ΘΕΜΑ: Γυναίκες και πολιτική- Μύθος ή πραγματικότητα;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Μικρός οδηγός •Γενική συνέλευση τμήματος •3μελής εφορευτική επιτροπή Ψηφοδέλτια Υποψήφιοι •Μυστική ψήφος Ψηφοφορία: Καταμέτρηση ψήφων •Πρόεδρος-
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΗΚΑΣ ΣΤ’2 ΤΑΞΗ. ΔΙΚΑΣΤ ΙΚΗ ΚΡΑΤΟΣ ΛΑΟΣ ΕΔΑΦΟΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕ ΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕ ΣΤΚΗ.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
Δράσεις του Κ.Μ.Σ. του Δημ.Σχολείου Δευτεράς κατά τη σχολική χρονιά Μαθητικές Εκλογές Ανακοίνωση-Ενημέρωση όλων των τάξεων Εκλογές Α΄τετραμήνου.
ΜΑΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Πού βρισκόμαστε;.
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Εκλογικό σώμα Στο εκλογικό σώμα ανήκουν οι πολίτες που έχουν εκλογικό δικαίωμα. Ποιοι όμως έχουν εκλογικό δικαίωμα; Όσοι έχουν ελληνική ιθαγένεια ανεξάρτητα.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
«Χρονοδιάγραμμα Ενεργειών» ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΑΛΥΣΟΥ Ανιχνεύω, Γνωρίζω, Αγαπώ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Τίτλος Δραστηριότητας
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
«Η Γυναίκα στην Πολιτική εν μέσω οικονομικής κρίσης»
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : ο Γ/ΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» ΘΕΜΑ : «Εγώ και εσύ μαζί» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : Ανδριώτη Θεοδοσία.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ψηφίζω Εκλέγω Συμμετέχω
Οι χώρες της Ε.Ε..
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μαθητικές εκλογές Μικρός οδηγός
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
4.1. Νομοθετική λειτουργία
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ: Γυναίκες και πολιτική- Μύθος ή πραγματικότητα;

ΤΑΞΗ Δ΄2 Σύνολο μαθητών /τριών :20 Αγόρια : 9 Κορίτσια : 11 Εκπ/κός: Νίκου Μαντώ

Αφόρμηση Αρχαία Ελλάδα-Πολιτεύματα-Θέση της γυναίκας-Ολυμπιακοί Αγώνες(βιβλίο Ιστορίας Δ΄τάξης) Εικόνες του βιβλίου –ανάγνωση παραθέματος

Η δραστηριότητα ανταποκρίνεται στην ανάγκη των μαθητών/τριών για περισσότερη γνώση στο συγκεκριμένο θέμα, στην ανάγκη για συνεργασία και στην ανάγκη για ελεύθερη έκφραση των ιδεών τους.

Η δραστηριότητα συνδέεται με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα,τους σκοπούς και τους στόχους,με τις συνήθεις σχολικές δραστηριότητες και τον προγραμματισμό δράσεων της Δ΄τάξης π.χ Εκλογές για την ανάδειξη σχολικού προεδρείου του τμήματος

Διάρκεια : 5 διδακτικές ώρες (στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης)

Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι να προβληματιστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες για το αν η πολιτική έχει φύλο και να αναρωτηθούν αν οι γυναίκες αντιμετωπίζουν και σήμερα εμπόδια στην πολιτική τους συμμετοχή. Να κατανοήσουν ότι η ενασχόληση με τα κοινά είναι δικαίωμα, αλλά και υποχρέωση και των ανδρών και των γυναικών. Να γνωρίσουν γυναίκες που ασχολούνται με την πολιτική.

Να συσχετίσουν τις έννοιες «γυναίκες και πολιτική» και να κατανοήσουν τους μύθους και τα στερεότυπα που καθιστούν τη σχέση αυτή ασύμβατη. Και βέβαια εκτός από γνωστικούς στόχους έχουμε συναισθηματικούς καθώς και στόχους αξιών. Οι μαθητές/τριες πρέπει ν’ αναπτύξουν θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο θέμα και να αποβάλλουν στερεότυπα και απόψεις πως η πολιτική είναι μόνο για άνδρες.

Α΄φάση: (1 η διδακτική ώρα) Συζήτηση πάνω στο θέμα-απορίες- σκέψεις-σκοπός της δραστηριότητας Ομάδες εργασίας-συνεργασία για τη συλλογή υλικού και πληροφοριών- συνεργασία και των γονέων τους

2 η διδακτική ώρα Συγκέντρωση στοιχείων και διαλογή πληροφορικού υλικού-φωτογραφίες γυναικών πολιτικών-έκθεση στην τάξη- ανάγνωση του βιογραφικού μερικών εξ αυτών… (κάθε ομάδα ανακοινώνει και εκθέτει ό,τι είχε αναλάβει)

Δικαίωμα των γυναικών στο εκλέγειν και εκλέγεσθαι…(νόμος του συντάγματος) Στις 28 Μαΐου 1952 ο νόμος 2159, κατοχυρώνει το δικαίωμα της γυναίκας όχι μόνο να εκλέγει, αλλά και να εκλέγεται στις Δημοτικές και Βουλευτικές εκλογές.

Πρώτες γυναίκες στον πολιτικό στίβο: 1 η γυναίκα Βουλευτής(1953) 1 η γυναίκα Υπουργός(1956) 1 η γυναίκα Πρωθυπουργός(2015) (πληροφορίες-εικόνες-πίνακας με τα στοιχεία γυναικών στη βουλή μέχρι σήμερα-σύγκριση αριθμών)

Ελένη Σκούρα-1 η Ελληνίδα βουλευτής Γεννήθηκε στον Βόλο. Σπούδασε φωνητική μουσική και το 1950 έλαβε το πτυχίο της Νομικής, δικηγορώντας στη Θεσ/κη με τον σύζυγό της Δημήτρη Σκούρα. Στις 18/1/1953 εξελέγη βουλευτής στο Ν.Θεσσαλονίκης με το κόμμα του Ελληνικού Συναγερμού. Στις 20 Ιανουαρίου 1953 διαβαίνει το κατώφλι της βουλής…!!!

Λίνα Τσαλδάρη- 1 η Ελληνίδα Υπουργός Η Λίνα Τσαλδάρη ήταν Ελληνίδα πολιτικός και η πρώτη γυναίκα υπουργός σε ελληνική κυβέρνηση στα μέσα της δεκαετίας του 1950.( ) Το 1952 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Επιτροπή της θέσης της Γυναίκας του ΟΗΕ και πίεζε προς την κατεύθυνση της ισότητας…!

Βασιλική Θάνου -1 η Ελληνίδα πρωθυπουργός Καταξιωμένη δικαστικός,μητέρα τριών παιδιών και μάχιμη συνδικαλίστρια !Διαθέτει πλούσιο βιογραφικό,έχει διακριθεί σε υψηλότατα δικαστικά αξιώματα (πρόεδρος Αρείου Πάγου) υπηρετώντας πάντα με υψηλή ευθιξία και αίσθημα ευθύνης όλες τις θέσεις…

Παρακολούθηση βίντεο ολιγόλεπτων ομιλιών γυναικών στη βουλή… Κολάζ με γυναίκες που έχουν εκλεγεί και που έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη διακυβέρνηση της χώρας μας. Γυναίκες του νομού μας που ασχολήθηκαν με την πολιτική παλαιότερα και ποιες σήμερα έχουν εκλεγεί στη νέα βουλή..

ΈτοςΣύνολο βουλευτών Γυναίκες (Ελένη Σκούρα-1η βουλευτής) (Λίνα Τσαλδάρη-1η υπουργός) (Ιανουάριος) (Σεπτέμβριος)30054 ΣΥΝΟΛΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

φύλλο εργασίας «Μύθοι και πραγματικότητα για τη σχέση των γυναικών με την πολιτική» (Επιλέγω ποιες από τις παρακάτω προτάσεις αποτελούν μύθο και ποιες πραγματικότητα γράφοντας Μ ή Π στο κουτάκι)  Η πολιτική είναι ανδρική υπόθεση, γιατί μόνο οι άνδρες μπορούν να την καταλάβουν και να συμμετέχουν ενεργά σ’ αυτή.  Η πολιτική είναι δυσνόητη για τις γυναίκες και δεν μπορούν να την κατανοήσουν.  Στις εκλογές μια γυναίκα πρέπει να ψηφίζει ό,τι και ο άνδρας της.  Οι άνδρες δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την πολιτική, ενημερώνονται και συμμετέχουν πιο ενεργά από τις γυναίκες στην πολιτική διαδικασία.  Οι γυναίκες αποκτούν πολιτική συνείδηση σε μεγαλύτερη ηλικία σε σχέση με τους άνδρες.  Οι μορφωμένες γυναίκες συζητούν για τα πολιτικά θέματα πάντα λιγότερο σε σχέση με τους άνδρες.  Η συμμετοχή των ανδρών και των γυναικών στις προεκλογικές πολιτικές συγκεντρώσεις είναι η ίδια.  Οι άνδρες εκφράζουν συχνότερα τις πολιτικές τους απόψεις.  Οι γυναίκες συμμετέχουν σε πολιτικές παρατάξεις.  Η συμμετοχή των ανδρών και των γυναικών σε εκλόγιμες θέσεις είναι η ίδια.  Οι άνδρες πολιτικοί αντιμετωπίζουν την πολιτική ως επάγγελμα / ως καριέρα και επιθυμούν να αναδειχτούν οικονομικά και κοινωνικά μέσω αυτής.  Οι γυναίκες πολιτικοί αντιμετωπίζουν την πολιτική με συναισθηματισμό και στόχος τους είναι να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο, για να κάνουν έναν «καλύτερο κόσμο» για τα παιδιά τους.  Ο μόνος τρόπος να πάρει μια γυναίκα σημαντική θέση στην πολιτική είναι να είναι σύζυγος κάποιου σημαντικού πολιτικού άνδρα.

3 η διδακτική ώρα Συζήτηση πάνω στις προτάσεις του φύλλου εργασίας- διευκρινίσεις –κατανόηση εννοιών και τέλος συμπλήρωση αυτού

Το φύλλο εργασίας συμπληρωμένο

Β΄φάση: 4 η διδακτική ώρα Δραματοποίηση –προετοιμασία εκλογών στην τάξη-εκδήλωση ενδιαφέροντος υποψηφιοτήτων-ψηφοδέλτια (πόσα κορίτσια, πόσα αγόρια, σύγκριση) Υποψηφιότητες: 15 (6 αγόρια - 9 κορίτσια)

Παιχνίδια ρόλων Τοποθετήσεις υποψηφίων Γιατί βάζουν υποψηφιότητα; Γιατί να τους ψηφίσουν ; Τι θα κάνουν αν εκλεγούν στο προεδρείο της τάξης τους…; Ερωταποκρίσεις…

Εκλογές 5 η διδακτική ώρα

Αποτελέσματα εκλογών

Πρόεδρος: Μαρία Μακρή Αντιπρόεδρος: Ευφροσύνη Μπαντά Γραμματέας :Ευάγγελος Παπαδάκης Ταμίας: Χριστίνα Μπεντίλλα Ομιλία της προέδρου-ύφος–στυλ- ευχαριστίες-υποσχέσεις (μια μικρή δραματοποίηση για τη συμπεριφορά όσων εκλέγονται)

Οι πληροφορίες που συγκέντρωσαν τα παιδιά καθώς και τα κολάζ αναρτήθηκαν στα ταμπλό της τάξης. Ερωτηματολόγια μοιράστηκαν και στο παράλληλο τμήμα της Δ΄ τάξης. Η δράση δημοσιοποιήθηκε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου,στους γονείς και στις παρακάτω ηλεκτρονικές δ/νσεις:

Σας ευχαριστώ…!!!