Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Advertisements

Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ.
Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση, πώς θα είναι; Τι θα συναντήσουμε;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Με πόσο ...τρέχει η Γη; Κοίταξε για λίγο έξω από το παράθυρό σου και προσπάθησε να απαντήσεις σε αυτή την ...απλή ερώτηση: Με πόσο τρέχει η Γη; Τρελό! 
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ MASTER TEMPO FEAT KIM.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Ημέρα Ο Ήλιος φωτίζει την γη όπως ένας φακός μια υδρόγειο σφαίρα. Επειδή η Γη είναι σφαιρική και περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της και δεν φωτίζεται.
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ποια είναι η πρωτεύουσα του Μπουργκίνα Φάσο Α. Αντίς Αμπέμπα Β. Κάιρο Γ. Αθήνα Δ. Ουγκαντούγκου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΚΙΚΑΣ ΤΑΞΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ 1ο
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Πρακτικής Άσκησης Λογοτεχνία και Τέχνη 14 Νοεμβρίου 2012 Κωνσταντοπούλου Άννα.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Στ’ Δημοτικού. Κεφάλαιο 1: Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης Η Γη είναι ένα ουράνιο σώμα. Το σχήμα της είναι σχεδόν σφαιρικό, ελαφρά συμπιεσμένο.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Ενότητα 11: Άνοιξη-Μάρτης
Η Σελήνη είναι ο μοναδικός φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από την Σελήνη,
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Το φαινόμενο της έκλειψης Αντωνία Χρυστάλλα. ΕΡΩΤΗΣΗ 1. Γιατί η σελήνη φαίνετε να αλλάζει σχήμα ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ * Το φεγγάρι είναι ένας κόσμος όπως η Γη. Όπως.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Συνέντευξη με νήπια.
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Το πείραμα του Ερατοσθένη
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ Ο ΚΑΪΖΕΡ ΜΟΥ!!!
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
ΟΝΟΜΑ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ_4727 ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΔΡΙΑΝΑ_4730
2. ΠΩΣ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΥΡΩ ΜΑΣ
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο Καθηγητής: Κώστας Ραβάνης Πιτερού Γεωργία: ΑΜ 5446

Η ΓΗ ΩΣ ΟΥΡΑΝΙΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΕΝΑΛΑΓΗ ΜΕΡΑΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑΣ Πριν ξεκινήσουμε τις δραστηριότητες, την ώρα που τα παιδιά παίζουν θα έχω βάλει να ακούγεται το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της Γης», για να πάρουμε αφορμή από εκεί για να ξεκινήσουμε την κουβέντα μας.

ΣΤΟΧΟΣ: Να δω πώς νομίζουν ότι είναι το σχήμα της γης και πώς το αιτιολογούν. ΥΛΙΚΑ: Χαρτιά, μαρκαδόροι. Με αφορμή το τραγούδι ζητάω να μου ζωγραφίσουν τη γη. Αφού ολοκληρώσουν τις ζωγραφιές θα τις σχολιάσουμε και θα ζητάω από κάθε παιδί να μου αιτιολογήσει τη ζωφραφιά του. Στο τέλος αυτής της δραστηριότητας θα έχω μια καθαρή εικόνα για το επίπεδο που βρίσκεται η τάξη μου σε αυτό το θέμα, για να μπορέσω να προχωρήσω παρακάτω.

ΣΤΟΧΟΣ: Να δουν πώς είναι το πραγματικό σχήμα της γης και να αρχίσουν να το επεξεργάζονται μέσα τους. ΥΛΙΚΑ: Η/Υ. Καθόμαστε όλοι μπροστά από τον Η/Υ και χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Google Earth, θα δούμε πώς είναι πραγματικά η γη. Αφού λοιπόν τους το δείξω και συζητήσουμε για το σχήμα της, μετά θα ‘’παίξουμε΄΄ λίγο με την εφαρμογή αυτή, ψάχνοντας διάφορες χώρες και πόλεις. Επίσης θα σχολιάσουμε και το χρώμα που υπερτερεί στον πλανήτη μας.

ΣΤΟΧΟΣ: Να καταλάβουν ότι εκτός από τη γη, υπάρχουν και άλλοι πλανήτες. ΥΛΙΚΑ: Η/Υ, τραγούδι «Μια γιορτή στη γειτονιά του Ήλιου». Θα ρωτήσω τα παιδιά αν ξέρουν άλλους πλανήτες. Αφού απαντήσουν, θα τους εξηγήσω ότι εκτός από τη γη υπάρχουν και άλλοι πλανήτες και θα τους γνωρίσουμε μέσα από ένα τραγούδι. Μετά θα τους ζητήσω να μου πουν αν θυμούνται κανένα όνομα ή χαρακτηριστικό από τους πλανήτες. Θα κλείσουμε με μια ερώτηση για να περάσουμε στην επόμενη δραστηριότητα. «Γιατί πιστεύετε ότι το τραγούδι λεγόταν μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου;», «Τι σχέση έχει ο ήλιος με τους πλανήτες και ειδικότερα με τη γη;».

ΣΤΟΧΟΣ: Να καταλάβουν ότι η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο αλλά και γύρω από τον εαυτό της. ΥΛΙΚΑ: Μικρές υδρόγειες σφαίρες. Αφού ακούσω τις απαντήσεις θα τους εξηγήσω ότι η γη, όπως και οι άλλοι πλανήτες, γυρνάνε γύρω από τον ήλιο. Για να το εμπεδώσουν ακόμη καλύτερα θα καθίσω στη μέση, κάνοντας τον ήλιο, και θα τους ζητήσω να κινηθούν γύρω μου όπως κάνει και η γη μας. Αφού λοιπόν καταλάβουν αυτή την κίνηση, σε ένα πρώτο επίπεδο, μετά θα τους εμφανίσω τέσσερις μικρές υδρόγειες σφαίρες.

Θα τα χωρίσω σε ομάδες και η κάθε μία θα πάρει από μία υδρόγειο σφαίρα για να την επεξεργαστεί. Μετά θα ξανακάτσουμε όλοι μαζί και θα τους ζητήσω να μου πουν τί παρατήρησαν στην υδρόγειο σφαίρα. Θα προσπαθήσω να επικεντρωθούμε στο γεγονός ότι η υδρόγειος σφαίρα γυρίζει γύρω από τον εαυτό της. Εκεί λοιπόν θα τους εξηγήσω ότι όσο η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο, ταυτόχρονα γυρίζει και γύρω από τον εαυτό της.

ΣΤΟΧΟΣ: Να καταλάβουν ότι η εναλλαγή μέρας – νύχτας, οφείλεται στην περιστροφή της γης γύρω από τον εαυτό της. ΥΛΙΚΑ: Η/Υ, ήλιος από χαρτόνι και υδρόγειος σφαίρα. Χρησιμοποιώντας μια υδρόγειο σφαίρα κι έναν ήλιο θα προσπαθήσω να τους κάνω ολοκληρωμένη αναπαράσταση της κίνησης της γης σε σχέση με τον ήλιο. Θα το κάνουν και τα παιδιά και μετά θα ζητάω, δείχνοντας μια πλευρά του πλανήτη, να μου πουν αν εκεί είναι μέρα ή νύχτα ανάλογα με τη θέση της ως προν τον ήλιο.

Σε εκείνη τη φάση θα προσπαθήσω να οδηγηθούμε όλοι μαζί στο συμπέρασμα ότι αυτός είναι ο λόγος που έχουμε εναλλαγή μέρας – νύχτας. Όταν το κάνουμε αυτό, μετά θα πάμε πάλι στον Η/Υ και θα χρησιμοποιήσουμε το Google Earth, για να δούμε εκεί ακόμα πιο ξεκάθαρα ότι εξαιτίας της κίνησης γύρω από τον εαυτό της, η γη έχει την εναλλαγή μέρας – νύχτας.

ΣΤΟΧΟΣ: Να δω πόσα πράγματα από αυτά που κάναμε έχουν εμπεδώσει τα παιδιά. ΥΛΙΚΑ: Χαρτόνι με εντολές. Θα παίξουμε το κυνήγι του θησαυρού. Σε διάφορα μέρη θα ψάχνουν να βρουν το χαρτάκι με την ερώτηση και θα πρέπει να απαντήσουν σωστά για να οδηγούνται στην επόμενη γωνιά για την επόμενη. Εννοείται πως οι ερωτήσεις θα έχουν σχέση με τις προηγούμενες δραστηριότητες. Στόχος είναι να φτάσουν στην τελευταία ερώτηση, η οποία θα αποκαλύψει και τον θησαυρό, ο οποίος θα είναι μια εκδρομή στο πλανητάριο.