“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Κατερίνα-Ηλέκτρα Κ. Δήμητρα Γ. Χριστίνα Γk.
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
OXI στην Ενδοσχολική Βία!!! Μίλα μη φοβάσαι..
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Χριστόφορος Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντίνος Μάριος Ρουβάς Δημήτρης Φάγκρας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Βαλεντίνα Μιχαήλ Στ’1.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός στα Σχολεία
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση Αίτια, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται;. sdBo sdBo.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!!! ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΑΠΑΘΗΣ! ΟΧΙ ΒΙΑ ΣΤΗ ΒΙΑ!
Είμαστε το ίδιο. Να το θυμάσαι. Μην το ξεχνάς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ... O Είναι γεγονός πως στις μέρες μας το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας βρίσκεται σε έξαρση. Η ενδοσχολική βία είναι ένα από τα μείζονα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας που ταλανίζει κυρίως τις νεαρές ηλικίες. Αναφέρεται στη χρήση βίας απέναντι σε άλλους μαθητές ή γενικότερα συνομήλικα παιδιά με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση.

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

O Είναι γενικά αποδεχτό ότι πάρα πολλοί μαθητές δέχονται επιθέσεις σχολικού εκφοβισμού. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι ίδιοι έχουν κάνει κάτι λανθασμένο το οποίο να δικαιολογεί την απαράδεκτη συμπεριφορά όσων του επιτίθενται. Ο στόχος εκείνων που ασκούν ενδοσχολική βία γίνεται « το διαφορετικό », το οποίο αφορά την ανθρωποποίηση, του καθενός ξεχωριστά.

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ O Επεκτείνοντας τον συλλογισμό μας θα λέγαμε ότι υπάρχουν διάφοροι λόγοι εξαιτίας των οποίων ένα παιδί αποκτά την τάση να εκδηλώνει επιθετικότητα. Η εκδήλωση αυτών των συμπεριφορών προέρχεται από αποτέλεσμα εμπειριών και ερεθισμάτων που είχε κατά την διάρκεια της ζωής του. Γενικότερα τα παιδιά οδηγούνται στο σημείο να εκφοβίζουν όταν έχουν την ανάγκη να νιώσουν δύναμη και ανωτερότητα, ενώ συνάμα έχοντας στόχο να προσελκύουν την προσοχή των υπολοίπων, μετατρέποντας έτσι τους εαυτούς τους « το επίκεντρο του κόσμου », και όντως να γίνουν δημοφιλείς.

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ O Όμως αυτή η ιδέα που έχουν οι περισσότεροι στο μυαλό τους έπεται να αντικατασταθεί από την πραγματικότητα. Δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν τον αρχικό τους στόχο και να γίνουν δημοφιλείς, καθώς η πλειονότητα τους παραγκωνίζει λόγω του φόβου και της ανασφάλειας που τους έχει δημιουργηθεί, και τους αποφεύγουν, με αποτέλεσμα να οδηγούνται οι ίδιοι στην απομόνωση. Από την άλλη, όσοι έχουν μείνει στο πλευρό τους το έχουν κάνει με απώτερο σκοπό να μην βρεθούν και οι ίδιοι θύματα των πράξεών τους.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

O Οι συνέπειες της ενδοσχολικής βίας τόσο στα θύματα όσο και στους θύτες είναι σοβαρές και καθοριστικές τόσο για την ψυχική τους κατάσταση όσο και για την μελλοντική εξέλιξη τους. Τα παιδιά που γίνονται θύματα της ενδοσχολικής βίας αρχικά καταβάλλονται από έντονο άγχος και στρες, το οποίο οδηγεί στην αποστροφή τους από το σχολείο, στις μαθησιακές δυσκολίες και αργότερα στην σχολική αποτυχία. Ένα μεγάλο ποσοστό των θυμάτων της ενδοσχολικής βίας κλείνονται στον εαυτό τους με αποτέλεσμα να έχουν αντικοινωνικές τάσεις, συνεπώς να οδηγούνται πολλές φορές σε ψυχολογικές διαταραχές, όπως στην κατάθλιψη.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ O Προχωρώντας διαπιστώνουμε ότι και οι θύτες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Οι μαθητές που εκφοβίζουν σε αρκετές περιπτώσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες καθώς έχουν αναγνωρίσει το λάθος της νεανικής και κοινωνικής ζωής και προσπαθούν να μεταφέρουν το έλλειμμα χαράς που νιώθουν στους άλλους. Ένα δυσάρεστο επακόλουθο αποτελεί το γεγονός ότι τα παιδιά που εκφοβίζουν στην πορεία της ζωής τους μπορεί να εμφανίσουν « ξέσπασμα » βίας, και αργότερα, ως ευάλωτοι « ενήλικες » χαρακτήρες, να έχουν αυξημένες πιθανότητες εμπλοκής σε εγκληματικές συμπεριφορές.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

O Η σοβαρότητα λοιπόν του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας είναι δεδομένη, όπως δεδομένες είναι και οι ευχολογίες για την αντιμετώπισή του. Δυστυχώς όμως οι ευχές, οι ελπίδες και τα ωραία λόγια, όχι μόνο δεν αρκούν, αλλά εφησυχάζουν. Αυτό που απαιτείται, εάν θέλουμε πραγματικά να οδηγηθούμε στη λύση του προβλήματος, είναι η έντονη δραστηριοποίηση όλων μας και η λήψη εφαρμόσιμων μέτρων.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ O Πρωταρχική σημασία έχουν οι ποικίλες συζητήσεις που χρειάζεται να γίνονται σχετικά με την ενδοσχολική βία με στόχο την ενημέρωση και πληροφόρηση των μαθητών. Επόμενο βήμα για την επίλυση του θα αποτελούσε η παροχή βοήθειας από μαθητές που δεν αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις προς εκείνους που αποτελούν θύματα, προσπαθώντας έτσι να τους προφυλάξουν, να τους δείξουν πως είναι δίπλα τους και να τους ενθαρρύνουν.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ O Επιτακτική ανάγκη αποτελεί η προαγωγή των αρμονικών συνεργασιών, που θα επιτευχθεί με την βοήθεια των καθηγητών. Τέλος, στην άμεση αποφασιστική αντιμετώπιση του φαινομένου μπορεί να συντελέσει η διεξαγωγή προγραμμάτων που στόχο θα έχουν την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με αυτό.

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ ΤΟΥ Konrad Adenauer O Όπως αναφέρει ο Konrad Adenauer ο οποίος ήταν Γερμανός καγκελάριος « Όλοι ζούμε κάτω από τον ίδιο ουρανό, αλλά δεν έχουμε όλοι τον ίδιο ορίζοντα ». Καλό θα ήταν να αγαπήσουμε τον εαυτό μας, και ο καθένας ξεχωριστά να αντιληφθεί ότι είναι μοναδικός και δεν υπάρχει όμοιος σαν κι αυτόν. Όταν αντιληφθούμε την αξία του εαυτού μας δεν θα επιτρέψουμε σε άλλους να μας προσβάλλουν. Μόνο τότε θα μπορέσει αυτή η μορφή βίας να εξομαλυνθεί, όταν σταματήσουμε να επηρεαζόμαστε. Θα γίνουμε έτσι πιο δυνατοί και θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε και άλλους με τη σειρά μας να το ξεπεράσουν και να καταλάβουν την αξία τους.

Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας STOP BULLYING ΜΙΛΑ ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ