ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ
ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως ρυθμική και σύμφωνη με τη μουσική. Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας μέσω του σώματος. Έτσι μπορούν να εκφραστούν διάφορα συναισθήματα.
O χορός γεννήθηκε από πολλές και διαφορετικές ανάγκες του ανθρώπου: να ξορκίσει τους φόβους του, να εξευμενίσει τους θεούς, να εκφράσει τον έρωτά του και κυρίως να επικοινωνήσει. Όλη αυτή η διαδικασία προκαλεί, σύμφωνα με τους επιστήμονες, μια έντονη αίσθηση ευχαρίστησης που πλημμυρίζει τον οργανισμό. Λόγος ικανός για να εντάξετε το χορό στη ζωή σας.
ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Ο ΧΟΡΟΣ ;
Τι μας προσφέρει ο χορός O χορός -μαζί με το κολύμπι- είναι μια από τις καλύτερες αεροβικές ασκήσεις. Όσο εσείς απολαμβάνετε το ρυθμό της μουσικής, όλες οι μυϊκές ομάδες του σώματός σας καταβάλλουν τη δική τους προσπάθεια. Ένας χρόνος συστηματικής ενασχόλησης με το χορό βοηθά στη σύσφιγξη των κοιλιακών, δυναμώνει τον κορμό και γυμνάζει τα άκρα, ενώ παράλληλα χαρίζει ευλυγισία. Επίσης, μέσα από το χορό, διδάσκεται κανείς να στέκεται και να περπατάει σωστά, ελέγχοντας το σώμα του. Όλα αυτά επιτυγχάνονται και με τη βοήθεια της διαφραγματική αναπνοής, που ισχυροποιεί την καρδιά και διευρύνει την ελαστικότητα των πνευμόνων. Τα οφέλη, όμως, δεν είναι μόνο σωματικά. Η μουσική συμβάλλει στην ψυχική ισορροπία και ο χορός είναι μια δυνατότητα έκφρασης, μια διέξοδος από την καθημερινότητα και το στρες. Κάθε χορός γεννήθηκε εξάλλου για να υπηρετήσει μια κοινωνική ανάγκη.
Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με τον όρο εννοείται επίσης και το σύνολο ήχων από το οποίο απαρτίζεται ένα μουσικό κομμάτι. ΜΟΥΣΙΚΗ Τόσο ο ορισμός της μουσικής, όσο και σχετικά με τη μουσική θέματα όπως η εκτέλεση, η σύνθεση και η σπουδαιότητά της, διαφέρουν από πολιτισμό σε πολιτισμό και ανάλογα με το κοινωνικό πλαίσιο
ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ Έρευνα έχει δείξει πως τα άτομα που βίωσαν μια ισχυρή μουσική εμπειρία, αντέδρασαν με δάκρυα, ρίγος, αύξηση της θερμότητας, πόνο, αύξηση καρδιακού ρυθμού. Από τη στιγμή που η μουσική εισχωρήσει στα αυτιά του ανθρώπου αρχίζει ένα ταξίδι. Οι ήχοι γίνονται ερεθίσματα που περνούν από τα ακουστικά νεύρα και φτάνουν στον εγκέφαλο. Εκεί δημιουργείται ένα κύκλωμα δονήσεων που μπορούν να εκδηλωθούν ως εξωτερικές σωματικές αντιδράσεις.
ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η μουσική σε ένα σχολείο μπορεί να έχει δύο διαφορετικές λειτουργίες. Η πρώτη λειτουργία αναφέρεται στη μουσική ως μάθημα με στόχο την απόκτηση και την καλλιέργεια μουσικών γνώσεων και δεξιοτήτων. Η δεύτερη λειτουργία της μουσικής αφορά τη χρήση της από τον εκπαιδευτικό για την εξυπηρέτηση διάφορων εκπαιδευτικών στόχων. Στη δεύτερη περίπτωση ο εκπαιδευτικός δε χρειάζεται να έχει ιδιαίτερες ικανότητες στη μουσική ή να ξέρει μουσική, παίζοντας κάποιο μουσικό όργανο. Οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός μπορεί να εντάξει τη μουσική στις εκπαιδευτικές του δραστηριότητες, όπως κάνει, για παράδειγμα, με τη ζωγραφική, το θέατρο και τις άλλες τέχνες
Γ ΙΑΤΊ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΌ ΝΑ ΥΠΆΡΧΕΙ Χ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΉ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό ο χορός και η μουσική να διδάσκονται στα σχολεία. Η μουσική και ο χορός είναι ένας τρόπος έκφρασης των συναισθημάτων. Είναι επίσης κάτι ευχάριστο το οποίο μπορεί να κάνουν τους μαθητές να διασκεδάζουν, να εκφραστούν και να χαλαρώσουν, καθώς το σχολείο δεν είναι τόσο για δύσκολα και απαιτητικά μαθήματα.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΠΑΣ ΜΑΓΔΑ ΘΕΟΚΤΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΝΑ ΚΑΡΑΠΑΠΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΩΣΤΑ