Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
Advertisements

Το Πάσχα στην Κάλυμνο Τ άξη:A’5 Τ άξη:A’5 Έτος: Έτος: Ονόματα μαθητών: Σιδερούλα Μύτικα,Πόπη Σαμάρκου,Μικέλα Σαμάρκου,Καλλιόπη Τρικοίλη.
Κουκούλης Παράσχος (parkouk) 1 ο Δημ. Σχολ. Αγ. Δημητρίου Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου,
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
Ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Διδακτική της Πληροφορικής Γιώργος Σούλτης 2009.
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.
Η 4 Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Β1 ΤΑΞΗ 1.
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 1ο Π.Δ.Σ.Θ.-ΑΠ.Θ ΣΤ΄2.  Το Έβερεστ είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά αν λάβουμε υπόψη την επιφάνεια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α’ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Scratch Game
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Κωνσταντινίδης Ίβο – Μπαλάφα Δήμητρα Δηώ
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Ιουδαϊσμός Εργασία των μαθητριών: Φωτιάδου Αναστασία
Ρομαντισμός.
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’
Ισθμός της Κορίνθου Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
Η Ομάδα Yellow.Warriors.RacingTeam
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης
Ινδιάνοι.
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
ΛαϊκέΣ παραδόσειΣ ήθη και έθιμα
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Εργασία Βιολογίας β’ Γυμνασίου
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Γυμνάσιο Νεάπολης Κοζάνης
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΑΙΤΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ηλιάδης Χρήστος1, Καρυώτη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
Το ηφαίστειο της Αίτνας
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
Ἑλλήνων Οἶνος Project Α1 59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.
Οπτικές Ίνες Μαθητές που εργάστηκαν : Γαλακτίδης Παναγιώτης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ) ως το θάνατό του (323 π.Χ)

Ιστοριογραφία – Ιστορία σύντομη ιστορική ανασκόπηση Είναι η καταγραφή των γεγονότων μιας περιόδου με χρονολογική σειρά. Προϋποθέτει κριτική εξέταση και αξιολόγηση των πηγών. Ερμηνεύει τα αίτια και τις συνθήκες των γεγονότων. Αλήθεια – Ακρίβεια – Αντικειμενικότητα.

ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ΗΡΟΔΟΤΟΣ : Ο «πατέρας της Ιστορίας». Κατέγραψε την ιστορία των Περσικών Πολέμων με ανάμιξη γεωγραφικών και εθνολογικών στοιχείων. Αναζητεί τα αίτια εκφράζοντας τη γνώμη του, αξιολογεί τις πηγές του. ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ : «ο μεγαλύτερος ιστορικός». Κατέγραψε τα γεγονότα του Πελ/κου Πολέμου ( πΧ), αναζητώντας τα αίτια τους. Έκανε έρευνα και δείχνει εξαιρετική ακρίβεια στην καταγραφή των γεγονότων. ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ : Καταγράφει τα γεγονότα της τελευταίας περιόδου του Πελ/κου Πολέμου ( πΧ), φιλοδοξώντας να συνεχίσει το έργο του Θουκυδίδη, σε 7 βιβλία με τον τίτλο «Ελληνικά». Είχε ποικίλα ενδιαφέροντα και αυτό αποτυπώνεται στα έργα του : Ιστορικά (Ελληνικά, Κύρου Ανάβαση,, Αγησίλαος..), Σωκρατικά (Απολογία Σωκράτους, Συμπόσιον..), Διδακτικά (Πόροι, Περί Ιππικής..). Τον ονόμασαν «αττική μέλιττα» για την απλότητα του ύφους, την ποικιλία των θεμάτων του, την ζωντάνια των περιγραφών και την πίστη σε υψηλές αξίες.

ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΠΟΛΥΒΙΟΣ : (3 ος αι. π.Χ) έγραψε «καθολικήν ιστορία» ΔΙΟΔΩΡΟΣ : (1 ος αι. π.Χ) έγραψε σε 40 βιβλία Παγκόσμια Ιστορία, απ’ το μυθικό παρελθόν ως τις μέρες του.

ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ : ( π.Χ) σημαντικότατος βιογράφος ΑΡΡΙΑΝΟΣ

Ο βίος του Αρριαννού 95 μΧ Νικομήδεια Βιθυνίας   Νικόπολη Ηπείρου  Επίκτητος * * 120 μΧ Αθήνα  Ανδριανός  Ρωμαίος πολίτης – Φλάβιος 130 μΧ Καππαδοκία ως διοικητής (legatus) – για επτά χρόνια  ηγετικές ικανότητες και νίκες κατά των Αλανών Αθήνα –Αθηναίος πολίτης και το 145 μΧ επώνυμος άρχοντας 180 μΧ Βιθυνία Είχε ως πρότυπο τον Ξενοφώντα.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ Αλεξάνδρου Ανάβασις Επικτήτου Διατριβαί Περίπλους Εύξεινου Πόντου Τέχνη Τακτική ΙνδικήΕγχειρίδιον Επικτήτου Έκταξις κατ’ Αλανών

ο Αρριανός ως ιστορικός Διακρίνεται για τον θαυμασμό προς τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό Επέλεξε τις πιο αξιόπιστες – κατά τη γνώμη του – ιστορικές πηγές με πρότυπο τον Ξενοφώντα (Κύρου Ανάβασις) Έχει παραστατικότητα, συνοπτικότητα, αμεροληψία – αντικειμενικότητα, ακρίβεια με την αρχαία αττική διάλεκτο. Στα μειονεκτήματά του είναι το ότι δεν έγραψε για πολιτικά σχέδια του Αλ/νδρου ή για την εκπολιτιστική πολιτική της εκστρατείας του  

Ανέχου και απέχου Ο Επίκτητος ανέπτυξε ένα φιλοσοφικό σύστημα που θεμελίωνε σε βάσεις από την ηθική του Σενέκα και το οποίο ήταν κυρίως ένα είδος θρησκευτικής διδασκαλίας που έμοιαζε πολύ με τον χριστιανισμό. Επίκεντρο της φιλοσοφίας του Επίκτητου είναι ο άνθρωπος και η εκπαιδευτική αγωγή του με έμφαση στην ηθική. Η εκπαίδευση για τον φιλόσοφο είναι το μέσο με το οποίο μπορεί να κατοχυρώσει ο άνθρωπος την ελευθερία του. Μέσω της άσκησης της φιλοσοφίας ο άνθρωπος μπορεί να διακρίνει τα πράγματα που βρίσκονται υπό την εξουσία του από εκείνα που δεν βρίσκονται υπό την εξουσία του. Κατά τον Επίκτητο, η έννοια της ευδαιμονίας εδράζεται στη γνώση των «εφ' ημίν» (στα οποία υπάγονται οι # μας πράξεις, οι σκέψεις κλπ.) και των «ουκ εφ' ημίν» (στα οποία υπάγονται ο πλούτος, η δόξα κλπ.).Σενέκαεκπαίδευσηάνθρωποςελευθερία# Τις είναι θέλεις σαυτώ πρώτον ειπέ. Είθ ’ ούτως ποίει ά ποιείς. #

όπως ο Ξενοφών, έτσι και ο Αρριανός μαθήτεψε σε ένα φιλόσοφο και κατάγραψε τις απόψεις του δασκάλου του· όπως ο Ξενοφών, έτσι και ο Αρριανός πολέμησε από ηγετική θέση στη Μικρασία· όπως ο Ξενοφών, έτσι και ο Αρριανός αποσύρθηκε νωρίς από τη δράση και αφοσιώθηκε στη συγγραφή· Η Ἀ λεξάνδρου ἀ νάβασις του Αρριανού αντιστοιχεί ως τίτλος στην Κύρου ἀ νάβασις του Ξενοφώντα και ο Κυνηγετικός στα Κυνηγετικά. Οι ομοιότητες, θεληματικές και αθέλητες, είναι πραγματικά μεγάλες. Αρριανός και Ξενοφώντας

Σύγχρονος σχεδόν με τον Αρριανό ο Λουκιανός είχε διαπιστώσει ότι τα χρόνια εκείνα «δεν έμεινε άνθρωπος να μη συγγράφει ιστορία· όλοι μάς γίναν Θουκυδίδηδες και Ηρόδοτοι και Ξενοφώντες» [ - σωστά! Όμως ας μην αδικήσουμε έναν ιστορικό που ήξερε να διαλέγει τις πηγές του, που διασταύρωνε τις πληροφορίες του και που, ιδιαίτερα στην Ἀ λεξάνδρου ἀ νάβασις, μας έδωσε μιαν αξιόπιστη αφήγηση της εκστρατείας - αντικειμενική, όπου προσπάθησε βέβαια να δικαιολογήσει, όχι όμως και να αποκρύψει τις σκοτεινές πλευρές του Μεγαλέξανδρου. Όσο για τη συνειδητή μίμηση του Ξενοφώντα, αυτή τον βοήθησε να ακολουθήσει τον μέσο δρόμο και να διαμορφώσει έναν αττικό λόγο απλό, στρωτό και ευκολονόητο.

Βασικές ιστορικές πληροφορίες Μετά τον Πελ/κό πόλεμο η νικήτρια Σπάρτη ακολουθεί συντηρητική πολιτική που δυσαρεστεί τις ελληνικές πόλεις Η Αθήνα την ανταγωνίζεται με νέες νίκες Οι Σπαρτιάτες υπογράφουν με τους Πέρσες την «Ανταλκίδειο Ειρήνη», που τους βάζει διαιτητές στις ελληνικές υποθέσεις Γεννιέται η ιδέα μιας συνένωσης όλων των Ελλήνων κατά των Περσών

Οι ελληνικές πόλεις διαδέχονται η μια την άλλη στην κυριαρχία της επικράτειας (Αθήνα, Θήβα) χωρίς όμως καμία να την διατηρεί. Εμφανίζεται τότε η Μακεδονία και ο Φίλιππος Β΄ αναλαμβάνει να υλοποιήσει την συνένωση όλων των Ελλήνων υπό μια διοίκηση με στόχο των αγώνα κατά των Περσών (συνέδριο της Κορίνθου, 337 π.Χ). Μετά την δολοφονία του, την ηγεσία αναλαμβάνει ο γιος του, Αλέξανδρος. Από το 336 π.Χ ο εικοσάχρονος Αλέξανδρος προέλασε νικηφόρα φτάνοντας μέχρι την Ινδία. Το 323 π.Χ πεθαίνει αφήνοντας πίσω του μια τεράστια αυτοκρατορία.

Πηγές : Ιστορία του ελληνικού έθνους Αρχαίοι έλληνες ιστοριογράφοι (Α΄ Λυκείου) Ιστορία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/i ndex.html Wikipedia Google