ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΑΡΙΣΑΛΟΙ) ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Advertisements

Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Εισαγωγή στη Μηχανική των Ρευστών
Εισαγωγή στη Μηχανική των Ρευστών
Χαρακτηριστικά της πολεοδομικής πολιτικής στην Ελλάδα
Όνομα: Λεκάκης Κωνσταντίνος καθ. Τεχνολογίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 4η ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Γ΄
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΒΑΡΩΝ ΚΑΙ YΔΡΟΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΔΡΑΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην Ελληνική οικονομία
Κεφάλαιο 22 Νόμος του Gauss
Προϋποθέσεις ισχύος της απλής θεωρίας κάμψης (simple beam theory)
Ορισμοί Ελαστικότητα: Η ιδιότητα ενός σώματος να επανέρχεται στην αρχική του μορφή, όταν τα φορτία που προκαλούν την παραμόρφωσή του παύουν να επιδρούν.
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Στρέψη του πλοίου Στρεπτικές καταπονήσεις αναπτύσσονται σε ένα πλοίο κυρίως: λόγω της πλεύσης σε πλάγιους μετωπικούς ή ακολουθούντες κυματισμούς (quartering.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
2.6. ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κατασκευή του πλοίου
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Ορθές τάσεις λόγω κάμψης
Ενότητα A3:Η πειραματική μέθοδος Froude
Θεωρία πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 3 : Υπολογισμός της αντίστασης με τη μέθοδο FORMDATA Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ.Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.)
Το Πηδάλιο με την επιφάνειά του καθορίζεται από την επιθυμητή ευελιξία κάθε τύπου πλοίου. Η επιφάνεια του πηδαλίου προσδιορίζεται από τον λόγο της προς.
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 2: Ορισμοί – Γενικές Έννοιες Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 11: Μορφές Πλώρης Μορφές Πρύμνης Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΠΛΟΙΟΥ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ. ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΠΛΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ.
  ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης.
1 Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 10: Γραμμή Φορτώσεως (Ύψος εξάλων) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ. E1E1 E2E2 E3E3 E4E4 E5E5.
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ Ενότητα # 1: Πνευματικά Συστήματα Μιχαήλ Παπουτσιδάκης Τμήμα Αυτοματισμού ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
ΒΑΡΟΣ – ΑΝΤΩΣΗ - ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ. Κάθε σώμα που βυθίζεται σε υγρό χάνει τόσο από το βάρος του, όσο είναι το βάρος του υγρού που εκτοπίζει. Αρχή του Αρχιμήδους.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ Κατά την κίνηση ενός σώματος σ΄ένα υγρό δημιουργούνται δυνάμεις αντίστασης που απορρέουν από τις υδροδυναμικές πιέσεις ή τάσεις.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΛΟΙΟΥ Γ. Γκοτζαμάνης Η κατασκευή χαλύβδινων πλοίων καθορίζεται από την λειτουργία του, την ασφάλεια του φορτίου και των ανθρώπων και από τις.
Θεωρητικοί κύκλοι αέρα-Γενικά Θερμοδυναμικός κύκλος: Εργαζόμενο μέσο σταθερό, με μόνιμη (σταθερή) παροχή σε κλειστό κύκλωμα. Μηχανικός κύκλος σε εμβολοφόρο.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 12: Λόγοι Κύριων Διαστάσεων και Συντελεστές Μορφής Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός.
ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ Ευστάθεια καλείται η ιδιότητα του πλοίου, κάτω από την επίδραση μιας εξωτερικής δύναμης, να ανθίσταται να κλίνει καθώς και, αφού κλίνει.
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΤΕΙ Αθήνας: Σχολή ΤΕΦ: Τμήμα Ναυπηγικής Εφαρμογές Η/Υ στην Ναυπηγική ΙΙ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ NA0703C39 Εξάμηνο Ζ’ Διδάσκων Κωνσταντίνος Β. Κώστας Παρουσίαση.
Α ΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 4. Ημιηπαιθριοι χώροι. 3. Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου: προσμετράται η επιφάνεια που ορίζεται από τις προβολές.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΜΗΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ (εργαστήριο) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση.
ΝΑΥΠΗΓΙΑ ΙΙ 01/ ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου ΙΙ
Ναυπηγια ιι 06/ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:
Εργαστήριο – Γεωργικές Κατασκευές
Μάθημα 9 ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ.
“Προοπτικές για τα Ναυτιλιακά Επαγγέλματα στην Κύπρο”
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Γενικά (1 από 4) Το πλοίο , ως κοίλο σώμα που επιπλέει στην επιφάνεια του νερού , αποτελείται από ένα τμήμα μέσα στο νερό και ένα τμήμα έξω από το νερό.
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
Ναυπηγια ιι 09/ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ
Ναυπηγια ιι 04/ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΡΑΚΤΩΝ 05/ ΥΔΑΤΟΣΤΕΓΕΙΣ ΘΥΡΕΣ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
ΧΑΡΑΞΗ ΔΙΚΤΥΟΥ: Στοχεύει στη συντομότερη διοχετευση του νερού από τη θέση των υδατ.πόρων στις υδροληψίες Συνήθης παροχή υδροληψίας qν = 6, 9, 12 lt/sec.
Το κόστος Ποιότητας    
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΤΥΠΟΙ ΔΙΑΤΟΜΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΓΚΑΡΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ (εργαστήριο)
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα 1 : ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης

ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΑΡΙΣΑΛΟΙ) ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΜΕΣΗ ΤΟΜΗ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΙ ΝΟΜΕΙΣ) Γ. Γκοτζαμάνης

ΣΧΕΔΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΠΛΟΙΟΥ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ. ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΠΛΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΕΊΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΝΌΣ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΠΑΡΟΜΟΙΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΑΣΤΡΑΣ Block coefficient CB = V / L. B. D Το CB δίνει το ποσοστό που η γάστρα του πλοίου γεμίζει το περιγεγραμμένο σ΄ αυτή ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο. Πλοία με μεγάλο CB χαρακτηρίζονται ως γεμάτα. Τέτοια πλοία είναι πχ τα Δεξαμενόπλοια και είναι πάντα χαμηλών ταχυτήτων. Μεγάλες ταχύτητες είναι ασυμβίβαστες με μεγάλο CB. Ενδεικτικές τιμές CB: Ταχύπλοα : 0,50 - 0,65 Φορτηγά : 0,65 - 0,75 Δεξαμενόπλοια : 0,70 - 0,85

CB = V / L. B. D V = όγκος εκτοπίσματος των υφάλων D = μέσο βύθισμα L = μήκος ισάλου B = πλάτος κατασκευής

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΑΣΤΡΑΣ Block coefficient CB = V / L. B. D

ΠΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ prismatic coefficient Το CΡ δίνει το ποσοστό που η γάστρα του πλοίου γεμίζει το περιγεγραμμένο σ΄ αυτή πρίσμα με βάση τη μέση τομή του πλοίου. Οι τιμές του CΡ είναι λίγο μεγαλύτερες από αυτές του CΒ CP = V / L. M

V = όγκος εκτοπίσματος των υφάλων L = μήκος ισάλου M = εμβαδό μέσης τομής CP = V / L. M

ΠΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ prismatic coefficient CP = V / L. M

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΙΣΑΛΟΥ waterplane coefficient Το CW δίνει το ποσοστό που η ίσαλος επιφάνεια του πλοίου γεμίζει το περιγεγραμμένο σ΄ αυτή ορθογώνιο παραλληλόγραμμο Οι τιμές του CW κυμαίνονται από 0,85 - 0,90 για πλοία λεπτά και γεμάτα αντίστοιχα CW = A / B. L

Α = εμβαδό ισάλου επιφανείας Β = πλάτος κατασκευής L = μήκος ισάλου CW = A / B. L

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΙΣΑΛΟΥ waterplane coefficient CW = A / B. L

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΤΟΜΗΣ Midship section coefficient Το CΜ δίνει το ποσοστό που η μέση τομή του πλοίου γεμίζει το περιγεγραμμένο σ΄ αυτή ορθογώνιο παραλληλόγραμμο Οι τιμές του CΜ κυμαίνονται από 0,85 - 0,99 για πλοία λεπτά και γεμάτα αντίστοιχα CΜ = Μ / B. D

M = εμβαδό μέσης τομής Β = πλάτος κατασκευής D = μέσο βύθισμα CΜ = Μ / B. D

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΤΟΜΗΣ Midship section coefficient CΜ = Μ / B. D

ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ CB = V L χ M BD =CP CM χ BD M CB = V / L. B. D CΜ = Μ / B. D CP = V / L. M CW = A / B. L

ΤΟΝΝΟΙ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ ΒΥΘΙΣΗΣ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΕ ΤΟΝΝΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ Η ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΟ ΒΥΘΙΣΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΜΗΚΟΥΣ. ΜΕΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ t / cm ΑΓΓΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ t / in

1 cm T A T = (A/100) X ρ A [m 2 ]ρ = 1,025 t/m 3 1 inA [ft 2 ] T = (A/12) X ρ ρ = 1/35 t/ft 3

ΓΡΑΜΜΗ ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΘΕΡΟΥΣ ΧΕΙΜΩΝΑ ΧΕΙΜΩΝΑ Β. ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ ΤΡΟΠΙΚΑ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΤΡΟΠΙΚΑ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΜΕ ΞΥΛΙΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΞΥΛΙΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ

ΓΡΑΜΜΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ Ενδεικτικό παράδειγμα καταμέτρησης φορτηγού πλοίου μικτού φορτίου Μονάδες μέτρησης ΚΚΧ = Κόροι Καθαρής Χωρητικότητας (έχει καταργηθεί) ΚΧ = Καθαρή Χωρητικότητα σε m 3 Register Ton = Κόρος = 100 ft 3 = 2,83 m 3 1 ΚΟΧ = 1 GRT = 2,83 ΟΧ Χ Χ Χ Χ Μονάδες μέτρησης ΚΟΧ = Κόροι Ολικής Χωρητικότητας (έχει καταργηθεί) ΟΧ = Ολική Χωρητικότητα σε m 3 Μικτός όγκος Καταμέτρησης αναφερόμενος στον ολικό περικλειόμενο όγκο του πλοίου με βάση τους ειδικούς Κανονισμούς Καταμέτρησης. Περιλαμβάνει ολόκληρο τον περιφραγμένο όγκο του πλοίου άνωθεν και κάτωθεν του καταστρώ- ματος καταμέτρησης εξαιρουμένων των εξαιρετέων χώρων. Είναι ενδεικτικό μέτρο του μεγέθους του σκάφους και χρησιμεύει για τον υπολογισμό κρατήσεων και τη σύνθεση του πληρώματος. Ολική Χωρητικότητα Gross RT Καθαρός όγκος Καταμέτρησης αναφερόμενος στον εκμεταλλεύσιμο όγκο του πλοίου με βάση τους ειδικούς Κανονισμούς Καταμέτρησης. Περιλαμβάνει ολόκληρο τον περιφραγμένο όγκο του πλοίου εξαιρουμένου του συνόλου των εκπιπτόμενων χώρων που δεν είναι οικονομικά εκμεταλλεύσιμοι. Είναι ενδεικτικό μέτρο της εμπορικής εκμεταλλευσιμότητας του πλοίου και χρησιμεύει για τη ρύθμιση των οικονομικών συναλλαγών του πλοίο. Καθαρή Χωρητικότητα Net RT

ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ Μικτός όγκος κυτών Είναι ο όγκος που υπολογίζεται έως την εσωτερική ακμή του περιβλήματος του σκάφους χωρίς ενισχύσεις. Είναι καθαρά υπολογιστικό μέγεθος και μπορεί να υπολογισθεί μέσω των καμπυλών κυβισμού CARGO CAPACITY V GROSS [ m 3, cbf ] Gross capacity Γενικά ισχύει V GROSS = κ V U V U = όγκος σκάφους κάτωθεν κυρίου καταστρώματος κ : 0,50 - 0,75 ανάλογα με τον τύπο του σκάφους

ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ Όγκος κυτών χύδην Είναι ο εκμεταλλεύσιμος όγκος για χύδην φορτίο (ξηρό ή υγρό) κατά την πλήρωση του κύτους κάτωθεν του καταστρώματος. Για υγρά φορτία προβλέπεται πλήρωση έως το 98% του διαθέσιμου χώρου λόγω πρόβλεψης της διαστολής των υγρών. CARGO CAPACITY V GRAIN [ m 3, cbf ] Grain capacity Γενικά ισχύει V GRAIN = (0, ,995) V GROSS

ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ Όγκος κυτών σε τεμάχια Είναι ο εκμεταλλεύσιμος όγκος για φορτία σε τεμάχια μετρούμενος μεταξύ της άνω όψης του πυθμένα, της εσωτερικής ακμής της πλάγιας επένδυσης ή του νομέα και της κάτω όψης των ζυγών. Μπορεί να συνυπολογισθεί και η εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα λόγω φόρτωσης επί του καταστρώματος. CARGO CAPACITY V BALE [ m 3, cbf ] Bale capacity Γενικά ισχύει V BALE = (0,90 - 0,93) V GRAIN

ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ Χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια Αναφέρεται στην μεταφορική ικανότητα αμιγών containerships σε τυποποιημένα κιβώτια ISO (20’, 40’) κάτωθεν και άνωθεν του καταστρώματος. TEU : Twenty-Foot-Equivalent Unit [20’ x 8’ x 8’ (8,5)] [μ χ π χ υ] FEU : Forty-Foot-Equivalent Unit [40’ x 8’ x 8’ (8,5)] [μ χ π χ υ] CARGO CAPACITY V CONT [ TEU ] Container stowage capacity Γενικά ισχύει V CONT = (0,53 - 0,60) V GROSS

ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ Χωρητικότητα σε ψυγμένο φορτίο Αναφέρεται στον εκμεταλλεύσιμο όγκο ψύξης, μετρούμενο ως όγκο BALE εσωτερικώς της μονωτικής επένδυσης ( V NET ). Αφαιρώντας τον χώρο των ψυκτικών μηχανημάτων ( V NET-NET ). Αφαιρώντας τις απώλειες όγκου λόγω τρόπου στοιβασίας ( V AIR-VOL ). CARGO CAPACITY V REF [ m 3, cbf ] Refrigerated cargo capacity Γενικά ισχύει V NET-NET = (0,63 - 0,69) V GRAIN

Μικτός όγκος κυτών Gross capacity V GROSS = κ V U (κ : 0,50 - 0,75 ) [ m 3, cbf ] Όγκος κυτών χύδην Grain capacity V GRAIN = (0, ,995) V GROSS [ m 3, cbf ] Όγκος κυτών σε τεμάχια Bale capacity V BALE = (0,90 - 0,93) V GRAIN [ m 3, cbf ] Χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια Container stowage capacity V CONT = (0,53 - 0,60) V GROSS [ TEU ] Χωρητικότητα σε ψυγμένο φορτίο Refrigerated cargo capacity V NET-NET = (0,63 - 0,69) V GRAIN [ m 3, cbf ]

ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ Deck ΠΛΗΡΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ Είναι ένα συνεχές κατάστρωμα που εκτείνεται εγκαρσίως και διαμήκως τουλάχιστον μεταξύ της πρωραίας και πρυμναίας φρακτής σύγκρουσης. ΑΝΩΤΕΡΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ Είναι το εκτεθειμένο στον καιρό και τη θάλασσα (καιροστεγές) ανώτερο κατάστρωμα. Τα ανοίγματα που υπάρχουν επί ή στις πλευρές κάτωθεν του ανώτερου καταστρώματος πρέπει να έχουν μόνιμα μέσα υδατοστεγούς ασφάλισης. ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ Είναι το πλήρες κατάστρωμα που βρίσκεται αμέσως κάτωθεν του ανώτερου καταστρώματος. ΚΥΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ (ΑΝΤΟΧΗΣ) Είναι το πλήρες κατάστρωμα στο οποίο απολήγουν οι εγκάρσιες και διαμήκεις φρακτές αντοχής. ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΣΤΕΓΑΝΩΝ ΦΡΑΚΤΩΝ Είναι το πλήρες κατάστρωμα στο οποίο απολήγουν οι στεγανές φρακτές και αποτελεί μέτρο της στεγανής υποδιαίρεσης του πλοίου ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΕΞΑΛΩΝ Είναι το κατάστρωμα υπολογισμού του ύψους εξάλων. ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ Είναι το κατάστρωμα υπολογισμού της ολικής χωρητικότητας του πλοίου σύμφωνα με τους κανονισμούς.

ΤΥΠΟΙ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΨΟΥΣ ΕΞΑΛΩΝ ΠΛΟΙΟ ΚΛΕΙΣΤΗΣ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ ( CLOSED TYPE ) Το ανώτερο κατάστρωμα είναι το κατάστρωμα καταμέτρησης και ύψους εξάλων. ΠΛΟΙΟ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ ( OPEN TYPE ) Το δεύτερο κατάστρωμα είναι το κατάστρωμα καταμέτρησης το οποίο αποτελεί και τη βάση για τη μέτρηση της γραμμής χωρητικότητας. Ο χώρος μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου καταστρώματος εξαιρείται από την καταμέτρηση, άσχετα από την ύπαρξη ανοιγμάτων καταμέτρησης. ΠΛΟΙΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ Συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των δύο προηγουμένων. Η γραμμή χωρητικότητας μετριέται από το δεύτερο κατάστρωμα, ενώ η γραμμή φόρτωσης από το πρώτο. Το πλοίο θεωρείται ότι έχει μειωμένη χωρητικότητα όταν η γραμμή χωρητικότητας δεν βυθίζεται και αυξημένης όταν αυτή βυθίζεται.

ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ CLASSIFICATION SOCIETIES Οι Νηογνώμονες είναι τεχνικοί οργανισμοί ελέγχου και αξιολόγησης νέων, μετασκευασθέντων ή επισκευασθέντων πλωτών μέσων, με εθνική και συνήθως διεθνή αναγνώριση με κύριο σκοπό την ταξινόμηση των πλοίων σε κλάσεις (classification), την απόδοση αντίστοιχων πιστοποιητικών (class certifficates) για τη ρύθμιση των σχέσεων του πλοιοκτήτη με τις ασφαλιστικές εταιρείες, ναυλωτές, πελάτες, κρατικές αρχές καθώς και η καταγραφή των ταξινομηθέντων πλοίων σε ειδικό κατάλογο καταγραφής (register book). Οι Νηογνώμονες αποτελούν συνήθως και τους τεχνικούς συμβούλους των κρατικών αρχών σε θέματα ναυπηγικής τεχνολογίας αλλά και ιδιωτικών επιχειρήσεων επί πληρωμή.

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟΙ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ

ΤΕΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ