Α ΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Γεωμετρικά χρόνια (11 ος αιώνας – 8 ος αιώνας) (8 ος αιώνας – 5 ος αιώνας)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια Μεσόγειος γεμάτη Ελληνική Ιστορία
Advertisements

Εξαφάνιση χαμένων πολιτισμών
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια
(και επανάληψη πόλη-κράτος)
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
«ΕΣΤΙΑ».
19. To Βυζάντιο και οι Σλάβοι
ΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΠΟΥ ΕΝΩΝΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Αρχαία ελληνικά ιερά Ο χώρος και η χρήση.
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Νέες αποικίες των Ελλήνων
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΣΛΑΒΟΙ.
7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΓΡΑΦΗ Βασικά σημεία του μαθήματος. Στο μάθημα αυτό ασχολούμαστε με:  Αρχιτεκτονική κτιρίων  Τέχνη  Εμπόριο  Γραφή.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Η κάθοδος των Δωριέων.
H Ιωνική Επανάσταση.
Βρισκόμαστε στη Μεσοποταμία το 19ο αιω. π.Χ.
Αθήνα πορεία προς την Δημοκρατία και Οι Πανελλήνιοι δεσμοί
Η Ζωή Στην Εύκρατη Ζώνη.
 Είναι ένας βραχώδης λόφος ύψους 70 μ. από το επίπεδο της πόλης της Αθήνας.  Από τον 6 ο αι. π.Χ. άρχισαν να χτίζονται πάνω σ΄ αυτόν τα ιερά των.
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Μυκηναϊκός πολιτισμός
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Νικόλας - Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ - ΑΠΘ Τάξη Ε 2.
Οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες
Το Πλωμάρι διασχίζεται από το χείμαρρο Σεδούντα.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΓΡΑΦΗ Εξαφάνιση γραμμικής Β΄ μετά την πτώση του μυκηναϊκού κόσμου 8 ος αι.: νέο αλφάβητο, που προέρχεται από το φοινικικό, αλλά.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης.
ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ-ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΤΣΙΜΠΟΥΡΟΣΚΥΛΑ PRESENTS: Επιδέξιου Κωνσταντίνα Επιδέξιου Ξένια Μάγγου Στελίνα Μαλιαχόβα Κωνσταντίνα.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. Από την ακμή στην παρακμή Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα.
Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
η Θηβα και η βοιωτικη συμμαχια
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Οι Ελληνεσ Δημιουργουν Αποικιεσ
Β’ ελληνικός αποικισμός
Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες
Η Καθοδοσ των Δωριεων.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Α & Β ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΕΣΤΙΑ-ΙΕΡΟΣ ΤΟΠΟΣ-ΒΩΜΟΣ
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κατανομή του πληθυσμού της Γης
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ χειμερινό εξάμηνο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής Ι Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α ΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Γεωμετρικά χρόνια (11 ος αιώνας – 8 ος αιώνας) (8 ος αιώνας – 5 ος αιώνας)

Ν ΕΕΣ Α ΠΟΙΚΙΕΣ Τ ΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ

Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τους λόγους δημιουργίας των πόλεων - κρατών Τα χαρακτηριστικά μιας πόλης – κράτους Τα αίτια που οδήγησαν στο νέο αποικισμό Τις περιοχές που αποίκισαν οι Έλληνες Τη ζωή των αποίκων στις νέες τους πατρίδες

Γ ΙΑΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ – ΚΡΑΤΗ ; Μετακινήσεις πληθυσμών Αλλαγές στη ζωή των ανθρώπων ανασφάλειαεγκατάλειψη χωριών Δημιουργία νέων οικισμών επιλογή ασφαλούς τόπουαύξηση πληθυσμού

Π ΟΙΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΠΟΛΗΣ – ΚΡΑΤΟΥΣ ; Ναοί Δημόσια κτίρια Κατοικίες Καταστήματα Ακρόπολη 1 ο τείχος 2 ο τείχος Πόλη ύπαιθρος χωράφια αγροικίες - χωριά

Μεταφορά «ιερής φωτιάς» Ερώτηση στο μαντείο των Δελφών Γ ΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ Ο ΝΕΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ; ( κλικ ) Αύξηση πληθυσμού Έλλειψη τροφής Απόφαση για οργανωμένη μετακίνηση Τελετή αναχώρησης

Δ ΕΛΦΟΙ Η πόλη ρωτούσε το μαντείο των Δελφών ποιο θα ήταν το κατάλληλο μέρος για να δημιουργήσουν την αποικία. Η Πυθία υποδείκνυε το σωστό προορισμό.

Τ Ο Ι ΕΡΟΝ Π ΥΡ Ο αρχηγός των αποίκων μετέφερε την ιερή φωτιά από το βωμό της μητρόπολης στο βωμό που θα έχτιζαν στην αποικία. Η πράξη αυτή συμβόλιζε τους στενούς δεσμούς μεταξύ μητρόπολης και αποικίας

Π ΟΙΕΣ Π ΕΡΙΟΧΕΣ Α ΠΟΙΚΗΣΑΝ Ο Ι Ε ΛΛΗΝΕΣ ;

Η «Μεγάλη Ελλάδα»

Τ Ι ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΑΠΟΙΚΟΙ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ ; Έχτισαν μεγαλοπρεπείς ναούς Έκαναν δημόσια έργα Έκοψαν νομίσματα Γνώρισαν άλλους λαούς Διατήρησαν στενές σχέσεις με τη μητρόπολη

Ο ΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ Α ’ ΚΑΙ Β ’ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΥ Στον Α΄ αποικισμό (10 ος αιώνας): 1.Οι Έλληνες ζούσαν σε χωριά. 2.Μετακινούνταν χωρίς οργάνωση σε άλλους τόπους για καλύτερες συνθήκες ζωής. 3.Λάτρευαν κοινούς θεούς 4.Γνώρισαν πρόοδο στην οικονομία (εμπόριο), τις τέχνες, τη γραφή. Στον Β΄ αποικισμό (8 ος αιώνας): 1.Οι Έλληνες ζούσαν σε πόλεις - κράτη. 2.Μετακινούνταν οργανωμένα σε άλλους τόπους για καλύτερες συνθήκες ζωής. 3.Λάτρευαν κοινούς θεούς 4.Γνώρισαν πρόοδο στην οικονομία (εμπόριο), τις τέχνες. Κωνσταντίνος Κουσαρίδης