ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 9 Ο (19/04/2013): ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 11 Ο (17/05/2013): Ο ΓΑΜΟΣ.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Mεταβίβαση της μάθησης: Mεταβίβαση γνώσεων και στρατηγικών.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Θεσμικό Πλαίσιο Ειδικής Αγωγής- Δομές Ειδικής Αγωγής
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
σχολικη αυτονομια μεσα στον συγκεντρωτισμο (. ;)
Δημήτρης Ματθαίου Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
έννοια και λειτουργια της εκπαιδευσησ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου Αθηνών

Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ

Διευκρίνιση εννοιών:  Κοινωνική δομή  Κοινωνικός θεσμός  Κοινωνικός ρόλος  Κοινωνική θέση (status) Ποια στοιχεία μας επιτρέπουν να μιλάμε για Σχολικό Θεσμό;

Το σχολείο είναι ένας τυπικός θεσμός με συγκεκριμένη οργάνωση Κοινωνικά «αποδεκτή» δομή με συγκεκριμένες λειτουργίες: Εκπαίδευση Γραφειοκρατία Διαπνέεται από: Υπολογιστικότητα Προβλεψιμότητα Αποδοτικότητα Έλεγχο Εξειδίκευση Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ Επιλογή και νομιμοποίηση Κοινωνικοποίηση

Αρχές της γραφειοκρατίας (μηχανικής) σύμφωνα με τον Weber (Νόβα-Καλτσούνη, 2010):  Οργάνωση στη βάση κανόνων ή διοικητικών προδιαγραφών  Ιεραρχία και έλεγχος των υφιστάμενων από τον προϊστάμενο  Ύπαρξη γραπτών κειμένων που αποτελούν το κανονιστικό της πλαίσιο  Εξειδίκευση των εργαζομένων  Πλήρης απασχόληση  Ύπαρξη γενικών και σταθερών κανόνων Τι είδους κριτική μπορεί να έγινε σχετικά με τη γραφειοκρατία στην εκπαίδευση; Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ

Μηχανική γραφειοκρατία Εκπαίδευση Επαγγελματική γραφειοκρατία Ρόλοι με υψηλά επίπεδα κατάρτισης Έλεγχος προληπτικού τύπου Αυτονομία και προσωπικές πρωτοβουλίες Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ Πειθαρχία Εργασίες επαναλαμβανόμενες και μονότονες Εργασίες χαρακτηρίζονται από επαγγελματισμό, έχουν πολυποίκιλο περιεχόμενο και είναι περιβεβλημένες με ευθύνες

Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ Ποιος ο σκοπός της εκπαίδευσης στα επίσημα κείμενα; Μετάδοση γνώσεων με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την απομάκρυνση από το «παραδοσιακό» Κοινωνικοποίηση με βάση την εθνική και κοινή κουλτούρα Επιλογή των μαθητών έμμεσα συνδεδεμένη με την κοινωνική ιεραρχία Τι είδους γνώσεις επιλέγονται ή προτιμώνται στις σημερινές μεταμοντέρνες κοινωνίες; Χρήσιμη γνώση, άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομία

Τι χαρακτηριστικά έχει η γνώση που εμπεριέχεται στα σημερινά προγράμματα σπουδών;  Απουσία σύνδεσης μεταξύ των γνωστικών αντικειμένων  Απουσία σύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων με την πραγματικότητα που βιώνουν οι μαθητές  Αντίληψη ότι η γνώση είναι αυτοσκοπός και μεταδίδεται με συγκεκριμένο τρόπο και από συγκεκριμένους θεσμούς  Η γνώση είναι κάτι ανεξάρτητο από την καθημερινή γνώση Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ

Μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι στις μετα-μοντέρνες κοινωνίες η εκπαίδευση δεν αποτελεί θεσμό; Μετάδοση γνώσεων με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την απομάκρυνση από το «παραδοσιακό» Κοινωνικοποίηση με βάση την εθνική και κοινή κουλτούρα Μαζικοποίηση της εκπαίδευσης Αντίληψη της κοινωνικοποίησης ως ενεργητικής και όχι ως παθητικής διαδικασίας

Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ Επιλογή των μαθητών έμμεσα συνδεδεμένη με την κοινωνική ιεραρχία Επιλογή μέσα από την πορεία ζωής και όχι το σχολείο Στοιχεία που αποτρέπουν την αποθεσμοποίηση του δημοτικού σχολείου: Ανέκαθεν απευθύνονταν στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού Ανοιχτό στην τοπική κοινωνία και την οικογένεια «Πρωτοκαθεδρία» του δασκάλου

Βιβλιογραφία μαθήματος: Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ Bottomore, T.B Sociology: A guide to problems and literrature. New York: Vintage Books Dubet, F Le déclin de l’institution. Paris: Seuil Μιχαλακόπουλος, Γ Κοινωνιολογία και Εκπαίδευση. Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογική διερεύνηση της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πράξης. Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη Μυλωνάς, Θ Κοινωνιολογία της Ελληνικής Εκπαίδευσης. Συμβολές. Αθήνα: Gutenberg Νόβα-Καλτσούνη, Χ Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg Papakonstantinou, A.A Les parents et l’école. Etude contrastive des rapports dans un contexte d’hétérogénéité culturelle. Bruxelles: Peter Lang Touraine, A Pourrons-nous vivre ensemble? Egaux et différents. Paris: Fayard