Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας Η επίδραση των Θεωριών του Lev Vygotsky στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
RULES OF THE MEANS OF TRANSPORT We are going to present you the rules you must follow when you are on board.
Advertisements

Α. Λούβρης, Προϊστάμενος Γραφείου Δ.Ε.Π. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
Ευρωπαϊκή Δημόσια Πολιτική Σπύρος Μπλαβούκος Δημήτρης Μπουραντώνης
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων διαφέρουν μεταξύ τους και δεν είναι όλες εξίσου κατάλληλες για κάθε ερευνητικό πρόβλημα.
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, Γ. ΕΑΡΙΝΟ. Ποια είναι η δράση του ΦΚ ? ΦΚ – απευθύνεται στο κρατική εξουσία - Το ΦΚ έχει καταφέρει να συμπεριλάβει τις ♀ ως δρώντα υποκ.
Μαίρη Κουτσελίνη Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Νοέμβριος  Κατανόηση του τι είναι, πριν την εφαρμογή  Αποδοχή της επιστημολογικής βάσης των Δεικτών  Σύνδεσή τους.
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) (Vygotsky, Leont’ev, Luria, Nardi, Cole and Engestrom) & Artefacts Επικ. Καθ. Ζ. Σμυρναιου.
Ο σκοπός της παρουσίασης
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Στρατηγική Διδασκαλίας
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ Τι είναι αλκοολισμός;
Μεταγνωστική Ικανότητα-στρατηγικεσ
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ..
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ70
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
ΜΕΓΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΑΘΗΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2011
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Αισθητηριακές Διαταραχές
ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 2016/679 ΕΕ (GDPR)
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ της 49ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, του Σχολικού Συμβούλου Ανδρέα Ν. Ζεργιώτη «Η γλωσσική καλλιέργεια.
ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
στην Περιφερειακη Ενοτητα Ρεθυμνησ τησ Περιφερειασ Κρητησ
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Δημήτρης Παπαστεργίου // Δήμαρχος Τρικάλων
H θεωρία του Lev Vygotsky
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας Η επίδραση των Θεωριών του Lev Vygotsky στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής και στην Εκπαίδευση (σχολείο) Απειρανθίτου Βασιλική, Ζαμουρίδου Παγώνα, Ζαφειράτης Σταύρος, Κριλάκης Ανδρέας Μάθημα Παιδαγωγικά Επιβλέπων: Μ. Κουκουνάρας-Λιάγκης

Βιογραφικά Στοιχεία Ο σοβιετικός ψυχολόγος Lev Semenovich Vygotsky ( ) επεκτάθηκε στους χώρους της γλωσσολογίας, των κοινωνικών επιστημών, της παιδαγωγικής, της ψυχολογίας, της φιλοσοφίας και της τέχνης. Ανέπτυξε την εξαιρετικά καινοτόμο ερευνά του στις δεκαετίες 1920 και του Οι θεωρίες του άρχισαν να μελετούνται πολύ αργότερα κατά τη δεκαετία του 1960 λόγω: της μετάφρασης στην αγγλική γλώσσα. της ακαδημαϊκής αλληλεπίδρασης μεταξύ Δύσης και της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. του εκπαιδευτικού προσανατολισμού του ίδιου του Vygotsky.

Κοινωνικός Κονστρουκτιβισμός (Εποικοδομισμός) Ο Vygotsky υπήρξε θεμελιωτής του Κοινωνικού Κονστρουκτιβισμού (Social Constructivism). Τόνισε πως ο ρόλος του κοινωνικού πλαισίου έχει μεγάλη σημασία για τη γνωσιακή ανάπτυξη του ατόμου. Μέσα από την αλληλεπίδραση με το κοινωνικό πλαίσιο το άτομο γνωρίζει τον κόσμο και οικοδομεί τη γνώση.

Κοινωνικο-πολιτισμική Θεωρία Δίνει έμφαση στον τρόπο με τον οποίο η νοητική ανάπτυξη είναι κοινωνικά αμφίδρομη διαδικασία. Το παιδί δρα απέναντι σε ένα πρόσωπο (γονέας, συγγενής) και το πρόσωπο αυτό αντιδρά προς το παιδί, δημιουργώντας από κοινού μια αλληλεπίδραση. Τα παιδιά καταλαβαίνουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια των γονιών τους και την αλληλεπίδραση μαζί τους και μέσα από αυτή τη διαδικασία γνωρίζουν τον κόσμο, επικοινωνούν και αναπτύσσονται.

Θεωρία για τη γλώσσα και την ανάπτυξη του παιδιού Η γλώσσα εξυπηρετεί δύο βασικούς στόχους: την επικοινωνία την εσωτερική τακτοποίηση των σκέψεων Η γλώσσα και η σκέψη αναπτύσσονται ανεξάρτητα και στη συνέχεια καταλήγουν σε αμοιβαία αλληλεπίδραση.

Στάδια ανάπτυξης (1) Στάδιο πρώτο: Σκέψη και γλώσσα δεν σχετίζονται. Η ικανότητα χρήσης της γλώσσας για την έκφραση των σκέψεων δεν είναι αναγκαία (προγλωσσική σκέψη). Στάδιο δεύτερο: Η γλώσσα και η σκέψη αρχίζουν να σχετίζονται. Το παιδί στην ηλικία των 2-6 ετών συνηθίζει να μιλά με τον εαυτό του (εγωκεντρική ομιλία) Η γλώσσα εξυπηρετεί την εσωτερική και εξωτερική λειτουργία του παιδιού.

Στάδια ανάπτυξης (2) Στάδιο τρίτο: Το παιδί στην ηλικία των επτά ετών μπορεί να ελέγχει την εσωτερική και εξωτερική λειτουργία της γλώσσας του. Η εγωκεντρική ομιλία έχει γίνει εσωτερική και βοηθά ώστε το παιδί να τακτοποιεί τις σκέψεις του. Η εξωτερική λειτουργία συντελεί στην εξωτερίκευση των σκέψεων και καθιστά δυνατή την αποτελεσματική κοινωνική επικοινωνία.

Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης Η προώθηση της διδασκαλίας ως το σημείο που μπορεί να φτάσει το παιδί με τη βοήθεια και την καθοδήγηση ενός ενηλίκου ή ενός πιο προχωρημένου συνομηλίκου. Η ΖΕΑ είναι το σημείο στο οποίο φτάνει το παιδί και αποτελεί το άκρο των δυνατοτήτων του. Η Ζώνη της επικείμενης ανάπτυξης διαφέρει από παιδί σε παιδί. Η Ζώνη της επικείμενης ανάπτυξης δεν είναι σταθερή.

Διάλογος Piaget-Vygotsky 1)γνωστικός εποικοδομισμός 2) βαρύνουσα σημασία της ανάπτυξης ο βιολογικός παράγοντας 3) προηγείται το άτομο, έπεται η κοινωνία 3) η ανάπτυξη προηγείται της μάθησης 4) ο εκπαιδευτικός ως διευκολυντής της μάθησης 5) η γνώση προχωρά βαθμιαία, χτίζεται 1)κοινωνικός εποικοδομισμός 2) βαρύνουσα σημασία της ανάπτυξης ο κοινωνικός παράγοντας 3) προηγείται η κοινωνία, έπεται το άτομο 3) η μάθηση προηγείται της ανάπτυξης 4) ο εκπαιδευτικός ως διαμεσολαβητής της μάθησης 5) η γνώση προχωρά βαθμιαία, χτίζεται

Επίδραση Vygotsky στην Παιδαγωγική Η θεωρία του Vygotsky προτείνει ένα σχολείο με ευκαιρίες για κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και επαφή με τα συμβολικά συστήματα (γλώσσα, κουλτούρα, τέχνη). Η μάθηση αποτελεί μια συγκρουσιακή διαδικασία των προϋπαρχουσών γνώσεων, ιδεών, αντιλήψεων του μαθητή με τις νέες από το σχολείο και σύνθεση αυτών. Ο δάσκαλος καλείται να λειτουργεί ως δημιουργός «πλαισίου στήριξης» για τον κάθε μαθητή και ως διαμεσολαβητής στη διαπραγμάτευση της μάθησης.

Παραδείγματα καλής εφαρμογής θεωρίας Vygotsky στο σχολείο (1) 1) η συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα 2) η ομαδική συνεργασία αδύναμων και προχωρημένων μαθητών 3) οι δημιουργικοί συνδυασμοί ομάδων με διαφορετικά κοινωνικο-πολιτισμικά χαρακτηριστικά των μαθητών που συμμετέχουν 4) οι εξωσχολικές δραστηριότητες

Παραδείγματα καλής εφαρμογής θεωρίας Vygotsky στο σχολείο (2) 5) η μίμηση του δασκάλου, π.χ. στην επίλυση ασκήσεων, στη χρήση του λόγου, του σώματος, της τεχνολογίας κ.λπ. 6) η υποβοήθηση των μαθητών στη λύση προβλημάτων και στην ανάπτυξη προβληματισμών 7) η εξατομικευμένη υποστήριξη των μαθητών 8) ο προσωπικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης μέσα από τη σχέση δασκάλου-μαθητή

Σημερινές συνθήκες εφαρμογής στο σχολείο (1) 1) η συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα εφαρμόζεται κυρίως ως “εξέταση” και όχι στο πλαίσιο της διδασκαλίας 2) η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία εφαρμόζεται συνήθως στις χαμηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες (νηπιαγωγείο, δημοτικό) και από το γυμνάσιο και έπειτα δεν αξιοποιείται επαρκώς 3) η εξατομικευμένη παρακολούθηση των μαθητών είναι δυσχερής μέσα σε τάξεις πολυάριθμων μαθητών και υπό την ανάγκη κάλυψης της εκπαιδευτικής ύλης του αναλυτικού Προγράμματος

Σημερινές συνθήκες εφαρμογής στο σχολείο (2) 4) οι εξωσχολικές δραστηριότητες είναι περιορισμένες και συνήθως επαφίενται στην παιδαγωγική θεωρία του κάθε δασκάλου 5) η αξιοποίηση της κοινωνικο-πολιτισμικής διαφορετικότητας των μαθητών μέσα από την ομαδική συνεργασία μαθητών δεν αξιοποιείται ιδιαίτερα 6) οι γονείς φοβούνται μήπως μείνουν πίσω γνωσιακά τα παιδιά τους και αρκετοί προτιμούν τα ιδιωτικά σχολεία

Προβλήματα – Αδυναμίες Ομαδοσυνεργατικής Μάθησης (1) 1) ανταγωνιστικός χαρακτήρας σύγχρονης κοινωνίας 2) απαιτητική προετοιμασία για τις εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 3) μη επαρκώς προετοιμασμένοι δάσκαλοι για επίβλεψη συνεργασίας ομάδων 4) ενδογενείς δυσκολίες ομαδικής συνεργασίας, π.χ. χρονοβόρα διαδικασία η σύνθεση ιδεών, αντιλήψεων, επιθυμιών, νοοτροπιών κ.λπ. διαφορετικών μαθητών (“μόνος μου στο σπίτι το κάνω σε πέντε λεπτά, ενώ στο σχολείο με την ομάδα μέχρι να αποφασίσουμε…”)

Προβλήματα – Αδυναμίες Ομαδοσυνεργατικής Μάθησης (2) 5) ελλιπής καλλιέργεια κουλτούρας συνεργασίας και διαλόγου 6) το γνωσιακό, πολιτισμικό ή ηθικό κενό μεταξύ διαφορετικών μαθητών (προχωρημένων - αδύναμων) μπορεί να γίνει δυσβάστακτο βάρος για τους προχωρημένους, αλλά και για τους αδύναμους χωρίς κατάλληλη υποστήριξη από το δάσκαλο (“mind the gap”) 7) η συνεργασία μπορεί να οδηγήσει σε αδράνεια κάποιους μαθητές (“θα το κάνει η ομάδα, θα το κάνουν οι άλλοι”) – αποτέλεσμα: α) η υπερφόρτωση κάποιων μαθητών, β) η διακινδύνευση του αποτελέσματος από την έλλειψη συντονισμού ή την αδιαφορία

Προβλήματα – Αδυναμίες Ομαδοσυνεργατικής Μάθησης (3) 8) η ισοπέδωση της διαφορετικότητας και της ευγενούς άμιλλας (“όσο και να προσπαθήσεις ή να μην προσπαθήσεις το αποτέλεσμα είναι ίδιο για όλους”, βλ. ελληνικό Δημόσιο, κομμουνιστικές κοινωνίες) 9) μη σύγκλιση στόχων των μαθητών (“να περάσω το μάθημα”, “να αριστεύσω”) 10) το μη δέσιμο της ομάδας (“η χημεία των μελών”) 11) η αξιολόγηση 12) το ΕΓΩ και το εσύ (όλα τα πάθη του εγώ που δυσχεραίνουν τη συνύπαρξη)

Πλεονεκτήματα Ομαδοσυνεργατικής Μάθησης (1) 1) η γνωσιακή ωρίμανση και ανάπτυξη (ζώνη επικείμενης ανάπτυξης) 2) η ψυχολογική ωρίμανση 3) η κοινωνική ενθάρρυνση και υποστήριξη μέσα από την ομάδα, η αυτοεκτίμηση, η καλή ψυχική υγεία λόγω της αποδοχής και της αυτοεκτίμησης 4) η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών σε κοινωνικά πλαίσια, επομένως η κοινωνικοποίηση των παιδιών

Πλεονεκτήματα Ομαδοσυνεργατικής Μάθησης (2) 5) η εξάσκηση στη συνύπαρξη και το κοινό καλό 6) η προετοιμασία δημοκρατικών πολιτών 7) η πνευματική ωρίμανση μέσα από τις δυσκολίες 8) ο προσωπικός χαρακτήρας της μάθησης 9) η χαρά της παρέας, η γένεση κάποιας φιλίας ή ενός έρωτα,

Πλεονεκτήματα Ομαδοσυνεργατικής Μάθησης (3) 10) η ΑΣΚΗΤΙΚΗ, 11) η ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΗ, η αποδοχή της αδυναμίας του άλλου, ακόμη και της αδικίας, 12) η ΑΓΑΠΗ, εάν φθάσεις ποτέ… που το ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΨΥΧΩΣ.

Προϋποθέσεις παιδαγωγικής εφαρμογής Ομαδοσυνεργατικής μάθησης 1) οι γνώσεις του δασκάλου (η θεωρία) 2) το ήθος του δασκάλου (διδάσκει με το παράδειγμά του) Δύο εικόνες: ο Σταυρός: ο διδάσκαλος σταυρώνεται για τα παιδιά του ο ιερός νιπτήρας: o διδάσκαλος πλένει τα πόδια των μαθητών του σε αντίθεση με την απουσία ή την έλλειψη αναστοχασμού του δασκάλου και την κυριαρχική του θέση (στάτους) 3) η καλή εποπτεία και υποστήριξη των μαθητών 4) η εξατομικευμένη και πολυπαραγοντική αξιολόγηση (γνώσεων, προσπάθειας, ήθους, αντικειμενικών δυσκολιών των μαθητών )

Παιδιά που συνεργάζονται ομαδικά στο σχολείο

Παιδιά που δυσκολεύονται να συνεργαστούν

Ο συμμαθητής και η συμμαθήτρια της Ομαδοσυνεργατικής Μάθησης… Μια συμβολική απεικόνιση

Μια Παιδαγωγική για να μαθαίνουμε και να οραματιζόμαστε προσωπικά και κοινωνικά… Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για την προσοχή σας!