γλίτωσε το μαύρο θάνατο. Τότε αμέσως εκείνοι τράβηξαν απ' τις ασπίδες τους τα δόρατά τους.

Ο ΜΗΡΟΥ Ο ΔΥΣΣΕΙΑ Ο Τηλέμαχος οδήγησε τον ξένο σε ένα θρονί να κάτσει, όμορφο, λεπτοδουλεμένο, που είχε και σκαμνί για να ακουμπάνε τα πόδια και κάτω του άπλωσε λινό σεντόνι. Έβαλε και ο ίδιος κοντά στον ξένο ένα σκαμνί σκαλισμένο για να καθίσει. Μια παρακόρη ήρθε αμέσως κρατώντας όμορφο χρυσό λαγήνι και τους έχυνε νερό να πλύνουν τα χέρια τους σε μία ασημένια λεκάνη. Έπειτα έστρωσε μπροστά τους μακρύ σκαλιστό τραπέζι. Μετά τους έφερε ψωμιά η σεβαστή οικονόμα και διάφορα προσφάγια, πολλά απ' ό,τι είχε. Κι ο σιτιστής κρέατα ψητά τους έφερε σε δίσκους κι ολόχρυσα ποτήρια τους έβαλαν και ο κεραστής ερχότανε συχνά και τους κερνούσε.

Ο ΜΗΡΟΣ Τα κατορθώματα των Ελλήνων στην Τροία έγιναν τραγούδια, που τα τραγουδούσαν οι ραψωδοί στις γιορτές και τα πανηγύρια. Τον 8 ο αιώνα π.Χ. ο Όμηρος, ένας σπουδαίος ποιητής, συνέθεσε δύο μεγάλα έπη: την Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Ιλιάδα Οι προσπάθειες των Ελλήνων για την κατάληψη της Τροίας Οδύσσεια Οι περιπέτειες του Οδυσσέα κατά το γυρισμό του στην Ιθάκη

Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ Τα έπη του Ομήρου είναι πάρα πολύ σημαντικά γιατί μας δίνουν πολλές πληροφορίες για τους ανθρώπους εκείνης της εποχής, τον τρόπο ζωής τους, τις συνήθειές τους, τη θρησκεία τους. Παλιότερα κάθε περιοχή είχε το δικό της θεό. Στο χώρο που τον λάτρευαν συγκεντρώνονταν οι άνθρωποι και τον τιμούσαν με διάφορες τελετές. Στην ομηρική εποχή οι Έλληνες πίστευαν στους δώδεκα θεούς που κατοικούσαν στον Όλυμπο, έτρωγαν αμβροσία κι έπιναν νέκταρ

Ο Ι Δ ΩΔΕΚΑ Θ ΕΟΙ ΤΟΥ Ο ΛΥΜΠΟΥ Κωνσταντίνος Κουσαρίδης