ΤΜΗΜΑ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ :ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ ΖΑΡΑΓΚΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ ΒΑΡΒΑΡΑ ΤΖΑΦΕΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩN
Advertisements

Ιορδάνης Γ. Αμπατζίδης ΕΚΑΒ Πάτρας
Σεμινάριο Ανανηπτών ΚΑΡΠΑ
Βασική Υποστήριξη της Ζωής και Αυτόματη Εξωτερική Απινίδωση
ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. AF Studies ΚΑΡΔΙΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ ΖΗΚΟΣ ΚΕΝΤΡΟΣ ΘΑΝΑΣΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Βερβαινιώτης Π. εβδομάδα 8η
ΦΤΕΡΑ –ΑΝΩ ΠΛΑΤΗ Η ΠΛΑΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΙ ΒΑΘΟΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση
Πρώτες Βοήθειες γύρω από το νερό
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ 1ο Λύκειο Χαϊδαρίου
ΠΝΙΓΜΟΣ & ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
7.1 Διάνοιξη Αεροφόρων Οδών (πνιγμονή σε βρέφη και παιδιά)
Πρώτες βοήθειες σε Απόφραξη αεροφόρων οδών
Σε ΠΑΙΔΙΑ.
Αιμορραγίες-Κατάγματα-Τραυματισμοί Σ.Σ.
ΕΠΙΛΗΠΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ – ΘΕΣΗ ΑΝΑΝΗΨΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ (ΚΑΡ.Π.Α)
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ.
Πρώτες Βοήθειες : Ο κοινωνικός άνθρωπος αρωγός στο συνάνθρωπο
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Επιληψία „Μία ιερή ασθένεια“ Έφη Λιακοπούλου ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ 2013.
ΣΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΑ Χατζηιερεμία Μαρία Κλωστοϋφαντουργός Τμήμα Α’
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ
Διαδικασία Αναζωογόνησης για Ενήλικες-Παιδιά-Βρέφη
Ένα τυχαίο μη ειδικευμένο άτομο έχει την πιθανότητα να κάνει καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΑ) περισσότερες από 6 φορές στη ζωή του και υπάρχει πιθανότητα.
ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΑΕΡΟΦΟΡΩΝ ΟΔΩΝ σε βρέφη
Σεμινάριο Βασικής Υποστήριξης της Ζωής & Αυτόματης Εξωτερικής Απινίδωσης.
ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ Γ’ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΚΑΚΩΣΕΙΣ.
Παιδικά ατυχήματα Η κατάλληλη διαμόρφωση του χώρου, που βρίσκεται το παιδί, συμβάλλει στην πρόληψη ατυχημάτων.
Καρδιοαναπνευτική αναζωογόνηση (KAA-ΚΑΡΠΑ)
Καρδιοαναπνευτική αναζωογόνηση (KAA-ΚΑΡΠΑ)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η επιληψία αποτελεί μία οικογένεια διαταραχών που έχουν ως κοινό σημείο αναφοράς τους επαναλαμβανόμενους παροξυσμούς με αιφνίδια, υπέρμετρη.
Σεμινάριο Βασικής Υποστήριξης της Ζωής & Αυτόματης Εξωτερικής Απινίδωσης.
Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση και χρήση Αυτόματου
Μάθημα 5ο – 20/11/2015 Α’ βοήθειες σε Πνιγμό - Λιποθυμία
24/2/2014 Δρ. Ευριπιδου Πολυκαρπος
ΤΕΧΝΗΤΗ ΑΝΑΠΝΟΗ 31/03/2014.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ CPR ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
Παθολογική και Χειρουργική Νοσηλευτική ΙΙ (Ε) Ενότητα 1: Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση με Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδιστή Θεόδωρος Καπάδοχος Τμήμα Νοσηλευτικής.
ΕΜΦΡΑΓΜΑ Αποστολίδου Ευτέρπη, Νοέμβριος Καρδιακές παθήσεις Η κυριότερη αιτία νοσηρότητας και θνητότητας εμφράγματα στην Ελλάδα ετησίως Αναλογία.
Α΄ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΕΠΙΛΗΠΤΙΚΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ
Πρώτες Βοήθειες γύρω από το νερό
Ελεγχοσ ζωτικων σημειων
ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ ΧΡΗΣΗ ΑΕΑ
Μελέτη της αναπνοής Πατήστε ESC να σταματήσει η παρουσίαση.
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής Παιδίατρος «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Τι είναι οι πρώτες βοήθειες ;
Πρώτες βοήθειες στη χιονοδρομία
ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΑΠΙΝΙΔΩΤΗΣ
ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ
Αποστολίδου Ευτέρπη Νοέμβριος 2011
Αποστολίδου Ευτέρπη Νοέμβριος 2011
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΥΠΗΡΕΣΙΑ« ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ»-ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
Complete First Aid Training Program
Πρώτες βοήθειες Είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνουμε στον τόπο
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΑ – ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΥΜΑΤΑ.
ΠΝΙΓΜΟΣ ή ΠΝΙΓΜΟΝΗ μορφή ασφυξίας που οφείλεται σε μηχανική απόφραξη της αναπνευστικής οδού.
ΚΑΡΠΑ Διαδικασία Αναζωογόνησης για Ενήλικες-Παιδιά-Βρέφη.
Αντιμετώπιση επιληπτικής κρίσης Mια επιληπτική κρίση είναι ένα παροδικό επεισόδιο νευρολογικής δυσλειτουργίας που οφείλεται στην ανάπτυξη ανώμαλης ηλεκτρικής.
Ανάλυση της τεχνικής στο
Run. ασφαλής προσέγγιση Έλεγχος ζωτικών λειτουργιών Εκτίμηση κατάστασης ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ.
Πρώτες βοήθειες & πρόληψη ατυχημάτων
ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΑΠΙΝΙΔΩΤΗΣ
15 «χρυσοί κανόνες» στο τραπέζι
ΕΠΙΣΤΑΞΗ & ΡΙΝΟΡΡΑΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΜΗΜΑ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ :ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ ΖΑΡΑΓΚΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ ΒΑΡΒΑΡΑ ΤΖΑΦΕΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Πνιγμός είναι μια μορφή ασφυξίας που οφείλεται σε μηχανική απόφραξη της αναπνευστικής οδού. Τα συνηθέστερα αίτια πνιγμού στη χώρα μας είναι από νερό ή από φαγητό. Στα παιδιά πνιγμονή μπορεί να συμβεί από κάθε λογής ξένο σώμα. Εάν η απόφραξη του αεραγωγού είναι μερική, τότε το θύμα με το βήχα μπορεί να απομακρύνει το ξένο σώμα. Εάν η απόφραξη είναι πλήρης, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Το θύμα συνήθως φέρνει τα χέρια του στο λαιμό και δεν μπορεί να μιλήσει, το χρώμα του δέρματος γίνεται μπλε και στη συνέχεια χάνει τις αισθήσεις του.

 ωχρότητα ή κυάνωση  αίσθημα δυσφορίας που συνεχώς μεγαλώνει  δυσκολία στην αναπνοή  απώλεια σφυγμού  σταδιακή απώλεια συνείδησης  ανακοπή και θάνατος  Όταν πρόκειται για πνιγμό σε νερό έχουμε και υποθερμία

 Προσπαθήστε να καθησυχάσετε το θύμα.Εάν αναπνέει,ενθαρρύνετε το να βήξει και μην κάνετε τίποτα άλλο.  Εάν δείξει σημεία επιδείνωσης ή σταματήσει να βήχει :σταθείται στο πλάι του και ελαφρά πίσω του.  Υποστηρίξτε το στήθος του με το ένα χέρι και γείρτε τον καλά μπροστά,έτσι ώστε όταν το αντικείμενο που αποφράζει μετακινηθεί,να βγει προς τα έξω.  Δώστε έως 5 απότομα χτυπήματα στην πλάτη,ανάμεσα στις ωμοπλάτες.  Εάν αυτό αποτύχει δοκιμάστε κοιλιακές ωθήσεις.Έτσι προκαλέιται απότομη μετακίνηση αέρα από τους πνέυμονες προς τα έξω.  Σταθείτε πίσω από το θύμα και βάλτε και τα δύο χέρια σας γύρω από το πάνω μέρος της κοιλιάς ακριβώς κάτω από τις πλέυρές.  Ακουμπήστε τη γροθιά σας στο σημείο αυτό και τυλίξτε την με την παλάμη του άλλου σας χεριού.  Οι κοιλιακές ωθήσεις προς τα μέσα και πάνω,είναι γνωστές σαν χειρισμός HEIMLIC.Το αντικείμενο που αποφράζει τον αεραγωγό μπορεί να πεταχτεί από το στόμα.  Δώστε μέχρι 5 ωθήσεις,αν χρειαστεί.

Κοιλιακές Ωθήσεις: Για τις κοιλιακές ωθήσεις, εφαρμοζουμε το χειρισμό Heimlich. Εάν το θύμα είναι όρθιο ή καθιστό, στεκόμαστε από πίσω, τοποθετούμε τα χέρια μας γύρω από τη μέση του και το γέρνουμε όσο το δυνατόν προς τα εμπρός. Κάνουμε το ένα χέρι γροθιά και το τοποθετούμε μεταξύ της ξιφοειδους αποφύσεως του στέρνου και του ομφαλού. Φέρνουμε το άλλο χέρι από πάνω και τραβάμε δυνατά προς τα μέσα και άνω. Το ξένο σώμα πρέπει κανονικά να μετακινηθεί και να εκδιωχθεί προς τα έξω.

 Γυρίστε το στο πλάι και δώστε 5 χτυπήματα στην πλάτη,ενώ βρίσκεστε σε αυτή τη θέση.  Δώστε 5 κοιλιακές ωθήσεις  Γονατίστε πάνω στο θύμα ΄΄καβάλα΄΄και με τα χέρια σας στο πάνω μέρος της κοιλιάς δώστε τις ωθήσεις προς τα πάνω.  Εάν το ξένο σώμα δεν αφαιρεθεί μετά από αυτά και το θύμα δεν αναπνέει δοκιμάστε να του δώσετε αναπνοές.

 Ένα παιδί μπορείτε να το τοποθετήσετε πάνω στα γονατά σας,με το κεφάλι προς τα κάτω και να του δώσετε εως 5 κτυπήματα στην πλάτη,ανάμεσα στις ωμοπλάτες.  Αν αποτύχει γυρίστε το παιδί ανάσκελα και δώστε εως 5 θωρακίκες ωθήσεις.Γίνονται με τον ίδιο τρόπο όπως οι κοιλιακές,αλλά πρέπει να είναι πιο απότομες και με βραδύτερο ρυθμό προσπαθώντας με κάθε ώθηση να αφαιρέσετε το ξένο σώμα.  Εαν και αύτο αποτύχει και το παιδί δεν αναπνέει,ελέγξτε το στόμα και προσεκτικά αφαιρέστε κάθε ορατό ξένο σώμα.Έπειτα, δοκιμάστε να δώσετε μέχρι 5 αναπνοές.  Έαν όλα τα παραπανω δεν επιτύχουν δώστε 5 χτυπήματα στην πλάτη και συνεχίστε με κοιλίακες ωθήσεις  Έαν πάλι δεν υπάρξει κανένα αποτέλεσμα,συνεχίστε με κύκλους των 5 χτυπημάτων στην πλάτη,5 θωρακικών ωθήσεων,5 αναπνοές κ.ο.κ

Αρχικά,ελέγχουμε την αναπνοή και την καρδιακή λειτουργία. Αν αυτά απουσιάζουν τότε εφαρμόζουμε ΚΑΡΠΑ. Αν το θύμα αναπνέει, το τοποθετούμε σε θέση ανάνηψης και το ενθαρρύνουμε να αποβάλλει το νερό με το βήχα και με πλήξεις στην πλάτη. Παράλληλα, το θερμαίνουμε για να αντιμετωπίσουμε την υποθερμία. Στα θύματα πνιγμού σε νερό, η ΚΑΡΠΑ συνεχίζεται μετά την αναθέρμανση του θύματος. Όταν πρόκειται για πνιγμονή από ξένο σώμα ο αλγόριθμος είναι ο εξής: