ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
John Lennon.
Advertisements

ΑΞΟΝΑΣ ΔΡΑΣΗΣ : ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΘΕΜΑ : ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2013
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Μητρικός θηλασμός δικαίωμα κάθε νεογέννητου - χρέος κάθε μητέρας
Τα δικαιώματα του παιδιού
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Η υφιστάμενη κατάσταση στα καταστήματα κράτησης νέων
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Οι διακηρύξεις δεν προστάτευαν τη μικρή Υφαντρα
ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Μητρικός Θηλασμός Υποστήριξη μητέρας προς μητέρα
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Τίτλος Προγράμματος: «Εγώ και οι άλλοι. Πόσο ίδιοι μα και πόσο διαφορετικοί.»  Στοιχεία εκπαιδευτικού  Ονοματεπώνυμο: Νασιούδη Γεωργία  Ειδικότητα :
ΛΑΛΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β2 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Το πρόβλημα στην Αλβανία.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
Η Ιστορία των Κόμικς μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗΣ ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΡΑ Β 3 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ
Αντώνης Σαμαράκης. Αντώνης Σαμαράκης-Βιογραφία Ο Αντώνης Σαμαράκης (Αθήνα, 16 Αυγούστου 1919 – Πύλος Μεσσηνίας, 8 Αυγούστου 2003) ήταν Έλληνας πεζογράφος.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ Βασικές έννοιες οργάνωσης και μεθοδολογίες αξιολόγησης – αποτίμησης δράσεων ΕΤΑΚ Τετάρτη 13 Μαΐου 2015 Αμφιθέατρο Ινστιτούτου.
Αντίληψη Καταναλωτή, Στρατηγική μάρκετινγκ και Ηθική Συμπεριφορά Καταναλωτή και Λήψη Αποφάσεων Άννα Ζαρκάδα.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Σταθείτε στο ύψος σας παρά … αδιάφορα στον κυβερνοεκφοβισμό Το φαινόμενο Cyberbullying.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 8 – ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Εναλλακτική διδακτική προσέγγιση για την ενότητα «Η Επιχείρηση ως Κοινωνική Οργάνωση» του μαθήματος Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων με προσανατολισμό.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Η Δημιουργική Εργασία στο Λύκειο Σημειώσεις για ένα πλαίσιο επιμόρφωσης ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΘΗΝΩΝ (ΤΕΙ-Α)
Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
Τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού
Διερευνητική εργασία Β1
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ζητείται Ελπίς Αντώνης Σαμαράκης
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκείου ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκείου Διδακτική προσέγγιση της ενότητας H μετανάστευση Ν. Μιμιλίδου Σχ. σύμβουλος Κοινωνιολόγων.
ΤΟ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ-ΜΠΑΣΚΕΤ
Η Δύναμη Του Εθελοντισμού
UNICEF.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ Α. Διεθνής Ημέρα κατά της Επιθετικότητας εναντίον των Παιδιών Β. Παγκόσμια  Ημέρα για τα ορφανά πολέμου Γ. Ημέρα  της Ερυθράς Χειρός.
Κωνσταντίνα Πάιους Ελευθερία Πετράκου Αναστασία Συνοδινού
Ένα κήρυγμα του Χριστού στη Ναζαρέτ με ξεχωριστή σημασία
Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ-ΜΟΡΦΕΣ ΟΜΑΔΑ Α Αντωνόπουλος Κων/νος Γούρμας Σωτήρης
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΓΕΊΑ (Family Health)
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ.
ΦΑΡΜΑΓΑΛ A.E. Γαλακτοβιομηχανία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΠΟΡΤΕΛΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΜΑΡΙΑ Α.Μ.: 5639 ΙΩΑΝΝΙΝΑ 2013

Το ακόλουθο σχέδιο διδασκαλίας Θρησκευτικών απευθύνεται σε μαθητές Γ΄ τάξης δημοτικού σχολείου. Η διδακτική ενότητα, με την οποία θα γίνει η ενασχόληση είναι η ενότητα 9 του σχολικού βιβλίου με τίτλο Όλα τα παιδιά του κόσμου είναι αδέλφια. Το χρονικό πλαίσιο εφαρμογής είναι 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά).

ΣΚΟΠΟΣ ΣΤΟΧΟΙ (1) Όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, εθνικότητας, ως δημιουργήματα του Θεού, είναι αδέλφια και έχουν τα ίδια δικαιώματα.  Γνωστικοί: -Να κατανοήσουν ότι όλοι άνθρωποι έχουν τα ίδια δικαιώματα στη ζωή, στη μόρφωση, στην ελευθερία, στην εκπαίδευση. -Να ενημερωθούν για την εθελοντική βοήθεια που μπορούμε όλοι μας να προσφέρουμε. -Να γνωρίσουν ποιές χώρες του κόσμου πλήττονται περισσότερο από προβλήματα όπως η φτώχεια και η ανισότητα.  Βιωματικός: -Να αναφέρουν παραδείγματα προσωπικής εμπειρίας από τη σχέση τους με τον πάσχοντα συνάνθρωπο και να σκεφτούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν.

 Διαπολιτισμικός: - Να συνειδητοποιήσουν την ύπαρξη κοινών αξιών (ισότητα, αλληλεγγύη, αγάπη, ελευθερία), την προβολή τους από διεθνείς οργανισμούς και την κοινή προσπάθεια όλων των λαών για την αντιμετώπιση της φτώχειας και της πείνας, της ανισότητας και της εκμετάλλευσης.  Ιστορικοί: -Να πληροφορηθούν για την ύπαρξη, τη δημιουργία και τις δράσεις διεθνών εθελοντικών οργανισμών (πότε, που ιδρύθηκαν κ.λ.π). -Να ενημερωθούν για τα βασικά δικαιώματα των παιδιών και πότε κατοχυρώθηκαν συνταγματικά. -Να κατανοήσουν τη συμβολή της Εκκλησίας και τη βοήθεια που παρέχει σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη (ορθόδοξη ιεραποστολή).  Συναισθηματικοί: -Να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν θετική στάση για τα προβλήματα των παιδιών στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο όλο. -Να καλλιεργηθεί η φαντασία, η δημιουργική έκφραση και η γλωσσική τους ικανότητα.  Ψυχοκινητικοί: -Να κατορθώσουν να φέρουν σε πέρας (αποτελεσματικά) κατασκευές. -Να μπορούν να εργάζονται μέσα σε ομάδες.

Πάτερ ημών, δικαιώματα, ισότητα, ανισότητα, ελευθερία, προσευχή, αγάπη, αλληλεγγύη, εθελοντισμός, ορθόδοξη ιεραποστολή, διεθνείς οργανισμοί, ιεραποστολικό έργο, πόνος, φτώχεια.

 ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ  Τα δικαιώματα των παιδιών και η εκμετάλλευση τους.  Το έργο της Ορθόδοξης Ιεραποστολής και των Διεθνών Εθελοντικών Οργανισμών.  ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ  Ο Θεός είναι πατέρας όλων μας.  Ο Χριστός, σύμβολο ενότητας και ισότητας όλων των ανθρώπων.  Η προσευχή ως μέσο επικοινωνίας με το Θεό.  Ο κοινωνικός ρόλος της Εκκλησίας.

Στο συγκεκριμένο σχέδιο διδασκαλίας θα χρησιμοποιηθεί συνδυασμός μεθόδων διδασκαλίας. Η κυριότερη μέθοδος που θα εφαρμοστεί είναι η επαγωγική (από το ειδικό στο γενικό), η οποία ενισχύεται με την ερμηνευτική μέθοδο, την ομαδοσυνεργατική και τη μέθοδο των ερωτοαπαντήσεων. Οι μέθοδοι επεξηγούνται αναλυτικότερα στη συνέχεια. ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ - ΜΕΣΑ  Κολάζ με φωτογραφικό υλικό  «κιβωτός της αγάπης»  Υλικά για τις κατασκευές (χαρτόνι, ψαλίδι, μαρκαδόροι κλπ)

Αφόρμηση θα αποτελέσει ένα κολάζ, που θα έχει κατασκευάσει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός. Το κολάζ αυτό θα περιλαμβάνει από τη μια πλευρά μερικά από τα βασικότερα δικαιώματα των παιδιών και από την άλλη φωτογραφικό υλικό και εικόνες που θα δείχνουν την καταπάτηση τους και την εκμετάλλευση ορισμένων παιδιών. Απαραίτητο είναι οι εικόνες να απεικονίζουν παιδιά διαφορετικής εθνικότητας, φυλής και χρώματος. Με αυτό τον τρόπο ο εκπαιδευτικός θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των παιδιών και θα κερδίσει την προσοχή τους. Έτσι, ο εκπαιδευτικός, με βάση την επαγωγική μέθοδο, ξεκινώντας από κάτι ειδικό που είναι το κολάζ με τις φωτογραφίες των παιδιών, καταλήγει να συζητά με τους μαθητές κάτι γενικότερο, δηλαδή την ισότητα και τα ίδια δικαιώματα των παιδιών.

Σε αυτή τη φάση, αφού ο εκπαιδευτικός έχει δείξει στους μαθητές το κολάζ θα τους ζητήσει να το περιγράψουν και να το σχολιάσουν. Θα τονίσει την αντίθεση των δικαιωμάτων που αναγράφονται και των εικόνων που παρουσιάζονται, προβληματίζοντάς τους. Σε όλη τη διάρκεια θα συμμετέχει ενεργά και θα οργανώνει τη συζήτηση, θέτοντας κάποιες ερωτήσεις στους μαθητές. Ερωτήσεις όπως: Τι παρατηρείτε στις εικόνες; Για ποιό λόγο πιστεύετε ότι τα παιδιά αυτά υποφέρουν; Έχει σημασία το χρώμα δέρματος του παιδιού ή σε ποια φυλή ανήκει; Πιστεύετε πως πριν την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των παιδιών οι συνθήκες ζωής τους ήταν καλύτερες ή χειρότερες;, θα τους αφυπνίσουν και θα τους αναπτύξουν την κριτική ικανότητα. Μέσα από τη συζήτηση, οι μαθητές θα οδηγηθούν στους ακόλουθους συλλογισμούς. Αρχικά, θα συνειδητοποιήσουν ότι αφού τα δικαιώματα των παιδιών είναι κοινά, τότε όλα τα παιδιά είναι ίσα ανεξαρτήτως χρώματος και καταγωγής. Επίσης, μέσα από τις εικόνες θα διαπιστώσουν πόσο διαφορετικές είναι οι συνθήκες ζωής για μερικά παιδιά και πως τα δικαιώματά τους καταπατώνται ορισμένες φορές.

Για να ενισχυθεί η παραπάνω θέση, θα γίνει εισαγωγή στο σχολικό βιβλίο. Συγκεκριμένα ο εκπαιδευτικός θα χρησιμοποιήσει την ερμηνευτική μέθοδο, κατά την οποία αφού διαβαστεί το κείμενο της σελίδας 29, θα ακολουθήσει διάλογος, όπου θα αναλύσει και θα εξηγήσει το περιεχόμενο του κειμένου και θα απαντήσει σε τυχόν απορίες των μαθητών. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ερμηνεία της φράσης «Πάτερ ημών» και στα λόγια του Αποστόλου Παύλου, τα οποία συνδέονται με τους δύο πρώτους θεολογικούς άξονες. Ακολούθως, ο εκπαιδευτικός θα αναθέσει στους μαθητές τις δραστηριότητες της σελίδας 30 του σχολικού βιβλίου. Οι δραστηριότητες, αυτές έχουν σκοπό τόσο την ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω στα προβλήματα άλλων παιδιών, όσο και την ανάπτυξη της φαντασίας, της δημιουργικής σκέψης και της γλωσσικής ικανότητας των παιδιών. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός θα στρέψει και πάλι την προσοχή των παιδιών στο κολάζ και με αφορμή τις εικόνες θα τους θέσει την εξής ερώτηση: Υπάρχει κάτι που μπορούμε εμείς να κάνουμε για να βοηθήσουμε τα παιδιά που υποφέρουν; Οι μαθητές θα σκεφτούν και θα προτείνουν τρόπους, καθώς και θα μιλήσουν για προσωπικές τους εμπειρίες, κατά τις οποίες έχουν έρθει σε επαφή με πάσχοντες συνανθρώπους. Ο εκπαιδευτικός, έπειτα, θα ενημερώσει τους μαθητές για την ύπαρξη, τη δράση και τη συμβολή τόσο της Εκκλησίας αλλά και διαφόρων άλλων εθελοντικών οργανώσεων, όπως ο Ερυθρός Σταυρός, η UNICEF και άλλοι. Σε συνδυασμό με την ανάγνωση του κειμένου της σελίδας 31 του σχολικού βιβλίου, που θα ακολουθήσει, ο εκπαιδευτικός θα πληροφορήσει τους μαθητές για τους τρόπους με τους οποίους οι εθελοντικοί αυτοί οργανισμοί δρουν και βοηθούν τους συνανθρώπους που έχουν ανάγκη. Επίσης, θα εξηγήσει στους μαθητές έννοιες όπως ορθόδοξη ιεραποστολή, εθελοντισμός, διεθνείς οργανώσεις κλπ.

Ακολούθως, ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιώντας ως βάση τις δύο δραστηριότητες στη σελίδα 32 του σχολικού βιβλίου, θα ζητήσει από τον κάθε μαθητή να γράψει ένα γράμμα προς κάποιο παιδί που υποφέρει, μέσα στο οποίο θα του εκφράζει τις απορίες που τυχόν έχει και θα του μεταδίδει μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας. Οι μαθητές μπορούν να συνδυάσουν τα γράμματα τους με ζωγραφιές. Τα γράμματα αυτά θα συγκεντρωθούν και θα τοποθετηθούν μέσα σε μια κατασκευή που θα έχει φτιάξει ήδη ο εκπαιδευτικός. Η κατασκευή αυτή, που θα θυμίζει στο σχήμα κιβωτό, θα ονομαστεί «κιβωτός της αγάπης» και στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα σταλεί σε κάποιο εθελοντικό οργανισμό, τον οποίο και θα επιλέξουν οι ίδιοι οι μαθητές.

Η παραπάνω δραστηριότητα, με την κιβωτό της αγάπης, που περιγράφτηκε ενδείκνυται για διαθεματική προσέγγιση, καθώς συνδυάζει το μάθημα των Θρησκευτικών με το μάθημα της Γλώσσας. Οι μαθητές διδάσκονται τα βασικά χαρακτηριστικά μιας επιστολής και του τρόπου δόμησής της, τα οποία και εφαρμόζουν στην πράξη. Επιπλέον, η σύνδεση με το μάθημα των Εικαστικών είναι εμφανής καθώς οι μαθητές εργάζονται σε διάφορες κατασκευές.ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ Η διαπολιτισμικότητα είναι διάχυτη σε όλη την έκταση του παρόντος σχεδίου διδασκαλίας και αποτελεί έναν από τους βασικότερους στόχους του συγκεκριμένου μαθήματος. Οι μαθητές πληροφορούνται για τις διαφορετικές συνθήκες ζωής παιδιών ανά τον κόσμο και συνειδητοποιούν την αναγκαιότητα ανάληψης πρωτοβουλιών για την παροχή βοήθειας σε αυτά. Το σημαντικότερο που καλούνται οι μαθητές να κατανοήσουν είναι ότι όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν τα ίδια δικαιώματα, είναι ίσα ανεξάρτητα από φυλετικές και κοινωνικές διακρίσεις.

 Ο Θεός είναι πατέρας όλων μας, κι επομένως όλοι είμαστε αδέρφια, δηλαδή όλοι είμαστε ίσοι.  Όλα τα παιδιά της γης έχουν τα ίδια δικαιώματα στη ζωή.  Η ιεραποστολή και οι εθελοντικές οργανώσεις βοηθούν τα παιδιά που υποφέρουν.

Το σχέδιο διδασκαλίας ολοκληρώνεται με την αξιολόγηση των μαθητών. Μέσα από την δραστηριότητα, που παρουσιάζεται στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός θα διαπιστώσει αν οι μαθητές έχουν κατανοήσει τα κεντρικά σημεία του μαθήματος. Η δραστηριότητα είναι η ακόλουθη: Ο εκπαιδευτικός, στηριζόμενος στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο, θα χωρίσει τα παιδιά σε δύο ομάδες, σε κάθε μία εκ των οποίων θα δώσει ένα μεγάλο χαρτόνι. Στη συνέχεια, θα ζητήσει από κάθε ομάδα να σχεδιάσει στο χαρτόνι και να κόψει ένα τεράστιο χέρι. Στο κάθε δάχτυλο οι μαθητές θα γράψουν ένα από τα δικαιώματα των παιδιών, τα οποία είχαν αναφερθεί κατά τη διάρκεια διδασκαλίας. Τέλος, ο εκπαιδευτικός θα ζητήσει από τους μαθητές της κάθε ομάδας να ζωγραφίσουν στην παλάμη του χεριού μια εικόνα με την οποία θα εκφράζουν τι είναι για αυτά η ισότητα.