H Φιλοσοφία του Σχετικισμού (Relativismus) Η Φυσική και οι φοιτητές του Τμήματος Φυσικής Στράτος Θεοδοσίου Αναπληρωτής καθηγητής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – MΑΡΤΙΟΣ 2013 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Advertisements

ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Τα συστήματα ERP ως εργαλεία στην άσκηση του εσωτερικού έλεγχου Τα συστήματα ERP ως εργαλεία στην άσκηση του εσωτερικού έλεγχου Ομιλητής Νίκος Πασχαλακης.
ΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΑΝΘΡΩΠΟΥΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΑΝΘΡΩΠΟΥ Βιολογία Α’ Λυκείου Επιμέλεια: Δημήτριος Θεοδωρίδης, Φυσικός.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ Βασικές έννοιες οργάνωσης και μεθοδολογίες αξιολόγησης – αποτίμησης δράσεων ΕΤΑΚ Τετάρτη 13 Μαΐου 2015 Αμφιθέατρο Ινστιτούτου.
ΆΝΟΙΑ Ντόλκερας Γιώργος 4 ο έτος Ιατρική Λαρισας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Φυσιολογία της Συμπεριφοράς Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Ιατρικής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΣΤΩΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ.
Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α 1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ 2.Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ 3.ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ.
Κλαδικές εκθέσεις 2 ο μάθημα. Τύποι εκθέσεων Ανάλογα με τον τόπο οργάνωσης Εσωτερικού - Εσωτερικού Περιφερειακές  εκθέσεις που καλύπτουν ακτίνα περίπου.
ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/
Ενότητα 6: Υλικά κύματα Όνομα Καθηγητή: Χριστόφορος Κροντηράς Τμήμα Φυσικής.
Η παρατήρηση Η παρατήρηση είναι μια δραστηριότητα με την οποία τα άτομα αντλούν πληροφορίες για συμβάντα του περιβάλλοντός τους και για τη συμπεριφορά.
Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΑΘΗΝΑ Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και.
ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΜΕΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.
Η θέση του PARE - η εμπειρία της Κύπρου
ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Ας δούμε σε ποιο ενεργειακό επίπεδο μπορείς να φτάσεις!
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ ισορροπησ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ εργων υποδομησ
CAPITAL CONTROLS & ΕΝΩΣΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Β.
Ομηρική Επίδραση: Μύθος ή Πραγματικότητα;
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 6ο: Tα έσοδα του Δημοσίου
Ι. Το φαινόμενο της μετανάστευσης
CAMPBELL – REECE, ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΜΟΣ Ι, ΠΕΚ 2010
Κυτταρογενετική Άσκηση 3 εργαστηριακού οδηγού Γ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ   ΘΕΜΑ: Μελέτη της ραδιοκάλυψης του ασύρματου δικτύου πρόσβασης του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. ΦΟΙΤΗΤΗΣ: Ανεβλαβής Σταύρος (2375) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Αρχαϊκη ελλαδα (8-6ος αι. π.Χ.)
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Κύτταρο-πυρήνας-χρωμοσώματα-γονίδια-DNA
Αργυρόπουλος Θεόδωρος Νοσηλευτής Τ.Ε. MSc PhD ©
Ταμείο Ευημερίας Υπαλλήλων ΑΤΗΚ
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – Σεπτέμβριος 2017
Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Το φως ήταν και είναι μια βασική αιτία ύπαρξης της ζωής στον πλανήτη μας. Τα φυτά, με τη φωτοσύνθεση, μετατρέπουν την ενέργεια που παρέχει.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2016
Η Α’ Κορινθίους.
Σύγχρονα Ασκληπιακά Πάρκα Υγεία <-> Πολιτισμός
Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΕΕ ΣΤΟΝ ΟΗΕ :
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 10η (2017 – 18) Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης E-class μαθήματος:
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Ε. Κ. Π. Α
Περί φυσικής του φωτός Πρωί στα Λευκά Όρη Εμμ. Β. Δρακάκης.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΝΟΜΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ
Ι3: Διερεύνηση και καταγραφή παρουσίας στο Internet
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
«TΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ» «ΠΕΡΙ ΚΥΠΡΟΥ»
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας Ακαδημαϊκό Έτος
Φασματοσκόπιο Κωδ.F/9 Τεχνικά χαρακτηριστικά.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ακούτε μουσική ; 2α Λυκείου 1η Λυκείου.
ΕΝΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Өнөөдрийн хичээлд амжилт хүсье!
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
ΓΕΝΙΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.
Ρήτρες Take - or - Pay Ανταγωνισμός και Ρύθμιση: Τα παραδείγματα της Ενέργειας και των Τηλεπικοινωνιών Άυλα Αγαθά και Ανταγωνισμός Αικατερίνη Βογιατζή.
Β. Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών
ΣΧΕΔΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (Σ.Α.)
ΟΠΣ ΕΣΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H Φιλοσοφία του Σχετικισμού (Relativismus) Η Φυσική και οι φοιτητές του Τμήματος Φυσικής Στράτος Θεοδοσίου Αναπληρωτής καθηγητής

Σχετικισμός Μια καινούργια φιλοσοφική τάση που έχει αναπτυχθεί κυρίως στις δυτικές κοινωνίες είναι ο Σχετικισμός (Relativismus). Ένα φιλοσοφικό κίνημα που υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια για τη γνώση και τις ηθικές αξίες ή αρχές. Αυτή τη φιλοσοφική δοξασία θα μπορούσαμε να την ορίσουμε ως την άποψη και θέση ότι δεν υπάρχει νόημα και αξία σε ΤΙΠΟΤΑ, λόγω της έλλειψης ενός κοινού σημείου αναφοράς. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, όλες οι απόψεις και θέσεις έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ.

Σχετικισμός Η ονομασία του Σχετικισμού, προέρχεται από τη δοξασία που υποστηρίζει ότι η γνώση είναι σχετική και ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε αντικειμενική γνώση της πραγματικότητας.

Εδώ να σημειώσουμε ότι η γνωστή φράση «Όλα είναι σχετικά…», σύμφωνα με τη Θεωρία της Σχετικότητας, όπως λένε και την εννοούν πολλοί άνθρωποι, αν δεν είναι παρανόηση τουλάχιστον είναι μια κοινοτυπία. Είναι όλα σχετικά; Η απάντηση είναι ασφαλώς όχι…. Ο ίδιος ο Αϊνστάιν έλεγε ότι δεν υπάρχει πιο κακοποιημένη θεωρία από τη Σχετικότητα: «Σχετικότητα όπως την εννοώ εγώ σημαίνει απλώς ότι ορισμένα φυσικά ή μηχανικά φαινόμενα, που κάποτε θεωρούνταν σταθερά και ακλόνητα είναι σχετικά ως προς άλλα φαινόμενα της Φυσικής και της Μηχανικής. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα στη ζωή είναι σχετικά και ότι μπορούμε να ισοπεδώνουμε τα πάντα σε αυτόν τον κόσμο». Για τον Αϊνστάιν κανένας φιλοσοφικός ή κοινωνιολογικός «σχετικισμός» δεν έχει θέση στην περιοχή της επιστήμης

Το κυριότερο χαρακτηριστικό της φιλοσοφικής θεωρίας του Σχετικισμού είναι ότι δεν δέχεται την ύπαρξη της απόλυτης αλήθειας δίνοντας έτσι ίση ισχύ στα λεγόμενα όλων. Υπό αυτή την έννοια, στην «Ηθική» ο Σχετικισμός λέει ότι όλες οι ηθικές είναι εξίσου καλές. Στην «Επιστημολογία» θεωρεί ότι όλες οι απόψεις και όλοι οι τρόποι σκέψης είναι εξίσου αληθείς και στη «Θρησκεία» ότι όλες οι θρησκείες των λαών είναι εξίσου σωστές κ.ο.κ.ΗθικήΕπιστημολογία ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ αυτής της θεώρησης

Από ότι βλέπουμε, ο Σχετικισμός – δημιούργημα της φιλελεύθερης δημοκρατίας– επεκτείνεται σε όλους τους τομείς όπου κάποτε ίσχυαν τα αντικειμενικά κριτήρια. Δημιούργημα της φιλελεύθερης δημοκρατίας Το ρεύμα αυτό, ως φιλοσοφική τάση, συνεπάγεται την πλήρη ισοπέδωση των αξιών, με την έννοια ότι –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων– όλα τα πράγματα έχουν την ίδια αξία.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο σε μια κοινωνία τετριμμένη και αυτάρεσκα «αδιάβαστη»…. Εκδότες βιβλίων, εφημερίδων και περιοδι- κών «συμβιβάζονται» με τις απλές και φτηνές εκδόσεις ή προσφέρουν CDs για να «δελεάσουν» τους αναγνώστες τους.

Κινηματογραφικοί και τηλεοπτικοί παραγωγοί «προσφέρουν» την υποκουλτούρα τους στο δήθεν «φιλοθεάμον» κοινό…. Και οι αίθουσες είναι άδειες…

ΠΟΛΙΤΙΚΗ…….. Πολιτικοί, ή και πανεπι- στημιακοί δάσκαλοι ακόμα, «λαϊκίζουν» γιατί όλοι τους, ο καθένας με τον τρόπο του, μπορούν να προωθούν τα «προϊόντα» τους στον δικό τους χώρο…, χωρίς μεμονωμένα να ασχολείται κανείς με κριτήρια…. ή Να απαντά σε κατηγορίες ότι προκαλεί και δημιουργεί με τον τρόπο του πνευματική υποβάθμιση.

Βεβαίως, το μεγαλύτερο πρόβλημα στη φιλοσοφική δοξασία του Σχετικισμού είναι ότι δημιουργεί ένα ευλογοφανές παράδοξο: «Όταν δεν υπάρχει κοινό σημείο αναφοράς προς όλους τους ανθρώπους, ώστε να δεχτούν την αλήθεια μιας γενικής πρότασης, τότε αυτομάτως αυτή καθεαυτή η θεωρία του Σχετικισμού χάνει τον διεθνιστικό χαρακτήρα της, δηλαδή την οικουμενική ισχύ της». Μόνο με την παραδοχή ad hoc ότι η μόνη απόλυτη αλήθεια είναι ο ορισμός του Σχετικισμού αποκτά ισχύ αυτός τούτος ο Σχετικισμός. Στη βάση αυτή, ο Σχετικισμός εξισώνεται με τον απόλυτο Σχετικισμό και ένας τρόπος υπέρβασης αυτής της αντίφασης φαίνεται να είναι η υιοθέτηση ενός μάλλον σχετικού Σχετικισμού… Σχετικισμός και ευλογοφανές παράδοξο

Τα πράγματα είναι σοβαρά Φαίνεται ότι τα πράγματα είναι πραγματικά σοβαρά στη χρονική περίοδο που ζούμε. Είναι τέτοια η παρακμή των αξιών ώστε οι Αμερικανοί ονομάζουν ήδη αυτή τη διαδικασία ‘dumbing down’, ας πούμε «απλοποίηση για χαζούς». Εντούτοις, είναι κάτι ευρύτερο από την απλή αναζήτηση ενός ελάχιστου κοινού παρονομαστή με στόχο τη μεγαλύτερη κατανάλωση ή την ευρύτερη αγορά. Εδώ παρεισφρέει ένα βασικό ερώτημα:Εδώ παρεισφρέει ένα βασικό ερώτημα: –Γιατί δεν διαβάζουν οι μαθητές; –Γιατί θεωρούν ως δυσκολότερο μάθημά τους την Ιστορία;

Είναι ηθελημένη η παραμέληση αυτής καθεαυτής της Iστορίας ως μάθημα; Είναι η απόρριψη έργων που δεν ταιριάζουν με τη λεγόμενη σύγχρονη «μόδα»; Είναι η απροκάλυπτη εχθρότητα προς την ιδέα ότι υπάρχουν κάποια αντικειμενικά κριτήρια ποιότητας; Το βλέπω καθημερινά διδά- σκοντας στους πρωτοετείς φοιτητές του Τμήματος Φυσικής. Οι νεότερες γενιές βαθμιαία «φτωχαίνουν» πνευματικά και ιδιαιτέρως αμβλύνονται οι ικανό- τητές τους, αυτές της κατανόησης, της κριτικής σκέψης, της σύνθεσης και της αναφοράς.

«Aρχαιομάθεια» = Eθνικισμός;;; Δυστυχώς, υπάρχει μία τάση, δεν ξέρω από πού έχει δημιουργηθεί(;), όπου η λεγόμενη «αρχαιομάθεια» είναι συνυφασμένη με τον εθνικισμό και, τέλος πάντων, άσχετη με τον σύγχρονο κόσμο που «τρέχει»… Και ακόμα ότι η συσσώρευση γνώσεων είναι τρόπον τινά «ελιτίστικη» και πως στοχεύει κυρίως στην όξυνση των κοινωνικών διακρίσεων!

Αν οι φοιτητές μας δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο Θαλής, ο Ευκλείδης, ο Αρχιμήδης, ο Ερατο- σθένης, ο Ίππαρχος, οι Βυζαντινοί, ή ακόμα οι διαφωτιστές…. Αν δεν γνωρίζουν τίποτα για τη Στερεομετρία, για την Οπτική, για το μέλαν σώμα και τον Planck… Τι στην αλήθεια τους ζητάμε εμείς;

Λύση η μελέτη και οι συνθετικές εργασίες Δεν πρέπει οι μαθητές να χάσουν την επαφή με τον γραπτό λόγο. Εκεί όπου οι μαθητές –και όλοι οι άλλοι βέβαια–, διαβάζουν, ανακαλύπτουν τη χαρά της γνώσης. Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, διατυπώνουν με σαφήνεια και εμπεριστατωμένα τις απόψεις τους. Πάντως, ο Σχετικισμός είναι αλήθεια ότι εξηγεί αυτή την κατάσταση… Το λάθος είναι ότι δεν έχουμε «ξεσηκωθεί» εμείς οι δάσκαλοι. Και το εννοώ αυτό, από το Δημοτικό έως το Πανεπιστήμιο.

Διδασκαλία στο Πανεπιστήμιο Δεν μπορείς να διδάσκεις σε φοιτητές στην τελευταία βαθμίδα της εκπαίδευσης, αν δεν έρχονται στο Πανεπιστήμιο με γνήσιο πάθος για την επιστήμη που διάλεξαν. Δεν πρέπει με κανένα τρόπο να υιοθετήσουμε το μοντέλο ότι η εποχή μας είναι βασισμένη στον προφορικό και οπτικό λόγο. Με κανένα τρόπο… Να μην το επιτρέψουμε όλοι μας!

Δεν πρέπει να χάσουμε την παιδεία μας… Όταν χάνεις την παιδεία σου, όταν λησμονείς την ιστορία σου και τη γλώσσα σου, είσαι «υποχείριο», ένας λαός «υποδουλωμένος»! Σκλάβος της καλοπέρασης, του φτηνού και του άκοπου. Να γιατί αντιγράφουν οι φοιτητές μας και το θεωρούν και «κεκτημένο» δικαίωμά τους. Θέλουν ένα γρήγορο πτυχίο και μέσω αυτού να ανοίξει μια επαγγελματική πόρτα… Αυτό όμως σήμερα είναι πολύ δύσκολο και οι ίδιοι «φαίνεται» πως δεν θέλουν και δεν εννοούν να το καταλάβουν!

Στράτος Θεοδοσίου Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας