Τι είναι η Ακολουθία Φιμπονάτσι και ποιος ο ρόλος της στην Επιστήμη, στη βιολογία και στην τέχνη; 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 ΘΕΜΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Leonardo Pisano ή Fibonacci (1180 – 1250 μ.Χ.)
Advertisements

Leonardo da Vinci Μελέτη περίπτωσης (E. Coli). Leonardo da Vinci Περιληπτικό ιστορικό (1) •Μία εγκατάσταση παραγωγής αλλαντικών ζύμωσης ηλικίας 50 ετών,
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Διακριτά Μαθηματικά ΙI Αναδρομή
ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Πεντάλφα Αρμονικό τρίγωνο Αρμονική γωνία.
Ο αριθμος φ στην αρχιτεκτονικη
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Ασκήσεις σε πίνακες ΗΥ-150b ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Μπουλουκάκης Γεώργιος Βοηθός ΗΥ-150b ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.
Σχεδίαση Αλγορίθμων - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - 4ο εξάμηνο1 Ανάλυση Αλγορίθμων b Θέματα: Ορθότητα Χρονική αποδοτικότητα Χωρική αποδοτικότητα Βελτιστότητα.
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ & ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΙΟΥ.
6 ο Γενικο Λύκειο Καβάλας Συγκριτική παρουσίαση του έργου των ζωγράφων Μιχαήλ Άγγελου και Σαλβαδόρ Νταλί Πληροφορική Α΄ Λυκείου Αναστάσιος Σαμαράς Βασιλική.
Φυσική Α γυμνάσιου. Φυσικά Φαινόμενα Έκρηξη ηφαιστείου Βροχή κεραυνός Έκρηξη ηφαιστείου Βροχή κεραυνός.
ZΕπίδοση αλγορίθμων zΠολυπλοκότητα αλγορίθμων Κεφάλαιο 5 : Ανάλυση Αλγορίθμων.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ Αναπνοή Τα αναπνευστικά αέρια Διάχυση Αναπνευστικά συστήματα Υδρόβια ασπόνδυλα Υδρόβια Σπονδυλωτά Ρύθμιση της αναπνοής στα υδρόβια.
Εταιρικές Σχέσεις (Partnerships) Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci.
Τι είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ); 28 κράτη μέλη Περισσότεροι από 500 εκατομμύρια πολίτες Σημερινές υποψήφιες για ένταξη στην ΕΕ χώρες: Αλβανία, Μαυροβούνιο,
Αναγεννησιακή Τέχνη Ξεκίνησε κατά τον 15ο αιώνα, στη Φλωρεντία. Τα έργα έχουν θέματα κυρίως από τη Βίβλο, την Ελληνική και Ρωμαϊκή μυθολογία, την ιστορία,
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Έπιμέλεια : Μαρία Γεωργακούλια - φιλόλογος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχιτεκτονικη & Γεωμετρια του Παρθενωνα
Ορισμοί Ιεραρχικός Μη γραμμικός τύπος δεδομένων Γονέας – Παιδιά
Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα
Αρχιτεκτονική στα μαθηματικά
Η Συμμετοχή της Κύπρου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας.
Λογικός Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων
Στατιστική Επιχειρήσεων
Πρώτη Έρευνα Τίτλος: Σχέση μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους μαθητών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΕ.Λ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ «ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ»
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Υπολογισμός της σταθεράς του ελατηρίου
2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας
Ο άνθρωπος πάντα αισθανόταν εγκλωβισμένος στη γη…
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία.
Δύναμη και κίνηση Γιατί το κιβώτιο σταματά;
Ναζαρηνή τέχνη Τμήμα: Β΄2
Δυναμικός Προγραμματισμός
Άσκηση 4 (7η Άσκηση εργαστηριακού οδηγού) Β Γυμνασίου
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Δημιουργικές εργασίες στα Μαθηματικά ΓΕ.Λ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Άσκηση 3 Σώμα μάζας m=2kg ηρεμεί σε οριζόντιο επίπεδο. Κάποια στιγμή ασκούνται ταυτόχρονα στο σώμα δύο δυνάμεις F1=10N και F2=5N, όπως φαίνεται στο σχήμα.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βιωματικό Μέρος
Το Φ στο ανθρώπινο κεφάλι
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΒΑΡΟΣ Κατεύθυνση πάντα κατακόρυφη Προς τα κάτω w.
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2).
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
To Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης ( )
Отпор кретању тела.
Анализа електроенергетских система 1 -увод-
תרגול 3 - רקורסיות 3 שיטות עיקריות לפתור נוסחאות זמן ריצה רקורסיביות:
تئوری الاستیسیته Theory of Elasticity كريم عابدي.
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
Υπολογισμός της σταθεράς του ελατηρίου
Τεχνο-ιστορική Ερμηνευτική: Η Βιογραφία και το Πλαισιοκρατικό Αφήγημα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
Η φωτογραφική μηχανή.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Ψυχαναλυτική μέθοδος Sigmund Freud ( ): Θεμελιωτής της Ψυχανάλυσης
Τσιμεράκη Βαρβάρα ACCT, MSc
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι είναι η Ακολουθία Φιμπονάτσι και ποιος ο ρόλος της στην Επιστήμη, στη βιολογία και στην τέχνη; 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΦΑΚΑΚΗΣ ΠΑΡΗΣ

Ακολουθία Φιμπονάτσι Είναι μια σειρά από αριθμούς που ο καθένας από αυτούς έχει αξία ίση με το άθροισμα των δύο προηγούμενων αριθμών: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987, 1597, 2584, 4181, 6765, … Σε μαθηματικούς όρους, η ακολουθία Fn των αριθμών Φιμπονάτσι ορίζεται από τον αναδρομικό τύπο: Fn = Fn-1 + Fn-2 Με Fo=0 και F1=1 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 Η Ακολουθία Φιμπονάτσι ονομάστηκε έτσι από τον Λεονάρντο της Πίζας, γνωστό και ως Φιμπονάτσι.Λεονάρντο της Πίζας

Xρήσεις Ακολουθίας Φιμπονάτσι Η ακολουθία έχει αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη στην Επιστήμη και στη φύση 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 Εμφανίζονται παντού: στη διάταξη των φύλλων ενός φυτού, στο μοτίβο των πετάλων ενός λουλουδιού, στο άνθος της αγκινάρας, σε ένα κουκουνάρι ή στο φλοιό ενός ανανά.

1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 ορθογώνια Fibonacci. Αυτό το σύνολο ορθογωνίων των οποίων πλευρές είναι δύο διαδοχικοί αριθμοί Fibonacci στο μήκος και που αποτελούνται από τα τετράγωνα με τις πλευρές που είναι αριθμοί Fibonacci, θα καλέσουμε τα ορθογώνια Fibonacci. Η σπείρα που δημιουργείται ονομάζεται σπείρα Fibonacci.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως ο λόγος (δηλαδή το πηλίκο) δύο διαδοχικών αριθμών της ακολουθίας όσο οι αριθμοί μεγαλώνουν προσεγγίζει όλο και περισσότερο τον γνωστό «χρυσό λόγο» που είναι ίσος με τον άρρητο αριθμό φ=1,61803…(φ προς τιμήν του Έλληνα γλύπτη Φειδία) Όπως παρατηρείτε: 2/1=2 3/2=1,5 5/3=1,666 8/5=1,6 13/8=1,625 21/13=1,615 κτλ. Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως ο λόγος (δηλαδή το πηλίκο) δύο διαδοχικών αριθμών της ακολουθίας όσο οι αριθμοί μεγαλώνουν προσεγγίζει όλο και περισσότερο τον γνωστό «χρυσό λόγο» που είναι ίσος με τον άρρητο αριθμό φ=1,61803…(φ προς τιμήν του Έλληνα γλύπτη Φειδία) Όπως παρατηρείτε: 2/1=2 3/2=1,5 5/3=1,666 8/5=1,6 13/8=1,625 21/13=1,615 κτλ. 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3

Τι είναι ο χρυσός αριθμός και ποιες «όμορφες» ιδιότητες έχει; Ο αριθμός Φ = 1, … ονομάζεται χρυσός αριθμός και συμβολίζεται με Φ προς τιμή του μεγάλου γλύπτη Φειδία. ΟΜΟΡΦΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ

Τι είναι το χρυσό ορθογώνιο και τι σχέση έχει με τον Παρθενώνα; Χρυσό ορθογώνιο είναι εκείνο στο οποίο: αν διαιρέσουμε το μήκος της μεγαλύτερης πλευράς του με το μήκος της μικρότερης πλευράς του παίρνουμε πηλίκο ίσο με τον χρυσό αριθμό Φ=1, … 1, … 1 Το χρυσό ορθογώνιο εμφανίζεται συνέχεια στην κατασκευή του Παρθενώνα. Στο παραπάνω σχήμα μόνο, βλέπουμε έξι (6) τέτοια χρυσά ορθογώνια.

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ήταν οι πρώτοι που χρησιµοποίησαν τα Μαθηµατικά στην τέχνη. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι απέδιδαν µαγικές ιδιότητες στην χρυσή τοµή – χρυσό λόγο και τους έκαναν χρήση στο χτίσιµο των µεγάλων πυραµίδων. 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ Α΄3 Ποιος ο ρόλος της Χρυσής Τοµής στην Τέχνη και την Αρχιτεκτονική ;

Τον 16ο αιώνα ο Luca Pacioli ( ) γεωµέτρης, «ξαναανακάλυψε» τη χρυσή τοµή. Ο Leonardo μελέτησε τις αναλογίες του ( ) γεωµέτρης, «ξαναανακάλυψε» τη χρυσή τοµή. Ο Leonardo μελέτησε τις αναλογίες του ανθρωπίνου σώµατος και ειδικότερα τις αναλογίες στο ανθρώπινο πρόσωπο. Michelangelo και Raphael επανέφεραν στις συνθέσεις τους τη χρυσή τοµή. Ο οµφαλός διαιρεί το σώµα του ∆αβίδ του Michelangelo σε λόγο χρυσής τοµής.. 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ Β΄3 Ποια η επιρροή της χρυσής τομής στη ζωγραφική και γλυπτική ;

1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ Β΄3 ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΦΑΚΑΚΗΣ ΠΑΡΗΣ