ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
ΠΑΡΑΔΟΣΗ: ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Ι
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Φλώρινας
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ &ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕ.ΣΥ.Π. ΝΕΑΠΟΛΗΣ & ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Π. ΘΕΜΑ: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Σχεσιοδυναμική και προσωποκεντρική συμβουλευτική Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
ΣΧΕΣΙΟΣΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Σειρά παραδόσεων από 09/10/09 – 08/01/10 Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Αναπτυξιακη ψυχολογια
H ψυχοκοινωνική θεωρία του Erik Erikson
ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.: Ώρες συνεργασίας: Δευτέρα (12:00 – 13:30) Παρασκευή (12:00 – 13:30)

Θέματα προσθετικής εργασίας Ποια είναι η αξία του παιχνιδιού στην παιδική ηλικία και η ένταξη των παιδιών σε ομάδες. Προσωποκεντρική και μη-κατευθυντική συμβουλευτική Η συμβολή του πατέρα στην ψυχική ανάπτυξη του παιδιού. Κοινωνικοποίηση και διαπροσωπικές σχέσεις του παιδιού. Επιδράσεις των γονέων στην σχολική πρόοδο του παιδιού. Η Εφηβική Ηλικία Ταυτότητα και σύγχυση ρόλων κατά την εφηβεία. Η φιλία στην εφηβική ηλικία και η σημασία της για την ταυτοποίηση του ατόμου. Η κρίση της εφηβείας και η συμβουλευτική-οδηγητική της αντιμετώπιση. Ο έφηβος και οι διαπροσωπικές σχέσεις.

Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ Κάθε συμβουλευτική διαδικασία περιλαμβάνει τρία στάδια: –Την περιγραφή και, ει δυνατόν, την πρόβλεψη της συμπεριφοράς –Την ερμηνεία της συμπεριφοράς που περιγράφεται –Την ανάπτυξη αποτελεσματικής μεθόδου θεραπείας Κατά την Προσωποκεντρική Συμβουλευτική, προτείνεται μια διαδικασία ενεργειών κατά τα εξής περίπου στάδια:

Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ 1η Ενέργεια: Περιγραφή του εμφανιζόμενου προβλήματος. 2η Ενέργεια: Αρχική παρατήρηση των αντιδράσεων του παιδιού στο σχολικό και οικογενειακό χώρο αμέσως ή εμμέσως (με τη βοήθεια εκπαιδευτικών, γονιών ή κοινωνικών λειτουργών). 3η Ενέργεια: Αρχική διατύπωση διαγνωστικής υπόθεσης. 4η Ενέργεια: Συστηματική διερεύνηση της αρχικής υπόθεσης και των αιτίων που την προκάλεσαν. 5η Ενέργεια: Διάγνωση και αντίστοιχη θεραπευτική αγωγή.

Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ 6η Ενέργεια: Συστηματική, βαθμιαία και σφαιρική εφαρμογή της αντίστοιχης προς τη διάγνωση θεραπευτικής αγωγής με την άμεση δική μας εμπλοκή, αλλά και πολλών υποστηρικτικών παραγόντων και μέσων. 7η Ενέργεια: Συνεχής και παράλληλη προς τη θεραπευτική αγωγή αξιολόγηση και ανάλυση των πρώτων και μερικών αποτελεσμάτων και των εφαρμοζόμενων μέσων ή μεθόδων, ανατροφοδοτήσεις, διορθωτικές πορείες. 8η Ενέργεια: Τα θετικά ανατροφοδοτικά μηνύματα του υποκειμένου αλλά και η γενικότερη αξιολόγηση της συμπεριφοράς του δείχνουν ότι η θεραπευτική αγωγή πέτυχε τους στόχους της σε σημαντικό βαθμό και επομένως πλησιάζει το τέλος της.

Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ 9η Ενέργεια: Πριν τελειώσει η ειδική σχέση βοηθείας που είχαμε αναπτύξει με το υποκείμενο καταβάλλεται μέριμνα για τη νέα κοινωνική (σχολική, οικογενειακή κτλ.) προσαρμογή του. Επομένως, είναι αναγκαίο να διαθέτει ο σημερινός σύμβουλος- παιδαγωγός τις εξής δυνατότητες: 1.Του Ερευνητή και μελετητή των κοινωνιο-ψυχολογικών εξελίξεων του νέου ανθρώπου. 2.Του ειδικού με τη θετική ψυχολογική στάση απέναντι στο συμβουλευόμενο. 3.Του Σχεσιοδυναμικού λειτουργού.

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ Ο Σύμβουλος-παιδαγωγός πρέπει να: 1.δημιουργεί φυσικό, άνετο, φιλόξενο, αποδεκτικό, θετικό ψυχολογικό κλίμα. 2.είναι ο εαυτός του, κάθε στιγμή. 3.ακούει με προσοχή τον άλλον και να τον κατανοεί με οξυδέρκεια και λεπτότητα. 4.είναι παρών στη συνείδηση του παιδιού.

ΣΤΑΔΙΑ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΚΑΤΑ Ε. ERIKSON Εμπιστοσύνη – Δυσπιστία (ανταπόκριση του περιβάλλοντος στις εκκλήσεις για ασφάλεια και αγάπη) Αυτονομία – Αμφιβολία (2 – 3 χρ.) (έλεγχος των σφιγκτήρων – ανάδυση του Εγώ) Πρωτοβουλία – Ενοχή (3 – 6 χρ.) (δημιουργική δράση – φαντασία – Υπερεγώ) Φιλοπονία – Κατωτερότητα (σχολική ηλικία) (παραγωγικότητα – λανθάνουσα σεξουαλική περίοδος) Ταυτότητα – Σύγχυση ρόλων (εφηβεία) (κατάκτηση ενοποιημένης αυτοεικόνας – ταυτότητας του εγώ)

Τα βασικά σημεία της ψυχολογικής θεωρίας του Α. Maslow Α) Το άτομο δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά ως ενιαίο όλο. Β) Δεν είναι επαρκής η έρευνα της ψυχολογίας των ζώων στην εξήγηση της ψυχολογίας του ανθρώπου. Γ) Η ανθρώπινη φύση δεν είναι κακή. αν δεν είναι καλή, είναι τουλάχιστον ουδέτερη. Δ) Υπάρχει έμφυτο σε κάθε άνθρωπο ένα δυναμικό δημιουργικότητας που κινδυνεύει να καταστραφεί με τον «εκπολιτισμό» του ανθρώπου. Ε) Κάθε άνθρωπος τείνει φυσικά προς την υγεία.

Τα χαρ/κά της συμβουλευτικής σχέσης βοηθείας κατά Rogers: Α) Δύο πρόσωπα βρίσκονται σε ψυχολογική επαφή. Β) Ο πρώτος, που θα ονομάζουμε «πελάτη», βρίσκεται σε κατάσταση μη συνοχής και ασυμφωνίας, είναι ευτραυμάτιστος και αγχωμένος. Γ) Ο δεύτερος, που θα ορίσουμε ως θεραπευτή, είναι σε συμφωνία εξωτερική και εσωτερική και είναι ολόκληρος και γνήσιος μέσα στη σχέση. Δ) Ο θεραπευτής νιώθει μια χωρίς όρους θετική μέριμνα για τον πελάτη.

Τα χαρ/κά της συμβουλευτικής σχέσης βοηθείας κατά Rogers: Ε) Ο θεραπευτής αισθάνεται μια «εμπαθητική» κατανόηση για το εσωτερικό πλαίσιο αναφορών του πελάτη και επιχειρεί να κοινοποιήσει αυτή του την εμπειρία. ΣΤ) Η κοινοποίηση στον πελάτη της «εμπαθητικής» κατανόησης του θεραπευτή και της χωρίς προϋποθέσεις θετικής εκ μέρους του αντιμετώπισης, σε κάποιο πολύ μικρό βαθμό έχει πραγματοποιηθεί.