ΙΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ: ΟΙ ΕΟΡΤΕΣ Βιβλική Αρχαιολογία 2006-2007.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Το Πασχα.
Πάσχα!! Γιώτα Τσακιρίδου.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Ο Θεός ορίζει Κριτές Οι εχθροί
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
1.
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
10 Ο λαός της Διαθήκης γεννιέται καθώς πορεύεται στην έρημο , β΄ μέρος
10. Ο λαός της Διαθήκης γεννιέται καθώς πορεύεται στην έρημο
Κοροσίδου Αναστασία COLOSSEUM ΚΟΡΟΣΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
23. Επιστροφή από την αιχμαλωσία:
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ιουδαϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
14. Δαυίδ, ο δοξασμένος βασιλιάς του Ισραήλ
Ιερουσαλήμ Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β 1’ Από τα παλαιότερα χρόνια μέχρι σήμερα...
Οι βιβλικές διηγήσεις για τους Κριτές και τους βασιλείς
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
Τα παιδικά χρόνια του Ιησού
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΣΑΪΑΣ Θεοδόσης Χαρίτος Α3 – 6\4\2015 Υπεύθυνος Καθηγητής : Γεώργιος Καπετανάκης.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
Οι ξένοι στην προσευχή του Σολομώντα…
Παπαχρήστος Χρήστος Α ΠΠΓΕΣΣ Υπεύθυνος καθηγητής Γεώργιος Καπετανάκης.
ΕΙΡΗΝΗ ΣΕΡΓΕΝΤΑΝΗ Ενότητα 1 Β3
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
Εορτολογία Ενότητα 5: Η Εορτή της Μεταμορφώσεως Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΙΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ: ΟΙ ΕΟΡΤΕΣ. κα ὶ ε ἶ πεν μ ὴ ἐ γγ ί σ ῃ ς ὧ δε λ ῦ σαι τ ὸ ὑ π ό δημα ἐ κ τ ῶ ν ποδ ῶ ν σου ὁ γ ὰ ρ τ ό πος ἐ ν ᾧ σ ὺ ἕ στηκας γ ῆ ἁ γ ί.
Εισαγωγή στην αποκαλυπτική γραμματεία 1. Το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της ανάδυσης της αποκαλυπτικής γραμματείας 2. Τα χαρακτηριστικά της αποκαλυπτικής.
ΚΟΥΜΙΛΑΤΣΟ ΜΙΚΕΛΕ ΔΟΣΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ. Είναι ο μήνας κατά τον οποίο ο καιρός «ανοίγει» και έρχεται η Άνοιξη Ο Απρίλιος μέχρι την εποχή του Ρωμαίου Αυτοκράτορα.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΥΝΘΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΤΕΥΧΟΥ. ΟΝΟΜΑΣΙΑ Νόμος Βιβλίο του Νόμου Νόμος του Μωυσέως Βιβλίο του Μωυσέως Εβρ. Τωρά.
Εορτολογία Ενότητα 7: Οι Εορτές του Τιμίου Σταυρού Γεώργιος Φίλιας
Το καλοκαίρι Σταύρος Θοδωρής.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Γιορτή Χόλι στην Ινδία Φεστιβάλ Χρωμάτων.
Ο προφήτης Ωσηέ : η φωνή της αγάπης
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΩΝ…
ΙΟΥΔΑϊΣΜΟΣ.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ελενη νασοπουλου Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Καπετανάκης
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α’: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
Άριστη-Αντωνία Αντωνοπούλου Α1
Τα χρόνια από τη διάσπαση του ενιαίου βασιλείου έως τη Βαβυλώνια αιχμαλωσία 926π. Χ έως 587π. Χ. Τις πληροφορίες τις παίρνουμε από τα βιβλία Βασιλειών.
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α΄: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Μια εργασία από τον μαθητή: Δημήτρη Εμμανουήλ
Βήματα Πίστης Καινή Διαθήκη Τόμος Ι
Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 Οργανώθηκαν σταθμοί-εργαστήρια Ιστορικά γεγονότα, Χορός, Μουσική-Τραγούδι, Κατασκευές 27 Οκτωβρίου 2017.
Η διάσπαση του ενιαίου βασιλείου
Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
10 Ο λαός της Διαθήκης γεννιέται καθώς πορεύεται στην έρημο , β΄ μέρος
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ: ΟΙ ΕΟΡΤΕΣ Βιβλική Αρχαιολογία

ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΟΡΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ (Ανάμνηση εθνικού ή θρησκευτικού γεγονότος) ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΚΛΗΡΩΝ ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ (Παραγωγή αγαθών) ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΚΗΝΟΠΗΓΙΑΣ ΜΙΚΤΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ (Ιστορικό και γεωργικό ή θρησκευτικό) ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΞΙΛΑΣΜΟΥ

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ (Χάγ Πεσάχ) Ιστορικός Λόγος: Η Έξοδος ( Εξ.12) Πληροφορίες για τον Εορτασμό από τα βιβλία: 1. Ιησού του Ναυή (5 κ.ε.) 2. Δ΄ Βασιλειών (23,21 εξ) 3. Β΄ Παραλειπομένων (35,1-19) 4. Β΄ Έσδρα (6, 19-22) 5. Ψαλμ Χρόνος Εορτασμού: 14 η μήνα Νισάν.

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΖΥΜΩΝ (Χάγ αμματσώθ) Ιστορικός λόγος: Από τον αγροτικό βίο, επειδή την εποχή του θερισμού δεν υπήρχε επαρκής χρόνος για κατασκευή ενζύμου άρτου. Πηγές: Γεν. 18, 6. 19, 3 Πρβλ. Εξ. 12, 33 Ι. Ναυή 5, 11 Ρούθ 2,14 Προέλευση Εορτής: Χαναανιτική Χρόνος Εορτασμού: Την εσπέρα της 14 ης του μήνα Νισάν και διαρκούσε 10 ημέρες (Από Σάββατο σε Σάββατο)

ΣΚΗΝΟΠΗΓΙΑΣ (Χάγ Ασουκιώθ) Ιστορικός λόγος: Προς ανάμνηση της διαμονής σε σκηνές Ονομαζόταν και εορτή του Κυρίου και συνδυαζόταν με ιεραποδημία στο ναό. Πληροφορίες για την Εορτή: Ιώσηπος (Ιουδ. Αρχ. VΙΙΙ, 4,1) Πλούταρχος (Συμποσιακών Προβλ. ΙV, 6) Καινή Διαθήκη (Ιω. 7,37 8,12) Βαβυλωνιακό Ταλμούδ Χρόνος Εορτασμού: Αρχή του έτους, την 15 η του 7 ου μήνα Τισρί μετά την πανσέληνο Χαρακτήρας της εορτής: Προσδιορίζεται από τη διαμονή σε σκηνές και την οδοιπορία στην Ιερουσαλήμ. Ο λαός έβγαινε στην ύπαιθρο για τη συλλογή των καρπών και παρέμενε σε σκηνές. Έκφραση ευγνωμοσύνης προς το Θεό για τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες για καλή καρποφορία. (Εύθυμος και ζωηρός ο χαρακτήρας)

ΕΞΙΛΑΣΜΟΥ (Γιώμ Κιππούρ ή Γιώμ Κιππουρίμ) Ιστορικός λόγος: Η κάθαρση του λαού και της χώρας Πηγές: Ιεζεκιήλ (45, 18) Ιώσηπος Φίλωνας Καινή Διαθήκη (Πράξ. 27,7) Χρόνος Εορτασμού: 10 η ημέρα του 7 ου μήνα Τισρί Σημασία της Εορτής: Η άφεση των αμαρτιών

ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ (Χανουκά ή εορτή του φωτός) Ιστορικός λόγος: Ο Αντίοχος ο Β΄ ο Επιφανής το 167 π.Χ. βεβήλωσε το ναό στήνοντας είδωλο στο θυσιαστήριο των ολοκαυτωμάτων (βδέλυγμα ερημώσεως). Τρία χρόνια μετά, το 164 π.Χ. ο Ιούδας ο Μακκαβαίος κατέλαβε την Ιερουσαλήμ, κατεδάφισε το θυσιαστήριο, το έκτισε πάλι και έκανε εγκαίνια την ίδια ημέρα της βεβήλωσής του (25 η του Κισλέβ = Δεκεμβρίου) Άναψαν την 8φωτη Λυχνία (Χανουκά). Τελετουργικό της Εορτής: Διάρκεια 8 ημέρες Χαρμόσυνη Κρατούσαν φοίνικες Άναβαν κάθε ημέρα μία επιπλέον λυχνία

ΤΩΝ ΚΛΗΡΩΝ (Πουρείμ) Ιστορικός λόγος: Στηρίζεται στο βιβλίο της Εσθήρ (9, 20), κυρίως για την κλήρωση μεταξύ μηνών και ημερών, η οποία γινόταν για την επιλογή της ημέρας εξόντωσης των διαβιούντων στο περσικό κράτος Ιουδαίων. Χρόνος Εορτασμού: 14 η και 15 η μηνός Αδάρ (Φεβρουάριο Μάρτιο) Προέλευση της Εορτής: Υποθέσεις ότι προέρχεται από τη Μεσοποταμία