Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΝΕΡΟ.
Advertisements

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο άνθρωπος από την εμφάνιση του στη Γη, βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του Tο περιβάλλον του ανθρώπου: Φυσικό.
ΝΕΡΟ: ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΑΓΑΘΟ
Σήμερα θα μιλήσουμε για τη Φωτοσύνθεση
Ένα άτομο αζώτου ταξιδεύει στην βιόσφαιρα.
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οι οργανισμοί μετατρέπουν τα φυτικά υλικά σε οργανική ουσία. Η οργανική ουσία δίνει: Βελτίωση εδάφους 1.Αυξάνει σταθερότητα συσσωματωμάτων εδάφους 2.Καλύτερος.
Μόλυνση Νερού Οι δρόμοι της ρύπανσης
«O κύκλος του άνθρακα» Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος «Φυσική Περιβάλλοντος» Της φοιτήτριας Δεληγεώργη Κατερίνας Θεσσαλονίκη, Σεπτέμβριος 2004.
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ
Ρύπανση των υδάτων Κάθε φυσική, χημική ή βιολογική μεταβολή του νερού που το καθιστά ακατάλληλο για τους οργανισμούς 2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Επιμέλεια: Κωτίτσας.
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Διαχειριση φυσικων πορων
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΑΖΩΤΟΥ Το άζωτο (Ν) είναι ένα σημαντικό χημικό στοιχείο για τη ζωή, καθώς είναι συστατικό πολλών βιομορίων όπως: Των νουκλεïκών οξέων και των.
IB Topic: 3.8 Photosynthesis
5.2 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες του νερού
ΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Διάσπαση της τροφής Τροφή
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ Φαινόμενο του ευτροφισμού Πρόκληση του φαινομένου:
Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των φυτών
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Έφη Σωτήρη Κώστας Πρόκος Αργαλαστή, 14/5/2008
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΣΤΑ ΦΥΤΑ Ανταλλαγή αερίων οξυγόνου & διοξειδίου του άνθρακα
Αστικά λύματα Βιομηχανικά λύματα Λιπάσματα Αποικοδόμηση οργανισμών Ταχεία διάβρωση πετρωμάτων.
Το διοξείδιο του άνθρακα
ΦΑΣΕΙΣ - ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Ατμόσφαιρα Βιόσφαιρα Έδαφος Υδρόσφαιρα Λιθόσφαιρα.
«Ρύπανση και Ποιότητα Υπόγειων Νερών»
Τα «βιοτεχνολογικά» μπαλόνια Καραγεώργου Μαρία Βιολόγος 4 ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων.
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΑΖΩΤΟΥ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ  Το άζωτο είναι το τέταρτο συχνότερο στοιχείο στη μάζα των έμβιων όντων, μετά τον άνθρακα, το υδρογόνο και το οξυγόνο.
Οργανισμοί Αυτότροφοι ή παραγωγοί ετερότροφοι καταναλωτές Καταναλωτές 1ης τάξης φυτοφάγοι Καταναλωτές 2ης τάξης σαρκοφάγοι αποικοδομητές.
Τι είναι ο υδρολογικός κύκλος ή κύκλος του νερού; Yδρολογικός κύκλος είναι η σταθερή και αδιάκοπη κίνηση του νερού από την ατμόσφαιρα στην επιφάνεια της.
ΑΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Α1α
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΑΖΩΤΟΥ Το Ν (άζωτο) είναι σημαντικό χημικό στοιχείο καθώς είναι συστατικό πολλών βιομορίων Το Ν (άζωτο) είναι σημαντικό χημικό στοιχείο καθώς.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Βιολογία & Βιοδιάβρωση O άνθρακας και η μοριακή ποικιλότητα της ζωής Βιολογία & Βιοδιάβρωση O άνθρακας.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΜΟΛΥΝΣΗ.
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΑΖΩΤΟΥ. ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΑΖΩΤΟΥ.
Ιωάννης Καραγιάννης 4216 Διεξοδική διερεύνηση του Κύκλου του Νερού, παρουσίαση των δομικών του στοιχείων και η επίδραση του στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
ΔΙΑΠΝΟΗ Ο όρος διαπνοή αναφέρεται στην απώλεια νερού από ένα φυτό λόγω εξάτμισής του από τα στόματα των φύλλων. Η απώλεια αυτή αναπληρώνεται από το νερό.
Φυσική <<Ο κύκλος του νερού>>
«Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
Ο κυκλος του νερου Φωτεινη ΖΕΡΒΑ Α.Μ:4210 Ο Κύκλος του νερού.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
Δρ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΒΕΡΒΕΡΗΣ,
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ο Κύκλος του Νερού Κωτσοπούλου Ελένη ο κύκλος του νερού.
Ρύπανση του εδάφους.
Η παρουσίαση του κύκλου του νερού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
2. Άνθρωπος και περιβάλλον (2.1)
ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ Ονόματα μαθητών: Τζινευράκη Ειρήνη Τσάχαλη Ειρήνη
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ ΟΡΙΣΜΟΣ: Με τον όρο όξινη βροχή ονομάζουμε όλες τις ατμοσφαιρικές κατακρημνίσεις (δηλ. η βροχή, το χιόνι, το χαλάζι) οι οποίες έχουν pH (ενεργό.
Ο κύκλος του νερού Ισπικούδη Ευαγγελία.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΟΛΗ ΟΥΣΙΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Προηγούμενες γνώσεις που θα χρειαστώ...
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Βαγγέλης Ρούλιας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το νερό εξατμίζεται 1.
Ο κύκλος του νερού Φυσική
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ
Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους από μόνα τους
Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους από μόνα τους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας

Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει να κυκλοφορούν / ανακυκλώνονται : C, H, O, N, S, P Δομές οργανισμών Λειτουργίες οργανισμών

Επαναλαμβανόμενες κυκλικές πορείες χημικών στοιχείων στα οικοσυστήματα, μέσω : ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΓΕΩΛΟΓΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ διαδικασιών Παραδείγματα : Κύκλος άνθρακα Κύκλος αζώτου Κύκλος νερού

C C: Υπάρχει σε ΟΛΕΣ τις οργανικές ενώσεις Ακολουθεί τη ροή ενέργειας, αφού αυτή δεσμεύεται στους δεσμούς των οργανικών ενώσεων Σημαντικές αντιδράσεις : Φωτοσύνθεση ( ανόργανη  οργανική ) Φωτοσύνθεση ( ανόργανη  οργανική ) Παραγωγοί Κυτταρική αναπνοή ( οργανική  ανόργανη ) Κυτταρική αναπνοή ( οργανική  ανόργανη ) Παραγωγοί Καταναλωτές Αποικοδομητές

Φωτοσύνθεση Κυτταρική αναπνοή Κατανάλωση Αποικοδόμηση

Απελευθέρωση τεράστιων ποσοτήτων CO 2 ( ΓΙΑΤΙ ;) Καταστροφή δασών (= μειωμένη πρόσληψη CO 2 από φυτά )  ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Ν Ν : υπάρχει στα νουκλεϊκά οξέα και στις πρωτεΐνες Ν 2 Ν 2 ( μοριακό / διατομικό / ατμοσφαιρικό άζωτο ): υπάρχει στην ατμόσφαιρα (~78%), αλλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ( από τους παραγωγούς ) ΝΙΤΡΙΚΩΝ ΙΟΝΤΩΝ Οι παραγωγοί το προσλαμβάνουν με τη μορφή ΝΙΤΡΙΚΩΝ ΙΟΝΤΩΝ και από εκεί είναι διαθέσιμο και στους καταναλωτές Μετατροπή μοριακού / διατομικού / ατμοσφαιρικού αζώτου σε μορφή αξιοποιήσιμη από τους παραγωγούς (= νιτρικά ιόντα )  Αζωτοδέσμευση Ατμοσφαιρική (~10%) Ν 2 + υδρατμοί + ενέργεια από εκκενώσεις  αμμωνία Ν 2 + οξυγόνο + ενέργεια από εκκενώσεις  νιτρικά ιόντα Βιολογική (~90%) Ν 2  ελεύθερα & συμβιωτικά στις ρίζες των ψυχανθών ( τριφύλλι, μπιζελιά, φασολιά, σόγια, κ. ά.) ΑΖΩΤΟΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ βακτήρια  νιτρικά ιόντα Όσπρια : πλούσια σε πρωτεΐνες ( ΓΙΑΤΙ ;)

Αζωτούχα λιπάσματα ( παρασύρονται από τα νερά  ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ ) Παλιότερα : περιττώματα ζώων ( κοπριά ) και πουλιών Σήμερα : οικολογικές μέθοδοι Αγρανάπαυση : Το έδαφος « ξεκουράζεται » από καλλιέργειες ( ΓΙΑΤΙ ;) Αμειψισπορά : Εναλλαγή καλλιέργειας σιτηρών & ψυχανθών, ούτως ώστε το έδαφος να εμπλουτίζεται με το άζωτο και να μην εξασθενεί

H 2 O H 2 O: 1.Μέσο διακίνησης θρεπτικών ουσιών στα φυτά 2.Θερμορρύθμιση σε φυτά & ζώα 3.Φωτοσύνθεση Μεγάλη κινητικότητα : Εξάτμιση ( επιδερμική – επιφανειακή ) Διαπνοή ( απομάκρυνση νερού από τα στόματα των φύλλων ) Κατακρημνίσεις ( βροχή, χιόνι, χαλάζι ) Στόματα  ρυθμίζουν : Διαπνοή Ανταλλαγή αερίων ΑΝΑΠΝΟΗ : O 2  στόματα  CO 2 ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ : CO 2  στόματα  O 2

Αφαίρεση δέντρων  αύξηση ποσότητας νερού στη θάλασσα ( επιφανειακή απορροή ) ή στον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα Επιφανειακά ρέοντα ύδατα παρασύρουν θρεπτικά συστατικά προς υδάτινους αποδέκτες  δέλτα ποταμών με υψηλή παραγωγικότητα